Uusivuosi Pariisissa

(Luettu 3362 kertaa)

suomiana

• Aloittelija
    • Profiili
Uusivuosi Pariisissa
« : 09.12.2006, 09:51:58 »
Olemme menossa tyttöystävän kanssa pariisiin uudeksi vuodeksi. Itse olen ollut muutaman kerran kaupungissa mutta niistä reissuista on jo pitkä aika.
Kuitenkin...mitä odottaa ja mitä pariisi voi antaa uutena vuonna?
Kiitokset etukäteen vastauksista  :D

_jantsa_

• Himoreissaaja
    • Profiili
Uusivuosi Pariisissa
« Vastaus #1 : 10.12.2006, 23:22:01 »
Eikös Pariisissa ole vuoden vaihtuessa aina näyttävät ilotulitukset. Sen varmaan jo tiesittekin. Käsittääkseni ne näyttävimmät järjestetään Eiffelillä ja sen ympäristössä. Miten paljon uudestavuodesta Pariisissa saa maksaa (lennot + majoitus tai pakettimatka...)?

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Uusivuosi Pariisissa
« Vastaus #2 : 11.12.2006, 11:58:02 »
Perinteisesti Pariisin lähiöissä palaa sellainen satakunta autoa karrelle joka uusi vuosi. Siellä pohjoisen ja koillissuunnan lähiöissä on taattu pöhinä päällä.

Toki perinteisempääkin juhlimista on tarjolla. Champs on aina takuuvarma. Odeonin/St. Germainin/St. Michelin seudut ovat kanssa vilkkaita jos haluaa katsella paikallisten juhlintaa. Toimii kyllä joka viikonloppu.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
Uusivuosi Pariisissa
« Vastaus #3 : 11.12.2006, 22:33:04 »
Lainaus käyttäjältä: "HelsinkiFlyer"
Perinteisesti Pariisin lähiöissä palaa sellainen satakunta autoa karrelle joka uusi vuosi. Siellä pohjoisen ja koillissuunnan lähiöissä on taattu pöhinä päällä.

Jep, en tiedä olenko tulossa vanhaksi vai mitä, mutta olen paennut Pariisista viimeiset 3 vuotta uutena vuotena eteläisempiin maakuntiin. Ihmismassat, palavat autot ja raketit metrokäytävässä alkoi tympiä.  :roll:
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon