Miten selviatte Suomeen paluusta?

(Luettu 35689 kertaa)

aynish

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Miten selviatte Suomeen paluusta?
« Vastaus #60 : 14.03.2009, 08:22:44 »
esim. matkakohteen tai useiden kohteiden rahojen katselu auttaa helpottamaan hiukan. muita helpottavia asioita:

-kädessäni oleva buddhalainen onnea tuova keltaoranssinen käsinauha

-ostamani asiat reissusta, kuten muistikirja, paikallisessa painossa julkaistu kirja, kielen oppimismateriaali: kirja ja cd levyt

-pikkupurtavat, joita toin mukanani

-tarinat reissusta, joita voi kertoa suomalaisille, kartalla reitin osoittaminen myös
we are the international community

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : 08.06.2009, 13:47:39 »
Palasin 9kk reissusta noin reilu kaksi viikkoa sitten ja sopeutuminen on todella vaikeaa.
Heti huomasin kuinka mutrusuita kaikki suomalaiset ovat, katsovat oudosti, kun moikkailen tai juttelen vieraille ihmisille. Koko maa näyttää olevan masentunut.

Sään kannalta muutos ei ollut hurja, mutta kyllä täällä on silti pirun kylmä. Australiassa oli pahimmillaan jopa kylmempi, kuin Suomessa nyt, mutta Thaimaassa poikkeaminen sai taas kroppani tottumaan reilu 30 asteeseen ja korkeaan ilmankosteuteen.

En totta puhuakseni tiedä mitä täällä teen. Sain kaverilta viestiä, että Kanadassa olis työ ja kämppä tarjolla ainakin yhdeksi sesongiksi pienessä snoukkauskaupungissa, mikä olisi "paikka joka sopis sulle, kuin nyrkki silmään!". Kovasti houkuttelisi ottaa tuo tarjous vastaan, mutta lupailin itselleni kokeilevani sujuisikohan koulunkäynti multa taas monen vuoden tauon jälkeen. Ilmottauduin jo, mutta päivä päivältä tunne siitä kasvaa, että tämä koulutus ei sovi mulle. Kyse siis international business koulutusohjelmasta, mutta olen enemmän taiteen ihminen. Musiikki, valokuvaus ja urheilu on enemmän mun alaa, mutta silti tuollaiseen kouluun pääsin vaikka vasemmalla kädellä ja silmät kiinni teinkin valintakokeen.

Ei tämä sopeutuminen etene, koska jarrutan sitä itse. En edes tahdo sopeutua takaisin. Suomi on ihana kotimaa, mutta oon täällä asunut melkein koko elämäni, joten se on jo aika nähty. Pienempänä jo totuin asumaan vieraassa maassa, joten tiedän, että Suomeen voi aina palata.

Ulkomailla jopa arki on mukavaa, niinkuin joku täällä jo mainitsikin. Sen takia asun mieluummin jossain muualla, kuin Suomessa. Vaikka täällä onkin ruisleipä ja fazerin suklaa!!

Eiköhän tämä tästä etene niin, että taas rahaa säästöön hurjan kesän jälkeen, sitten pari kuukautta koulunkäyntiä ja välitön maasta poistuminen jos ei nappaa. Onneks oon vielä niin nuori.

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 11.06.2009, 20:16:58 »
välitön maasta poistuminen jos ei nappaa.

HahehHOhehaoeh  ;D ;D Kenenköhän suusta toi oli  ;D Oli kyl totaali reps ku ton luin.
Menestys on matka, ei määränpää

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 11.06.2009, 20:48:49 »
Itekkin vois kirjottaa omia fiilareita tänne. Ollut mielessä jo pitkään... Vietin kuluneen talven aasiassa ja palasin tossa vähän ennen vappua (koska lätkän mm kisat alko  ;D) Takas himaan. Alku (ekat pari viikkoa) meni oikeestaan todella paljon paremmin kuin olin kelannut. Oikeestaan kaikki oli siistiä. Ekoina päivinä pelkkä vessassa käyntikin oli huvittavaa ja outoa. Vessapaperit sai / joutu heittämään pönttöön  :o Ja ylipäätänsä se, että vessassa oli pönttö, eikä reikää lattiassa oli hauskaa. Myöskin pöntön huuhtelu tapahtui nappia painamalla, eikä esim kauhalla. "neljän ruuhkassa" hengailu lähinnä myös nauratti. Mikäs ruuhka se sellainen on, missä näkee eteensä ja kukaan ei kävele sun jalkojen yli, ei hengitä niskaan tai räi selkään. Ja esimerkiksi sporassa&stogessa mahtu istumaan! "ruuhka".. Kaikkia hauskoja käytännön juttuja tuli kyllä vastaan  :) Sitten tapasin perheen, kavereita ja pääsin takaisin harrastusten pariin (urheilu jne ) ja sekin oli helvetin hienoa päästää treenaaman kunnolla, nähdä kaverit ja perheenjäsenet monen kuukauden tauon jälkeen. Lätkän mm kisojen seuraaminen oli myöskin mahtavaa  :D

Parin viikon jälkeen alko tulemaan takapakkia, jotenkin tuli vaan sellanen "i`m done" fiilis.. Kaikki ne asiat mitä himasta kaipasin oli jo nähty / tehty. Mitäs nyt sitten? Nyt oon ollut sitten himassa noin 1,5 kuukautta ja voin kyllä sanoa, että ei toi matkustaminen ainakaan selvitä omia ajatuksia! Tällä hetkellä olen enemmän kuin pihalla sen suhteen mitä haluan elämältäni. Ja missä. Ja kenen kanssa. Tämä ei nyt todellakaan ollut mun eka reissu, ensimmäisen ulkomaanmatkani "tein" kun olin kolme viikkoa vanha. Aluksi matkustettiin toki perheen kanssa ja nyt aikuisena yksin / ystävien kanssa, mutta viimeisen parin vuoden aikana sen on todella huomannut, että mitä kaikkea mahdollisuuksia tuolla maailmalla on... The world is big, but the world is mine.

Suomi on todella hyvä mesta asua, olla ja yrittää  :) Ja täällä on todella moni asia hyvin. Ilmasto on perseestä, itse olen kesämies ja rakastan lämpöä ja aurinkoa. Inhoa lunta ja kylmyyttä. Suomessa jos esim sairastut, voit mennä sairaalaan, saat ammattitaitoista hoitoa ja se on käytännössä melkeen ilmaista. Ei tarvitse lähteä omasta bungalowista keskeltä viidakkoa matkustamaan lähimpään kunnon sairaalaan joka sattuu sijaitsemaan 20 tunnin dösämatkan päässä. Näitä esimerkkejä voisin luetella paljon

Tosiaan nyt oon ollut himassa bout 1,5 kk ja onhan täällä "ihan kivaa" varsinkin näin kesä aikaan. Perhe ja kaverit on maailman parhaita, naiset on yhtä kauniita ja vaaleita kuin aina ennenkin, urheilu on helvetin hienoa ja mies on huippu kunnossa, mutta mitäköhän kaikkea muuta voisin tehdä tuolla jossain? Siinäpä vasta kysymys. Kesän "pläni" on, että kuulostelen itseäni, mitä mä todella haluun tehä ja missä. Jos löydän kivan duunin, kämpän ja vaikka elämänkumppanin, niin miksei tänne vois jäädä. Toki matkustaminen musta ei lähde kulumallakaan. Jos taas jo elokuussa kun ruska alkaa ja lehdet putoilee alkaa vituttamaan ja en ole löytänyt (edes yhtä) noista edellämainituista asioista lähen tod näk taas pitkälle reissulle "etsimään" itseäni. Onneksi olin voittaja syntymäpaikka arvonnassa ja synnyin suomeen  :) Meillä länkkäreille kun todella on varaa valita mitä teemme. Sitä kannattaa arvostaa.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2009, 17:03:31 kirjoittanut SyndroDome »

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : 11.06.2009, 21:02:32 »
Meillä länkkäreille kun todella on varaa valita mitä teemme. Sitä kannattaa arvostaa.

Amen.

Ja varsinkin pohjoismaalaisilla. Missään ei ole "asiat" oikeasti niin hyvin kuin Suomessa.

i]Sapere aude![/i]

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 19.06.2009, 14:55:26 »
Parhaiten selviää, kun seuraava matka on jo tiedossa.

Näin. Tuo on mun henkireikä. Tosin viikon tai kahdenkin reissuista yleensä selviää ihan ok meiningillä, tosin kaverit ja suku on varmaan sitä mieltä, että mä voisin vähemmänkin puhua reissuistani, mutta kun...

Pahinta oli kyllä ehdottomasti kun tulin au pair vuoden jälkeen Englannista kotiin. Kukaan ei ollut silloin kertonut mulle kulttuurishokista, joka iskee kotiin palatessa. Se oli jotain ihan hirveää. Mikään ei tuntunut miltään ja kaikki oli vaan suoraan sieltä. Reilun puoli vuotta kitisin ja olin varmaan ihan kauhea ihminen läheisilleni, kunnes sitten tuli herätys ja tajusin, että vain mä voin tehdä asialle jotain. Ja itseasiassa siitä mun kunnon matkakuume alkoikin, kun tajusin, että pienetkin reissut helpottavat arjen kestämistä. Tosin sitten muutama vuosi myöhemmin maa alkoi taas toden teolla polttaa jalkojen alla ja kun kerran palatessani Saksasta, aloin itkeä koneessa matkalla kotiin, tulin siihen tulokseen, että ehkä on taas aika lähteä vieraille (tai siis Saksaan, josta oli melkein tullut toinen koti) maille. Ja niinhän mä sitten menin. Tulin takaisin viime elokuussa ja nyt olo on ollut jokseekin parempi, tosin sain taas sen paluushokin, enkä oikein itsekään tajunnut, että syksy meni kärttyisyyden merkeissä. Onneksi sekin valkeni mulle, kun pääsin vähän maalle kaupungin keskeltä selvimään ajatuksiani (toisin sanoen matkustin).

Nyt yritän parhaani, että jaksaisin tehdä matkailualan koulutukseni parissa vuodessa loppuun ja sitten saan taas lähteä. Onneksi harjoittelu kestää 1/2 vuotta ja jos teen sen ulkomailla, niin ihan parhaassa tapauksessa tarvitsee jaksaa vain ensi kesään. Ja siitä selvinnen tulevilla reissuilla, joista jo kaksi on varattu ja kolmas viittä vaille harkittu (työnantajalla on vähän vaikeuksia hyväksyä mun ainaista matkustelua, mutta koska itse joustan tarpeen tullessa paljonkin, niin onneksi se on vastavuoroista).

Ja mikään mun kommenteistani ei tarkoita, etteikö Suomessa olisi hyvä olla, mutta tunnen vain itseni vapaammaksi ulkomailla. Vaikka olen siellä ihan arkea ollut suorittamassa.

suomiska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #66 : 20.06.2009, 10:12:30 »
Itekkin vois kirjottaa omia fiilareita tännä. Ollut mielessä jo pitkään...

Hämmästyttävän samat fiilikset ja samalainen reissu itsellänikin. Kuin lukisi omia ajatuksia kuluneen 2 kuukauden jälkeen reissusta.
Ensimmäiset 2 viikkoa meni ihan mukavasti kavereita nähden ja kuvia näytellen. Kaikki tuntui tutulta, mutta myös hieman etäiseltä. Fiilis oli siis yllättävän hyvä. Sääkin rupesi lämpeämään ja kesä oli tulossa. Kesätyöt alkoivat ja oli ihan mukava päästä kiinni arkeen.
Kuukauden jälkeen kuitenkin huomasin, että mikään ei tuntunut miltään. Aamulla herätessäni minut täytti tyhjyys ja alakuloisuus. Illalla sängyssä päässä pyöri tuhannet muistot ja ajatukset reissusta.
Nyt kahden kuukauden ajan olen ollut kuin autopilotilla. Käyn töissä, yritän kuluttaa aikaa töiden jälkeen ja menen nukkumaan. Ajatukset ovat jossain muualla ja suunnittelen kokoajan tulevaisuutta ja mietin mitä oikeen haluan tulevaisuudelta. Ajattelin ennen reissua, että ajatukset selvenevät reissun jälkeen. Toisin kävi. Olen nyt aivan sekaisin.
Tunnen, että enemmän mahdollisuuksia on avautunut elämälleni. Ennen mielessäni oli tuttu ja turvallinen koulu ja työt suomessa, asunto- ja autolaina ja muut kliseet. Nyt olen miettynyt valmistumiseni jälkeen, muuttamista kaakkois-aasiaan ainakin vähäksi aikaa. Pääsin jo maistamaan arkea siellä. Arki oli jotenkin mukavampaa verrattuna elämääni suomessa. Suurin syy tähän on luultavasti lämmin ilmasto ja aurinko, joka vaikuttaa minun mielialaani hyvin voimakkaasti.
Onneksi finnair oli reilu ja tarjosi halvat lennot Bangkokiin. Pääsen vähän lievittämään oireita ja reissun odotus auttaa jaksamaan arjessa.

Voimia kotiin palanneille.   8)

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 22.06.2009, 17:15:12 »
Itekkin vois kirjottaa omia fiilareita tänne. Ollut mielessä jo pitkään...

Hämmästyttävän samat fiilikset ja samalainen reissu itsellänikin...
Onneksi finnair oli reilu ja tarjosi halvat lennot Bangkokiin. Pääsen vähän lievittämään oireita ja reissun odotus auttaa jaksamaan arjessa.

Voimia kotiin palanneille.   8)

Heh samoja fiilareita juuh  :) Nappasit sit finskin lennot bangkokkiin, hyvä meininki  :) Meinaaks olla kauan? Oli kyllä ihan edullliset. Mulla on vielä seuraava (pitkä ulkomaan) reissu työn alla. Katsotaan nyt miltä tämä soomi tässä maistuu. Onneks on kuitenkin kesä ja kesäkelitkin näyttäs alkavan, joten mikäs tässä ollessa tällä hetkellä  8)

suomiska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #68 : 12.07.2009, 16:42:27 »

Heh samoja fiilareita juuh  :) Nappasit sit finskin lennot bangkokkiin, hyvä meininki  :) Meinaaks olla kauan? Oli kyllä ihan edullliset. Mulla on vielä seuraava (pitkä ulkomaan) reissu työn alla. Katsotaan nyt miltä tämä soomi tässä maistuu. Onneks on kuitenkin kesä ja kesäkelitkin näyttäs alkavan, joten mikäs tässä ollessa tällä hetkellä  8)

Kuukauden reissu tulee tehtyä. Pakkohan se oli liput ostaa, kun niin halvalla sai. Eka reissu kummankin veljeni kanssa :) Jaksaa ton jälkeen pitkän pimeän talven ehkä vähän paremmin.

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 18.10.2009, 18:39:17 »
Tuttuja tunteita minullakin, mitä aiemmissa viesteissä kerrottu. Pitkältä reissultani oli aluksi mukava palata koto-Suomeen, ja viimeisinä reissupäivinä oli havaittavissa jopa pienenpientä koti-ikävää. Suomeen palattuani mökkeilin, nautin Suomen harvinaisista helteistä, näin läheisiäni sun muuta mukavaa. Suomessa oli uutuudenviehätystä, kun oli ollut tarpeeksi kauan poissa.

Kun se pari viikkoa Suomessa oli mennyt, piti palata töihin (viihdyn onneksi työssäni) ja arkeen yleensäkin. Samat tutut kuviot, huoh. Jotenkin sitä kuitenkin jaksoi olla pirteänä, koska täällä oli kesä silloin.

Mutta noin kuukausi sitten, kun illat ja aamut alkoivat pimetä ja ilmat kylmentyä, aamuheräämiset ovat alkaneet oikeasti v-tuttamaan ihan urakalla. Muuten tämä pimeys ei ottaisi niin voimille. Illalla on mukava poltella kynttilöitä ja suitsukkeita pimeässä hyvän musiikin äärellä. Olen koittanut tehdä arjestani mahdollisimman mukavaa (tapaan ystäviä, olen himolukija, harrastan jne.). Kuitenkin, kun reissumuistot puskevat esille esim. jonkin musiikkikappaleen välityksellä, melkein tulee itku. :'(

Nyt on uusi reissu varattuna, kolmen viikon päästä lento Bangkokiin.  :) Jouluksi kotiin, toivon, ettei takaisinpaluu ole silloin yhtä vaikeaa. Toisaalta, sitten on kevät edessä, ja päivät alkavat pidentyä. Lisäksi olin viime kevään reissussa, joka jopa hieman harmitti minua, sen vuoksi että kevät on kesän jälkeen ehdottomasti lempivuodenaikani.

No joo, en siis osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen muuten, kuin että kun on seuraava reissu suunniteltuna, on sitä arkeakin mukavampi elää. Ystävät ja kiva työpaikka auttavat myös huomattavasti. Yleensäkin se, että yrittää nauttia arjestaan, sillä sitä se elämä ikävä kyllä pääasiaksi on, olit sitten missä päin maailmaa tahansa.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #70 : 19.10.2009, 11:20:12 »
Kun palaan Suomeen pidemmältä reissulta niin
1. Pari ensimmäistä päivää menee vatsataudissa (se on kummaa, koska ei koskaan reissussa)
2. Kutsun kavereita kylään, tai sitten lähden kyläilemään ja kerron vähän matkasta.
3. Sitten alkaa taas arki ja uuden matkan suunnittelu.
4. Jos uutta matkaa ei ole plakkarissa niin sitten alkaa v*tutus, joka kestää muutaman päivän.
5. Alan katselemaan valokuvia joita olen ottanut reissuistani.
Siinä miten selviän kotiinpaluusta.
As cool as a cucumber.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #71 : 19.10.2009, 12:29:21 »
Eihän siitä mitenkään selviä  :-[. Pari kuukautta armonaikaa.

crestiksa

• Aloittelija
    • ICQ Messenger - 11346544
    • AOL Instant Messenger - crestiksa
    • Yahoo Instant Messenger - crestiksa
    • Profiili
    • Óìíûé äîì ELAN (ÑØÀ) - <u>óïðàâëåíèå ñâåòîì</u>. Óìíûé äîì â êîðîáêå.
Miten selviatte Suomeen paluusta
« Vastaus #72 : 28.10.2009, 08:24:56 »
Hmph ja pah.
Mulla on tässä jo kaks viikkoa ketuttanut ankarasti se kun kukaan ei soita tänne. Siis ihan uhallanikaan en nyt ole soitellut itse Suomeen ja ei sitten kukaan soita  Siis onko todella niin että jos en itse soita niin ei tule sitten ollenkaan pidettyä yhteyksiä?

Miten teillä muilla, onko ollut havaittavissa toooodella harvoja yhteydenpitoja kotosuomeen???

No, me tietty vasta muutettiin tänne Kanadaan jenkeistä ja senkin vuoksi vähän orpo olo kun nyt ei tunnekaan enää ketään =yksinäistä vaikka kahden lapsen kanssa olenkin.. niin todellakin tulis tarpeen kun joku edes muistais...
Ïðîåêòû äîìîâ: ïðîåêò óìíûé äîì. Danhaus - Äîìà èç Äàíèè.

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 28.10.2009, 08:30:57 »
^ Soittaminen on aika hintavaa. Miten olisi Skype tai ihan vaan mese tai muu vastaava?

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #74 : 24.05.2010, 12:19:46 »
nostelen tätä aihetta kun alkaa olemaan ajankohtainen..

on lohduttavaa lukea näitä postauksia ja todeta että muillakin on ollut hankalaa. itsellä on vielä pari viikkoa armonaikaa, mutta ahdistus puski jo aika voimakkaana päälle. en jotenkin osaa päästää irti kenestäkään enkä mistään täällä hollannissa. luulin ettei mulla olis mitään ongelmaa sen asian kanssa enkä olis antanu itteni ees uppoutua tähän maahan niin täysillä koska aika on rajallinen...mut toisin on näköjään käynyt. kun ihmiset tulee halaamaan ja hyvästelemään, mulla tulee automaattisesti sellainen olo, että "en päästä irti, ei, et sä voi nyt lähtee mun elämästä noin vaan". joku kieltovaihe kai :D ja koen tän lähdön jotenkin tosi voimakkaana ja tunteikkaana.
Hollanti ei itsessään maana edes ole mikään huippupaikka, mutta tää vuosi on ollut niin värikäs, että tuntuu hullulta päästää vain kaikki nyt menemään. ja sanoa ihmisille oikeesti HYVÄSTEJÄ.

Ja asennoitua nyrpeeseen suomeen, jossa ihmiset välttelee katsekontaktia ja hymyä niin kauan kuin mahdollista. apua. kesä on ehkä ihan pehmee laskualusta suomeen paluulle, mutta oioi kaamos-suomi..sitä herkkua odotan jo innolla.
haluan edelleen jutella tuntemattomille ja koska tiedän että se alkuinto laantuu mulla suomessa aika nopeesti ja musta tulee just sellanen masentunut suomalainen kun kaikki muutkin, saa mut ahdistumaan entistä enemmän!

meidän on kuitenkin pakko palata nyt toistaiseksi takaisin suomeen, mutta miten ihmeessä saisin pidettyä tän hyvän energian yllä, mikä tääl on arkipäivässäkin ollut?

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 24.05.2010, 15:51:41 »
Viimeisestä reissusta paluu oli kyllä aikamoinen shokki. Paluu tuli yllättäen, kun rahat alkoivat loppumaan ja Australian sijaan työpaikka löytyikin Suomesta (11kk määräaikainen) ja aikaa työn alkuun oli vajaat 2 viikkoa. Ehti toki vielä pienen pysähdyksen Balilla tekemään ennen kotiin paluuta. Paluu myöhään illalla ja ulkolämpötila oli pudonnut lentomatkan (ja lentokenttien) aikana 32-> -24.

Heti ensimmäisenä päivänä piti käydä työsopimukset tekemässä ja pirteänä kävin paria kaveriakin moikkaamassa. Tämän jälkeen sitten iski kuukauden masennuskausi, jonka ensimmäisinä kahtena viikkona en poistunut kotoa (äitin talosta) muualle kuin töihin ja joka päivä tuli tuijotettua ikkunasta ulos mitä *tua teen täällä.

Pikkuhiljaa se kuitenkin alkoi helpottaa ja aloin miettimään tarkemmin seuraavaa pitkää matkaa, joka siis oli jo työpaikan vastaanottohetkellä selvillä, että tuon määräaikaisuuden loppumisen jälkeen lähden taas matkaan. Samalla rupesin taas pyörimään "normaaliin" tapaan vanhojen kavereiden kanssa ja löysin parin kuukauden etsimisen jälkeen löysinkin järkevään hintaan kämpän, jossa ei tarvinnut tehdä minimi vuoden sopimusta. Kuitenkin pari kuukautta paluun jälkeen aloin kysellä mahdollisuutta pitää lyhyttä 2 viikon kesälomaa. Alkuperäinen tarkoitus oli vain tehdä töitä ja säästää seuraavaan pitkään matkaan, mutta ahdistus olemisesta täällä 11kk putkeen oli vain liikaa. Sen jälkeen kaikki menikin putkeen lomat sain, ilmat lämpenivät ja samalla Malesiasta kaverilta kyselin mahdollisuuksia käydä Dive Master internship hänen omistamassaan sukellusfirmassa, johon myös vastattiin myöntävästi. Nyt on mies ollut viikon kuin Naantalin aurinko, kun tiedossa pieni itä-Euroopan/Turkin- ja Philippiinit/Malesia/???-reissut tiedossa. Eli ei tuosta selvinnyt muuten kuin alkamalla suunnittelemaan tosissaan seuraavaa matkaa. Kevään ja kesän tulo (no nyt sataa ja on taas kylmää) auttoi myös varmasti asiaa. Nyt on hyvä mieli nauttia kesästä, suunnitella kahta matkaa yhtä aikaa ja odottaa ensi talvea.

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : 25.05.2010, 21:43:32 »
Mua jaksaa aina Suomeen tullessa ihmetyttää hiljaisuus. Ihmisiä ei näy juuri missään kauppakeskuksia lukuunottamatta. Ja niinkuin monet ovat jo edellä todenneet niin ne ekat päivät ja viikot voivat mennä ok siinä alkuhuumassa mutta sitten iskee melkoinen tyhjyys.
Ja on vaikea ymmärtää kavereita jotka säästävät rahaa johonkin asuntoon ja kultaiseen noutajaan täällä Suomessa kun omat tavoitteet ovat lähinnä Äkkiä pois täältä-tyylisiä. Eipä tuo matkailu tai ulkomailla asuminen näytä ainakaan mieltä rauhoittavan! ;D
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

Morris on acid

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 25.05.2010, 22:31:19 »
Itse kävin viime kesänä ekan reissun (nyt onneksi lähdössä uudestaan). Mutta toden totta on tuo, että Suomeen tullessa oli hetkisen se "mitä helvettiä"-fiilis. Että oliko tämä nyt oikeasti tämmöstä? Kaikki on tympeitä ihmisiä lentokenttävirkailijota myöten.
Luulet siinä sitten matkalla avartuneesi, muttei se paljon täällä paina.
It is better to travel well than to arrive. -Buddha

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 23.07.2010, 09:38:36 »
Mulle paluu Suomeen on aina tosi vaikeaa, koska täällä on niin kova suorituskulttuuri. Jos et tee sitä ja tätä - olet huono ihminen. Laiskottelija. Teet tyhjän päiväisiä asioita. Tuntuu, ettei täällä voi tehdä mitään spontaanisti vaan kaikki on suunniteltava ja iskettävä minuutti-aikatauluun. Siksi arki ulkomailla oli mukavampaa, sillä tätä ei tullut vastaan. Semmoinen rempseän rento ote elämään on kumman helpottava.

pimoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 23.07.2010, 12:09:04 »
Ohan se mukavaa pitkän reissun jälkeen päästä tapaa kavereita/sukulaisia, syömään Suomalaisia herkkuja.

Mielummin sitä suunnittelee paluumatkalla mitä kaikkea mukavaa tekee, kun pääsee Suomeen, eikä vaan asennoidu niin, että Suomessa tuttaa kaikki =)