Tervehdys! (Uusien käyttäjien tervehdyksiä)

(Luettu 105988 kertaa)

Sippora

• Aloittelija
    • Profiili
« : 25.11.2006, 14:37:23 »
Olen lueskellut tätä foorumia muutaman päivän ja miettinyt, että uskaltaisikohan tämmöinen täti-ihminen tänne sakkiin mukaan(40v). :roll:

Nytkin kirjoitan ihan vaan tällaisen pikaviestin-tuli viime yönä istuttua koneella kolmeen asti yöllä ja luettua näitä sivustoja.Täytyy kaiketi joskus tarttua imuriinkin ja tehdä näitä kotihommia vaikka oon nyt niin intoa täynnä näistä matkailujutuista, että koko ajan oon tutkimassa uusia kohteita ja reittejä...

oon pikkutytöstä asti haaveillut matkustamisesta ja istunut nenä karttakirjoissa kiinni. Interrail kiinnosti aikanaan kovastikin, mutta eipä vain koskaan tullut lähdettyä.Olen myös yksinhuoltajaperheestä-äitini kuoli kun olimme veljeni kanssa kymmenen-ja rahat oli aina tosi tiukalla.

Lauloin aikoinaan kuorossa, jonka kanssa teimme ulkomaanreissuja-onneksi! Eli olen käynyt seuraavissa paikoissa-Ruotsi. Tanska, Norja. Saksa,Hollanti, Unkari Itävalta.Mahtavia reissuja kaikki-erityisesti Unkari jäi mieleen paikkana, jonne jäi sydän.

Muistan noilta kuoro-ajoilta sen, että mulla oli aina hirveä hinku tutustua paikallisiin ihmisiin ja painella reppu selässä ympäriinsä-ihmettelin aina muiden kuorolaisten keskenään olemista.Yhä vieläkään en voi käsittää, että jossain matkaoppaissa julistetaan jotain hotellia"suomalaisten omaksi hotelliksi". Siis kyllä minä suomesta tykkään ja suomalaisista, mutta en voi käsittää, että jos lähtee toiseen maahan lomalle, pitääkö siellä mennä ensimmäiseksi johonkin suomi-baariin tai humppatansseihin... :shock:

No niin, mulla on kohta teini-ikäiset tytöt ja  aviomies. Kuvio kulki aika perinteisiä kuvioita-talon rakentaminen, pienillä tuloilla velkojen makseleminen jne.Rahat oli niin tiukilla, ettei millään voinut kuvitellakaan, että olisi ampaistu koko poppoo ulkomaille...
Mun miehen sisaret on reissaajia. Toinen on asunut (on naimisissa paikallisen kanssa)Teneriffalla jo 28 vuotta. Toinen taas asui samaiseessa paikassa kymmenisen vuotta, ja palattuaan sieltä on nykyisen miehensä kanssa reissaillut tosi paljon kuubaa myöten. Heidän tyttärensä asuu myös Lontoossa oltuaan ensin vuoden japanissa jne. jne .jne.

Oma veljeni on myös matkustellut paljon-hänen nykyinen vaimonsakin on nepalilainen.

Mutta mitä minä muista horisen-tarkoitan vaan, että kun ympärillä näki tätä reissaamista, niin taas tuo nuoruuden kipinä iski.Uteliaisuus nähdä uusia kulttuureja ja uusia ihmisiä.

Ja mitäs sitten tapahtui...15-vuoden kotona nyhjäämisen jälkeen matkustimme.... arvatkaas minne...no TENERIFFALLE! Ja nyt ei kukaan saa ruveta kirkumaan :D .Oon aina ollut sitä mieltä, että minähän en minnekään turistirysiin lähde.Kauhistus on ollu aina sellaiset paikat, jotka on tehty vain turisteille. Mutta koska mieheni siskon perhettä lähdimme tapaamaan-hän asuu Los Cristianoksessa-niin yritin kuitenkin valita paikan jossa olisi jotain nähtävääkin-ja valitsimme Puerto de la Cruzin.Ja sanokoot kuka mitä tahansa, niin mielestäni oli kyllä tosi hyvä paikka-vehreä, paljon pieniä katuja ja kujia, jota rakastan.Kaupungissa jyrkkyyttä-sitäkin rakastan.O.k-maailmassa on paljon upeita kohteita, mutta kyllä tuo Puerto oli kans ihan makee paikka.

Ja nyt on sitten matkakuume iskenyt. Myöskin ihan lapsiani ajatellen haluaisin viedä heitä paljon ulkomaille-ettei heistä ikinä tulisi sellaisia ihmisiä, jotka kysyvät, niinkuin eräs ihminen kun kuuli veljeni menneen ulkomaalaisen naisen kanssa naimisiin-"onks se joku neekeri". No , nykyajan nuoret ovat nähneet ja reissanneet paljon ja omatkin tyttöni ovat ihan fiksuja, että tuskin pelkoa...

Rahat on edelleen tiukassa ja sohvamme on kohta puhkikulunut, mut mieluummin käytän rahani matkailuun kuin johonkinavotakka-kotiin...

Joo, tämä näin pikaisesti!

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 25.11.2006, 15:01:24 »
"Matkusta ja anna toisten matkustaa".......vaikkapa suomihotelliin.
Sitä kun vielä ikäluokkia ja ihmisiä jotka ei osaa kuin suomea. :wink:

Rapa-Ripa

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.11.2006, 15:26:37 »
Sekaan vaan, tervetuloa. Saa kai täällä olla vaikkei ihan teini-iässä enää olekaan. Itse olen jälkimurrosikäinen 42 v. turisti.

Orange

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2006, 16:29:04 »
Hyvä hyvä  :) Ei se ikä, vaan ne tekemättömät teot.. Ethän sinä sitäpaitsi mikään vanha ole! Lue vaikka Kyllikki Villan kirjoja, osaa ne vanhemmatkin...
"But, my dear, that's the most comforting fairytale of them all!"
Zadie Smith

Juzt

• Moderaattori
  • Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2006, 16:49:21 »
Tervetuloa vaan, ikärajaa ei ole!

Sen verran negatiivista kuitenkin että yleiseen matkailuun ei tälläinen itsensä esittelyketju kuulu.

Minulla menee nyt foorumit sekaisin, joten en ole varma onko täällä jo uusien käyttäjien esittelyketjua (muuta kuin kaavakysymyksellinen "Millaisia ihmisiä pallontallaajat ovat?"
En kuitenkaan sellaista löytänyt (valaiskaa ihmeessä jos tälläinen on), joten tehdään tästä.

Muutin otsikkoa tämän mukaisesti.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #5 : 25.11.2006, 18:31:55 »
Saako täällä toivottaa tervetulleiksi?  :)
En tiedä, mutta TERVETULOA!!!

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.11.2006, 01:56:52 »
Tervetuloa!

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.11.2006, 17:35:26 »
Tervetuloa foorumille, nuorukainen.
Matkakuume on tauteja mukavammasta paasta.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.11.2006, 22:33:43 »
Jos subjektiivisesti koet ikäsi korkeaksi, kieltäydy vanhenemasta. Tämä on varsin iätön foorumi, aika harvoin keskustelu menee sellaiseksi, että kokisin itseni liian vanhaksi aiheeseen nähden. Noo, au-pairiksi en ehkä tällä iällä (vielä jonkin matkaa neljäänkymppiin) lähtisi :mrgreen: .

Omatoimimatkailu kuitenkin vaatii avarakatseista, liberaaliakin asennetta maailmaan ja sen ilmiöihin, mutta senkään ei tarvitse olla ikäkysymys.

riinuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.11.2006, 15:28:24 »
Oon samaa mieltä ettei matkailu ikää katso, ihminen on juuri niin vanha / nuori kun tuntee olevansa, ja wanha viisaus sanoo että: tosiassa olemme kaikki samanikäisiä...mutta eri aikaan..
ja toinen wiisaus että elämä alkaa 40-vuotiaana....
quot;Ei lintu liian korkealle lennä, jos se lentää omilla siivillään".
-William Blake-

Sippora

• Aloittelija
    • Profiili
Kiitos!
« Vastaus #10 : 29.11.2006, 23:43:18 »
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!Oon ihan innoissani tästä foorumista, mukavantuntuista sakkia täällä! :)
Matkat pyörii mielessä kokoajan...Yksi mun unelma on lähteä käymään Etiopiassa. Mulla on ollut siellä kummiperhe vuoden ja kovasti haluaisin heidät tavata.Se järjestö (FIDA), jonka kautta kummiperheeni sain, teki marraskuussa reissun Etiopiaan, mutta sillä kertaa en kertakaikkiaan ehtinyt saamaan matkarahoja kokoon. Ehkä tekevät sinne joskus reissun uudestaan.Kirjeenvaihtoa oon käynyt kummiperheeni kanssa. Perheessä on 7 henkeä, perheen isä kuollut muutama vuosi sitten. perheen vanhin poika elättää koko perhettä käymällä päivisin töissä. Hänen palkkansa on 60 senttiä per päivä...Iltaisin poika käy vielä koulua.Suosittelen tuota kummisysteemiä jokaiselle, joka voi laittaa tuon 20 euroa kuussa perheen tukemiseen.Apu menee todella tarpeeseen ja pienellä summalla voi auttaa niin paljon. Aika liikuttavaa oli, kun kertoivat, että nyt, tuon kummituen takia, heillä on ruokaa joka päivä.Ennen ei ollut.Sitäpaitsi maahan ja ihmisten elämään pääsee hyvin tutustumaan myös tällaisen toiminnan kautta.

Nepaliin haluaisin myös lähteä. Kavita(mun veljen vaimo) ehdotti reissua sinne, saataisiin majoittua hänen perheensä luona.Ois varmaan aika mahtava kokemus toi Nepal.

Mun veli on reissannut paljon, varmaan neljässäkymmenessä valtiossa ja minä oon kökkinyt täällä korvessa.. :? .Ai niin, täällä oli joku tyttö joka asuu riihimäellä. Sanna, Sannaa tai joku tällaisen nimimerkin omaava henkilö. Terveiset hänelle-viereiseeä kunnassa asun, eli Lopella ja tarkemmin sanoen Kormun kylässä.Ja kyllä, Sanna, olet aivan salkkareiden Miian näköinen.Jos Riksussa joskus tuut vastaan, niin moikkailen.

riinuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 30.11.2006, 08:59:19 »
Toi kummitoiminta kuulostaa tosi hyvältä.
Itse olen netissä tutustunut siihen mutta on vaan tullut mieleen,
että päätyköhän raha varmasti  oikeaan paikkaan kokonaisuudessaan?
Mielenkiintoiselta tuntuu ne kummilapsen kotimaahan järjestettävät matkat...mutta rahaa se vaatii..
quot;Ei lintu liian korkealle lennä, jos se lentää omilla siivillään".
-William Blake-

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Re: Kiitos!
« Vastaus #12 : 30.11.2006, 11:11:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Sippora"
.Ai niin, täällä oli joku tyttö joka asuu riihimäellä. Sanna, Sannaa tai joku tällaisen nimimerkin omaava henkilö. Terveiset hänelle-viereiseeä kunnassa asun, eli Lopella ja tarkemmin sanoen Kormun kylässä.Ja kyllä, Sanna, olet aivan salkkareiden Miian näköinen.Jos Riksussa joskus tuut vastaan, niin moikkailen.

Hehe, en tunnusta että näytän Miialta.  :) Mulle saa moikkailla ihan koska vaan! Ja omasta puolesta myös tervetuloa foorumille.  :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Marko77

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - markohelin@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #13 : 26.03.2007, 09:40:30 »
Salut kaikille vakkareille ja miksei uusillekin!

Löysin tämän ihan sattumalta ja oli pakko rekisteröityä, koska matkavinkit ovat aina tarpeen! Suunnittelen syksyllä viikon Euroopan "kiertuetta" (Alankomaat-Ranska-Englanti), saa nähdä mitä tuosta tulee.  :roll: Mutta ihan mielenkiinnolla ja kateellisena olen lukenut teidän mukavia sekä asiantuntevia viestejä. Jatkakaa..
"..missä nyt oon, minne nyt meen, sun sydämes seuraa mua ain matkallain..."

Neeneh80

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - piia_annika@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 29.03.2007, 22:09:17 »
Lainaus käyttäjältä: "sannannaa"
.Ai niin, täällä oli joku tyttö joka asuu riihimäellä. Sanna, Sannaa tai joku tällaisen nimimerkin omaava henkilö. Terveiset hänelle-viereiseeä kunnassa asun, eli Lopella ja tarkemmin sanoen Kormun kylässä.Ja kyllä, Sanna, olet aivan salkkareiden Miian näköinen.Jos Riksussa joskus tuut vastaan, niin moikkailen.

Hehe, en tunnusta että näytän Miialta.  :) Mulle saa moikkailla ihan koska vaan! Ja omasta puolesta myös tervetuloa foorumille.  :)

Selvisi sitten sekin mitä tuo RMK tarkoittaa, kun olen sillä päätäni vaivannut ehkä vuoden...    :lol:

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 30.03.2007, 08:31:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Neeneh80"
Lainaus käyttäjältä: "sannannaa"

Selvisi sitten sekin mitä tuo RMK tarkoittaa, kun olen sillä päätäni vaivannut ehkä vuoden...    :lol:

:D  :D Hyvä että selvisi, niin ei tarvitse enää päätään vaivata. Riksu on ykkönen!  :wink:
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #16 : 30.03.2007, 22:17:15 »
..Eikö HKI olekaan lyhenne hetkestä?

Quack

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - Deetupu@kuririnmail.com
    • Profiili
« Vastaus #17 : 23.04.2007, 11:12:26 »
Hei kaikille pallontallaajille, uusi mutta ei enää niin uusi käyttäjä ilmoittautuu Itä-Suomesta 8).

Muutama ehkä tietääkin että olen vuoden päästä tekemässä reissun Japanin maahan muutamaksi viikoksi. Nyt kesälomalla luvassa ehkä matka johonkin Euroopan kohteeseen, saa nähdä nyt mitä tuulet tuovat tullessaan.

Kauhia matkakuume nousee tätä foorumia lukiessa, on myös hienoa lukea muiden matkakokemuksista ja saada hyödyllisiä vinkkejä :D .
what does the snow become when it melts?

mortis mortis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 25.04.2007, 08:38:51 »
Helou,
täällä ilmottautuu yksi pallontallaaja :)

Voi, en ole vielä ehtinyt juurikaan matkustella, ikääkin on vasta 15, ja hieman nuo vanhukset rajoittavat vapauksiani. :D Thaimaassa, Kreikassa ja Alpeilla on käyty kuolettavilla pakettimatkoilla, ja itsekseni kaverin kanssa olin viime kesänä Saksassa ja Puolassa.
Nyt kun opiskelut alkavat, niin vähän nuo kotiportit ehkä aukeavat, joten suuntaan heti tänä kesänä Puola-Ukraina-akselille tutustumaan reppumatkaelämään.
Pitemmällä juoksulla olen tehnyt alustavia suunnitelmia lähteä Afrikkaan, Sierra Leoneen ja sitten Aasiaan Malesiaan-Indonesiaan. Yksi kaveri on myös houkutellut minua mukaansa Uusi-Seelantiin, joten enköhän sinnekin hojellu tässä parin vuoden aikana.

Matkailu avartaa, joten matkaan kaikki miehet, naiset ja lapset !  :mrgreen:
i]Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks, there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late[/i]

anuleena

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 26.04.2007, 13:00:42 »
Tylsähkön kesätyön (siis liian vähän hommaa) painostamana eksyin tänne ja hyvin olen viihtynyt. Toisena vaikuttajana myöskin alkaa olla hillitön kaukokaipuu kun on taas tullut oltua ihan liikaa täällä suomessa viime vuosina.

Kattavampaa matkailukokemusta ovat vaihtovuodet Kanadassa ja Espanjassa ja sen lisäksi olen lähinnä Eurooppaa kiertänyt. Kaikenlaista hienoa on kyllä suunnitelmissa kunhan rahaa alkaa tulla. Nyt pitäisi kai lähinnä yrittää valmistua ennen 2008 kesää.