Lentometsästyksen ABC

(Luettu 901917 kertaa)

Nj

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Lentometsästyksen ABC
« Vastaus #500 : 29.12.2009, 09:42:08 »
Onko jakaa ajatuksia miten edullisimmin pääsisi yhdistetylle Havaijin & Los Angelesin reissulle? Mikä on halvimmillaan Los Angelesin lippujen hinta ylipäätään ollut ja milloin sellaisia kannattaisi katsella (siis lähinnä, että onko sinne tarjousaikoja tms.)? Kesä-heinäkuussa tarkoitus mahdollisesti lähteä. Siis tarkkailussa on vielä, että ottaisiko nuo kohteet samalle lipulle vai osteleeko erikseen. Havaijin lennot näyttää halvimmillaan olevan noin 800 dollaria.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #501 : 29.12.2009, 10:39:40 »
^Losiin on ollut halvimmillaan varmaan ~500-550€ lippuja. Tosin kesällä yleensä hinnat on olleet korkeampia. Ellei sitten satu bongamaan jostain jotain yybertarjousta.

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #502 : 29.12.2009, 11:37:49 »
Viime keväänä oli matkamessujen yhteydessä (ja myöhemminkin) nettitarjouksissa Losin lentoja ~400€. Kannattaa siis odottaa vielä pari viikkoa ja katsoa tuleeko vastaavia..

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #503 : 29.12.2009, 13:27:53 »
^Mutta tuskin tuolle aikavälille? Tuolloin kun on yleensä kallista.
Vai..?

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #504 : 29.12.2009, 14:20:46 »
Totta viserrät T-musu. En huomannut tuota kesäistä ajankohtaa. Kesäsesonkiin on turha yrittää noilla halvoilla lennoilla, ne päättyy yleensä kesäkuun alkuun mennessä.

Ferriol

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #505 : 07.01.2010, 01:28:21 »
Hejssa,

Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi etsiä halvat lennot Miamiin? Lähtö ois maaliskuun 26pvstä etiäpäin ja paluu siinä toukokuun n.24-26pv.
Toistaiseksi olen bonganut halvimmat 620 eurolla. Tavoitteena oli löytää lennot n.550 euroon.
Omistan Kaleva Travelsille 170euron lahjakortin mutta siellä ne pelkästä toimistopalvelulsta velottaa 70 euroa + hinnat kallitaa niin ei taida se tulla ainakaan tässä käytetyksi.
Onko matkamessujen tarjoukset yleensä oikeasti kuinka edullisia? voisiko sieltä löytää hyvään hintaan lennot Miamiin? Kokemuksia?

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #506 : 07.01.2010, 04:22:04 »
Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi etsiä halvat lennot Miamiin?

Mitäs täältä löytyy?  http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=17585.860
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

tove71

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #507 : 07.01.2010, 23:36:21 »
Täällä kaamosmasentuneena päätettiin jo nyt 2010 syysloman tahi joulun aikoihin lähteä reissuun koko perheen voimin. 2 aik+ 3 skidiä. Matkatoimistot syljettää joten omilla mennään. Tsiigailin hintoja tiketeille thai- maahan ja pyörii about 600-700 euroa. Matkamessut tulossa mutta ilmeisesti kyseiset tarjoukset esim KLM  eivät yllä vielä ensi syssylle. Löytyykö vinkkiä ajankohdista tai muista kamppanioista jolloin ko. ajankohtien lentoja voisi edukkaammin löytää. Muistaneeko joku onko Finskin lennot ollut noina ajankohtina ikinä kunnon tarjouksissa? Pompun kautta lentäminenkin onnistuu jos vaan rahhoo selkeesti säästyy. Tuo viiden immeisen roudaaminen kuiteskin maksaa anyway aika reilusti....Viestiketjuja on käyty läpi ja reittimahdollisuudet suunnilleen selvillä

Kiittäen ja kumartaen vinkeistä jo etukäteen

Viesti siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode
jatelmista kiittäen: reissu tove

Brownie

• Aloittelija
  • * Carpe Diem! *
    • Profiili
« Vastaus #508 : 08.01.2010, 19:51:29 »
Hei!

Olen suunnitellut n. 3 kk:n kestoista Uuden-Seelannin matkaa, mutta epävarman elämäntilanteeni vuoksi en ole pystynyt vielä varaamaan lentoja, vaikka aikomukseni on lähteä reissun päälle melkoisen pian eli noin parin viikon päästä - mikäli vain onnistun löytämään sopivat lennot näin lyhyellä varoajalla (toivottavasti!).

Olen viettänyt viime päivinä tuntikausia lukuisilla kansainvälisillä lentohakusivuilla ja pääni on kaikista vaihtoehdoista niin pyörällä :-\ , että päädyin nyt tulemaan tänne kysymään, osaisiko kukaan antaa mitään hyviä vinkkejä. Mitä kautta ja miten olisi kaikkein edullisinta matkustaa Uuteen-Seelantiin? Olen valmis tekemään useita pysähdyksiä ja tarvittaessa vähän seikkailemaankin matkan varrella - kunhan vältyn monilta yöpymisiltä kalliissa kaupungeissa.

Mietin, kannattaisiko ostaa jokin tarjousmenopaluu Helsingistä Bangkokiin ja Bangkokista sitten edelleen Uuteen-Seelantiin, vai mahtaakohan sellaisia löytyä..? Vai kannattaisikohan lentää ensin Sydneyhin? Tai mennä Lontoon kautta? Ja/tai Hong Kongin? Onhan noita vaihtoehtoja vaikka mitä ??? (ja siksipä tämä niin hankalalta tuntuukin!)... Viitsisiköhän kukaan edullisten lentojen metsästäjäkonkari antaa minulle jotain vinkkejä?

Tällä hetkellä edullisimmat löytämäni lennot Helsingistä Aucklandiin (parilla vaihdolla) ovat n. 1400-1500 euroa, eli minulle köyhimykselle varsin paljon :o . Olisi mahtavaa saada lennot tonniin (tai tietenkin mielellään alle sen), mikäli se vain mitenkään onnistuisi!

Olen ajatellut, että voisin saapua Aucklandiin aikaisintaan 20.-21.1., eli lähtö Suomesta olisi matkan pitkän keston vuoksi ilmeisesti ainakin paria päivää aikaisemmin, ja paluuni Uudesta-Seelannista olisi sitten viimeistään kolmen kuukauden (/viisumivapaan 90 vrk:n) jälkeen, eli joskus 20.-23.4. (tai mahdollisesti paljon aikaisemminkin - vähän sen mukaan, millaiset lentovaihtoehdot löydän).

Suunnattoman suuret kiitokset jo etukäteen kaikille, joilla on antaa joitain mahdollisesti hyödyllisiä neuvoja ja vinkkejä :) !!!

Hercco

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #509 : 08.01.2010, 20:15:55 »
Lainaus
Olen ajatellut, että voisin saapua Aucklandiin aikaisintaan 20.-21.1., eli lähtö Suomesta olisi matkan pitkän keston vuoksi ilmeisesti ainakin paria päivää aikaisemmin, ja paluuni Uudesta-Seelannista olisi sitten viimeistään kolmen kuukauden (/viisumivapaan 90 vrk:n) jälkeen, eli joskus 20.-23.4. (tai mahdollisesti paljon aikaisemminkin - vähän sen mukaan, millaiset lentovaihtoehdot löydän).

Noin lyhyellä varoitusajalla ja tiukalla lähtöpäivillä on kyllä haastavaa saada halpoja lentoja. Muutaman saitin kävin läpi tässä ja Cathay Pacificilla olisi kahdella vaihdolla lennot Helsinki-Vantaalta Aucklandiin about 1340€, lähtö 19.1. ja paluu 3kk päästä. Sinänsä hinta ei ole paha ottaen huomioon varoitusajan ja sen, että kyseessä on viiden tähden lentoyhtiö.

Lontoon kautta pääsisi tietenkin ainaskin Kuala Lumpuriin about 550€ noilla päivillä, josta vaikkapa Air Asia ja Tiger Airways lentävät Australiaan, mistä edelleen pitäisi hankkiutua Uuteen Seelantiin. Ei vaikuta siltä, että tuollakaan yhdistelmällä kauheasti säästäisi - satasen, pari maksimissaan. Mutta onko se sitten vaivan arvoista?  :)

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #510 : 08.01.2010, 20:29:40 »
Noin lyhyellä varoitusajalla ja tiukalla lähtöpäivillä on kyllä haastavaa saada halpoja lentoja. Muutaman saitin kävin läpi tässä ja Cathay Pacificilla olisi kahdella vaihdolla lennot Helsinki-Vantaalta Aucklandiin about 1340€, lähtö 19.1. ja paluu 3kk päästä. Sinänsä hinta ei ole paha ottaen huomioon varoitusajan ja sen, että kyseessä on viiden tähden lentoyhtiö.

Hyvä hinta, tuskin paljon tuota halvemmalla Aucklandiin pääsee. Olen lentänyt viimeisen viiden vuoden aikana NZ:ään neljä kertaa ja tuo hinta on erittäin kilpailukykyinen, kannattaa tarttua. Tuosta "viiden tähden" lentoyhtiöstä sen verran, että CX:n turisti on ihan samaa kaliiberia muiden suurten firmojen (BA, Qantas, SIA yms.) kanssa; viisi tähteä taitaa viitata enemmänkin tuonne Busineksen sekä Firstin suuntaan. Itse asiassa Cathayn turistissa palvelu on ollut lähes järjestään huonompaa kuin yo. puulaakien vastaavassa. Lopulta Eurooppa - OZ/NZ -lennoissa hinta on kuitenkin se mikä ratkaisee - pl. Air Asia ja muut halpikset.

Edit. Kävin tuossa hieman googlettamassa ja halvin hinta tuolle välille on 1128.11 €.

Meno 19.1 ja paluu 18.4. Yhtiöinä Finnair ja Cathay. Vertaa.fi:n kautta ja sieltä tuon hinnan antoi Travelpartner.fi. Suosittelisin tarttumaan.

« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 20:44:17 kirjoittanut culture »

TahtooReissuun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #511 : 08.01.2010, 20:40:09 »
Mä haluaisin Singaporeen halvalla liput maaliskuussa, mistähän löytäis? Nyt hinnat yli 700e.

Viesti siirretty aiheen mukaiseen ketjuun. Heloriina/mode

katikala

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #512 : 08.01.2010, 21:55:43 »

Edit. Kävin tuossa hieman googlettamassa ja halvin hinta tuolle välille on 1128.11 €.

Meno 19.1 ja paluu 18.4. Yhtiöinä Finnair ja Cathay. Vertaa.fi:n kautta ja sieltä tuon hinnan antoi Travelpartner.fi. Suosittelisin tarttumaan.

Juu, tuo 1130 eur on kyllä jo hyvä hinta. Näin yleisesti voisin kommentoida vielä että Air New Zealandilla on aika hyviä tarjouksia Euroopasta, esim. Amsterdamista pääsee halvimmillaan 1080 eur verojen kanssa mutta päivät ei sitten satu välttämättä aina kohilleen ja on sinne Amsterdamiinkin päästävä ensin jotenkin. 

Hercco

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #513 : 08.01.2010, 22:07:28 »
Tuohon hintaan, todellakin!

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #514 : 09.01.2010, 03:55:12 »
http://www.area.fi/lentotarjoukset

tuollainen sivusto tuli mainospostina mailiin. muutama ihan kiva kohde näytti olevan, sääli että ite on jumissa töiden ja kaiken muun rainan keskellä täällä suomessa ainaki toistaiseksi... no, ehkä sit taas kohta  ::)
Choose your future - choose life.

Brownie

• Aloittelija
  • * Carpe Diem! *
    • Profiili
« Vastaus #515 : 09.01.2010, 13:05:48 »
Lämpimät kiitokset kaikille auttavaisille vinkkaajille :) !

Onnistuin eilisillan ja tämän aamun aikana löytämään Travel Partner -sivustolta Hki-Auckland -menopaluun kahdella vaihdolla minulle sopivina ajankohtina hintaan 1120,32 € ja taidanpa tarttua siihen (jollei hinta sitten ole ehtinyt jo pahasti nousta...) :) ! Lentoyhtiönä on Cathay Pacific, josta löysin netistä paljon kehuja, eli vaikuttaa hyvältä.

Näköjään kannattaa surffailla sitkeästi löytääkseen hyvät tarjoukset!  ;D

joorinainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #516 : 09.01.2010, 14:29:26 »
Mä haluaisin Singaporeen halvalla liput maaliskuussa, mistähän löytäis? Nyt hinnat yli 700e.

Viesti siirretty aiheen mukaiseen ketjuun. Heloriina/mode

Olet myöhässä.. Lufthansalla sai tuossa alkutalvesta 480e ja itse nappasin Turkish Airlinesilta hintaan 530e. Nyt näyttää olevan halvin mahdollinen Air China 733e :/

TahtooReissuun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #517 : 10.01.2010, 18:51:03 »

Olet myöhässä.. Lufthansalla sai tuossa alkutalvesta 480e ja itse nappasin Turkish Airlinesilta hintaan 530e. Nyt näyttää olevan halvin mahdollinen Air China 733e :/

Kyllä mä jotain halpoja bongasin, mut ei silloin ollut vielä varmuutta lomista. Ja luulin, et matkamessuihin mennessä tulee kunnon tarjouksia. Noh, ei kai auta muu ku maksaa se 700e ja yli  :P Vai vieläkö messutarjouksia voi tulla?

worldtraveller

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #518 : 10.01.2010, 19:01:56 »
Kyllä mä jotain halpoja bongasin, mut ei silloin ollut vielä varmuutta lomista. Ja luulin, et matkamessuihin mennessä tulee kunnon tarjouksia. Noh, ei kai auta muu ku maksaa se 700e ja yli  :P Vai vieläkö messutarjouksia voi tulla?

Suurin osa messutarjouksista ei ole vielä edes tullut.

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #519 : 11.01.2010, 06:05:23 »
Olen suunnitellut n. 3 kk:n kestoista Uuden-Seelannin matkaa

3kk on oikein sopiva aika tutustua tuohon hienoon maahan. Saatat jopa ehtiä kiertää molemmat saaret, ellet kauheasti viivyttele.

Katsastapa vielä Air New Zealandin mainio hakukone. Laadukas lentoyhtiö, ja ainoa joka itse lentää maailman ympäri (Lontoosta Losin / Hong Kongin kautta). Onneksi matkaat edulliseen vuodenaikaan.