italialaiset? (varsinkin miehet)

(Luettu 25454 kertaa)

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #40 : 24.11.2006, 13:42:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"
Taas tulen tänne off-topic-kysymyksin. Mulle on nimittäin käynyt pari kertaa niin, että olen ilmeisesti aloittanut poskisuudelmat väärältä puolelta. Näillähän on ilmeisesti maakohtaisia eroja. Tietääkö joku miltä puolelta missäkin maassa aloitetaan ja kuinka monta suudelmaa on tapana antaa?

En ole ranskalaisia tai espanjalaisia pussaillut poskelle, mutta italialaisia sitäkin enemmän.  :)  Italiassa ne yleensä aloitetaan vastapuolen oikean puolimmaiselta poskelta. Eli itsestäsi katsottuna vasemmalta.  :wink:  Kuinka montako? Hmm, riippuu täysin henkilöstä ja siitä kuinka hyvin tunnette. Italialaiset kättelee useimmiten ensitapaamisella, toisella tapaamisella saatetaan vaihtaa kaksi poskisuudelmaa. Myöhemmin sitten usein kolmekin.  :)

Itse pidän kovasti eteläisen Euroopan kosketuskulttuurista, suomalaiset tuntuvat niin "kylmiltä" aina, kun puhutaan vähintään metrin etäisyydellä vaikka oltais kuinka läheisiä...  :?

Tyttö Tallaaja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 26.11.2006, 03:18:03 »
Mulla oli Italialainen lomaromanssi tasan vuosisitten. AIVAN IHANAT 12 päivää ja yötä! Suosittelen pikasuhteisiin  :wink:
ahden oikean jälkeen käännyn vasemmalle

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #42 : 26.11.2006, 17:32:52 »
tuosta "ciao bella"sta vielä sen verran että kyselin muutamilta tutuilta mielipidettä asiasta kun rupesi kiinnostamaan se, kuinka ihmiset reagoivat tuohon niin erilailla. tässä tiivistetysti:

suomalainen mies: automaattisesti negatiivinen ja naista halventava (seksistinen) vihjaileva

italialainen nainen: riippuu sanojan ja kommentin vastaanottajan suhteesta eli jos tuntematon mies sanoo (esim. kadulla) niin on negatiivinen, jos taas naispuolinen/miespuolinen kaveri sanoo (esim. tavatessa pitkästä aikaa) niin on neutraali tervehdys mutta jos esimerkiksi oma poikaystävä sanoo niin positiivinen

italialainen mies: normaali neutraali tervehdys (tutulle sanottuna) tai naisen kannalta negatiivinen (kenties iskuyritys, vieraalle sanottuna)

italialainen mies: neutraali tai naisen kannalta negatiivinen/positiivinen (riippuen kuulemma siitä haluaako nainen ko. huomiota vai ei)

italialainen mies: neutraali tervehdys tilanteessa kuin tilanteessa

tässä siis pieni survey aiheesta. en tiedä selkeyttikö mitään muuta kuin lähinnä tuon, että monella tapaa koetaan samat pienet sanat ja ihan tilanneriippuvaisia taitavat olla. kuten epäilinkin.

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #43 : 28.11.2006, 15:36:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"
Mulle on nimittäin käynyt pari kertaa niin, että olen ilmeisesti aloittanut poskisuudelmat väärältä puolelta. Näillähän on ilmeisesti maakohtaisia eroja. Tietääkö joku miltä puolelta missäkin maassa aloitetaan ja kuinka monta suudelmaa on tapana antaa?

Olosuhteiden pakosta olen "joutunut" poskipusimaan rutosti espanjalaisia ja italialaisia ja jonkun verran ranskalaisiakin. Itse kun en niin innokkaasti tähän hyöki niin yleensä vastapuoli kerkeää aloittaa ensin ja valita oikean poskeni. Ensin siis ainakin omien kokemuksieni mukaan oikea poski, sitten vasen (ja jos on ranskis, vielä kerran oikea).

Ei sitten kannata oikeasti pussata sitä poskea. Muiskutellaan vaan ilmaa posken vieressä ja annetaan poskien kevyesti koskettaa toisiaan :wink: .

Naiset poskipusivat Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa toisiaan, samoin nainen ja mies. Miehet eivät yleensä keskenään poskipusi, mutta jollakin tavalla taputellaan vastapuolta tai kätellään.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 28.11.2006, 16:38:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"

Naiset poskipusivat Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa toisiaan, samoin nainen ja mies. Miehet eivät yleensä keskenään poskipusi, mutta jollakin tavalla taputellaan vastapuolta tai kätellään.

Kyllapas vaan, ainakin Italiassa miehetkin poskipusivat,
etenkin jos sattuvat olemaan sukulaisia tai muuten kuuluvat
perheen piiriin.
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #45 : 28.11.2006, 18:29:37 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Kyllapas vaan, ainakin Italiassa miehetkin poskipusivat...

Toivottavasti keskustelu ei käänny venäläiseen pusimiskulttuuriin, kaikkihan muistavat valokuvan Leonid Breznevistä ja Erich Honeckerista... gynnnffff. :?

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #46 : 28.11.2006, 19:51:05 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"

Kyllapas vaan, ainakin Italiassa miehetkin poskipusivat,
etenkin jos sattuvat olemaan sukulaisia tai muuten kuuluvat
perheen piiriin.

Juu, pikaisen gallupin mukaan näin on myös Ranskassa: sukulaiset ja erittäin läheiset ystävät pusitaan myös miesten kesken jos ei olla nähty vähään aikaan. Mutta yleinen tervehdys kaikentasoisille tuttaville miesten kesken ei ole Italia-Espanja-Ranska -akselilla poskipusiminen, vaikka naisten kesken monissa tapauksissa onkin.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 12.12.2006, 00:45:01 »
Olosuhteiden pakosta olen "joutunut" poskipusimaan rutosti espanjalaisia ja italialaisia ja jonkun verran ranskalaisiakin. Itse kun en niin innokkaasti tähän hyöki niin yleensä vastapuoli kerkeää aloittaa ensin ja valita oikean poskeni. Ensin siis ainakin omien kokemuksieni mukaan oikea poski, sitten vasen (ja jos on ranskis, vielä kerran oikea). [/quote]

Attention, Ranskassa poskipusujen määrä ei ole ollenkaan vakio.  :lol:

Esim. pariisilaisilla on harvemmin aikaa kokonaiseen kolmeen bisouun.  :wink:

Riippuu ilmeisesti alueesta, ihmisestä ja siitä, haluaako tyyppi syystä tai toisesta poskisuudella sinua sen kolmannenkin kerran,  :lol:

Mutta periaatteessa 2 poskipusua on Ranskassa huomattavasti yleisempiä kuin 3.
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #48 : 12.12.2006, 01:22:42 »
Lainaus käyttäjältä: "tammineN"

Riippuu ilmeisesti alueesta, ihmisestä ja siitä, haluaako tyyppi syystä tai toisesta poskisuudella sinua sen kolmannenkin kerran,  :lol:

Toivottavasti ei halua, jos ei ole nuorehko italialainen varsinkin mies :D . Kaksi pusua vielä menee mutta kolmannen kohdalla välillä tekisi mieli pinkaista syrjäisen kesämökin saunan taa juomaan yksinään pullo kossua.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 12.12.2006, 10:00:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
Lainaus käyttäjältä: "tammineN"

Toivottavasti ei halua, jos ei ole nuorehko italialainen varsinkin mies :D . Kaksi pusua vielä menee mutta kolmannen kohdalla välillä tekisi mieli pinkaista syrjäisen kesämökin saunan taa juomaan yksinään pullo kossua.

:lol:
Jos joku tosi vastenmielinen tapaus lähestyy huulet töröllään mun poskeani, ilmoitan aina olevani sairas...  :)

Valitettavasti tämäkään keino ei toimi loputtomiin, jos tyyppiä täytyy tavata säännöllisesti.  :roll:
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon