Tervehdys! (Uusien käyttäjien tervehdyksiä)

(Luettu 124694 kertaa)

blanco

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #60 : 03.03.2008, 12:47:08 »
Moi vaan,

olen 22-vuotias pohjoisen poika Oulusta. Arjen täyttää tällä hetkellä opiskelu neljättä vuotta lääkiksessä, mikä tarkoittaa että rahaa reissaamiseen ei ole vähään aikaan liikaa ollut. Olen silti yrittänyt parhaani mukaan palloa kiertää. Viimeksi kävin kesällä siskoni kanssa reilun parin viikon kierroksen Itä-euroopassa akselilla Unkari-Slovaki-Tsekki-Itavalta. Vuosi sitten olin kaverini kanssa pari viikkoa kaakkois Kiinassa ja Hong Kongissa. Lisäksi olen suht vasta käynyt Keski-Eurropassa, Sierra Nevadassa/kaakkois-Espanjassa ja Jenkeissä piipahdin Floridassa ja LA:ssa. Kaikken em. päälle vielä ne pakolliset aurinkolomat.

Ensi kesänä olis tarkoitus tehdä vähän enemmän töitä ja laittaa rahaa säästöön (+ maksaa edellisten reissujen velkoja :)) ja lähteä Joulun tienoilla käymään kaakkois-Aasiassa neljän viikon reissu. Tarkoitus olis piipahtaa Kambodzhassa josta hankkiutua pohjois-Thaimaaseen josta sitten lasketella alas päin Malesian kautta Singaporeen.

Muuten olen tällainen tavallinen eläväinen poika. Harrastelen Suomessa hiihtoa ja kirjallisuutta. Tykkään myös patikoinnista ja retkeilystä. Asun opiskelijabudjetilleni liian kalliissa kämpässä ja se sylettää.
nemmän iskuja, enemmän kärpäsiä.

Heebo

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - sairanen1985@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #61 : 04.03.2008, 22:05:12 »
Tere! Oon 22 vuotias poika Imatralta, tai Mikkelissä tällä hetkellä opiskelemassa.

Matkustelu kokemus on toistaiseksi melko vähäinen, muutamat kanarian reissut on tullu käytyy. Ja kaks viikkoa Thaimaassa tässä hiljattain sai minut vakuuttuneeksi siitä että ensi syksynä on aika tehä pitempi tournee tonne Kaakkois-Aasiaan päin. Saa tää tavan arki hetkeks jäähä taka-alalle. Koulusta pien välivuoden matkan tähen.

Kesällä pitää tehä rahaa, ja parhaitenhan vapaa-aika kuluu täällä moottoripyörän selässä. Syyskuussa sitten mualima kutsuu :)

Salli

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - saldora@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #62 : 10.03.2008, 23:05:45 »
Moikka.

Olen lukenut Pallontallaajia jo pari vuotta, toisinaan etsiäkseni tietoa matkoja varten ja toisinaan taas huvin vuoksi ja urkkimisen ilosta ja kaukokaipuusta. Nyt sitten päätin rekisteröityä asiaa hiukan aikaa mietittyäni. Kiva foorumi ja kivan oloisia ihmisiä.

En ole matkustellut ihan kauhean paljon, yksi vanhanaikainen kahden vyöhykkeen reili on takana, ja muutama Euroopan kaupunkiloma. "Etelässä" en ole ollut koskaan, paitsi 4-vuotiaana Miamissa, sekin oli tosiasiassa isän työmatka jonne me vaan tungettiin muut mukaan. Seuraavaksi edessä on toukokuussa reilu kahden viikon matka avomiehen kanssa Yhdysvaltoihin, Kaliforniaan ja New Yorkiin.

Asun Helsingissä, täytän 22, oon tavallinen, tällä hetkellä teen töitä mutta haluaisin päästä taas yliopisto-opiskelemaan. Öö mitähän vielä sanois. Moi!

bimba

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Tervehdys! (Uusien käyttäjien tervehdyksiä)
« Vastaus #63 : 11.03.2008, 12:12:44 »
Helou.

Oon selaillu näitä Pallontallaajien sivuja muutaman kuukauden ajan ja löytäny ylenmäärin hyödyllistä infoa! Viimeisen viikon on ollu kipeenä ja suorastaan addiktoitunut näihin sivuihin!

Oon kohta 23 v. sosionomiopiskelija ja satunnaisesti töissäkäyvä. Reissailukokemusta ei ihan hirveesti oo, oon viettäny vuoden au pairina Italiassa ja muutaman reissun oon tehnyt Euroopassa. Mut sit opiskelujen myötä huomasin vaihto-opiskelun mahdollisuudet. Viime vuonna tein opintoihin liittyvän harjoittelun Ecuadorissa ja reilun kolmen viikon päästä oon palaamassa sinne taas harjoittelun merkeissä 3 kuukaudeksi. Ja jos aikaa riittää, tarkoitus ois käydä Perussakin!

Tulevaisuuden haaveissa on muut lattarimaat, Australia ja Intia...

nimpulli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : 12.03.2008, 14:12:04 »
Päivää.

Olen 22-vuotias, tällä hetkellä työelämässä, mutta jatkan DI-opintojani syksyllä.

En ole juurikaan matkustellut, pari kertaa käynyt Kreikassa ja kerran lapsena Unkarissa.
Nyt olen päättänyt lähteä kesällä Skotlantiin, toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni. Vähän hirvittää lähteä yksin, vaikka järjellä ajateltuna pärjään ihan mainiosti.

Haaveissani on tulevaisuudessa tutkia Brittein saaria oikein perusteellisesti ja lähteä vielä joku kesä reilaamaan. Nyt kun on vielä nuori ja vapaa.  :P

Olen lueskellut Pallontallaajia jo vuosia sitten, kun yo-keväänä suunnittelin haaveeksi jäänyttä reilireissua. Toivottavasti historia ei toista itseään ja tällä kertaa pääsen oikeasti reissuun!

Santra

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 16.03.2008, 17:36:24 »
Moi,
loysin sivun pari kuukautta sitten ja mielenkiinnolla lueskellut.
Olen asustelut ulkomailla viimeiset kymmenen vuotta, kolmessa eri maassa, ja sain juuri maisterin tutkinnon valmiiksi. Nyt sitten mietitaan etta mihin sita oikeen haluais asettua ja mita tehda kun pitais kasvaa aikuiseksi. Olen reissannut ympari Eurooppaa, vahan pyorinyt Jenkeissa, Etela-Amerikka on kierretty seka Meksiko kolmeen kertaan. Aasia kokematta ja kavereiden suosituksesta taidan lahtea sinne seuraavaksi. Maailmanmatkaajan ammatti kiinnostaisi mutta silla ei oikeen taida elaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 16.03.2008, 17:38:41 kirjoittanut Santra »

Maunotar

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #66 : 22.03.2008, 22:27:53 »
Pallontallaajiin koukussa kohta 2 kuukautta! ::)
Ruokin täällä alati nousevaa matkakuumettani ja innostun uusista kohteista koko ajan.

Pallo on tehty tallattavaksi, kunhan tallaa hellästi! 27-vuotias jouskarinainen, jolla on paluumatkalla jo seuraava kohde mielessä!

Aloitteleville matkaajille suosittelen lämpimästi Madventures-kirjaa. Lue se, osallistu täällä keskusteluun ja valloita maailma omalla tavallasi!

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 04.04.2008, 20:31:31 »
Moikka moi!

Uskaltauduinpa minäkin vihdoin rekisteröitymään tänne, kun aikani olen lueskellut ja kolunnut näitä sivuja läpi. Itselleni suuren matkakuumeen laukaisi taannoinen reppureissu kaakkois-Aasian suuntaan, joka oli ensimmäinen pidempi matka. Sitä ennen oli käynyt muutamaan otteeseen pakettimatkoilla ja pariin otteeseen isommalla porukalla Viipurissa sekä Saksassa. Maailma siis odottaa minua vielä.

Jos nyt itsestäni pari sanaa, niin olen 23-wee ja opiskelen automaatiotekniikkaa. Samalla olen töissä samaisessa opinahjossa, jossa koetan opiskellakin. Seuraavana matkakohteena on Huippuvuoret kesäkuussa, joten sitä odotellessa. :)
Liian levoton, mun mentävä on.

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
« Vastaus #68 : 11.04.2008, 17:54:54 »
Ikä on vain numeroita. Mielentila on ihan eri juttu. Mä olen vasta 35, mutta silti baarien lihatiskeillä auttamattoman vanha, ja silti tunnen itteni ihan kakaraksi  ;D
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

HulkHogan

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #69 : 20.05.2008, 04:57:49 »
22 vuotias, puoliurheilullinen, puolilaiska helsinkiläinen nuorimies täällä termos!

Koulutukseltani olen lukion drop out, se jäi aikanaan vähän laiskuuttani kesken, olen äitimuorille luvannu hoitaa sen kuntoon vielä joskus, itse en usko että siitä hullua hurskaammaksi tulen, mutta luvattu mikä luvattu.
Opiskeluiden sijaan käyn armotta töissä ja säästän rahaa toivottavasti tulevaa Japanin reissua varten. Ammattikuntana maailman tyhmin, portsari.

Matkustellut en ole paljoa, yhden reilun 4kk setin kävin lämmittelemässä etelä-euroopassa. Tarkoituksena olisi seuraavaksi lähteä tosiaan tuonne Japaniin, joka alkaa tässä kaiken kuumotuksen kertyessä vaikuttaa oikealta unelmamaalta, etenkin tuon rikkaan kulttuurin ansiosta. Oikeastaan en keksi maailmasta kuin molemmat navat sellaisiksi paikoiksi, missä en haluaisi käydä. Toivottavasti pääsen tekemään ihan miehen mittaiset reissut ainakin joka mantereelle, Etelä-Amerikassa kiinnostaisi Peru (maya vai oliko ne inka kulttuurin ylivertaisuudet), sekä Rio. Aasiassa melkeen kaikki sieltä nepalilta sinne australian kieppeille, jättäen Kiinan ja koreat pois. Lisäksi lähi-idästä Israel. Euroopassa nuo itäeurooppalaiset maat sekä Reykjavik. Afrikasta en osaa nimetä suosikkia, liian tuntematon että uskaltaisin varmoja suosikkeja nimetä.

Tulevaisuudessa haluan ainakin kierrellä niin paljon kuin sielu sietää, viime vuosina olen kokoajan päätynyt entistä enemmän sellaiselle puoliextremelle "live life to the fullest" -maailmankatsomukselle. Vaikka vakaasti uskonkin Jumalaan. Ja näenkin sellaisen turvallisen elämän, koulutuksineen, dry martineineen ja työurineen täytenä elämän haaskauksena. Tietysti voi olla, että tämä on joku meikäläisen psyykeen puolustuskeino sille, että mie olen vaan elämänkoulua käynyt.

Lähti taas aamuviideltä rönsyilemään.

Karasuma

• Reissaaja
  • Kiel 2008, Lannie ja minä
    • Profiili
« Vastaus #70 : 22.05.2008, 15:24:07 »
Tervehdys ja uusille tervetuloa!

Olen 20-vuotias pallontallaaja Satakunnasta ja pyörinyt täällä sivustolla jo jonkin aikaa (kirjautuneena ja ei kirjautuneena ^^).
Olen kyllä aina ihan tohkeissani kun lueskelen tallaajien juttuja ja reissupäiväkirjoja ja koitan parhaani mukaan levittää omia kokemuksiani täällä toisten iloksi. Matkustanut en ole vielä kovinkaan laajasti, mutta aina on reppu valmiina lähtöön!
Seuraava reissuni on kuukaudeksi (jälleen) Saksaan ja hiostamaan vanhaa au pair-perhettäni :D

Niin, ja aikaisempien vastausten jatkoksi voin todeta, että eipä täällä ole mitään ikärajaa ja kaikki pyörii samassa porukassa kun vastaillaan kokemuksista ja mielipiteistä, joten mukaan vaan vanhat ja nuoret!

Jhua

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 28.05.2008, 18:20:59 »
Iltoja vaan.

Täältä Etelä-Savosta kirjoittelee yksi kovasti maailmalle halajava nuorempi mieshenkilö. Valitettavasti rahatilanne ei anna periksi (mutta on sentään kovaa vauhtia paranemaan päin :) ) ja ikääkin pitäisi vielä pari vuotta kartuttaa ennenkuin tuonne kehtaa yksin lähteä.

Reppumatkailu ulkomailla on alkanut kiinnostaa sitä enemmän mitä lähemmäksi lähdön mahdollisuus tulee. Vielä pari kesää ajattelin keräillä varoja ja rohkeutta, mutta "oikeaa" matkaa odotellessa olen ajatellut tehdä pari lyhyempää kotimaanmatkaa nyt kun sain kortinkin kevytvehkeelle.

Tähän astinen matkakokemus koostuu, niin, perheen mukana tehdyistä pakettimatkoista sinne perinteisille aurinkorannoille, mutta kaipa nuokin osaltaan ovat olleet kiinnostusta matkailuun herättämässä.

Talvis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 28.05.2008, 18:48:09 »
Hei,

Silloin tällöin piipahdellut täällä ennenkin, nyt taas aktiivisemmin kun matkoja on tiedossa.

Lapsesta asti vanhemmat vieneet ympäri maailmaa, joten samassa vauhdissa mennään edelleen.

Rakas aviomieheni juuri eilen sanoi, että minä olisin mieluiten aina matkalla! Näin on ja siihen pyritään.

Ikää 29vee, josta 27 ensimmäistä vuotta Helsingissä ja nyt toistaiseksi Lahdessa.

Törmäillään saitilla ja maailmalla. Kiitos ylläpidolle pallontallaajien olemassa olosta.

Raaka-Arska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #73 : 02.06.2008, 14:04:30 »
Juu satuinpa lauantaina eksymään pallontallaajien meettiin ja sitten rekisteröidyin tähän foorumiin.Täältähän löytyy paljon kaikenlaista mielenkiintoista...
Jänkä-Aslakki.

LadyMoon

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - lady_moon82@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #74 : 06.06.2008, 11:28:21 »
Moi olen tälläinen kohta 26 vuotias naishenkilö ja suomessa pääoleskelu pisteeni sijoittuu Tampereelle (josta on hyvä matkustaa esim ympäri suomea!)

Kakarana tuli koettua kyllä kaikki ihanat kanarianlomakohteet, kreikat, italiat, espanjat, portugalit, tunisiat ja muut turistirysät. isin piti saada kalja ja äidin päästä rannalle ottamaan aurinkoa.

Teini-iässä ja parinkympin huudeilla tuli vasta seuraavat mahikset matkustella ja tälläin kohteena alkoi tiiviisti olla venäjä. pietarissa kävin 3 kertaa ja viipurissa ja petroskoissa muutaman kerran. Tietty virot ja ruotsit tuli koettua.

Vuonna 2006 vedin ekan seikkailumatkani vasta tällä iällä! Lento saksaan ja lifti prahaan ja siellä muutama viikko.

Nyt olen asunut Puolassa 1kk ja vielä toinen edessä. Vapaaehtoishommiin tänne saavuin ja oon nauttinut Krakovan kauneudesta.

Suunnitelmissa kaikkea mahdollista. Tiedän tämän jälkeen, että suomi on mun koti, mutta sydän haluaa vähän maailmalle matkaamaan :D

mainostan sivustoa aina joka paikassa, koska itse saan täältä hyvin vinkkejä!
Eihän mul oo kiire viel mihkään ;P

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 08.06.2008, 05:50:53 »
Liitynpä minäkin porukkaan. Muutin mieheni kanssa viikko sitten Vancouveriin, Kanadaan ja asumme täällä ihan downtownissa aina tuonne marraskuun lopulle saakka.

Mercury

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #76 : 10.06.2008, 21:43:06 »
Hei kaikille!

Olen lukenut sivua jo pitkään, mutta nyt päätin ryhdistäytyä ja liittyä mukaan. Suunniteltuja matkoja on tällä hetkellä enemmän kuin toteutuneita, mutta ensi kevääksi olen lähdössä vaihtoon Kanadaan, jolloin suunnitelmissa on reissata paljon. Siihen siis tällä hetkellä keräillään varoja.

idi

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : 03.07.2008, 20:05:46 »
Moikkista moi :) Mä oon kans jo pitemmän aikaa pyöriny näillä sivuilla matkakuumetta nostattelemassa (ja on se kyllä noussukki ;D). Oon 21 vuotias tyttönen ja opiskelin viime vuoden Rovaniemellä kauppatieteitä. Ens syksy onkin viä vähän auki, koska 11 päivän päästä oon lähdössä reilille Etelä- ja Itä-Eurooppaan ja sieltä paluun jälkeen olis viikko aikaa muuttaa ennen opiskelujen alkua, paikkakunta ei vaan oo viä selvillä ::)
Oon asustelulle puoli vuotta Englannissa ja sillä samalla reissulla kävin myös Skotlantia kiertämässä (aivan ihana paikka, uudestaan sinne ;D), Texasissa kävin viime keväänä ja nyt havittelisin vähän Austraaliaan lähtöö vuoden vaihteen jälkeen... Siinä olikin oikeestaan mun matkustus historia ilman näitä lapsuuden asunto-auto reissuja Euroopassa ja Kanarian lomia...
Että sellasta. Nyt töissä ollessa on ollu hyvin aikaa lueskella vähän enemmänki näitä sivuja :P
Hyvältä näyttää ;)
Shyness is nice and
Shyness can stop you
From doing all the things in life
You'd like to

Curtis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 04.07.2008, 18:12:06 »
Terve,
ma olen ollut koukussa naihin sivuihin viime syksysta lahtien, jolloin olin aarettoman tylsistyttavassa duunissa Sveitsissa. Talla hetkella olen toissa Italiassa ja tapan aikaani toimistossa, jossa ei ole paljoakaan tehtavaa. Reissaamiseen jain koukkuun nelja vuotta sitten kun lahdin toihin Ranskaan. Sen jalkeen olenkin poikennut Suomessa lahinna vaan paattamassa opintoni. Nyt kun olen itseni saanut vapaaksi Suomen sitoumuksista, maailma odottaa. Syksylla on tarkoitus lahtea kohti Aasiaan ja Australiaa. Oma mentaliteettini matkailun suhteen liittyy kielten opiskeluun, johon olen aika lailla "friikahtanut". Reissuista saa vaan niin paljon enemman irti jos osaa kielta.

Joka tapauksessa tama sivusto on aivan loistava ja paras mahdollinen keino ajan tappamiseen tylsassa tyopaikassa.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 05.07.2008, 19:48:24 »
Oon tänne jo jonkin aikaa kirjoitellut, mutta voinen nyt esittäytyä.

Olen 19-vuotias tyttö Tampereelta. Kirjoitin tänä vuonna ylioppilaaksi. Matkustelu on ollut jo kauan intohimoni, ja haaveena olis päästä kiertämään palloa mahdollisimman paljon. Matkatoimittajan homma olis unelma-ammatti, unelmatyö yhdistettynä lempiharrastukseen olis aika rok ;)

Matkailun lisäksi tykkään lueskella, istuskella kahviloissa ja valokuvata. Ens syksynä olis tarkoitus lähteä EVS-vapaaehtoistyöjaksolle Kiovaan, Ukrainaan :) Sitä ennen kulutan vielä aikaa ja kerään rahaa hotelleja siivoamalla ja gallup-kyselyitä tekemällä :D

Tänne sivuille päädyin kuin hain tietoa Egyptiin matkailusta, ja nyt oon aivan koukussa.
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y