italialaiset? (varsinkin miehet)

(Luettu 25430 kertaa)

Nele

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 11.11.2006, 20:38:38 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Tarina Napolista, ajalta ennen toista maailmansotaa.
No, tyttoystavani isoaiti joka asusteli silloin Napolin kaupungissa
oli nuorena ja kauniina, juuri avioituneena torilla ostoksilla,
kun havaitsi innokkaan nuoren miehen seuraavan ja piirittavan
hanta kaiken aikaa.
Lopulta tympaantyneena miehen yrityksiin huudahtaa hanelle:
"mene pois, mina olen naimisissa !"

Johon mies vastaa takaisin: "enta sitten ?  Niin minakin ! "

Täsmälleen saman keskustelun olen jokusen kerran Italiassa käynyt  :D

Mä en ole blondi, mutta noita julkisten liikennevälineiden ahdistelijoita en ole silti onnistunut välttämään. Se on ihan kamalaa, ei siitä oikein muuta voi sanoa. Italian hyvänä puolena pitää kertoa, että mitään varsinaisen vakavamman väkivallan uhkaa en ole siellä kokenut koskaan, vaikka olen liikkunut myös yksinäni yöaikaan.

"Ciao bella"  on ihan asiallinen asiallisissa yhteyksissä käytettynä. Mun mielestä sen asiallisuus/ahdistelevuus riippuu ihan tilanteesta, niin kuin muutkin ovat täällä sanoneet.

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #21 : 11.11.2006, 21:13:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"

Miten käytetään oikeaoppisesti termiä 'ciao bella'? En osaa italiaa, mutta olen kuvitellut sen olevan sanojasta ja tilanteesta riippuen kohtelias/seksistinen "hyvänpäiväntoivotus" naiselle. Entinen poikaystäväni taas väitti sen tarkoittavan samaa kuin neutraali 'good day'.

Kyllä nuo italialaiset tytötkin moikkailee toisiaan että Ciao bella. Ja miehet kavereitaan joskus Ciao bello. Ei siis mikään ihan perverssi toivotus ole :D . Tai sitten ovat vielä paljon kieroutuneempaa kansaa kuin maine antaa ymmärtää.

Olen vaalea ja sinisilmäinen, en tosin enää kamalan nuori tai mikään missi. Espanjassa varsinkin eteläpuolella jaksetaan vihellellä ja tööttäillä ja huudella Hola guapaa, italiassa huomiota saa paljon vähemmän. Eikä ne sillä yleensä edes mitään tarkoita, se on tapa. Vislaajat vislaa suunnilleen mille tahansa minkä voi naiseksi päätellä, varsinkin jos tämä oletettu naishenkilö on yksinään liikenteessä. Ei siitä tarvitse välittää (jos ei halua), jatkaa vaan matkaansa. Ihan rauhassa olen saanut öisinkin yksin kulkea, tosin monet latinot jää mulle kainalokeppi-pituuteen joten voi johtua siitä.

Ei-toivottua huomiota suurempana vaarana nordikkitytöille on mielestäni italialaisten miesten tapa olla ja puhua ja yleinen käsitys rehellisyydestä. Siinä voi olla äkkiä pää pyörällä kun ihana Luigi tarjoaa oluset ja avaa ovet edellä ja jakelee poskisuudelmia ja juttelee mukavia :wink: . Ja sitten tulee paha mieli kun Luigi kävelee vastaan toisen tyttöystävänsä kanssa tai häviää kuin tuhka tuulee. Ja Luigi selittelee ja nordikkityttö uskoo ja ehkä vielä päädytään onnellisesti alttarille ja nordikkityttö istuu yksin kotona bambinon kanssa kun Luigi on mamman luona pastaa syömässä. Noh tuota kyllä tehdään ihan kansallisuuteen ja sukupuoleen riippumatta, eipäs yleistetä.

Italialaisia ja espanjalaisiakin innokkaampia naisten "moikkailijoita" tuntuvat olevan jotkut etelä-amerikkalaiset. Kadulla kulkevien tyttösten perään huudellaan auton ikkunasta vaikka pelkääjän puolella istuisi oma naispuolinen kaveri korvat punaisina.

Canis

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ophelia
« Vastaus #22 : 11.11.2006, 21:37:53 »
Mä olin 2005 duunissa Etelä-Italiassa erittäin pienessä ja kämyisessä vuoristokylässä ja tulihan noita italiaanoja sillon sekä kirottua että ylistettyä... Itse kyllä "maastouduin" kyläläisiin aika hyvin, koska olen muutenkin brunetti ja ja saan helposti väriä pintaan. Työporukkaamme kuului kuitenkin myös yksi "onneton" perussuomalainen blondi tyttö, joka ikävä kyllä sai useampaankin kertaan todeta miesten intressit. Eli oli sellaista "vahingossa" käpälöintiä yms.

Meillä pidettiin jossain vaiheessa projektia oikein jotain miittiä tosta "koskettelusta", kun varsinkin pariisilaistytöt (siis myös työporukkaa) ottivat sen erittäin vakavasti eivätkä suvainneet moista (eikä tietenkään pidäkään suvaita!). Loppujen lopuksi taisimme tulla siihen tulokseen, että siinä taas vähän kulttuurit oli törmäyskurssilla. Eivät ne paikalliset (oikeastikin tosi mukavat) nuoret miehet mitään pahaa sillä käpälöinnillä tarkoittaneet, se nyt vain tuntuu olevan osa heidän kulttuuriaan. Eikä tuo lääppiminen siis ollut juurikaan muuta kuin käsiin koskemista / käden kietomista harteille jne. ei siis mitään pepulle taputtelua.

Kyllähän siellä varmaan kaikkien ulkomaalaisten tyttöjen perään huudettin sitä Ciao belloa, mutta pääasiassa moikkasimme vain takaisin. Mitään pahempaa huutelua/vislailua en ainakaan itse kohdannut (saattaa kyllä edelleenkin johtua siitä että näytän melko "eteläiseltä" hipiältäni plus että osaan huutaa takaisin italiaksi ^^)
I can go where no one else can go
I know what no one else knows
Here I am just drownin' in the rain
With a ticket for a runaway train...

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 11.11.2006, 21:47:20 »
Sain Italiassa osakseni vihellyksiä, hymyjä, silmäniskuja ja tuijotusta, mikä oli ihan mukavaa, kun ei äitynyt tuon pahemmaksi.

alessia|

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.11.2006, 00:55:25 »
Kiitos ja kumarrus. :) Ehkä minä sitten kuitenkin uskallan sinne matkaan lähteä ;)

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #25 : 12.11.2006, 04:47:15 »
Ehdottomasti.  :)  Ennemmin sä täällä Suomessa joudut ahdistelluksi kuin Italiassa. Italialaismiehillä on sentään käytöstapoja (paitsi niillä muutamalla nakkiaan ulkomaalaisten naisten vartaloa vasten hinkkaavalla yksilöllä, jollaisiin oma ex-tyttöystävänikin joutui Roomassa törmäämään). Paljon tod.näk. huudellaan kaduilla, mutta voit ottaa sen kohteliaisuutena!  :)

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 12.11.2006, 12:25:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Canis"

Meillä pidettiin jossain vaiheessa projektia oikein jotain miittiä tosta "koskettelusta", kun varsinkin pariisilaistytöt (siis myös työporukkaa) ottivat sen erittäin vakavasti eivätkä suvainneet moista (eikä tietenkään pidäkään suvaita!). Loppujen lopuksi taisimme tulla siihen tulokseen, että siinä taas vähän kulttuurit oli törmäyskurssilla. Eivät ne paikalliset (oikeastikin tosi mukavat) nuoret miehet mitään pahaa sillä käpälöinnillä tarkoittaneet, se nyt vain tuntuu olevan osa heidän kulttuuriaan. Eikä tuo lääppiminen siis ollut juurikaan muuta kuin käsiin koskemista / käden kietomista harteille jne. ei siis mitään pepulle taputtelua.

Tuohan on kiva. Minunkin ajatusmaailmaan kuuluu tästä päivästä lähtien, että voi vähän kähmiä tyttöjä bussissa. En minä sillä mitään pahaa tarkoita. (Oon oikeesti muuten tosi mukava) :)
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

tamppari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 12.11.2006, 16:04:29 »
ööh. ei kaikkea toisiin kulttuureihin kuuluvia juttuja tarvi hyväksyy.

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #28 : 12.11.2006, 19:53:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Canis"
Eivät ne paikalliset (oikeastikin tosi mukavat) nuoret miehet mitään pahaa sillä käpälöinnillä tarkoittaneet, se nyt vain tuntuu olevan osa heidän kulttuuriaan. Eikä tuo lääppiminen siis ollut juurikaan muuta kuin käsiin koskemista / käden kietomista harteille jne. ei siis mitään pepulle taputtelua.

Käsiin, käsivarsiin tai olkapäihin koskeminen ei yleensä tosiaan ole mitään lääppimistä eikä suuremmin kerro koskettelijalla olevan likaisia tarkoitusperiä (voi tosin olla, mistäs sen tietää :wink: ). Sitä tuntuvat harrastavan myös naiset naisille ja miehet miehille. Keskustelukumppanin koskettelu esim käsivarteen on tapa.

Etelä-Eurooppalaisilla on huomattavasti pienempi ns. intiimivyöhyke (eli oma reviiri jota lähemmäs tuleminen tuntuu epämukavalta) kuin suomalaisilla. Suomalaisia alkaa yleensä jo ahdistaa jos joku tulee puhumaan oman käsivarren mittaa lähemmäs. Siinä sitten tunnetaan olo epämukavaksi puolin ja toisin, kun suomalainen pakittaa saadakseen lisää omaa tilaa ja toinen seuraa perässä kun ei osaa jutella metrin päästä.

Suomalaiset koskettelevat toisiaan todella vähän, muuta kuin kätellessä tai kännipäissään kaveria haliessa. Sitten onkin vaikeaa tehdä eroa muissa kulttuureissa normaalin koskettelun ja ikävän lääppimisen välillä. Tietysti jokainen määrittelee itse miten häntä saa tai ei saa koskea, mutta joustavuutta kyllä kaivataan tässä(kin) asiassa = tuo poika tuolla ei ole välttämättä kamala pervo tai pokausaikeissa vaikka se taputtikin mua äsken olkavarteen kun juteltiin.

Usein etelä-eurooppalaiset pojat/miehet laittavat kävellessä kättä tytön/naisen harteille tai vyötäisille, vaikka olisi kyse ihan kaveritytöstä.  Mun oli ensin aika vaikea tottua tähän oman tilan varastamiseen ja kosketteluun ja poskipussailuun mitä Etelä-Euroopassa harrastetaan, mutta nyt se tuntuu ihan hyvältä ja suomalainen meininki välillä jokseenkin kylmältä ja oudolta - läheisistäkin tutuista pysytään tooosi kaukana. Ihmisiä on kiva välillä vähän kosketella, eikä sen tarvitse olla mitään ei-toivottua hiplaamista.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 12.11.2006, 21:44:21 »
Tuo on kyllä totta. Muistan kun itse näin ensimmäisen kerran kun italialaiset kaveruspojat kulki kaulakkain kadulla... Kyllä siinä meinas vähän leuka loksahtaa että 1) emmää tiennytkään että noi on homoja 2) no jos ne on homoja niin kyllä ne ainakin näyttää sen julkisesti ja häpeilemättä 3) mutta niillähän on molemmilla tyttöystävät jotka on sitäpaitsi mukana 4) jos joku hyökkää tolleen mun kaulaan niin tinttasen  :D

Välillä on vaikea päättää että kummasta nyt sitten tykkää enemmän - välillä italialainen meno tuntuu pinnalliselta ja liiotetulta, välillä taas tulee ihan typerä olo kun Suomessa ei voi aina edes halata kavereitaan... Vois ehkä joku päivä kokeilla että kuinka nopeasti ja kauas kaverit lähtis peruuttamaan jos ottais italialaisittain käsivarresta kiinni niille puhuessaan.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 13.11.2006, 18:27:00 »
Lainaus käyttäjältä: "miumau"

Välillä on vaikea päättää että kummasta nyt sitten tykkää enemmän - välillä italialainen meno tuntuu pinnalliselta ja liiotetulta, välillä taas tulee ihan typerä olo kun Suomessa ei voi aina edes halata kavereitaan... Vois ehkä joku päivä kokeilla että kuinka nopeasti ja kauas kaverit lähtis peruuttamaan jos ottais italialaisittain käsivarresta kiinni niille puhuessaan.

Aikansa kun totuttelee tuohon Italialaiseen "valittomyyteen",
niin aika mukavaltahan se, ainakin nain miesnakokulmasta,
tuntuu.
Kaikki kauniit naiset jotka kuuluvat tuttavapiiriin tulee aina
suudeltua molemmille poskille, hyva ettei melkein suullekin,
kun tapaan aina aloittaa suutelut vaaralta poskelta...
 :D
Suomessa kaydessa ihmisten valinen kylmyys tuntuukin sitten
aika merkilliselta.

Eipa muuta.
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #31 : 13.11.2006, 20:26:18 »

Taas tulen tänne off-topic-kysymyksin. Mulle on nimittäin käynyt pari kertaa niin, että olen ilmeisesti aloittanut poskisuudelmat väärältä puolelta. Näillähän on ilmeisesti maakohtaisia eroja. Tietääkö joku miltä puolelta missäkin maassa aloitetaan ja kuinka monta suudelmaa on tapana antaa?

Esim. luulin, että Briteissä aloitettaisiin oikealta puolelta, mutta poikkiksen äiti aloittaa vasemmalta. Toisaalta hän on viettänyt paljon aikaa Ranskassa. Onko siellä tapa sitten toisinpäin?

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
OT suukottelusta
« Vastaus #32 : 14.11.2006, 10:34:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"

Taas tulen tänne off-topic-kysymyksin. Mulle on nimittäin käynyt pari kertaa niin, että olen ilmeisesti aloittanut poskisuudelmat väärältä puolelta. Näillähän on ilmeisesti maakohtaisia eroja. Tietääkö joku miltä puolelta missäkin maassa aloitetaan ja kuinka monta suudelmaa on tapana antaa?

Esim. luulin, että Briteissä aloitettaisiin oikealta puolelta, mutta poikkiksen äiti aloittaa vasemmalta. Toisaalta hän on viettänyt paljon aikaa Ranskassa. Onko siellä tapa sitten toisinpäin?

Itse olen poskisuudellut lähinnä ranskalaisia, eikä koskaan ole tullut tunnetta että suutelisin väärältä puolelta. En itse asiassa ole koskaan kiinnittänyt koko kysymykseen huomiota.   :o

En sitten siis osaa sanoa kummalta puolelta ranskikset poskisuutelevat vai onko sillä merkitystä... :oops:

Voisi kyllä olla vasenkin puoli. Tilanne hoituu kumminkin luontevasti ja helposti kun ei turhia jännäile vaan seuraa toisen ruumiinkieltä. Siitä saa kyllä riittävästi vinkkejä kummalle puolelle tämä aikoo muiskia ensin...

Se on sitten taas eri kysymys montako kertaa kukin haluaa muiskia missäkin ..   :roll:
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #33 : 14.11.2006, 13:14:53 »
Anteeksi , lisää OT:ia luvassa... :oops:

Nää suukottelujutut on niin jännii :D
Eräs puolituttuni tapaa aina kovasti arvuutella ihmisten seksuaalista suuntautumista, kun on niin juoruilun tarpeessa. Olen pari kertaa meinannut revetä liitoksistani näistä hänen arvailuistaan, koska yleensä nämä hänen veikkauksensa menevät niin kauas maalitaulusta kuin olla ja voi. Kerran hän sitten rupesi taas supattamaan, että hänen mielestään eräs venäläinen tyttö vaikuttaa lesbolta. Ihmettelin siinä sitten, että mistä ihmeestä tämä käsitys on hänelle muodostunut, kun ko. tyttö vaikutti mielestäni niin "perusheterolta" kuin olla ja voi. Sittenpä selvisi: kun se tyttö aina pussailee! Yritin siinä sitten huomauttaa, että eivätkös venäläiset aina anna poskisuukkoja, mutta ei: siinäpä jankutti vaan arvon puolituttuni tyttöparan poskisuukkolesboudesta.... Hohhoijaa :roll:

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 15.11.2006, 13:10:04 »
Italiassa suomalaisittain tavallinen brunettikin on monesti "blondi" ja huomio on taattu. Mutta itsestähän se aina on kiinni millaiseksi se huomion saaminen sitten muuttuu.

Omalla kohdallani vaihtarina ollessani huomio rajoittui kyllä enimmäkseen sanallisiin iskuyrityksiin ja juurikin täällä mainittuun "ciao bella" yms. huuteluun. Sitä oppi hyvin äkkiä katsomaan tyynesti ohi tai olemaan sen kummemmin reagoimatta ja ihan rauhassa sen jälkeen sai olla. Ainakin silloin aikoinaan Pohjois-Italiassa baareissa ei juuri naisia näkynyt, ja jos jos siellä muutama nainen jostain syystä sattui olemaan, niin olivat taatusti oman poikaystävänsä seurassa. Eli olihan se selvää että "yksinäinen" nainen sai välittömästi huomiota.

Noista poskisuudelmista sen verran, että italialaiset ja espanjalaiset aloittivat juuri päinvastaisilta poskilta, enkä ikinä muistanut että kummalta puolelta olisi pitänyt aloittaa kenenkäkin kanssa  :lol:
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

Nele

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 15.11.2006, 15:29:55 »
Lainaus käyttäjältä: "joaliina"
Italiassa suomalaisittain tavallinen brunettikin on monesti "blondi" ja huomio on taattu. Mutta itsestähän se aina on kiinni millaiseksi se huomion saaminen sitten muuttuu.

Tuossa on perää, mutta ei sitä välttämättä ikävältä huomiolta välty vaikka olisi miten pidättyväinen. Rooman bussikähmyrit saattavat iskeä kiinni kehen tahansa paitsi ehkä nunnaan, ei se ole oma syy jos moisen uhriksi joutuu. Tosin tämä taitaa olla ylipäätään ruuhkaisten liikennevälineiden ongelma eikä niinkään italialaisuuteen liittyvä. Että tätä lukuunottamatta Italia on ihan turvallinen maa eivätkä luigit ui väkisin liiveihin jos ei sitä itse halua.

ainoh

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 15.11.2006, 15:47:24 »
Kävin reilatessani italiassa. En ole blondi, enkä sinisilmäinen, mutta kaverillani on melko vaaleat hiukset. Huomiota kyllä saimme osaksi. Vilkutteluja vihellyksiä, silmäniskuja yms.  Mutta ei mitenkään häiritsevästi ennen kuin menimme Firenzeen! Siellä turistialueilla oli niin sinnikkäitä, perässä roikkuvia, hiplaavia italiaanoja että ihan ahdisti.

Toisaalta kävimme ystäväni (tyttö) luona, jonka miespuoliset kaverit olivat oikein hurmaavia ja mukavia, eivätkä tehneet mitään sen lähempää ilman lupaa. Ja kaverini italiaanotutun luona yövyttiin kaksi yötä ja hän käyttäytyi kuin herrasmies.

Älä ota katsekontaktia, äläkä missään tapauksessa hymyile tummille italiaanoille jotka norkoilee turistialueilla! Äläkä myönnä kenellekään olevasi yksin! Hyvin se menee...kannattaa kyllä harkita kahdesti yksin bilettämään lähtemistä. ja itsestäänselvyyshän tämä on mutta älä lähde tuntemattomien matkaan! alan jo kuulostaa omalta äidiltäni  :shock:  siis nauti matkasta ja pidä hauskaa!

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 16.11.2006, 11:43:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Nele"
Lainaus käyttäjältä: "joaliina"

Tuossa on perää, mutta ei sitä välttämättä ikävältä huomiolta välty vaikka olisi miten pidättyväinen. Rooman bussikähmyrit saattavat iskeä kiinni kehen tahansa paitsi ehkä nunnaan, ei se ole oma syy jos moisen uhriksi joutuu. Tosin tämä taitaa olla ylipäätään ruuhkaisten liikennevälineiden ongelma eikä niinkään italialaisuuteen liittyvä. Että tätä lukuunottamatta Italia on ihan turvallinen maa eivätkä luigit ui väkisin liiveihin jos ei sitä itse halua.

Totta kyllä, aina ei voi itse tehdä epätoivotulle huomiolle mitään. Tulipa huono sanavalinta  :oops:
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
« Vastaus #38 : 17.11.2006, 15:27:06 »
En ole Italiassa ollut mutta pistin merkille, että ihan Egyptiltä kuulostaa. Kuvittelin tosiaan, että vain siellä päin on lähinnä tuollaista. Siltä huutelulta ei voi välttyä eikä valitettavasti hipelöinniltäkään, siksipä siellä on kuuna päivänä käyttäisi julkisia kulkuvälineitä. Onneksi taksi on halpaa, Italiassa näin ei varmaankaan ole?

Jonkun verran auttaa kun vaan kävelee eteenpäin eikä juuri katsele sivuilleen, mutta lomalla toi on todella hankalaa. Olishan sitä kiva katsella rauhassa kävellen ympärilleen :(  Aurinkolasit ja mp3-soitin auttaa. Jos joku huutelee on vaan kuin ei kuulisi. Ja hymyilyä pitää välttää, egyptiläiset ottaa sen ainakin ihan toisella tavalla kuin oli tarkoitettu. Suomalainen hymyilee ystävällisyyttään, ei siksi, että olisi hymyilyn kohteesta kiinnostunut.

Egyptissä vaan paikallisetkin naiset saavat ahdistelusta osansa. Oli hijabi/nigabia käyttävä tai ei.

Samat noista ohjeista pätee varmaan sinne Italiaankin. Sit on ihan persoonasta kiinni, kestääkö tuollaista vai ei. Mä en niin välitä, kunhan ei hipelöidä.

Egyptissäkin kaikki kutsuvat kaikkia nimellä habibi. Ihan miehetkin mieskaverilleen. Moni luulee, että se on miehen käyttämä nimitys vaimosta tai tyttöystävästä. Ja joo, myös miehet kävelee esmes Luxorissa käsi kädessä.

zyrtec

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - suwi_@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #39 : 23.11.2006, 21:38:33 »
Lainaus käyttäjältä: "miumau"

On kyllä totta ihan oikeesti. Mulla on italiassa kavereita, kouluprojektin kautta tutustuttu ja tosi, tosi ihania ihmisiä. On saanu silleen tosi ihanasti tutustuu niitten kulttuuriin ihan tavan elämän kautta. Ja musta se on tosi hieno juttu että kaverit voi olla niin läheisiä, suomalaiset tuntuu niin perhanan jäykiltä joskus :)
  Milanossa kävellessäni sain mieki (vaalee tukka, siniset silmät) huutelua, kuten "complimenti"-juttuu ja semmosta ciao bellaa... mutta ciao bella tosiaan on käytetty ihan kaikkien kesken, kaverit toisilleen ja silleen.
quot;Sharpshooters are loners by nature. BANG!"