Mita lautasella ?

(Luettu 107652 kertaa)

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #280 : 31.03.2007, 11:19:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Gnito"
Täytyy sanoa, että osaat sinä kokata - tai sitten olet ihan käsittämättömän hyvä kameran kanssa. Hmm. ehkä molempia ;)

:oops:

Kiitos noinkin suorasta tunnustuksesta :wink:

Luulen, etta kameran kanssa olen viela taysin amatoori mita kokkaukseen tulee. Sitakin pitaa oppia aina lisaa! Tosin rakastan kumpaakin suurella sydamella, ei silla.
i]Sapere aude![/i]

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #281 : 03.04.2007, 03:41:39 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
kylmäsavulohipastaa, vuohenjuusto-valkoviinikastikkeessa. Sen keralla kevyehkö espanjalainen punaviini maistui erinomaiselta. En muista, koska olen noin hyvää ruokaa viimeksi syönyt, reseptin aion jälkikäteen vaatia, ehkäpä kirjoittelen sen tännekin.

....vesi kielella odottelen....rakastan lohta, vuohenjuustoa ja tietysti viinia  :P  jos alan_mies saat taman kasiisi niin laita ihmeessa, vaikkapa tuonne reseptiketjuun. Olisi ihana yllattaa kaveri laittamalla (kerrankin) jotain hyvaa ruokaa!
She rides rollercoasters but never screams

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #282 : 20.04.2007, 00:20:45 »
Tässä sitä taas ollaan; kello on puoliyö ja risat ja maha kurnii. Vastahan minä pari tuntia sitten söin nami-nami vihannessoppaa ja ruisleipää juustolla! Olis vaan kiltisti pitänyt taas tehdä kunnon satsi sitä kaalikeittoa... ärrin murrin, onko pakko olla sellaisella ruokavaliolla joka periaatteessa kieltää kaiken nopeasti ja vaivattomasti valmistuvan ruoan... voi että olis kiva syödä iiiso lautasellinen pasta al burroa, eli makaroonia ja voin kera *slurps* mutta kun ei, ei ole edes mitään pastaa kaapissa  :cry:

/Älynväläys! Hätävarapurkkihernekeitto! Joooo!

-Niida-

• Reissaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #283 : 30.08.2007, 14:02:59 »
aamulla tuli nautittua joka-aamuinen herkku joka on kurkkujuustomaksamakkarasalaattikananmunatomaattileipä.. jamee :)
Lounas taisi olla katkarapusalaatti.. niin sanotusti ulkoruokinnalla joka päivä, koska ei jaksa itse vääntää kotona mitään ja helpompi muutenkin käydä Cafessa syömässä työkavereiden kanssa.
Ja illaksi suunnitelmissa ulkoruokailu hyvän ystävän kera. Alku-pää-jälkkäri-linjaa ja hyvää punaviiniä. Ei huono ilta tiedossa.
just just-

AdaSxn

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #284 : 30.08.2007, 14:14:29 »
Lounaslautasella oli - ties kuinka monetta päivää - spagettia ja bolognesekastiketta. Yksinasumisen pahin puoli on se, että kaikki ruoka on liian isoissa erissä. Viikonloppuna juhlaa, kun mies syö aina ruuat kerralla pois.
Illalla on toivottavasti jotain hyvää, kun työpaikan yhteistyökumppani tarjoilee ruokaa ja juomaa.

Rahatilanteen käsittämätön paskuus rajoittaa ruokabudjettia jonkun verran, mutta käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että viikot pihistellään ja sitten viikonloppuna kokataan senkin edestä herkkuja. Mutta mieluummin niin, kuin että aina olisi vain semihyvää.

Tosin toissapäivänä koin suuren onnenkantamoisen, kun sain kokkauskutsun ystävien luokse. Minä suunnittelin ja kokkasin, he maksoivat viulut. Ihanaa!
Pääsin ilmaiseksi toteuttamaan rakkaan (nyt seuraa sitä brassailua, mistä toisessa ketjussa puhutaan!) vaaleanpuna-valkoisen menuni:

Kukkakaalisosekeittoa tryffeliöljyn ja rosepippurinlehtien kanssa
Jättikatkarapupastaa sitruunakastikkeella
Mascarponevaahtoa ja marinoituja vadelmia

...tosin tajusin vasta välkikäteen, että tietysti juominakin pitäisi olla roseta ja valkkaria :)

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #285 : 30.08.2007, 15:01:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Piitkästä aikaa tein ihan vain itselleni ruokaa. Punajuurigratiinin ainekset olivat odottaneet kaapissa aika kauan, mutta hitaasti hauduttamalla niistä tuli edelleen hyvää ;)

700 g punajuuria
1 sipuli
runsaasti valkosipulia
100 - 150 g sinihomejuustoa
jotain kermatuotetta
suolaa, pippuria, yrttejä
pinnalle voi raastaa juustonjämän

Kuori ja viipaloi punajuuret. Siivuta sipuli ja niin paljon valkosipulia kuin sielu sietää. Murenna juusto. Lado ainekset kerroksittain uunivuokaan (mielellään ei ison vuoan pohjalle vähän, vaan tiiviiksi kakuksi sopivan, pienemmän vuoan täydeltä). Muista suola ja mustapippuri (sekä halutessasi timjami ja rosmariini, ehkä basilika) joka kerrokseen, myös kermatuotetta kannattaa jakaa joka kerrokseen. Kypsennä aluksi reilu parisataa-asteisesa uunissa, vähennä sitten lämpöä ja laita tarvittaessa kansi päälle. Lisää myös nestettä, jos vuoka näyttää kuivahtavan. Anna hautua ainakin tunti, mielellään reilusti yli.  

Ruokajuomaksi tarjosin itselleni Nogne On portteria.

Lainasin itseäni alkuvuodelta, kun olen niin kovin tyytyväinen siihen, että taas olen päässyt ruoanlaiton makuun. Punajuurigratiinin uhrina oli Mies, joka suhtautui ruokalajiin hyvin epäilleen, mutta väitti ruokaa maistettuaan kirkkain silmin, että hyvää oli.

Suosittelen kokeilemaan, kun sattuu olemaan punajuurisesonkikin. Vaikkapa tumma velko ja kevyt vihreä salaatti sopivat rinnalle.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #286 : 30.08.2007, 15:01:35 »
Tein eilen illalliseksi tortillakeittoa, talla kertaa vahemman tulista, silla meilla oli ruokavieraita. Omien kesken syodaan tulisempaa.
Salaattina taco salaatti, johon lisasin muutaman cherry tomaatin varia antamaan. Keiton kanssa soimme omatekemaa maissileipaa.
Jalkkariksi mansikka-raparperikakkua (leipomosta ostettu) kahvin kera.  
Ruokajuomana vetta.

Tana aamuna herasin ja on hirvea nalka. Varmaan siksi kun soimme normaalia myohempaan ja normaalia enemman. Yleensa emme syo edes jalkkaria. Mies kun ei tykkaa makeasta.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #287 : 04.09.2007, 19:32:09 »
Naminamileivän päällä kylmäsavulohta, lehtisalaattia, vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä. Black Rat -tuopissa halpaa kuoharia. Se on pienestä kiinni, että arki-ilta maistuu vähän juhlalta.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #288 : 05.09.2007, 20:14:20 »
Belgialaiset pitavat itseaan varsinaisina herkkusuina seka omasta
mielestaan oikein mestarikokkeinakin, nain myos Tanne Tanskaan
muuttanut "isantaperheeni":

Eilen illalla olin kuitenkin todistamassa hirvittavaa naytelmaa, jossa
raiskattiin lautasellinen (ylikeitettya) spaghettia brutaalilla tavalla !

No, ihmettelin ensin kun ruokailemaan ryhdyttaessa kysaisivat, etta
miten syon spaghettini, veitsen vaiko lusikan kanssa ? (!)
Asia selvisi sitten kun katselin heidan ruokatapojaan, jossa veitsella
ensin leikellaan ylikypsa spaghetti pieniksi viipaleiksi, sitten kipataan
kastike paalle, ja matetaan suuhun pienina, siisteina paloina !

Kun lautasella oli enaa nokare spaghetti-parkaa jaljella, sirottelivat
sokeria paalle, ja nauttivat lopun lautasesta "jalkiruokana".

:shock:
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Hopeinen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #289 : 06.09.2007, 15:00:21 »
Tuossa äsken kokkailin pinaattikeittoa, nams! Kohta nauttimaan sitä.  8)  Tekemäni kesäkurpitsakeitto osoittautui ihan äärettömän hyväksi, pitänee varmaan huomenna sitä tehdä..  :)

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #290 : 15.10.2007, 01:53:59 »
i]Sapere aude![/i]

Sap

• Aloittelija
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #291 : 15.10.2007, 11:40:04 »
Nyt lautasella yllättävän hyvää valmislasagnea.
size=9]och det här är en resa
med en enkel biljett
som vi alla kommer göra
jag gör den på mitt eget sätt - BKO:Cigarett [/size]

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Mita lautasella ?
« Vastaus #292 : 15.10.2007, 13:50:56 »
Tomaattipaprika keittoa basilikalla Asdasta. Nyt vasta tajusin etten mä mitenkään voi erota kun muuten jää jokailtaiset ravintolatason ruuat syömättä! Millä mä muka sit taas elän? :shock:

Oho, olipa turha tuhannes viesti...

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #293 : 15.10.2007, 14:24:22 »
Aamupala oli puuroa pellavansiemenilla ja auringonkukansiemenilla ja paalle paljon maustamatonta jogurttia. Sellainen aamupala minulla on nykyisin joka aamu, mutta kylla ranttu masu tykkaa.  :D

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #294 : 16.10.2007, 13:46:22 »
Kalalautanen Veijon kokkitykistä.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #295 : 16.10.2007, 14:19:21 »
Partaäijää.  :D

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #296 : 16.10.2007, 15:28:20 »
Lainaus käyttäjältä: "T-musu"

Onko hyvää? Oon usein kattonu kaupassa partaäijää sillä silmällä. Moni kehunut.
walk on

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Mita lautasella ?
« Vastaus #297 : 16.10.2007, 15:42:15 »
Lainaus käyttäjältä: "greenapple"
Lainaus käyttäjältä: "T-musu"

Onko hyvää? Oon usein kattonu kaupassa partaäijää sillä silmällä. Moni kehunut.

Minä en muuta jogurttia enää suostu syömäänkään, ne kun on aina niin äklömakeita liruja. Partikseen saa laittaa sekaan mitä itte haluaa... Itse usein laitan marjoja tai sitten ihan vaan pikkulirauksen mehutiivistettä.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mita lautasella ?
« Vastaus #298 : 16.10.2007, 15:49:25 »
On hyvää! Ihan pelkästäänkin.
Tänään oli eväspartaäijän joukossa pakastemansikoita. Nam nam.
Ja tää on ihan loistavaa keban kanssakin, ihan tämmöisenään!
(Kävin ruokkiksella himassa, ja otin vielä iltapäivän välipalaks matkaan lisää :D )

Oon kuullut sitä huivimummoakin kehuttavan, en vaan oo maistanut. Eikä sitä täällä pikkukaupungin pikkukaupoissa oo vastaan ees tullut. Mut pitää koittaa joskus. :)

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Mita lautasella ?
« Vastaus #299 : 16.10.2007, 17:34:23 »
Partaäijä ja huivimummo?? Onko mulla taas jäänyt jotain uutisia lukematta? Niinkun että jugurttia??