Paljonko olette maksaneet reittilennosta Bangkokiin?

(Luettu 240779 kertaa)

Unelmojja

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Paljonko olette maksaneet reittilennosta Bangkokiin?
« Vastaus #440 : 09.06.2015, 20:17:05 »
Kannattaa tutkia myös paluulentoja Tukholmaan. Sinne lentäminen on Kaakkois-Aasiasta usein merkittävästi halvempaa kuin Helsinkiin. Tukholma-Helsinki väliä lennetään kuitenkin parikymmentä lentoa päivässä ja lipun saa aika varmasti 50€ tai alle.

Tuo Norweginin lento taitaa poikkeuksetta lentää tukholman tai norjan kautta mutta joo. Joihinkin hakukoneisiin tuo on varmasti hyvä muistaa.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #441 : 09.06.2015, 21:37:51 »
Menopaluu Bkk/Marraskuu-Joulukuu/ Killroy/Cathay Pasific/Finnair, paluu Ay-tunnuksella, uppgreidaus pisteillä Lontoosta Hkiin business/ 520 euroa, Menopaluu Huhti/Toukokuu/ Qatar Airways/semi flex./ Finskin menopaluut AY-tunnuksella/ korotus pisteillä business/1049 euroa/ kalliiseen hintaan syynä merkkipäivät ulkomailla, Marraskuussa Loy Krathong ka Huhtikuussa Songkran ekaa kertaa

Mimmu Merita

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #442 : 16.06.2015, 13:46:07 »
Tammikuussa viimeksi 590€ meno-paluu, yleensä otan Finnairilta suoraan kun on tarjouksia, nyt Apollomatkoilla oli tuollainen sopiva diili, halvin millä olen mennyt edestakas on 475€, pääosin offseason aikaan.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #443 : 01.11.2015, 15:13:05 »
Aeroflotilla nyt sai 497e marraskuu - tammikuu. meno 15h, paluu 12h. Taitaa flotilla saada parhaimmat diilit nykyään, ellei jotain tarjouksia ole finskillä.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #444 : 01.11.2015, 16:47:30 »
No Aeroflotilla on halvempi ja nopeampi lennot Bangkokiin kuin Cathayn lipulla. Itse maksoin 520 euroa marras-joulukuun reissusta. Minä en enää Aeroflotilla kulje. Qatarin matkan olen perunut, vaihtui huhtikuussa lento/hotellimatkaan. Cathayn lennon etuja on hyvät Finskin lentopisteet (noin 26000), hyvä palvelu, ilmaiset jakkarat, luotettavuus/turvallisuus, 30 kg tavaraa, mahdollisuus muutoksiin ja peruutukseen lisämaksusta, hyvät tarjoilut, tosin matka-aika pitempi. Anteeksi vain mutta osa asioista oli kerrottu etukäteen. Tässä käydään jo matkatavaroita läpi. :)

ToluTeam

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #445 : 11.11.2015, 01:51:43 »
Hei

Vaikka uusi jäsen olen vaan täällä, niin miksi lennätte cathayn lipuilla jotka on suomesta käsin aika hankalia ainakin allekirjoittaneen mielestä.

Kysymys kuulukin, että tarviiko moskovan kautta lentäessä viisumia jos maahan haluaa poiketa välilaskun aikana?

lentoguru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #446 : 11.11.2015, 03:32:19 »
Cathayn lennoista kertyy runsaasti pisteitä Finnair Plussaan. Esim. menopaluulennoista Bangkokiin kertyy n. 25 - 27  000 Finnair Plus -pistettä (loungejen käyttöoikeuden sisältävän Finnair Plus Silver -tasokortin hankkiminen vaatii 40 000 tasopistettä). 20 000 Finnair Plus -pisteellä saa varattua menopaluulennot esim. Huippuvuorille tai Krakovaan.

Lentokentältä poistuminen Moskovassa vaatii viisumin.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #447 : 11.11.2015, 06:44:57 »
Suosittelen katsomaan vaikka Ebookersin tai Killroyn sivuilta Cathayn lentoja, minulla viikon kuluttua lähtö. Huhtikuussa en ole lentämässä Qatarilla vaan uudella (toivottavasti) Finskin 350-koneella. Finskin plus-pisteitä en käytä loungeihin vaan korotuksiin. Reissuni jälkeen yritän saada korotukseen menolennolle huhtikuussa Bangkokiin, paluussa siitä ei ole hyötyä, koska nukkumisesta ei tule mitään. Koska joulukuun paluussa Lontoosta on lipussani AY-tunnus, käytin vanhenevia pisteitä korotukseen businekseen (samalla pääsee loungeen sujuvasti). Tolylle: mikä Cathayn lipussa hankalaa, yritän auttaa?

JoniOha

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #448 : 11.11.2015, 17:37:50 »
620€ hel-bkk-hel suorat. Samoja päiviä tuijotin momondossa 3kk ja yhtenä päivänä ne oli sit tuonhintaset

mindfreak

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #449 : 06.02.2016, 14:44:13 »
Skyscannerin kautta ostin lennot 14-29.3.16 Helsinki-Bangkok-Helsinki 419€  (Aeroflot)

Wiltsu-boy

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #450 : 20.07.2016, 23:24:15 »
Momondosta bongattu menopaluulennot 369€ (ukraine international airlines), ensi kesän alkupuolelle, kuukaudeksi... Jos joku sillon menossa kuukaudeks, niin voin yv:llä laittaa :) Meno vaan 17h ja paluu vähän vähemmän, joku 14h tais olla.

mm-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #451 : 03.08.2016, 19:26:01 »
453€ Berliinin ja Abu Dhabin kautta Air Berlin + Etihad yhdistelmällä hyvillä lähtö- ja saapumisajoilla tammi- maaliskuulle. Harmi että ovat tosin W-varausluokan lippuja jolla irtoaa vain 25 prosenttia Finnairin plus-pisteitä vrt. Cathayn yhdistelmät joista on aina tullut 100%. Tarjous voimassa vielä huomisen ja matkustusaikaa taisi olla ensi kesäkuun loppuun asti.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #452 : 03.08.2016, 19:55:18 »
Hei
Ymmärtääkseni Cathayltä ei saa pojoja Plussaan samalla lailla kuin viime vuonna. No meni vähän ohi aiheen.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #453 : 03.08.2016, 22:01:42 »
Hei
Ymmärtääkseni Cathayltä ei saa pojoja Plussaan samalla lailla kuin viime vuonna. No meni vähän ohi aiheen.

Vielä tämän vuoden keväälle Cathay möi halvimpia lippujansa L-luokkaan, joista sai 100 % pisteet Finskille. Nyt lähes jokaiseen kohteeseen halvin blokki myydään O-luokkaan, josta tulee 50 %. Se on kuitenkin enemmän kuin Finnairin omien lentojen halvimpien lippujen pistekertymät ja Cathaylla lennettäessä saa kerättyä tyypillisesti 6 tasolentoa. Vaikka pistekertymä on pudonnut, mielestäni kuitenkin suhteellisen hyvä diili kun otetaan huomioon että Cathayn kampanjahinnat ovat usein aikas edukkaita.

Finnair Plus on ainoa ohjelma, johon saa pisteitä Cathayn O-luokasta, muut kantisohjelmat ovat pudottaneet sen kokonaan nollille.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #454 : 03.08.2016, 22:53:56 »
Hei Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä sait L-luokan lippua Cathaylle? Kyllä minäkin olisin viime vuonna saanut Ebookersilta L-luokan lipun, jos olisin maksanut lähes 1000 euroa menopaluusta. Eniten harmitti aikoinaan se, että Cathayltä ei saanut suoraan Helsingistä alkavia lentoja. Kun löysin infoa, että Qatar alkaa lentää Dohasta Hkiin, niin päätös oli helppo, siirryin Qatarin käyttäjäksi viime huhti-toukokuussa. Uskon, että heidän tasokortilla saan nopeasti ja edullisesti silver-kortin, millä tekee jotakin. No aiheeseen: Olin tainnut jo tänne kirjoittaa: value-lippu Bangkokiin Qatarilla 656 euroa/ marraskuu-helmikuulle.

Plaa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #455 : 07.08.2016, 19:31:48 »
Marraskuussa lähtö Finnairilla Thaimaan lämpöön. Ostin liput toukokuussa hintaan 542,89 EUR. Ei paha ollenkaan. Samat lennot nyt about satasen kalliimmat.

elviiraaa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #456 : 10.08.2016, 15:55:12 »
Moi!

Tässä katselen meno-paluuta Thaikkuihin marraskuu-helmikuu -aikavälille. Nyt näyttäisi olevan Finskin suorat lennot 595e, pitäisköhän tarttua tähän tarjoukseen vai mahtaako hinta tosta enää hilautua alaspäin? Tällainen aloittelijan kysymys... :D

Jonesi112

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #457 : 10.08.2016, 17:42:45 »
Moi!

Tässä katselen meno-paluuta Thaikkuihin marraskuu-helmikuu -aikavälille. Nyt näyttäisi olevan Finskin suorat lennot 595e, pitäisköhän tarttua tähän tarjoukseen vai mahtaako hinta tosta enää hilautua alaspäin? Tällainen aloittelijan kysymys... :D

En kyllä usko että ne tuosta enää alas tulee eli tarttuisin kyllä kiinni.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #458 : 10.08.2016, 18:56:43 »
Hei Olen 10 vuotta seurannut Bangkokin hintoja, ihan hyvä hinta tuo, hinta voisi olla pienempi, jos paluu ennen Joulusesonkia, suosittelen kuitenkin varaa suoraan Finnairin sivuilta ja ottamalla value-luokan lipun. Itse olen menossa  samaan ajankohtaan, tosin Qatarilla/ 656 euroa/ economy value ostettu suoraan heidän sivuiltaan.

elviiraaa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #459 : 10.08.2016, 22:20:27 »
Hei Olen 10 vuotta seurannut Bangkokin hintoja, ihan hyvä hinta tuo, hinta voisi olla pienempi, jos paluu ennen Joulusesonkia, suosittelen kuitenkin varaa suoraan Finnairin sivuilta ja ottamalla value-luokan lipun. Itse olen menossa  samaan ajankohtaan, tosin Qatarilla/ 656 euroa/ economy value ostettu suoraan heidän sivuiltaan.

Kiitos vastauksesta ja  vinkistä! :)
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016, 22:31:54 kirjoittanut elviiraaa »