Reilaamaan -07 Itä-Eurooppaan

(Luettu 8679 kertaa)

redi

• Aloittelija
    • Profiili
« : 30.10.2006, 18:38:14 »
Hei!

Etsin itselleni Interrail/muuta matkaseuraa. Täytän ensi keväänä 18 ja olen naispuolinen. Olen myös luotettava, mutta hieman äkkipikainen,  hassu ja pohdiskeleva, ja haluan nähdä ja kokea mahdollisuuksien mukaan. Tulen myös melko helposti toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Tarkoitus olisi siis kiertää Itäistä Eurooppaa, ehkä Valkovenäjä, Ukraina, Moldova, Romania, Bulgaria, Jugoslavia, Unkari, Slovakia, Tsekki tms.. Matkan kesto olisi n. kk, jos muulla kuin Reil, niin ehkä pidemmäksikin aikaa. Lähtö aikaisintaan kesäkuun puolivälissä.

Olen vielä täysin aloittelija, joten on hyvä jos seuralla löytyy vähänkään kokemusta. Toivon saavani sopivissa määrin vilkasta, iloista, eloisaa ja sopeutuvaista seuraa, joka on valmis myös muuttamaan suunnitelmia tarpeen tullen, eli ei liian vakavaa reissua!

PS: Olen syystä ajoissa liikkeellä, haluan ensin tutustua vähän matkakumppaniin, että voimme yhdessä suunnitella paremmin matkaa. Olen avoin myös uusille ideoille. :)
 Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme, vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen -

maie

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1 : 05.11.2006, 21:01:54 »
Helou!

Tässäpä olis yksi reppumatkalle lähtijä. Reilaamaan olis kova tahto ja juuri ens kesälle olen matkaa kaavaillut. Seura vain uupuu.

Ennakkoluuloton ja avoin uudelle olen ja tämmönen hieman pöhkö perussählääjä. Tykkään seikkailuista ja actionista mutta myös maailmanmenon ihmettelemisestä. Ikää löytyy hiukkasen alle 21 vuotta ja naispuolinen olen.

Liian tiukkaa aikataulua en haluais tehdä vaan etenisin reissussa mieluummin fiilispohjalta. Ja mikään turhan totinen nähtävyysrumba ei niinkään innosta, vaan enemmänkin semmonen letkeä ilmapiirin nuuskiminen ja ihmisiin ja kulttuuri-ilmiöihin tutustuminen. Olis myös hauskaa reissata 3-4 henkilön porukassa, mutta tuo nyt ei ole mitenkään ehdotonta.

Itä-Euroopasta ei ole mitään kokemusta eikä reilaamisesta sen enempää, mutta olen kyllä matkustellut suht paljon. Ja kaikkihan rullaa hienosti kun omaa hieman maalaisjärkeä ja avoimen mielen eikä pienistä niuhota. :D

Ilmoittelehan itestäsi jos siltä tuntuu!

redi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.11.2006, 09:20:58 »
Heih!
 Kuulostaa hyvältä. Minusta kahdesta neljään hlöä on melko sopiva, että pysytään reissussa. Ja kaipa voi välillä lähteä eri suuntiin, kaks & kaks, jos tulee paikoista erimielisyyksiä?
 Laitatko sähköpostia niin voidaan pitää yhteyttä? [email protected]
 Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme, vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen -

InRail

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.11.2006, 21:05:16 »
Itse aattelin lähteä ekaa kertaa reilille myöskin itäiseen Eurooppaan ensi kesänä. Meinasin kylläkin viipyä ehkä vain kaksi viikkoa.

Oon hieman myöhäissytynnäinen kaiketi kun ikääkin on jo 25 ja eka reili suunnitteilla. Muuten olen kylläkin matkustanut melkein kaikissa Euroopan maissa ja ollut Briteissä vaihdossa.

Olen siis miespuolinen ja etsin myöskin mahdollisesti matkaseuraa niin ajattelin laittaa tänne Itä-Eurooppa tiedustelupalstalle.

Ambra

• Aloittelija
    • ICQ Messenger - 239862581
    • MSN Messenger  - helih_@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/mintcrisp
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 12.11.2006, 21:18:39 »
hei! laiton sulle sähköpostia :) toivottavasti matkaseuraa löytyy

t. Heli
quot;Jos en lähde matkaan tänään, en lähde huomennakaan, ja ylihuomenna tie on jo kasvanut umpeen orjantappuroita, eivätkä pelottomat kamelinikaan enää pysty tunkeutumaan niiden lävitse." - Marco Polo

hillama

• Vieras
haa
« Vastaus #5 : 16.11.2006, 16:45:06 »
itekkin olen tässä mieltiskelly ensi kesälle jotakin reissua, 1kk tai enemmänkin..kuitenkin kun ajatus on vielä niin alussa ja epävarma niin tuntuu vähän pöhköltä tänne nyt kirjottaa muttakun niin haluttaa lähtä ja olla varmoilla että sinne nyt lähtäänki eikä vain suunnitella niinkuin aina pienempänä suunniteltiin ties mitä hulluuksia! ja ois tietenkin ihana tietää jos siellä maailmalla liikkuu muitaki niin vois yhistää matkaseuraa/jakaa.. mulla olis kyllä suunnitelmissa tuo elokuu enemmänkin sitten, joskus pitäs vähän tienata matkarahaa jos työtä saa siis.
niin mää olen tällainen 17vuotias tytöntyllerö jolla seikkailunhalua ois ja just tuonne eurooppaan haluttas. saa pommittaa posteilla!

Lanttu

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - hippelis@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.11.2006, 17:35:53 »
Terve! Täällä mukava 22vuotias opiskelija lähdössä reilaamaan kesällä myöskin.. Koulut loppuu ja nyt on mahdollisuus kiertää vähän paikkoja. Ainoa ongelma on se että eipä ole kokemusta reilaamisesta joten pitää lyödä viisaat päät yhteen ennen lähtöä =)..

Tietysti sekin käy että lennossa menee minne nenä vie ja sitä mukaa vaihtelee paikkojaan... Mutta laitappa vaikkapa yksityisviestiä tulemaan niin katsotaan paremmin!

xoce

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - josetoivainen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 23.12.2006, 14:04:12 »
Hei! Minäkin oon suunnitellut Itä-Euroopan reiliä ens kesälle, ja pitäis tuota rahaa tosiaan alkukesä keräillä. Olen miespuolinen ja keväällä täytän 22. Valmistun koulusta, eikä ole pahemmin ehtinyt reissaamaan tai sit en vaan ole ollut tarpeeksi innokas. Nyt olis kuitenkin kova into lähteä katselemaan maailmaa. Näin aluksi vaikka reilin merkeissä.
Itse olen avoin, uusista asioista nopeasti syttyvä ja innostuva, kiinnostunut lähes kaikesta uudesta, sopeutuvainen ja oikeastaan kaikkien kanssa toimeen tuleva. Jopa äärimmäisen sosiaalinen.  :)
Reilille olen lähdössä joka tapauksessa, mut ehkä olis kiva ainakin lähteä reissuun jonkun kanssa/porukalla, ja katsoa sitten jos on samat intressit matkanteon suhteen. En halua suunnitella matkaa liiaksi etukäteen. Vähän kuin fiiliksen mukaan ajattelin.
ue to the recent energy crisis the light from the end of the tunnel had to be shut down.

Matti_K

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 23.12.2006, 19:16:17 »
Terve! Tässä yksi kiinnostunut matkaaja lisää.
Olen miespuolinen juuri 23 täyttänyt ja kiinnostunut Itä-Euroopasta. Maa-lista näyttää oikein mielenkiintoiselta, tosin sen verran on pakko korjata että Jugoslaviaahan ei enää ole... Eli jos sen tilalle listaan voisi lisätä alustavasti Sebian tai Montenegron tai kummatkin ja mun puolesta myös Puolan.

Minäkään en ole koskaan ollut reilaamassa, mutta nyt kesällä olisi aikaa lähteä noin 3-4 viikoksi reissuun. Itse olen sosiaalinen ja kiinnostunut näkemään maailmaa ja tapaamaan uusia ihmisiä. Ja tosiaan suunnitelmia ei kannatakaan tehdä liian tarkkaan, vaan enemmän fiiliksen mukaan. Eli jos kiinnostaa niin ota ihmeessä yhteyttä. Matkaporukan kannattaakin olla (mun mielestä) alussa suht iso koska kuitenkin porukka hajoaa jossain vaiheessa.

3nna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.02.2007, 22:52:31 »
Tervehdys! Tiedän että olen aika myöhään asialla sillä nää alla olevat on kirjoitettu joulukuussa...
Mahtavuutta, että vihdoinkin löysin ihmisiä joita kiinnostaa lähteä reilaamaan Itä-Eurooppaan!8)
Reissu porukkanne on jo varmaan melkoisen täynnä, mutta mahtaakohan yhdelle olla vielä tilaa? En halunnut aloittaa uutta otsikkoa kysymättä täältä ensin.
Olen 21-vuotias opiskelijatyttönen Joensuusta. Aikaisempaa kokemusta reilaamisesta ei ole mutta muuten on tullut matkusteltua. Eli ihan sormi suussa en ole reissuun lähdössä.
inulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin. -Jonathan Swift-

Sarppainen

• Aloittelija
    • Profiili
Täällä yksi kiinnostunut lisää :)
« Vastaus #10 : 20.02.2007, 11:25:49 »
Viime kesänä oli jo tarkoitus suunnata Itä-Eurooppaan, mutta aikaa ja rahaa uupui. :/ Nyt siis uusissa voimissa seuraavaa kesää kohti. Olen 19-vuotias tyttönen, joka suurella todennäköisyydellä olisi liittymässä itään matkustajien joukkoon, jos vain mahtuu? :) Minäkin tosin mielummin lähtisin vasta loppukesästä suurimman sesongin ohittuessa, ja toki alkukesä on hyvä käyttää varojen keräämiseen ;)
Mutta jos jotain matkaseura kiinnostaa niin yhteyttä saa toki ottaa! :)

carrotkotamaki

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - anu_kotamaki@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/annienseikkailut
    • Sähköposti
Täälläkin yksi :)
« Vastaus #11 : 23.02.2007, 16:44:22 »
Heippa kaikille.
Itsekin olen ajatellut samantyyppistä reissua ensi kesälle, aluksi ajattelin että loppukesä voisi olla paras vaihtoehto mutta miksei jo aiempikin lähtö kävisi. Voisin viipyä kuukauden ja reitti olisi jotain väliltä tallinnasta välimeren rannalle ja takaisin.
Olen 20-vuotias sosiaalialan opiskelija, nainen, suht rauhallinen, myös luotettava ja positiivinen luonne. Osaan olla joustava ja tulen yleensä helposti toimeen vieraampienkin ihmisten kanssa. Viime kesänä reilasin kuukauden keski-euroopassa, joten vähän on myös kokemusta.. Olisi mukavaa saada fiksua ja itse matkailusta & kulttuureista kiinnostunutta seuraa (en siis ole mikään mieletön bilehile enkä myöskään tykkää juosta tukka putkella nähtävyydestä toiseen, arvostan enemmänkin matkasta itsestään nauttimista ja uusiin ihmisiin ja kulttuureihin tutustumista). Tosin voisi olla hauskaa viettää esim yksi viikonloppu festareilla jossain päin (esim budapest).
Huomasin että tässä keskustelussa alkaa olla jo aika monta samalle (!) matkalle lähtijää, eli porukka varmaan hajaantuu. Olisiko joku kiinnostunut lähtemään minun kanssani?  1-3 seuralaista voisi olla mukava, jos useampia niin suunnitellaan reitit omien kiinnostusten mukaan niin että tavataan välillä ja välillä mennään eri reittiä...
Itse asun helsingissä ja voisi olla mukava tavata tästä samasta reitistä kiinnostuneita ja katsoa mitä tapahtuu... minut löytää myös couchsurfing.com :sta ja hospitalityclub.com :sta nimimerkillä carrotkotamaki .
Rohkeasti vaan matkaan siis!

hippilapsi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 01.04.2007, 19:49:19 »
Ei hitto.. Tuo Ita-Eurooppa on siintany tanki ihmisen ajatuksissa ties kuinka kauan! Nyt ois kerranki sellanen tilanne, etta vois lahtee reissuun mutta tietenki kaikki kaverit on opiskelemassa ja toissa ja vaikka mita  :?  

Onko viela joku, joka ei ole viela lukinnut matkaseuraansa? Meikalaisella ens kesana ikaa jo huikeat 24 vuotta, eika viela lainkaan kokemusta reilaamisesta! Nyt se pitais toteuttaa.. Muuten oon kylla reissannu, lahinna tata keski-Eurooppaa, etta nyt pitas paasta vaha nakemaa muutaki. Heittakaapa viestilla, jos jonku porukoihin mahtuu viela yks iloinen, kaikkeen uuteen sekoiluun valmiina oleva, rento olento  :)  Oon talla hetkella Ranskassa, josta kotiudun tossa heinakuun alussa. Eli enemminkin sinne loppukesan suunnille matkaseuralaista haeskelen..  :D
quot;Olet vastuussa siitä, minkä olet kesyttänyt"
*Pikku Prinssi*

tuanth

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - tuanth@messengeruser.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 23.04.2007, 09:12:20 »
Minä olen myös lähdössä Itä-Eurooppaan. Enemmän kai kyllä bussimatkailemaan, koska ne on kuulema hyvä tapa liikkua ja verkosto on toimiva. Tarkoituksena on lähteä kesäkuun alussa reittiä viro-latvia-liettua ja puola ja päätyä jonnekin mustanmeren rannalle tai vastaavaan paikkaan, mistä pääsisi halpalennolla kotiin.

Olen 22-vuotias opiskelija Helsingistä ja budjetti on melko pieni. Itä-euroopassa en ole ennen käynyt, mutta muualla jonkin verran. Voisin kaivata matkaseuraa ainakin joillekin osuuksille. Laittakaa mailia.

Jaiai

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jaakko_aa@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
reilaamaan itä-eurooppaan juhannuksen jälkeen
« Vastaus #14 : 25.04.2007, 20:57:53 »
Meitä olisi kans lähdössä kolme mieshenkilöä reilaamaan juhannuksen jälkeen Varsovan kautta itä-eurooppaan. Matkaseuraan mahtuu mukaan matkalla koska vaan. Itsellä on reilikokemusta taustalla, mutta kaverit on ensikertalaisia. Sähköpostia voi laittaa taikka messenger toimiii myös jos kiinnostaa sopii treffit jonnikin matkan varrelle. Meillä ei ole kyllä mitään tarkkaa suunnitelmaa. Mennään minne hyvältä tuntuu kun matka kehittyy.
ei reissaaminen ihmistä pahenna!!

Kamaz

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 03.05.2007, 17:51:41 »
Olen lähdössä heinäkuun toisella viikolla suuntana ainakin Viro Latvia ja Liettua. Myös muualle jos siltä tuntuu. Max. 2 viikkoo.
Jos sama ajankohta / suunta niin ota toki yhteyttä.
Linja-autolla meinasin pääasiassa liikkua.