Lentometsästyksen ABC

(Luettu 1004614 kertaa)

mikkeli

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Lentometsästyksen ABC
« Vastaus #1900 : 09.11.2015, 16:02:14 »
Mun ideat alkaa olla lopussa... Auttakaa väsynyttä metsästäjää.
Tarkoitus on läytää helsinki-Lyon ja takasin, ja halvalla tietty. Aika on 21/22.11-25.11
Halvin on tällähetkellä momondon kautta Lufthansa, kahdelta 436€. Aika tyyristä, mun mielestä...
Katsellut myös pompun kautta esim dublin-grenoble, mutta ryan air ei taida lentää Tampereelta mihinkään...?
Mistäs vielä katselisin???

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1901 : 09.11.2015, 16:22:58 »
Mun ideat alkaa olla lopussa... Auttakaa väsynyttä metsästäjää.
Tarkoitus on läytää helsinki-Lyon ja takasin, ja halvalla tietty. Aika on 21/22.11-25.11
Halvin on tällähetkellä momondon kautta Lufthansa, kahdelta 436€. Aika tyyristä, mun mielestä...
Katsellut myös pompun kautta esim dublin-grenoble, mutta ryan air ei taida lentää Tampereelta mihinkään...?
Mistäs vielä katselisin???

Ei hajuakaan mitä maakuljetuksista tulee hintaa tai kauan kestää, mutta Helsingistä Geneveen näyttäisi pääsevän noina päivinä KLM:llä tai Lufthansalla jonkin verran halvemmalla. Tosin jos parin viikon varoitusajalla pitäisi päästä johonkin tiettyyn kaupunkiin Keski-Euroopassa, 200 euron pintaan per nokka ei mitenkään älyttömän tyyris mielestäni ole.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1902 : 09.11.2015, 16:55:15 »
Minusta 218 on halpa. En oikein ymmärrä miten tuosta enää paljon halvemmaksi voisi lentoja painaa. Eihän tuo tee kuin 54 euroa/lentomatka, joita on neljä kappaletta.

katso toki Norskin lennot Pariisiin ja sieltä junalla loppumatka. Hyvissä ajoin ostettuna junamatkan saa kympeillä ja TGV:llä ei edes kestä kauan.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1903 : 11.11.2015, 18:18:35 »
Ei tuo 218€/pää kyllä mikään kohtuuton hinta ole.

Mutta muutaman kympin voi ehkä säästää jos ottaa yht. n. 100€ halvemmat lennot Tukholmasta ja matkaa lautalla Tukholmaan (mahd. Turun kautta). Mutta paikallisliikenteenkin huomioiden ei se säästö kyllä kovin isoksi jää.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

tommir26

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1904 : 11.11.2015, 19:18:35 »
Ei tuo 218€/pää kyllä mikään kohtuuton hinta ole.

Mutta muutaman kympin voi ehkä säästää jos ottaa yht. n. 100€ halvemmat lennot Tukholmasta ja matkaa lautalla Tukholmaan (mahd. Turun kautta). Mutta paikallisliikenteenkin huomioiden ei se säästö kyllä kovin isoksi jää.

Huutonetista loytaa usein halpoja lahjakortteja viikkarille, esim. 5 tai 10 eurolla jolla paasee Tukholmaan. Tosin ne on risteilykortteja, joten en tieda nouseeko haloota jos jattaa paluumatkan kayttamatta.

travelmate

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1905 : 14.12.2015, 18:37:57 »
Moikka,

Nopeella haulla koitin löytää ajankohtaista keskustelua tohon Matrix Ita Softwareen liittyen, mutta oli hieman vanhaa. Onko kellään mielipidettä, että mikä on paras tapa saada liput ulos näillä hinnoilla?

Tällä hetkellä esim HEL-HKG menopaluu (6.1.-10.4.) TK:lla näyttää löytyvän noin 550e hintaan, mutta sama settiä (alle 18h lentoajoilla) en näe kuin noin 750e hintaan. Ebookersilta sanoivat, että näkevät reitityksen ja hinnan, mutta eivät saa sitä "napattua" amadeuksesta. Thanks. !

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1906 : 16.12.2015, 19:47:04 »
Moikka,

Nopeella haulla koitin löytää ajankohtaista keskustelua tohon Matrix Ita Softwareen liittyen, mutta oli hieman vanhaa. Onko kellään mielipidettä, että mikä on paras tapa saada liput ulos näillä hinnoilla?

Tällä hetkellä esim HEL-HKG menopaluu (6.1.-10.4.) TK:lla näyttää löytyvän noin 550e hintaan, mutta sama settiä (alle 18h lentoajoilla) en näe kuin noin 750e hintaan. Ebookersilta sanoivat, että näkevät reitityksen ja hinnan, mutta eivät saa sitä "napattua" amadeuksesta. Thanks. !
Tarviiko sen olla nimenomaan TK?

Finnair-Cathay-Finnair yhdistelmää tarjoaa ainakin reiluun 600€ esim. Momondo noilla ehdoilla, eikä minusta ainakaan yhtään huonompi vaihtoehto.

Tai jos myöhästät molempia päivämääriä päivällä niin pääsee SAS:illa yhdellä pompulla 630€ suoraan SAS:in sivuilta varattuna. Turusta tai Tampereelta lähtien jopa alle 600€.

« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 19:55:11 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1907 : 16.12.2015, 20:02:20 »
Joku voisi silti tuota ^^ mysteeriä avata. Tai en tiedä onko edes samasta asiasta kyse, mutta itse yritin taannoin kaivaa samaa väliä samalla yhtiöllä, ja juuri hetkeä aiemmin olin Momondon kautta saanut esille todella mukavan hinnan. Vähän ajan päästä Momondo alkoikin tarjota vain muita, huomattavasti kalliimpia yhtiöitä. Järki meinasi lähteä.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1908 : 16.12.2015, 21:25:45 »
Matrix Ita:lla (Googlen bisnes) on usein virheitä ja aasiakkaan tekemiä virheitä. Softa lukee jonkun varausluokan olevan F tai A ja päättelee sen olevan ykkönen, kun jenkkiyhtiöillä on noin. No, ihan noin yksinkertaista se ei usein ole, kun jollain toisilla ei ole ykkösluokkaa ja käyttävät noita varausluokkia vaikkapa economy-plus, henkilöstölippuihin tai vastaavaan, kun ei tarvetta varata niitä ygöseen. Sitten on aasiakkaan virheet eli unohdetaan muuttaa POS eli Point Of Sale oikeaksi tai jotain muuta häikkää. Hinta ei välttämättä ole sama myytäessä taaloina jenkeistä, euroina hesasta tai ränpylöinä jostain kehitysmaasta. 

millimarei

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1909 : 17.12.2015, 12:49:25 »
Joku voisi silti tuota ^^ mysteeriä avata. Tai en tiedä onko edes samasta asiasta kyse, mutta itse yritin taannoin kaivaa samaa väliä samalla yhtiöllä, ja juuri hetkeä aiemmin olin Momondon kautta saanut esille todella mukavan hinnan. Vähän ajan päästä Momondo alkoikin tarjota vain muita, huomattavasti kalliimpia yhtiöitä. Järki meinasi lähteä.

Joo, mä oon huomannu myös Momondon kanssa, että ekan kerran ku haet lentoja ni näät ne parhaimmat tarjoukset. Usein todella hyviä!
Jos haet välissä muihin kohteisiin ja muilla päivämäärillä, ja palaat sitten alkuperäsiin hakuehtoihin, niin sepä ei enää näytäkkään niitä halvimpia hintoja. :o
Kannattaa poistaa evästeet ja sivuhistoria, ja kokeilla sen jälkeen uudestaan. Näin sivustolla ei ole muistijälkiä, että olisit käynyt siellä aiemmin. Niin pitäis taas näkyä ne parhaat hinnat.
Ainakin itellä on toiminu noin. :)

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1910 : 17.12.2015, 13:36:36 »
^ Ja selainta anonyymissa/in cognito-tilassa.

travelmate

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1911 : 17.12.2015, 19:24:22 »

Tarviiko sen olla nimenomaan TK?

Finnair-Cathay-Finnair yhdistelmää tarjoaa ainakin reiluun 600€ esim. Momondo noilla ehdoilla, eikä minusta ainakaan yhtään huonompi vaihtoehto.

Tai jos myöhästät molempia päivämääriä päivällä niin pääsee SAS:illa yhdellä pompulla 630€ suoraan SAS:in sivuilta varattuna. Turusta tai Tampereelta lähtien jopa alle 600€.
[/quote]

Eipä tuossa muita preferensseja ollut kuin, että SAS:lla oli aina menomatka suhteellisen pitkällä vaihtoajalla Arlandassa ja paluu olisi päivälento HKG:sta. Myöskin palvelukonsepti ehkä hieman houkuttelevampi TK:lla kuin SAS:lla.

Tuosta Matrixista on kyllä erittäin kätevä etsiä lentoja juuri nimenomaan monihaun ansiosta. Kuten tässäkin tapauksessa, hintojen ulossaanti voi olla hieman työn alla. Ctrip:in kautta löysin suurinpiirtein tuota TK:n hintaa vastaavan tuotteen, tässä vaiheessa olin kuitenkin jo ostanut lennot.

Tomppa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tomppasec@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1912 : 18.04.2016, 13:07:13 »
Onko miten tullut vastaan nykyään näitä kaksi kaupunkia yhden hinnalla? Itse aikoinaan lentelin KLM:llä ja BA:lla silleen että olin muutaman yön vaihtopaikoissa. Tsekit sitä mainosti myös aikanaan ja nykyään oon kuullut että finski markkinoi Aasian markkinoille että voi olla muutaman yön tsadissa ennen kun jatkaa eteenpäin...

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1913 : 18.04.2016, 17:48:11 »
Onko miten tullut vastaan nykyään näitä kaksi kaupunkia yhden hinnalla? Itse aikoinaan lentelin KLM:llä ja BA:lla silleen että olin muutaman yön vaihtopaikoissa. Tsekit sitä mainosti myös aikanaan ja nykyään oon kuullut että finski markkinoi Aasian markkinoille että voi olla muutaman yön tsadissa ennen kun jatkaa eteenpäin...

Finnair ei hirveästi markkinoi, mutta mielestäni on parantanut kaikenlaisten normaalista poikkeavien matkojen saatavuutta halvimmissakin lippuluokissa. Laitoin ihan randomilla toukokuulle HEL-HKG-BKK-HEL niin että Hong Kongissa ja Bangkokissa molemmissa suunnilleen viikko, ja antoi alkaen hinnaksi halvimmilla päivillä 862 euroa. En ollut kirjautunut sisään plussatilillä, joten vielä tänään voimassa ollut tarjouskampanja jäsenille ei vaikuttanut tuohon. Meno-paluut HEL-BKK ovat näköjään 700 euroa ja HEL-HKG 740 euroa ja open jaw noiden välillä 720 euroa.

Mielestäni jos matkaan tulee pakosta vaihto, ainakaan yksi stopover siellä ei vielä nosta hintaa ollenkaan. Australiaan taitaa onnistua mennen tullenkin. Joka tapauksessa Finskin kaukolentotarjonta on ollut viime vuodet aika mukavan joustavaa. Itse olen lähinnä open jaw lipuilla päätynyt hoitamaan asiat, mutta tuollaisilla kolmioreiteilläkin on saanut ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Tomppa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tomppasec@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1914 : 18.04.2016, 18:37:04 »
Itseasiassa samoin oli meinän oma reissu jenkkeihin, opew jaw lippi HEL-JKF//LAX-JFK-HEL oli neljältä muistaakseen noin 2400 € vain noin 600 e / nuppi.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1915 : 18.04.2016, 18:52:48 »
Lisäksi näyttäisi siltä, että Jenkkeihin lennettäessä Finnairin lipulla stopover Lontoossa on käytännössä maksuton lisä. Kyllä noita löytyy, mutta pitää vielä huomauttaa, että jostain syystä Finnairin oma sivusto ei ihan kaikkia tuollaisia löydä, vaikka osan kylläkin ja nyt leikin lähinnä sillä suoraan. Noiden kanssa voi joutua turvautumaan multi-cityt osaaviin nettimatkatoimistoihinkin.

ElPocho

• Aloittelija
    • Profiili
Väliaikainen thread
« Vastaus #1916 : 19.04.2016, 09:20:13 »
Onkohan Finnairilta tulossa syksyksi tarjouksia Bangkokin suuntaan? Syyskuun alussa olisi tarkoitus lähteä, tällä hetkellä meno-paluu olisi noin 650e.

Siirsin viestisi tarjousketjusta tänne. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 19.04.2016, 13:36:35 kirjoittanut Mr. Voyageur »

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Väliaikainen thread
« Vastaus #1917 : 07.05.2016, 15:19:06 »
Onkohan Finnairilta tulossa syksyksi tarjouksia Bangkokin suuntaan? Syyskuun alussa olisi tarkoitus lähteä, tällä hetkellä meno-paluu olisi noin 650e.

Siirsin viestisi tarjousketjusta tänne. -Mr. V

Päivistä riippuen Finskillä on nyt about 600 euroa. Miksei käy Turkish about 450 euroa ja UIA:llakin on näkynyt alle 400 lippuja?

petri100

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Lennot
« Vastaus #1918 : 10.05.2016, 16:10:03 »
Moi

Mihin kaupunkeihin kiinaan voi lentää suomesta suoralla lennolla?

Sitten samalla kysyn että onko kenelläkään tietoa että onko Taiwaniin, Vietnamiin, Filippiineille suoraa lentoa suomesta, ja jos ei ole niin mihin asti Finnairin koneella pääsee lentämään ennen koneen vaihtoa?. Minä kyllä suoraan sanottuna haluaisin lentää samalla koneella koko matkan ilman että pitää lentoasemalla hyppiä koneita vaihtamassa

Hyvää tulevaa kesää

Petri

Liitetty ketjun jatkeeksi. -Mr. V
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016, 16:13:42 kirjoittanut Mr. Voyageur »

Demonyte

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Suoralento Taiwaniin
« Vastaus #1919 : 10.05.2016, 16:13:33 »
Tuoltahan noista löytyy tietoa ihan suoraan Finnairin sivuilta:

https://www.finnair.com/fi/fi/destinations/asia-pacific

Kohdekohtaisesti kerrotaan mihin lennetään suoraan ja milloin.