Intian sisäiset junaliput

(Luettu 112176 kertaa)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Intian sisäiset junaliput
« Vastaus #160 : 09.09.2012, 01:20:01 »
Pohjois-Intiassa sai palella vielä huhtikuun lopullakin... Mut Mumbai-Goa-akselilla ei sitä ongelmaa ole.

Djimbo82

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://killijalilli.blogspot.com
« Vastaus #161 : 12.09.2012, 23:29:39 »
Tupakointihan on sakon uhalla kielletty kaikissa intian junissa. Paikallisten esimerkkiä seuraten olen moisiin paheisiin sortunut avoimen ulko-oven luona, wc:ssä tai sleepperin avoimella ikkunalla  :P

Noinhan se menee. Mä nappasin konekiväärimiehiltä sakon kun hyppäsin asemalaiturille tupakalle.
uka on väittänyt, että uutisten on pakko olla synkkiä päivästä toiseen?

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #162 : 13.09.2012, 15:51:46 »
Tupakointihan on sakon uhalla kielletty kaikissa intian junissa. Paikallisten esimerkkiä seuraten olen moisiin paheisiin sortunut avoimen ulko-oven luona, wc:ssä tai sleepperin avoimella ikkunalla  :P

Noinhan se menee. Mä nappasin konekiväärimiehiltä sakon kun hyppäsin asemalaiturille tupakalle.

Vähän menee off topiciksi mutta pakko tiedustella sakon suuruutta? :D
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #163 : 14.09.2012, 11:28:05 »
hitto, tuntuu että en osaa varata näitä! mikä toi ic...juttu on minne pitää rekata, ja miksei se rekkaus onnistu..hermo..

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #164 : 14.09.2012, 11:32:53 »
mikä on pincode mitä se kysyy, pitää olla 6 numeroa..ja miksei tossa alasvetovalikossa oo suomea, ja miksei puhelinnumeroa saa kansainväliseen muotoon. Nyt oon kyllä pihalla kuin mikäkin.Mikä tuo on tuo koko juttu, mihin siis rekisteröidytään??
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012, 11:38:12 kirjoittanut miaukur »

himachal

• Vieras
« Vastaus #165 : 14.09.2012, 15:26:23 »
Sen pinkoodin pystyy saamaan vain intialaiseen puhelinliittymään, ei esim. suomalaiseen. Jos haluat varata junalippuja ilman intialaista puhelinliittymän omistamista, silloin joudut lähettämään passista (en muista tarkalleen ulkoa halusivatko myös viisumista) kopiot sähköpostilla IRCTC:lle, ja odottamaan sieltä että laittaavat sen rekisteröitymiseen tarvittavan pinkoodin sähköpostitse takaisin. Sen jälkeen onnistuu rekisteröityminen ja junalippujen osto. Toinen vaihtoehto on sitten että kun on Intiassa ja hankkinu intialaisen numeron, rekisteröityy ja ostaa junaliput sitten. Siinä vaan ei niin hyvä vaihtoehto jos on lyhyemmän aikaa maassa ja tarvitsee liput tarkalleen jollekkin päivälle ja tiettyyn junaan.

Djimbo82

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://killijalilli.blogspot.com
« Vastaus #166 : 16.09.2012, 09:39:33 »

Vähän menee off topiciksi mutta pakko tiedustella sakon suuruutta? :D

Taisi olla parisataa paikallista rahaa, silloisen kurssin mukaan muistaakseni neljä euroa. Kyllähän se lappu varmaan on jossain tallessakin.
uka on väittänyt, että uutisten on pakko olla synkkiä päivästä toiseen?

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #167 : 16.09.2012, 19:51:41 »
aijaa..voi räkä. Ok, luulin että se pin/ZIP NUmero tarkottaa siis postinumeroa..
siis eikö voi lippuja junaan ostaa muutakuin omistamalla intialaisen puhelinliittymän???
 tä? omistaako kaikki täällä sellasen jotka varaa lippuja? vai ymmärsinkö nyt väärin.
mut kai ne sieltä assalta sitten saa...??

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #168 : 16.09.2012, 19:53:41 »
eiku lukihan tossa toi että ne kopiot, mutta silti ei vit..onko se niin vaikeeta??
eli kai se pitää sit lennot..nekin alkaa olla jo arvokkaita..
vai mistä saa sen tiedon että minne ne pitää laittaa ne liput ja laput.
ei oo vielä viisumia..
3 kk me siellä ollaan, mutta oishan se kiva että ois ne liput valmiina kuitenkin.

himachal

• Vieras
« Vastaus #169 : 16.09.2012, 20:22:48 »
Etsin erään toisen laittaman linkin tästä samasta ketjusta, jossa on selkeesti nuo ohjeet PIN koodin saamiseen. http://www.seat61.com/India.htm#book%20-%20from%20outside Eli ei tarvinnut kuin passin kuvasivu skannattuna menemään sähköpostilla IRCTC:lle, ja sieltä vastauksena tulleella PIN koodilla voit ohittaa tekstiviestillä saadun koodin. Lukase toi linkki niin se selventää paljon. Eihän sitä helpoks ole tehty, mutta pienellä vaivalla saat rekisteröidyttyä ja pääset ostaa junalippuja  ;D

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #170 : 16.09.2012, 20:47:01 »
kiitos! kokeilen.

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #171 : 18.09.2012, 17:45:31 »
sain vastauksena sen puhelinkoodin, mutta ei se toimi..perke..no, pyysin laittamaan uuden. Tai sit tein jotain väärin..

hunvo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hunvo@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #172 : 18.09.2012, 21:27:45 »

Siis asemilla ei sallita tupakointia yhtään. Junassa se on taas konnarista kiinni. Olisit vain seisonut siina vaunun alimmalla rappusella, ni olisit välttynyt tältä konfiktilta. Helpoiten saa selville kun kysäsee konduktorilta tulta. Yleensä ohjaa jaunujen väliin, ovelle tupakalle.

A/C sleeperin ja tavallisen iso ero on inkkareiden määrä. Konduktöörit ei juurikaan vaivaudu ajamaan normaalilipulla matkustavia inkkareita pois normi sleeperistä ja oman punkan joutuu välillä tyhjentämään melko voimakkain sanoin.
A/C luokissa katsotaan liput tosi tarkkaan, eikä siellä sit pyöri ylimääräisiä. Viihtyvyys on itsestä kiinni. Normi sleepperin yläpetiltä on kiva kattella elämää.
Samsonite-turisti täällä Backpackereiden seassa

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #173 : 18.09.2012, 22:23:16 »
Jos se oma punkka on alapeti, niin se on kyllä kaikissa luokissa päiväsaikaan istumatilaa (ja mahdollinen keskipeti selkänoja) eikä sitä sen vuoksi voi vallata kokonaan itselleen. Tilanne on eri, jos yhdessä matkustavia on niin paljon (siis väh. 2-3 luokasta riippuen), että he voivat vallata päällekkäiset pedit itselleen (olettaen tietysti, että niihin on paikkaliput).

Jos netistä junalipun ostaminen ei onnistu ja on aikataulun tiukkuuden vuoksi paikan päältä liian epävarmaa, niin kannattaa kääntyä matkatoimiston puoleen.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #174 : 18.09.2012, 23:10:51 »
Ainahan voi myös kysellä jotain vaihtamaan kanssaan bunkkaa, mikäli haluaa päivälläkin levyttää. Itse pyrin aina ottamaan sen side upperin juurikin siksi, että siellä voi ylhäisessä yksinäisyydessään myös levytellä, jos siltä tuntuu.

Mistä lähtien kaikilla asemilla on ollu tupakointi kiellettyä? Itse en ole millään asemalla tupakointikieltoon törmännyt, ja olen kyllä ihan rauhassa saanut poltella.

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #175 : 18.09.2012, 23:43:21 »
Tiukka tupakkalaki on ollut voimassa ainakin vuodesta 2009 lähtien - eri asia on kuinka innokkaasti sitä valvotaan. Itse ihmettelin Diussa useamman kerran länkkärituristeja, jotka kärhämöivät asiasta erään baarin henkilökunnan kanssa vaikka tupakointikielto oli hyvin selvästi esillä.

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #176 : 23.09.2012, 16:09:14 »
Miten hitossa tuo maksaminen tapahtuuu????
nyt olen jo saanut uudet koodit ja saanut rekattua ja yritän bookata mutta tää sampopankki ei oikein onnistu!!
ei huoli, miksei.
mikä pankki pitää valita siitä pitkästa letkasta

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #177 : 23.09.2012, 18:04:41 »
Tuskinpa pystyy maksaa mistään ei-intialaiselta tililtä. Eli luottokorttimaksulla mentävä.

himachal

• Vieras
« Vastaus #178 : 23.09.2012, 18:33:22 »
Juurikin näin, nettipankin kautta maksu onnistuu vain intialaiselta pankkitililtä.. Eli luottokorttia peliin vain.

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #179 : 23.09.2012, 18:53:06 »
no juu luottokorttia on laitettu, master cardia, mutta kun ei onnistu! aina tulee vaan että sorry ei onnistunut, tai oops eipä onnannkukaan. cleartrip jo velotti mun tililtä rahat, ja nyt tuli viesti että ne palattaa niitä. sit koitin suoraan irctin kautta, paskat ei nekään huoli. pääsen sammon sivuille asti varmistaan turvaluvullani maksun, sit kun menee takas palveluntarjoajan sivuille niin perk, ei maksua hyväksytty tai matkaa varattu tms.
Mikä piru.
Eikö master kelpaa?
siinä on monta master-vaihtoehtoo,mistä valita, en tiedä mikä kuuluu olla joten oon koittanu kai kaikkia!