Kohde joka EI kiinnosta ?

(Luettu 272477 kertaa)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #240 : 12.02.2007, 07:04:17 »
Lainaus käyttäjältä: "muuvaara"
En mä voi oikein sanoa mitään.

Niinpa niin. Kaikki kiinnostaa! Menisin oikeastaan ihan minne vaan, varsinkin jos joku maksaisi. Uskon, etta kaikkialla on jotain nakemisen arvoista ja kiinnostavaa.
She rides rollercoasters but never screams

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #241 : 12.02.2007, 09:31:55 »
Lukematta ihan koko ketjua läpi (niin että jos toistan jo jotain sanottua, olen haukut ansainnut...) pakko kommentoida tuota Kanaria-kammoa. No okei, suurimman osan elämääni olen itsekin ko. saariryhmään perin skeptisesti suhtautunut, myönnetäköön. Sitten tein matkan La Gomeralle. Upea saari! Mielettömät sumuiset, ikivanhat laakeripuumetsät ja ihanat, enimmäkseen autiot laavahiekkarannat. Eteläpuolelta löytyy pari turistikeskittymää, mutta ne ovat todella pieniä keskittymiä. Ja ainahan sitä voi päänsä kallistaa jossain ei-keskittymässä. Nyt haaveilen El Hierrosta, mutta sitä ennen jonossa on vielä tunkua...

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #242 : 13.06.2007, 10:21:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
No nyt ne höyrypäät eivät varmaan päästä minua maahansa, kun olen käynyt ARABImaassa, Jordaniassa, hui!

Sinänsä vaan jännä, kun suurin osa ainakin Lähi-idän arabimaista on USA:n liittolaisia.

Lainaus käyttäjältä: "Daria"
Minen kyllä menisi noihin "hihhulimaihin" (lähi-itä sun muut)!!! Piipahdin Pariisissa menneenä kesänä ja se 7 tuntia olikin sitten tarpeeksi sitä lajia...

Ärsyttävää kun ihmisillä on näin paljon ennakkoluuloja. Esimerkiksi Persianlahden öljyvaltiot ovat cooleja paikkoja.

Omaan listaan: kyllä oikeastaan voisin matkustaa mihin vain. Mutta maita johon ei kovin suurta hinkua...ennen Italia ei kiinnostanut pätkääkään, mutta tänä kesänä olen menossa korjaamaan ennakkoluulojani. Meksikokaan ei hirveesti inspaa, mutta tottakai lähtisin.

CityTraveller

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #243 : 13.06.2007, 10:34:56 »
Lainaus käyttäjältä: "to-jo-ern"

Omaan listaan: kyllä oikeastaan voisin matkustaa mihin vain. Mutta maita johon ei kovin suurta hinkua...ennen Italia ei kiinnostanut pätkääkään, mutta tänä kesänä olen menossa korjaamaan ennakkoluulojani. Meksikokaan ei hirveesti inspaa, mutta tottakai lähtisin.

Minulla myös jostain syystä Italia ja Etelä-Ranska ovat ns. "ei kiinnosta -listalla". Kyseisistä maista/alueista on jäänyt jotenkin kovin pinnallinen kuva. Tiedän kyllä, ettei sopisi yleistää mutta Berlusconi on vahvasti vaikuttanut kuvaani italialaisista. Lipeviä ja omaan pussiin pelaavia. Näin ei varmastikaan todellisuudessa ole, kyllä sieltäkin löytyy ihmisiä jokaiseen junaan...

selma

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 13.06.2007, 10:38:19 »
Kävin en ihan vapaaehtoisesti pääsiäisenä piipahtamassa Espanjassa Costa Bravalla... Salou ja se hotelli missä käytiin aamupalalla muistutti niin Ruotsin laivaa, että Espanjan turistirysiin ei tarvitse ikinä, milloinkaan mennä. Sen sijaan Castello la Plana ja sen ympäristö, missä päivä vietettiin, oli varsin viehättävä.

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : 13.06.2007, 11:13:50 »
Hmm... Ilmaiseksi lähtisin ihan minne vain, paitsi maihin, joissa on sotatila päällä. Sillon pitäisi olla sotakirjeenvaihtajan pesti hallussa. (Tätäkin olen harkinnut ja harkitsen varmaan hamaan hautaan asti.) Mutta on kyllä koko joukko paikkoja, joihin matkaamiseen en rahojani tällä hetkellä investoisi. Esimerkiksi Sveitsi, Saksa ja Italia kuuluvat tällä hetkellä tuohon ryppääseen, kuten myös kaikki klassiset turistimestat Espanjassa, Turkissa ja muualla. Noiden paikkojen henget eivät uppoa muhun. Risteilymatkoille en välttämättä lähtisi pienestä maksustakaan... Työmatkalla nautin vaikka Alanyasta, mikä tuli vast ikään todettua, mutta risteilyistä pitäisi maksaa ekstraa.
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #246 : 13.06.2007, 12:16:23 »
Ainoa kohde joka ei kiinnosta, on Suomi. Liian tuttu paikka, liian kauan tullut asuttua. Tietysti kohteet, joissa on vakava sotatila tai suuri riski sairastua vakavaan tautiin eivät houkuttele.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #247 : 13.06.2007, 12:28:08 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Pariisi. Niin monet tutut on siellä käyneet joten tuntuu kuin olisin itsekin käynyt. En myöskään osaa yhtään ranskaa, joten ahdistuisin varmasti siellä englanninkielen kielteisessä maassa kovasti kun en osaisi mitään kysellä tai ostaa enkä ravintolassa tilata..

Haa. Meinasin vastata (muistamatta että olin jo aiemmin vastannut) että Ranska. Eli ilmeisesti Ranska-vastaisuuteni ei ole laantunut. Myöskään Sveitsi tai Itävalta ei erityisesti kiinnosta. Paitsi ehkä skimbaamistarkoituksessa, mutta sitäkin olen vähemmin viimeaikoina harrastanut.

Irakiin, Afganistaniin, Gazaan/Länsirannalle tai jonnekin Darfurin alueelle tms. mua ei saisi kirveelläkään.

Alaska, Pohjois-Siperia, Gröönlanti ja Antarktis. Ei kiitos. Suomi riittää tätä lajia.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #248 : 13.06.2007, 13:06:10 »
Myöskään Sveitsi tai Itävalta ei erityisesti kiinnosta.  

Saako kysyä miksei?  Itselläni kova hinku molempiin maihin kun viimeksi käyty 20 vuotta sitten. Idyllinen maaseutu, hienoja  kaupunkeja täynnä vanhaa kulttuuria, ystävälliset ihmiset.... Voisin viettää pidemmänkin ajan.

Alaska, Pohjois-Siperia, Gröönlanti ja Antarktis. Ei kiitos. Suomi riittää tätä lajia.

Tarkoitatko kylmyyttä? Ainahan voi lähteä kesällä... Pohjois-Siperian asutut jokilaaksot olisi varmasti upea matkailukohde, mutta ymmärrän ettei kaikki voi tykätä kaikesta. Verhojanskissa olen halunnut käydä jo pikkupojasta asti, mutta tuo haave on edelleen toteuttamatta.

Antarktis-kammon ymmärrän, eihän kyseinen maanosa mitään anna ellei ole luonnontieteistä erityisen kiinnostunut.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #249 : 13.06.2007, 13:44:29 »
Lainaus käyttäjältä: "vilviis"

Jos jotain pitaisi mainita niin en nyt ensimmaisena alkaisi suunnittelemaan matkaa Thaimaahan taikka Australiaan. Ja noin yleensakin eurooppalainen kulttuuri kiinnostaa eniten.

No niin piti kaivaa tämä puolen vuoden takainen kommentti ylös kun nyt kävi niin että varasin lennot Australiaan syyskuulle tänään ja siellä pitäisi sellainen 7kk viettää.

Vieläkin kohde vähän arveluttaa, mutta toki se on jossain määrin alkanut kiinnostaa kun helvetisti lennotkin maksavat.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #250 : 13.06.2007, 13:50:57 »
Jos saisin ilmaisen matkan, menisin minne tahansa. Omalla budjetilla en menisi Espanjaan tai Ranskaan. Kertakokemus riitti. Ei ollut makuuni.

Turistirannat, sotaisat maat ja suurin osa arabimaista ei kiinnosta.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #251 : 13.06.2007, 14:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "kaukomatkailija"
Myöskään Sveitsi tai Itävalta ei erityisesti kiinnosta.  

Saako kysyä miksei?
Saa kysyä. Kummassakaan en ole käynyt. Pelkistä ennakkoluuloista johtuen vastasin nuo. Saksan kieli. Kalleus. Liika länsimaisuus omaamatta kuitenkaan mitään erityisen paljon minua kiinnostavaa. Paitti ne vuoret. Mielummin menen Euroopassa vaikkapa Ukrainaan, Albaniaan, Serbiaan seuraavaksi. Niissäkään en ole käynyt.

Minä olen ymmärtänyt kyllä tämän ketjun niin että mihin ei ensisijaisesti lähtisi. Toki pallontallaaja oikeasti haluaa ja lähtisi miltei kaikkialle.

Tarkoitatko kylmyyttä? Ainahan voi lähteä kesällä...

Tarkoitan nimenomaan kylmyyttä. HRR... Kesä on kovin lyhyt, mutta jos menisin, menisin silloin.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Gremlin

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 13.06.2007, 19:43:52 »
Tottakai sitä melkeen minne vaan lähtis jos ois varaa..
Mutta vähiten kiinnostaa sellaiset maat ja paikat jotka on jollain tavalla vaarallisia, joko luonnonolojen vuoksi tai sitten maan epävakaan tilanteen vuoksi. Mä olen silleen pelkuri, että välttelen näitä mahdollisuuksien mukaan.  :oops:

Noin muuten ei kauheesti kiinnosta (siis ihan vaan kiinnostuksen vuoksi) täällä jo mainitutkin Pariisi ja suurin osa Aasiaa ja USAa. Mutta kyllähän sitä tuonnekin vois mennä sitten kun piiiiitkä lista muita paikkoja on koluttu läpi.

Kaljami

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #253 : 14.06.2007, 16:15:09 »
Kun Big Easy katosi veden mukana, samalla upposi ainoa syy vierailla US of A:ssa.
quot;Pitää olla valmis lähtöön. Eihän koskaan tiedä, vaikka se juna, joka menee, onkin viimeinen."
 - Matti Pellonpää

Cherbourg

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #254 : 20.06.2007, 22:35:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Cherbourg"
Usa, Iso-Britannia, Alaska, Antarktis, Somalia, Irak, Thaimaa

Ei kiinnosta kovin kylmät seudut (ainakaan Länsi-Suomea kylmemmät, heh heh) eikä suomalaiset turistirysät. Pahat kriisialueet eivät myöskään houkuttele. Ettei kukaan pääse huomauttamaan niin en luokittele kahta ensimmäiseksi mainittua noihin kategorioihin. Ehkä Usa ja I-B ei vaan tunnu niin eksoottisilta, kun niistä kuulee muutenkin joka tuutista.

Kanariansaaret eivät myöskään kiinnosta.

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #255 : 21.06.2007, 08:56:11 »
Joo Kanariansaaret omaan listaani myös  :mrgreen:

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #256 : 21.06.2007, 10:43:56 »
Kyllä minä menisin Kanarialle ihan mielelläni. Valtaosa perinteisistä turistirannoista on paikoilla jotka ovat vanhastaan olleet suotuisia ja niissä on näkemistä vaikka kuinka jos vain viitsii katsoa.  

Jos nuo sotatilamaat ja muuten turhan vaaralliset paikat suljetaan automaattisesti pois niin pohjoismaiset pikkukaupungit jäisivät niiden lisäksi sellaisiksi että pitäisi olla hyvä perustelu miksi niihin lähtisin.

skugga

• Vieras
« Vastaus #257 : 25.06.2007, 10:20:16 »
Turkkiin en välttämättä lähtisi. En tiedä miksi. Istanbul esim. ois varmaan ihan hieno paikka, mutta kun ei. Jostakin on muhun iskostettu antipatiat.

Sotatilamaat ei myöskään ihan ykkösenä ole mun "minne menisin"- listalla.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #258 : 26.06.2007, 05:24:59 »
Antarktis-kammon ymmärrän, eihän kyseinen maanosa mitään anna ellei ole luonnontieteistä erityisen kiinnostunut.

Siis mita?? Oletko sattumoisin nahnyt kuvia Antarktiksesta?? (hitto etta on vaikea sana taivuttaa) Heti kun rahavarat antaa periksi, niin hyppaan laivaan. Ystavani kavi joitain vuosia sitten ja sanoi etta mitkaan Taj Mahalit ei veda vertoja noille valtaville jaalohkareille.
She rides rollercoasters but never screams

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #259 : 26.06.2007, 08:28:23 »

Lainaus käyttäjältä: "Strange Little Girl"

Siis mita?? Oletko sattumoisin nahnyt kuvia Antarktiksesta?? (hitto etta on vaikea sana taivuttaa) Heti kun rahavarat antaa periksi, niin hyppaan laivaan. Ystavani kavi joitain vuosia sitten ja sanoi etta mitkaan Taj Mahalit ei veda vertoja noille valtaville jaalohkareille.

Juuri niin: jäälohkareita, laaksoja, nunatakkeja, valtavia korkeuseroja, tasankoja...  Taj Mahal -tyypin nähtävyydethän ovat ihmiskunnan kulttuuria, luonnonalueet enemmän "luonnontiedettä".  Ehkä sanoin hieman jyrkästi; voi toki luonnontieteistä muuten kiinnostumatonkin "nähdä" Antarktiksen mahtavan luonnon (ainakin kesäaikaan, loka-maaliskuussa).
-Pelle Miljoona