Hyvia tai mukavia unia ?

(Luettu 8347 kertaa)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« : 23.11.2006, 12:33:09 »
Moderaattoreiden iloksi jalleen uusi topic !
 :D
Mika on mukavin uni minka olet nahnyt, uni josta tuli koko
paivaksi hyvalle tuulelle tai muuten vaan mukava unikuva ?

Oma suosikkini on parin vuoden takaa; Unessa nousen ulos
valimeren rannalla olevasta majapaikastani,  kavelen kohti
auringon nousua lampimassa aamuilmassa suoraan hiekkarannalta
mereen jossa odottavat kahluusyvyydessa katettu poyta ja tuoli.
Istun tuolille, vetta on polviin asti, pienet kalat napsivat
jalkojani, aamuaurinko nousee ulapan takana horisontissa
ja alan nauttimaan aamiaista kiireettomasti.
(Vahan aikaa sitten oli uneni idea varastettu johonkin
tv-mainokseen, kirotut koirat, vaadin tekijanoikeuksia !)
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #1 : 23.11.2006, 12:50:29 »
Ennen kuin paasin vakituisesti suloisen sulhoni viereen nukkumaan oitani, tapasin nahda aika ajoin unia hanesta, osittain romanttisiakin. Usein noissa unissa olimme matkalla jossain; vaeltelemassa, laskettelemassa, kasi kadessa rannoilla, telttailemassa, yms. Mitaan top1-unta en kuitenkaan muista. Kysyisit mieluummin painajaisista...  :lol:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #2 : 23.11.2006, 14:52:50 »
Mä en yleensä muista hyviä unia, vain painajaiset tai muutoin tooodella oudot unet. Mutta luulen että ne mukavimmat unet ovat menneet erotiikan puolelle :)
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #3 : 23.11.2006, 15:10:47 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Mä en yleensä muista hyviä unia, vain painajaiset tai muutoin tooodella oudot unet. Mutta luulen että ne mukavimmat unet ovat menneet erotiikan puolelle :)

Kylla niistakin saa kertoa.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #4 : 23.11.2006, 15:23:56 »
Eikä saa! Emme voi varmistua forumin kaikkien käyttäjien täysi-ikäisyydestä
:)

Sen jälkeen kuin aloitin seksologian opinnot, on unia piisannut :) En vaan muista niitä yleensä enää aamulla. Ahkerimmat opiskelijat kait miettii koulujuttuja 24/7..
That we got this far

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #5 : 23.11.2006, 15:26:32 »
:)

Sen jälkeen kuin aloitin seksologian opinnot, on unia piisannut :) En vaan muista niitä yleensä enää aamulla. Ahkerimmat opiskelijat kait miettii koulujuttuja 24/7..

Pista Diokenekselle YV;na!  :lol:   :lol:   :wink:

Eihan taalla tosiaan kaikki taysi-ikaisia ole.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #6 : 23.11.2006, 15:28:50 »
Tarkoitin enemmankin niita painajaisia ja todella outoja unia.

(Niin varmaan...)
 :D  :D

Hmmm, mitas tuossa lukee; "Asian vieresta ja vielakin kauempaa,
tama osasto on tarkoitettu muita osastoja vapaampaan
keskusteluun...)

:D  :shock:  :oops:  :?

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #7 : 23.11.2006, 15:50:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Daria"

Pista Diokenekselle YV;na!  :lol:   :lol:   :wink:

Eihan taalla tosiaan kaikki taysi-ikaisia ole.

Kerätään lista tänne, ketkä kaikki haluaa ne yv:nä - vai laitetaanko kaikki yv PetraJiille, huomaamattomasti ja väärällä lähettäjänimellä (ei kuitenkaan ruskeassa kirjekuoressa, muutenhan homma alkaisi muistuttaa Jallu-lehden tilaamista 1970- luvulla :mrgreen:  :mrgreen: )

Täällähän alkaa olla hauskaa, vaikka ei ole edes perjantai, työpaikallani naapurihuoneesta ihmetellään, että mitä se taas siellä itsekseen virnistelee... :D .

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #8 : 23.11.2006, 16:08:51 »
Nyt olisi "Petrajiilla" hieno mahdollisuus nostaa osakkeitaan
"Suosikkimodesi" aanestyksessa !
 :idea:

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #9 : 23.11.2006, 16:26:22 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Kerätään lista tänne, ketkä kaikki haluaa ne yv:nä - vai laitetaanko kaikki yv PetraJiille, huomaamattomasti ja väärällä lähettäjänimellä (ei kuitenkaan ruskeassa kirjekuoressa, muutenhan homma alkaisi muistuttaa Jallu-lehden tilaamista 1970- luvulla

Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Nyt olisi "Petrajiilla" hieno mahdollisuus nostaa osakkeitaan "Suosikkimodesi" aanestyksessa !

*Repskops*  :lol:   :lol:
Senkin likaiset sedät.. Uniani ette saa!  Äänestyksestä ja sen osakkeista viis..

Mutta totuus on siis se, että minä en muista mitään hyviä unia enää aamulla. Niinpä en niitä nyt valitettavasti voi teillekään jakaa :)

Minun pitäisi kirjoittaa ne yöllä uneen herätessäni ylös tai puhua nauhurille tai jotain. Painajaiset muistan paremminkin.
That we got this far

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #10 : 23.11.2006, 21:17:45 »

Senkin likaiset sedät.. Uniani ette saa!  Äänestyksestä ja sen osakkeista viis...

Minun pitäisi kirjoittaa ne yöllä uneen herätessäni ylös tai puhua nauhurille tai jotain. Painajaiset muistan paremminkin.

Kiistän, saunoin eilen pitkään ja hartaasti :) , käyn suihkussa vähintäänkin päivittäin. Diokeneksesta en tiedä, kommentoikoon itse! 8)

Ja sitäpaitsi, eiväthän nuo asiat ole likaisia, eikös sitä korosteta niissä opinnoissakin, oletan. Tabuna pitäminen voi aikaansaada tarpeettomia estoja :oops: .  

Olen kyllä setä, useammankin lapsen.

Ei kun mankka pyörimään! :mrgreen: . Ylläpitäjälle hommaksi perustaa tänne K18-alue, jossa niitä saadaan sitten lukea ja kommentoida. Hmmm... mitäs kaikkea muutakin siihen osioon voitaisiin laittaa - kai kaikilla joitain matkakokemuksia on? :D

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #11 : 23.11.2006, 21:28:59 »
Mulla on kyllä sellainen kokemus, että vaikka K18-unet saisivat hetkeksi hymyn huulille - siis jos niitä ylipäätään muistaa enää herätessään - niin todellisuus sitten palauttaa hyyyvin pikaisesti maan pinnalle ja ilo haihtuu ilmaan.. Olenko tosi tylsä kun en osaa edes unista nauttia? No, ehkä niitä on vaan sattunut turhan harvoin viime aikoina. Sitä paitsi en yleensä näe unta esim. elämänkumppanistani tai siitä henkilöstä joka muuten kovasti askarruttaa mieltäni sillä hetkellä vaan joistain vanhoista heiloista... siis sairaan tylsää  :twisted:
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #12 : 24.11.2006, 15:23:58 »

Senkin likaiset sedät.. Uniani ette saa!  Äänestyksestä ja sen osakkeista viis...
.

Kiistän, saunoin eilen pitkään ja hartaasti :) , käyn suihkussa vähintäänkin päivittäin. Diokeneksesta en tiedä, kommentoikoon itse! 8)

Talla hetkella en ole ainoastaan likainen, vaan myos pihkassa !

(En ole viela ehattanyt kaymaan kampilla peseytymassa,
vaan joulukuusenpihkaiset kadet kaivelevat valilla kalsareistakin
kuusen neulasia.  Joka paikkaan niitakin vaeltaa...)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #13 : 26.11.2006, 19:29:22 »
Tällainen hiljattain näkemäni, hieno uni tuli mieleen:

Istuin puunoksaan sidotussa, rusetein koristellussa keinussa kesäisellä niityllä ja ihastelin kummallisen kauniina hohtavaa maisemaa. Vieressäni olevassa toisessa keinussa istui pieni tyttö, joka oli minulle tuntematon. Kuulin yläpuoleltamme ihmeellistä lepattavaa sirinää, ja kysyin tytöltä, mistä ääni tulee. Hän sanoi: "Ne ovat kuolleiden ihmisten sieluja" - katsoin ylös ja näin kymmenien lintujen kieppuvan ilmassa leijojen tavoin, ääni lähti lintujen siivistä.

Herättyäni olo oli kummallinen, tuntui, kuin jokin elämää suurempi asia olisi äkkiä kirkastunut mielessäni. Pitkin päivää unen tunnelma seurasi minua: levollisuus ja rauhallinen onni saivat aikaan hyvän olon.

Näen paljon unia ja muistankin niitä usein. Useimmat uneni ovat kummallisia. Kirjoitan myös pienimuotoista unipäiväkirjaa ymmärtääkseni itseäni paremmin ja voidakseni löytää yhteyksiä senhetkisen elämäntilanteeni ja unien välillä. Yleisimmät unissani esiintyvät symbolit ja tapahtumat ovat vesi (meri, joet ja synkät metsälammet), kammottavat yleiset vessat (!), veri, eläimet (hevoset ja karhut useimmin), lentäminen, pakeneminen, metsät ja ulkomaat ja kuolema.

Parhaita unia ovat ehdottomasti lentäminen ja matkustaminen. Hiljattain kävin juuri Argentiinassa.  :) Hyviä unia ovat ehdottomasti myös ihastuksen kohteiden kanssa puuhailut..

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #14 : 26.11.2006, 20:54:43 »
Henk. koht. suosikkeja ovat ne unet, joissa loppupuolella tajuatkin olevasi unissasi, ja näinollen ettei se ole niin jetsulleen fysiikan lakien kanssa :)
Harvoin noin käy, mutta loistavaa kun käy.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Nele

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #15 : 26.11.2006, 22:02:04 »
Mä näin äskettäin unta, jossa Caesar sotajoukkoineen tarkkaili mua kun olin opettamassa alakoululaisia kokoamaan telttaa. Me kasattiin lasten kanssa sitä telttaa keskellä luokkahuonetta ja Caesar valvoi suoritustani teltankasauksen opettajana.  Tehtävä onnistui ja lapset saivat teltan kokoon. Sain sen käsityksen, että Caesar oli tyytyväinen ja suhtautui muhun isällisellä ylpeydellä. Tämä oli todella miellyttävä unitapaaminen ja olin suorituksestani ylpeä koko aamun.

Onkohan unen sanoma se, että mun pitäisi lähteä telttailemaan Roomaan?

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #16 : 26.11.2006, 23:27:37 »

Ei kun mankka pyörimään! :mrgreen: . Ylläpitäjälle hommaksi perustaa tänne K18-alue, jossa niitä saadaan sitten lukea ja kommentoida. Hmmm... mitäs kaikkea muutakin siihen osioon voitaisiin laittaa - kai kaikilla joitain matkakokemuksia on? :D

Eiköhän tuo onnistu, ikätarkistus suoritetaan internetistä tuttuun tapaan luottokortilla, eli luottokortin numero, voimassa-oloaika ja käyttäjän nimi sekä laskutusosoite minulle yv:nä iän tarkistamiseksi.  :lol:
Onnistuneesta tarkistuksesta saa ilmoituksen postikortitse Cayman-saarilta, ainakin jos kiinnostusta palvelulle on tarpeeksi :P
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #17 : 27.11.2006, 18:29:52 »
Ei oo tullu Yv: ta vielakaan...

:roll:

Onhan se nauhuri jo valmiina ?

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #18 : 27.11.2006, 21:18:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"
Eiköhän tuo onnistu, ikätarkistus suoritetaan internetistä tuttuun tapaan luottokortilla, eli luottokortin numero, voimassa-oloaika ja käyttäjän nimi sekä laskutusosoite minulle yv:nä iän tarkistamiseksi.  :lol:
Onnistuneesta tarkistuksesta saa ilmoituksen postikortitse Cayman-saarilta, ainakin jos kiinnostusta palvelulle on tarpeeksi :P

Taidat luvata taas turhia. Muinoin mainostit kirjoituksessasi täällä jotain "köyhien opiskelijoiden tukisäätiötä" jonka tilinumeron saa "yyveellä", mutta nyt elokuusta asti sitä odoteltuani olen tullut tulokseen, että taisi olla ihan sontaa sekin juttu. Liekö tämä samanlainen? Ihan varoituksena tämä vaan kaikille, ennen kun alatte postikorttien toivossa, luottokortin numeroitanne jakelemaan.

Tarpeeksi kauan kun jotain toistaa, niin saattaahan siitä tulla hauskaa! :mrgreen:

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hyvia tai mukavia unia ?
« Vastaus #19 : 27.11.2006, 21:37:50 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Ei oo tullu Yv: ta vielakaan...

:roll:

Onhan se nauhuri jo valmiina ?

Ei ollu nauhuri valmiina kun näin eroottisten unten sijaan kaksi yötä putkeen tooosi outoja unia. Tosin perjantaisilla kosteahkoilla pikkujouluilla saattoi olla osuutta moisiin mörköoopperoihin :oops:  

Viime yönä näin unta että heräsin siinä unessa ja ihmettelin sängystäni käsin kun yksi kilpikonnistani lensi asunnossamme. Lenteli ympäriinsä jaloilla viuhtoen..  Tuumasin vain olevani tulossa hulluksi ja jatkoin unia.

Toissayönä oli pääsääntöisesti kamalia painajaisia, mutta mahtui siihen yöhön myös frisbeegolfin peluuta ja treffit sen Euroviisu-ja Idols-juontaja Heikin kanssa. Treffit oli kyllä aika pliisut, ei edes pussattu :)
That we got this far