Brasilian portugali! Ainakin Sao Paulon ja Minas Greiasin alueella puhuttu. Sitä voi kuunnella tuntitolkulla vaikkei ymmärtäisikään mitään. Samoin on ehkä Japani.
Paljon haukuttu Saksa ei minunkaan mielestäni ole ehkä se "kaikkein kaunein kieli" maailmassa, mutta hauska kieli se silti on. Ainakin näin kun sitä suhkoht hyvin ymmärtää ja puhuu. Ja mulle ainakin saksa on yleensä se kieli, jolla pystyn usein ilmaisemaan itseänni jopa paremmin kuin suomella. (kunpa vaan kaikki osaisivat saksaa ja suomea, ni mulla ei ois mitään hätää...)
Mulla oli noin vuosi sitten vaihe, jolloin suomen kieli oli kauhein kieli maailmassa. Ainakin puhuttu suomi. Kirjoitettuna pidänkin siitä ehkä jopa enemmän kuin puhuttuna. Mistä lie johtuu... Olen kuitenkin joka tapauksessa ylpeä siitä, että osaan maailman 6. vaikeinta kieltä ja YLEENSÄ maailmalla voi puhua suomea ihan huoletta, muiden ymmärtämättä sanaakaan. Eipä olisi kivaa, jos äidinkielenä olisi englanti.
Niin ja englantia inhoan yli kaiken. Johtuu kai siitä, että sitä en ole oikein koskaan oppinut (motivaation puute). Kyllähän sillä toimeen tulee, mutta jos vain mahdollista vaihdan sen heti melkein mihin tahansa muuhun kieleen. Sen takia tarkoituksenani olisikin opetella mahdollisimman monia kieliä... mutta jos joskus muutan mieltäni ja haluan oppia englantia, taidan lähteä vuodeksi Australiaan. Haluan nimittäin sitten ainakin saada sen australialaisaksentin.