Pariisiin keskellä yötä - miten lentokentältä hotelliin?

(Luettu 2065 kertaa)

Pensasmustikka

• Aloittelija
    • Profiili
Olen lähdössä Pariisiin muutaman viikon päästä ja minulle on kovin epäselvää miten kätevästi Charles de Gaullelta pääsisi juna-aseman lähellä olevaan hotelliin. Olen kuullut, että yöaikaan yhteyksiä ei olisi - tietääkö joku pitääkö paikkaansa?

Kiitos, jos viitsitte vastata:)

nicaj

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 12.11.2006, 21:24:13 »
Oman kokemukseni mukaan ei ole muita vaihtoehtoja kuin taksi tai yöbussi (jonka tulo tänne Pariisin reunamille olisi muuten kestänyt yli 3 tuntia!).

Olin nimittäin puoliskoani vastassa CDG:lla pari viikkoa sitten ja aina niin ihana blue1-lento oli kaksi tuntia myöhässä.. :? Illan viimeinen RER-juna menee puoliltaöin.

Yöbussi saattaa tulla kysymykseen jos on menossa sen reitin varrelle sopivasti.. Mutta en tiedä kuinka mukava niissä on matkustaa matkalaukkujen kanssa, jos mietin Helsingin yöbusseja.. :roll: Taksiin saattaa tietysti saada haalittua muita samaan suuntaan meneviä, joita varmasti löytyy jos kyseessä on yöaikaan saapuva lento.

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.11.2006, 15:25:23 »
http://www.ratp.fr/
Klikkaa ylälaidasta: INTERNATIONAL PASSANGERS
Vasemmasta laidasta: AIRPORT ACCESS

Ja avot sivun alalaitaan tulee yölinjat ja niiden pysäkit. Ja kannattaa jäädä bussin etuosaan istumaa niin tietää jäädä oikealla pysäkillä pois.

VeraQ

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.11.2006, 16:44:02 »
Niitä yöbussien aikatauluja ei kuitenkaan aina kannata ottaa liian tarkasti. Nimittäin pariisilaiseen tyyliin ne saattavat heittää milloin mitenkin. Useampikin kaveri on tullut määränpäähänsä jopa paria tuntia myöhemmin kuin aikataulussa sanotaan. Uskomatonta mutta totta. Tuosta nimenomaisesta linjasta en kyllä tosin tiedä. Luulisi sen sentään noudattavan aikatauluja aika hyvin, jos porukkaa kerran kuskaa CDG:ltakin.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: "Pensasmustikka"
Olen lähdössä Pariisiin muutaman viikon päästä ja minulle on kovin epäselvää miten kätevästi Charles de Gaullelta pääsisi juna-aseman lähellä olevaan hotelliin. Olen kuullut, että yöaikaan yhteyksiä ei olisi - tietääkö joku pitääkö paikkaansa?

Kiitos, jos viitsitte vastata:)

Ota huomioon, että Pariisissa on montakin juna-asemaa. Esimerkiksi Gare de Lyon, Gare du Nord ja rer-junien asematkin lienevät "juna-asemia". :)

Itse matkustaisin taksilla. Nopeahko ja yöaikaan matkustettaessa yleensä myös turvallisimpia vaihtoehtoja. Huono tuuri kuskin kanssa voi periaatteessa tietysti aina käydä...  :roll:
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon