Kaunein kieli maailmassa?

(Luettu 101912 kertaa)

Marvin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #200 : 04.03.2006, 21:18:44 »
Mun mielestän ehdottamasti tamili. Sitten kakkosena intian englanti, varsinkin etelässä puhuttu. Siinä saa välissä olla korvat aika höröllä jos aikoo jotain selvää saada.

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #201 : 05.03.2006, 01:35:21 »
Mun top 5:
1. Tsekki
2. Italia
3. Espanja
4. Ranska
5. Suomi (pakko oli laitta :D )
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

Saturnian

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - saturnian-@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #202 : 05.03.2006, 10:24:35 »
Mulla ihanimmat kielet on:

1. espanja
2. brittienglanti
3. ranska
4. portugali
5. japani

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #203 : 08.03.2006, 03:01:03 »
En muista olenko vastannut jossain vaiheessa. Jokatapauksessa:

- Korea: Todella sopiva siirappisiin ballaadeihin ja kunnon parisuhderiitelyyn.  :D Yksi kauneimmista kielistä koko maailmassa.

- Japani: Melkein sama kuin edellisessä. Tunnen vähän paremmin mikä toisaalta on huono juttu kun tietää milloin joku urpo on äänessä.

- Venäjä: Myöskin kaunis kieli: Pietarin junassa edessäni istuneen äidin ja tyttären keskustelu oli kuin jostain venäläisestä klassikosta.  :wink:

- Italia: Euroopan kaunein kieli. Tosin Marco Masinin ja Gianna Nanninin aivopesu on tehnyt tehtävänsä

- Stadin slangi: Mulle se kaunein suomen kielen muoto.  8) En vaihtaisi mihinkään muuhun...

Blanche-Neige

• Vieras
« Vastaus #204 : 31.03.2006, 15:06:38 »
Kauneimpia kieliä taitavat olla ranska, ruotsi (riippuu murteesta, huom. ei tää meijän "det är jätte kiva-ruotsi" :)) ja jotenkin tykästyin kans puolaan. Mut ranska, italia ja espanja ovat ihania, koska niissä on sitä tunnetta ja temperamenttia. Vaikka on varmasti monissa muissakin...Sit en kyllä tiedä onko se thaita mitä yks kaunis tyttö puhuu, se kuulostaa samalta huvittavalta ja ihanalta...ihmeellisiä äänteitä. Joskus kans arabia kuulostaa tosi kauniilta ja erikoiselta. Niiden kurkkuäänteiden ja kielen "laulavan" tyylin takia... Joo. Oikeestaan melkeen kaikissa kielissä on jotain kaunista.

Vähemmän kaunista löydän sitten tästä jonkun mainitsemasta äämerikänenglannista ja saksasta.

Mandanella

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #205 : 31.03.2006, 16:42:29 »
Kielen sointu ja miltä se kuulostaa kenenkin korvaan on käsittääkseni vahvasti myös kulttuurijuttu, vähän kuin musiikki. Tuntuukin, että usein länsimaalaiset viehättyvät enemmän ns. soinnillisemmista kielistä, joissa on enemmän vokaaleja, ja suomen kielessähän niitä käytetään runsaasti. Johtuuko siitä, että musiikkikappaleissammekin on yleensä aina jokin melodia, jota soittimet tai laulu seuraavat? Mielenkiintoinen juttu joka tapauksessa.
Omat suosikkini tässä ja nyt:):

-ranska
Kieli, jota haluaisin niin oppia lausumaan oikein. En tiedä miksi, mutta laittaessani Tv Cinqin päälle en saa sitä ainakaan tuntiin pois. Luultavasti taustallani on vain vahva mielikuva ranskan kielen taiteellisuudesta ja runollisuudesta, epäilen..

-karjalan murre. Jostain syystä kuulostaa aina niin iloiselta ja räiskyvältä, johtuu ehkä lähinnä ihmisistä, joita olen paikan päällä tavannut :)

-italia
Lähinnä ehkä olen ihastunut italialaisten hyvin ilmaisulliseen puhetapaan, johon kieli sopii kuin nakutettu.

Täytyy vielä lisätä, etten ole koskaan pitänyt saksan kielestä. Se on aina kuulostanut korvaani jotenkin tosi aggressiiviselta, maskuliiniselta ja laskelmoivalta. Outoa...johtuukohan lapsena nähdystä Hitler-dokumentista :D ?
quot;Sitten tuli kevät! (...) Uudet tuulet lauloivat öisin, maailma oli täynnä piipitystä, murinaa ja surinaa. (...) Ja voitte kai melkein käsittää, että päätin lähteä tieheni."
-Muumipappa

Adalmiina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 04.04.2006, 14:38:27 »
Kyllä se mulle ainakin on tämä ihan oma suomi. Vielä omalla murteella,  joka ei ehkä sanastolta kauheasti erotu mutta on kuulemma vielä laulavampaa kuin suomi yleensä.
'll blame it on the moon, 'cause it's not my fault

BeatrixK

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #207 : 04.04.2006, 15:20:47 »
Irlannin Gaelin kieli <3

ja espanja on myös kaunis kieli
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars" -Oscar Wilde-

Avalanche

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #208 : 05.04.2006, 12:34:06 »
En osaa sanoa, mikä nyt olisi se kaikkein kaunein, mutta eestin kieli on kyllä aina niin iloisen kuuloista :)

EvoIII

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #209 : 05.04.2006, 12:41:21 »
Mun mielestä espanja on kanssa makeen kuulosta... mun mielestä eesti kuulostaa enemmänkin köyhältä ja huonolta suomelta...

cariad

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #210 : 09.06.2006, 22:42:19 »
Suomi on tietysti kaunein. :) Tuntemani britit ovat kehuneet sitä kauneimmaksi kieleksi, jota ovat kuulleet. Kuulostaa kuulemma haltiakieleltä ja on täynnä vokaaleja ja L-kirjainta. "Laa laa laa laa tutti" on kuulemma se, miltä kaikki suomen lauseet kuulostavat.  :lol: Ja kun suomalainen puhuu englantia, niin se kuulostaa kuulemma lapsekkaalta, mutta suloiselta.

Itse tykkään tällä hetkellä kymristä/walesistä (kumpi onkaan oikea nimi), koska mielestäni kymri se vasta haltiakieleltä kuulostaakin.  :)

AJN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #211 : 11.06.2006, 18:07:21 »
No, suomi on yleisesti ottaen varsin kaunis kieli, joskin suomesta, kuten varmasti kaikista muistakin kielistä löytyy todella rumia sanahirviöitä, kuten jo mainittu "rääkkäkkää"-esimerkki. Kärkijoukkoon sijoittuvat myös mielestäni japani, ruotsi (siis riikinruotsi), espanja, italia ja ranska.

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #212 : 11.06.2006, 19:03:10 »
Mun mielestä kaunein kieli on ehdottomasti Italia ja Espanja. Oikeestaan mikään muu kieli, mitä oon kuullu, ei oo mun mielestä ollu mitenkää erikoista, tai sitten joku ollut jopa rumaa. Mutta nää kaks kieltä vaan kuulostaa mun korvaan ihanilta.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Katiska

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - katrikan@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #213 : 11.06.2006, 19:26:19 »
Minä pitäisin kauneimpana ranskaa. Eihän sitä suotta pidetä rakkauden kielenä, ja on vaikea kuvitella mitään ihanampaa kuin rakkaudentunnustuksia ranskaksi kuiskaileva mies  :wink:
Toisaalta ranska voi aiheuttaa päänsäryn, jos sitä joutuu liikaa kuuntelemaan, ja sama pätee Italiaan. Ranskalaisten ja italialaisten tapakulttuuriin tuntuu kuuluvan toistensa päälle puhuminen niin kovaa ja korkealta kuin mahdollista.

Saksaa olen opiskellut pitkään ja se kiehtoo aina vain enemmän. Saksassa on jämäkkyyttä, varmuutta ja logiikkaa ja omanlaatuistaan kauneuttakin. Esim. oopperassa saksa kuulostaa yllättävän hyvältä.  

Tanskaa, hollantia ja suomenruotsia en voi sietää. Eipä se riikinruotsikaan kehuttavan kuuloista ole; jos kuulen vaikkapa viisikymppisen teollisuuspampun puhuvan uutisissa riikinruotsia, minun on vaikea ottaa miestä vakavasti.  :)

Itäaasialaiset kielet ovat aika kauheita myös. Sitä japanittarien kiekumista ei yksinkertaisesti kestä.

Slaavilaisista kielistä on sanottava, että venäjästä en pidä sen liian monien sihahtavien äänteiden takia, sen sijaan puola on puhuttuna miellyttävän pehmeää (teräviä äänteitä on vähemmän kuin venäjässä).

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #214 : 13.06.2006, 01:43:16 »
Kyllä on pakko sanoa, että maailman kaunein kieli on joko italia tai venäjä. Muut jäävät kauas taakse! Italia ja venäjä ovat molemmat aika pehmeitä, tavallaan "laulavia" kieliä, joita on ilo kuunnella...
Myös romania on hyvin kaunis kieli, mutta ehkäpä hieman "kovempi" kuin nuo aiemmin mainitsemani.

Rumimpia on ehdottomasti ruotsi ja ranska. Ihme sönkkäystä molemmat. Riikinruotsi ärsyttää jo pelkällä olemassaolollaan, ja ranskan "räkimistä" ei kestä kuunnella erkkikään.

Nele

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #215 : 15.06.2006, 15:18:54 »
Kauneimpia kieliä on aina sellaiset joita en ymmärrä, tällä hetkellä portugali kuulostaa ihanalta. Kun kieltä alkaa ymmärtää, siitä lähtee minun korvissani tietynlainen viehättävyys pois. Sisältö alkaa hallita eikä itse kieltä osaa niin enää kuunnella.

Rumia kieliä ei muuten mielestäni edes olisi, mutta ranska saa kyllä verenpaineen nousemaan. Syynä on vuosien takainen täysin sekopää ranskalainen kämppis kavereineen. Pitäisi varmaan hankkiutua miellyttävien ranskalaisten seuraan niin ei jo pelkkä kielen kuuleminen ärsyttäisi niin paljon.

Långstrump

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #216 : 15.06.2006, 18:31:27 »
Jaa-a..Saksa taitaa olla jollain karulla tavalla kaunein kieli. Liekö sillä jotain tekemistä toisenkinlaisten vaikuttimien kanssa.. :lol:

Brittienglantiakaan ei kyllä toisaalta kyllästy koskaan kuuntelemaan.

Espanja temperamentilla höystettynä.. :D

Tavallaan jokaisessa kielessä on kuitenkin omat kauniit ominaisuutensa. Ehkei ensi kuulemalta aina, mutta..:D

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #217 : 16.06.2006, 09:08:42 »
pidän esimerkiksi kuubassa puhutusta espanjasta ja suomen vanhoista kaakkoismurteista. sekä esimerkiksi kuubassa puhuttuun espanjaan, että suomen kieleen, voi yksittäinen puhuja vapaammin keksiä omia sanoja ja verbejä, toisin kuin enemmän kaavoihinsa kangistuneisiin kieliin, kuten esimerkiksi hollantiin. hollantiin myös lainataan ennemmin sanoja suoraan, usein miten englannista, kuin että lainasanoja hollantisoitaisiin.

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #218 : 27.07.2006, 19:10:51 »
Korvissani kuulostaa lähes taivaalliselta pienten lasten puhuma täydellinen englanti. Aina kun sitä kuulee niin tunnen itseni täydeksi idiootiksi, koska oma englannin kieleni on vielä hyvin vajaavainen.  :oops:

High mileage

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kaunein kieli
« Vastaus #219 : 28.07.2006, 11:53:53 »
Venäjä!

Varsin laulettuna.

Maailman kaunein sana on englannin kielen diarrhea. Kuulkaa sitä kun äännätte sen!

(tajuskohan kukaan...)
Sävel soi näidenkin askelien
-Let there be drums