Intian sisäiset junaliput

(Luettu 112178 kertaa)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Intian sisäiset junaliput
« Vastaus #140 : 25.03.2011, 12:07:10 »
Cleartripista ostinki oman lipun. Sielt myös pysty valitsee, että ottaa sleeperistä ylemmän bunkan vaunun pituussuuntasesta bunkasta. Mikäli tulkitsin oikein tuon "side upper berthin" tarkoituksen. Tai sit ihmetellää, et mistä sitä ittesä löytää :)

wekkuli85

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - wekkuli85@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #141 : 25.03.2011, 17:22:35 »
olet tulkinnut aivan oikein :D Ainoa huono puoli noissa sivupunkissa on se että pitkä länsimaalainen ei mahdu suorana nukkumaan. Intia laskurisi näyttää aika mukavalta, itsellä seuraavaan ulkomaan matkaan moninkertainen määrä päiviä jäljellä.

Ruusa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 25.03.2011, 17:49:05 »
Intiassa ei missään mahdu nukkumaan ellei ole paikallista tattikaliiperia :) Mun reissukaverilla jäi joka punkasta vähintään nilkat ja jalat ulkopuolelle. Muutama sangen hupaisa kuva on näistä tilanteista otettukin. Sleeperin mahtipunkista pitää vielä mainostaa, että selällään kun paapaa niin hanuri puutuu. Se on hieno tunne, mutta pieni hinta halvasta ja värikkäästä junamatkasta. Ei ole kyllä muuallakaan Intiassa harvinaista, ettei pielukset ole mittään todellinen rinsessa -laatua. Hihi. Muistoja.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #143 : 25.03.2011, 21:31:52 »
Onneks oon VAA muutamaa senttii vaille 180 pitkä. Lienee siis syytä varautua tuulettamaan jalkoja lepohetkien ajan :)

Tokk

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #144 : 19.05.2011, 02:29:25 »
Joutuuko näitä nyt miten kesä / heinäkuussa varailla etukäteen kun on liikkumassa Delhistä pohjoiseen? Mikä viive matkustusvehkeiden lippujen saannissa? Ja varmaankin myöhemmin heinäkuussa pitäisi Delhistä Varanasiin mennä. Tai no, tuolle ei taida tarvita ennakkoa..? Mutta miten noille pohjoisen junille kun sesonki sielläkin puskee päälle... Cleartrippi tai IRCTC huutamaan vai miten?

Eikös bussilippuja löydy ilman varauksiakin? Oon kyllä tietoinen noista junien mahdollisista bonuspaikoista länkkäreille, vaikka olisikin täyttä, mutta mutta...
« Viimeksi muokattu: 19.05.2011, 02:31:45 kirjoittanut Tokk »

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #145 : 19.05.2011, 17:20:15 »
Kannattaa ostaa ajoissa junaliput!!! Cleartripista ite ostin kaikki juna- ja lentoliput. Mun mielipide on ehdottomasti se, että kannattaa ostaa liput reilusti ajoissa, ni saa liput siihen junaan, mihin haluaa ja siihen luokkaan mihin haluaa. Mun kokemuksen mukaan sleeper-luokan liput menee aika nopeesti, ja usein lähempänä lähtöä on jäljellä vaa kalliita ac2 tai ac1-luokan lippuja.

Paikallisiin (national) busseihin ei mitään lippuja ennakkoon edes saanut, vaan ne ostettiin bussista. Tursti-ac-busseihin saa lippui netistä myös: makemytrip.com.

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #146 : 18.06.2011, 15:33:12 »
Delhistä pohjoiseen päin on varmasti menijöitä, sillä monet intialaiset suuntaavat "kesäkuukausina" kuumuutta pakoon pohjoiseen. Sen sijaan Varanasiin ei varmasti ole niin ruuhkaa. Itsekään en välttämättä menisi Varanasiin noihin aikoihin, siellä varmasti uskomattoman hikistä. Tietty monsuunit saattavat alkaa noihin aikoihin, yleensä käsittääkseni kyllä myöhemmin...

Me olemme saaneet usein junaliput vain muutaman päivän varoitus ajalla, mutta ehkä se on ollut hyvää tuuria. Usein on ollut kyse viimeisistä paikoista. Ainahan voi kuitenkin mennä sikaosastolle eli secont class luokkaan  :)

Liloanouk

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #147 : 15.03.2012, 11:38:45 »
Hellou,

kysäisempä tässä jos tätä ketjua kukaan lukee, että onko kellään ollut ongelmia tuon Cleartripin tai Makemytripin rekisteröinnin kanssa? Mulla nimittäin iskee aina sen errorin, että täytyy rekisteröityä myös irctc-sivuille ennenkun voi esim. cleartripistä varata mitään... Sitten kun yritän niin salasana aina väärä / käyttäjätunnus väärä jne jne.....
Sitten pitäis olla näköjään intialainen puhelinnumero siihen irctc-aktivointiin ja kaikkea sählinkiä..

Olen siis turkkilaisella lentämässä Mumbaihin 27.3, lento siellä 4.30 yöllä ja tarkotus ottaa On Arrival Visa kuukaudeksi (toimii edelleen suomalaisille mm. Delhin ja Mumbain kentillä - varma tieto) ja sitten tsippailla Mumbaissa päivä ja ottaa 23.55 juna Goalle Madgaoniin.. AC 2 tai Sleeper-luokkahan se varmaan näköjään paras vaihtoehto tollaselle yli yön junamatkalle.

Sikäli mikäli joku pystyis jeesaamaan niin arvostaisin todenteolla. Harvoin ärsyynnyn mistään mutta täytyy näköjään tosiaan luottaa siihen, että "kaikki järjestyy vaikka mikään ei toimi". Mikäli en saa junaa varattua niin painelen sitten prepaid-taksilla suoraan kentältä aamusella turistijonoon CST-asemalle... Huoh. :-)

Kiitos jo etukäteen mikäli jollakin hyvää kikkaa saada tuo toimimaan. Cleartrip ainakin näyttää ja vaikuttaa iisiltä!!

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #148 : 15.03.2012, 23:17:30 »
Mä en ainakaan oo edes rekisteröityny sinne sivuille (cleartrip) mitenkään, ja aina on pelittäny lippujen osto... Luottokortilla olen maksellut. Ja on myös aina kelvannut suomalainen kännynumero. Missä kohtaa se kyselee niitä rekisteröitymistietoja?

Liloanouk

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #149 : 17.03.2012, 18:30:54 »
Toimii normaalisti siihen asti kun tulee lista junista, mistä valita.
Siellä ylhäällä lukee sit että "Get secure with registering with your IRCTC-account before continuing your booking." Tai jotain tämän tapaista. Sivuutettuani sen sain jatkettua seuraavalle sivulle, sähköpostiosoitteen antamisen jälkeen se lukitsee
henkilötietolomake-osan ja sanoo

"We hate to interrupt your booking but IRCTC, our trains partner, requires you to register with them before you can go ahead. We realise this might be a painful process but we’ve tried to simplify it as much as possible."

Ja yks Pain in the ASS se sit onkii :-)

Oli miten oli, ongelma ei ole enää ajankohtainen, ehdin varata SpiceJetin lennot Mumbai-Goa-Mumbai, 80 eegeniä noin.
Säästän ajassa niin paljon että päätin luovuttaa..

Mutta kiitos vastauksesta kuitenkin!! :-)

sansuna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #150 : 13.04.2012, 21:15:14 »
Mulla on sama ongelma. Cleartripin käyttämiseen pitää olla nyt myös IRCTC-account ja IRCTC-tilin luominen vaatii intialaisen kännykkänumeron. Mutta mutta, täältä löytyy ohjeet, miten voi saada sen tilin toimimaan:

http://www.seat61.com/India.htm#book%20-%20from%20outside

Eli pitää ottaa yhteyttä IRCTC:n asiakaspalveluun ja meilata niille passin kuvasivu skannattuna, niiden pitäis sitten lähettää se mobiilisalasana sähköpostitse, että pystyy rekisteröitymään ja alkaa varailemaan lippuja. Yritän tuota itse ensi viikolla.

Tuolla sivustolla tosiaan sanotaan, että tämä käytäntö on muuttunut vuoden 2012 alkupuolella ja aiemmin cleartripin käyttäminen oli helpompaa. No, kehitys kehittyy...

*Muoks. Sain IRCTC:ltä käytännössä saman päivänä aikana sähköpostitse sen mobiilisalasanan noiden ed. kuvattujen ohjeiden mukaisesti. Ja nyt on IRCTC-tili vahvistettu ja eka lippu Cleartripin kautta ostettuna!
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 10:27:58 kirjoittanut sansuna »

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #151 : 22.04.2012, 07:36:35 »
No näinpä olikin. Oli siis systeemi muuttunut, nyt kun bookkasin täällä paikanpäällä ekoja junalippuja... Vaati melkosta säätöä saada se rekisteröityminen toimimaan, mutta nyt toimii. Helpotti toki se, että olen Intiassa ja mulla on paikallinen numero...

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #152 : 08.09.2012, 11:48:00 »
makemytripin kautta saa kanssa, aattelin ostaa sieltä. Mietitään just että oisko se järkevää ottaa ac1 Mumbai-Goa, kun heti lennolta suoraan mennään ja mukana 2 lasta joista toinen vasta 4 v. Sais omassa rauhassa nukkua. 70 egee näyttää maksavan vaan, kun lennot ois parisataa.

tochtli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #153 : 08.09.2012, 12:11:10 »
makemytripissäkin näyttää olevan tuo sama IRCTC rekisteröintihomma pakollinen cleartrippia itse tosin yritän saada toimimaan, itse pistin kopiot passista ja pyysin SMS salasanaa emailiin ja nyt täytyy toivoa ettei ihan viikkoja kestäisi. Kuulemma hirveästi vaihtelua siinä miten nopeasti sieltä vastataan tosiaan jotain samana päivänä tulleiden vastausten ja 3 viikon välillä  :o Ei onneksi mitään hengenhätää junavarausten kanssa vielä ja saahan ne ensimmäiset pätkät varattua varmaan paikanpäälläkin jos ei salasanaa kuulu tai ei saa cleartrippia synkronoitua irctc:n kanssa heti.

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #154 : 08.09.2012, 12:14:58 »
aijaa, oho. Ensi perjantaina on tarkotus alkaa ite varaamaan, oon vaan katsonut niiitä. Jaa se ei olekaan ihan niin yksinkertaista kuin jugurtin syönti. No, kattellaan.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #155 : 08.09.2012, 12:20:07 »
Joo, ei oo välii, mitä kautta ne junaliput tilaa, rekisteröinti pitää olla suoritettuna, että liput pystyy ostaa.

Oman kokemuksen mukaan ilmastoiduissa vaunuissa on KYLMÄ. Eli riittävästi vaatetta + huopa mukaan, jos ilmastoidussa vankkurissa matkustaa.

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #156 : 08.09.2012, 12:22:17 »
joo sitä minäkin pelkään. En halua Intiaan asti palelemaan vaan päinvastoin. Täytyy ny pähkäillä. se sleeperi ois kympin vaan hinnaltaan mumbai-goa, mutta saako siellä nukuttua päivällä..ehkä pähkäilen vaan liikaa..
pääseekö siellä röökille...?

tochtli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #157 : 08.09.2012, 12:26:23 »
Nyt kun noita rekisteröintisysteemeitä katselin vähän tarkemmin niin rupesin miettimään että tein varmaan itsekkin virheen rekisteröitäessä koska rekisteröidyin IRCTC:N sivuilla erikseen, olisi ilmeisesti pitänyt käyttää Cleartripin sivua myös tuon IRCTC rekisteröinnin tekemiseen jos tuo "verify for the partner website and activate your account" vaatii eri sms koodin kuin minkä se normaali IRCTC aktivointi vaatii...noh ei voi mitään täytyy kokeilla :D

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #158 : 08.09.2012, 16:24:46 »
Päivällä ei pysty nukkumaan, ku ainoostaan siellä yläbunkassa. Sleeperissä siis. Mutta AC3:ssa sama juttu, koska ainut ero AC3:lla ja sleeperillä on se ilmastointi. Eli siellä ne alimmat pedit on penkkeinä ja keskimmäinen penkki on nostettu ylös, jotta alimmalla pystyy istumaan. Sivubunkista se ylempi on paikallaan, alempi penkki nostetaan kahdeksi eri penkiksi päiväsaikaan. Tämä siis kummassakin AC3:ssa että sleeperissä. Muista matkustusluokista ei itselläni ole mitään kokemusta.

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #159 : 08.09.2012, 21:38:30 »
joo sitä minäkin pelkään. En halua Intiaan asti palelemaan vaan päinvastoin. Täytyy ny pähkäillä. se sleeperi ois kympin vaan hinnaltaan mumbai-goa, mutta saako siellä nukuttua päivällä..ehkä pähkäilen vaan liikaa..
pääseekö siellä röökille...?
Kuten edellinen jo kertoikin, niin päiväunet mahdollistaa vain yläpunkan omistus.
Palelemisesta sen verran, että tammikuussa pohjois-intiassa sai palella sleepperissä, kesällä on yöllä kylmä ac:ssa jos nukkuu yläpunkassa, mutta päivällä se ilmastointi on aika juhlaa.
Tupakointihan on sakon uhalla kielletty kaikissa intian junissa. Paikallisten esimerkkiä seuraten olen moisiin paheisiin sortunut avoimen ulko-oven luona, wc:ssä tai sleepperin avoimella ikkunalla  :P
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada