Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)

(Luettu 688501 kertaa)

RoseM

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)
« Vastaus #60 : 17.04.2007, 00:21:21 »
Tässä jokusen tovin jo sivustolle tutustuneena täytyy sanoa, että on niiiin paljon asiaa että sivujen tutkimiseen saa näköjään käyttää useamman päivän..

En uskalla kirjoittaa vielä mihinkään muualle kuin tänne tyhmiin kysymyksiin, kaipaisin tietoa ja vinkkejä ensimmäisen vaellusreissuni järjestämiseen. Olen pian 29- vuotias, Varovainen ja Järkevä nuori nainen, joka on päättänyt ryhtyä Haaveilijasta Toteuttajaksi.

Olen lähdössä ( tämä sentään on jo päätetty.. ) näillä näkymin yksin kesällä 2008 kesälomani ajaksi eli 3-4 viikoksi Jonnekin Kauas. Yhdelläkään omatoimimatkalla en ole koskaan ollut, pakettimatkoilla sen sijaan useasti. Kokemusta ei siis juuri ole mutta intoa ihan perkeleesti ( anteeksi! ). Yksin lähteminen ei sinällään pelota, mutta mielummin liittyisin jonkin ryhmän mukaan, olisi vähän turvallisempi olo ja kokeneempien matkassa välttyisi varmaan hirveiltä mokilta. Suomalainen tai kansainvälinen, ei väliä, mutta kieleksi taipuu oikeastaan kunnolla vain englanti. Mistä kannattaisi alkaa kysellä?

Jostain Kilroyn sivuilta löytyi joitain 21 vuorokauden vaelluksia tyyliin Yellowstone, Grand Canyon yms. Tuon tyyppinen kiinnostaisi. Mietin vaan kuinka rankkoja tuollaiset vaellukset yleisesti ottaen ovat? Olisihan tässä vuosi aikaa treenata itsensä vähän parempaan kuntoon, mutta haluaisin kylmän suihkun tässä vaiheessa jos olen haukkaamassa liian isoa palaa. Mielummin nauttisin reissusta kuin pettyisin itseeni jos en sitten jaksakaan.

Ehdotuksia siis: mielummin ei eurooppaan, Australia, Uusi-seelanti ja pohjois-amerikka kiinnostaisivat eniten. Budjetti on vähän hakusessa vielä mutta ei tule olemaan ongelma, pääseekö 1500-2500 eurolla mihinkään? Netissä on tietoa niin paljon ja pirstaleina, etten oikein osaa keskittää kyselyitäni mihinkään. Onko tällä foorumilla esimerkiksi porukoita tai ryhmiä, joiden mukaan voisi lyöttäytyä?

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 17.04.2007, 03:54:28 »
Olympia-matkatoimisto järjestää tuon tapaisia matkoja pienille ryhmille eksottiisiin kohteisiin - ja kalliiseen hintaan. Hinnasta päätellen osanottajat ovatkin sitten vähän vanhempia. Luulen, että tämä saattaa olla riski kaikessa tämän tyylisessä matkailussa.

Ainoa poikkeus tulee mieleen: Afrikan karavaanimatkat. (Tai onko se karavaani?) Niillä lienee eri-ikäistä porukkaa ja ne ovat ilmeisesti nykyaikana ainoita todella suosittuja kiertomatkoja. Kesällä eteläisessä Afrikassa on sitä paitsi hyvät kelit: samanlaiset kuin Suomessa suurin piirtein. Ne matkat on kai sitä, että ajetaan pienellä bussilla yhdestä maasta toiseen ja pysähdellään matkan varrella.

Tosin, ne taitaa olla aika kalliita nekin...

Tai mitä, jos menisit vaikka jollekin työleirille? Voisit olla kaksi viikkoa työleirillä (niitäkin on monenlaisia esim. pyöräilyleirejä) ja loput lomasta rohkeasti omatoimimatkailisit. Tässä ehdotuksessa on vaan se huono puoli, että työleirille ensimmäistä kertaa hakevat eivät voi hakea Euroopan ulkopuolelle.

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 17.04.2007, 09:32:02 »
Lainaus käyttäjältä: "RoseM"
Yksin lähteminen ei sinällään pelota, mutta mielummin liittyisin jonkin ryhmän mukaan, olisi vähän turvallisempi olo ja kokeneempien matkassa välttyisi varmaan hirveiltä mokilta. Suomalainen tai kansainvälinen, ei väliä, mutta kieleksi taipuu oikeastaan kunnolla vain englanti. Mistä kannattaisi alkaa kysellä?

STA Travel myy kansainvälisten järjestäjien retkiä, heiltä löytyy toimistosta esim noin sentin paksuinen kuvasto, jossa on kuvattu erilaisia retkiä kaikkialla maailmassa hintoineen ja vaativuusluokituksineen. Siinä taisi olla vaativuus ainakin fyysisesti ja kulttuurin kannalta eli miten erilainen länsimaiseen menoon verrattuna ja joku kolmas jota en muista. Jos et pääse käymään toimistossa, voit soittaa ja pyytää että postittavat esitteen. Nettisivuilla on esimerkkejä (http://www2.statravel.fi/Seikkailumatkat), mutta ainakin mulle oli helpompaa selata paperiesitettä kuin valita maa kerrallaan mistä haluaisi lähteä. Retkiä oli parin sadan euron ja muutaman päivän retkistä pitkiin monen viikkojen retkiin. Hintoihin pitää lisätä lennot, joten kokonaisbudjetti on varmaan jotain tonnin ja kolmen tonnin väliltä riippuen minne asti päätät lähteä. Veikkaan, että nuorekkaampaa ja energisempää porukkaa kuin suomalaisten matkanjärjestäjien porukoissa. Ja kun löydät sopivan retken, niin googleta jos löydät jonkun sivun josta sen voi ostaa ilman STA Travelin välikättä, niin säästät tod.näk. kasan euroja. Tosin silloin olet enemmän omillasi.

Mimsu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #63 : 17.04.2007, 10:47:25 »
Lainaus
Joulu ja halpa eivät sovi samaan lauseeseen. Jouluviikko on koko vuoden ehkä kiivain viikko matkusbisneksessä, joten siinäkin mielessä kovin haasteellista on räätälöidä teille jotain halpaa ja helppoa.

Heh, olet varmasti oikeassa. Helppous ei ole niin tärkeää, mutta rahapuolen tilanteeseen on tyytyminen...

Lainaus
Melkein suosittelisin pakettimatkan ostamista

Hmm, itse jotenkin epäilen pakettimatkan taloudellisuutta... Tähän mennessä itse sumplitut lennot ja majoitus ovat mielestäni tulleet kyllä pakettimatkoja edullisemmaksi, plus että silloin saa mieleisensä tasoisen majoituksen mieleisestään paikasta :) Etenkin Thaimaasta luulisi löytyvän edullisempaakin majoitusta kuin pakettimatkojen hotellivaihtoehdot?

Lainaus
Mutta arvatkaa, mitä löysin teille? Lennot Zanzibarille joulun aikaan 2vkoa hintaan 780 euroa!

No jopas, ei huono hinta ollenkaan! :) Etenkin jos Frankfurtiin löytyy asiallinen lento... Vaihdot eivät toki ole esteenä.

Lainaus
Minkä levottomuuksien vuoksi? Kuinka monta suomalaista kuoli viime vuosi maanteillä turvallisessa kotimaassamme? 300-400? Kuinka monta suomalaista lomailijaa on ikinä kuollut "levottomuuksissa" maailmalla? 0? Jos kuolette, niin todennäköisesti taksimatkalla Helsinki-Vantaan lentokentälle.

Matemaattisesti ajateltuna noin varmasti onkin :) Tähän päädyin lähtiessäni Lontooseen muutama päivä pommi-iskujen jälkeen, vaikka hieman epäilytti. Egyptin tapauksessa vaan iskut taisivat viimeksi olla suunnattu nimenomaan hotelleihin ja muihin matkailijoiden kansoittamiin kohteisiin. Kyllä sitä mielessä käväisee sellainen maalitaulu-fiilis ;)

Lainaus
Jos päädytte kuitenkin johonkin trooppiseen kohteeseen, kannattaa ottaa pidempi kuin viikon loma. Kosteaan kuumuuteen ja aikaeroon totutteluun menee jo kättelyssä pari päivää.

Totta, ja lennothan ne kuitenkin suhteessa eniten maksavat. Kiitos kommenteista! :)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 19.04.2007, 02:22:08 »
Lainaus
Hmm, itse jotenkin epäilen pakettimatkan taloudellisuutta... Tähän mennessä itse sumplitut lennot ja majoitus ovat mielestäni tulleet kyllä pakettimatkoja edullisemmaksi, plus että silloin saa mieleisensä tasoisen majoituksen mieleisestään paikasta  Etenkin Thaimaasta luulisi löytyvän edullisempaakin majoitusta kuin pakettimatkojen hotellivaihtoehdot?

Pakettimatka ei ole taloudellinen, ei. Aivan varmasti pääsee  halvemmalla, jos itse järjestää, mutta kannattaa myös muistaa, että halvimpien majoituskohteiden löytäminen netistä on tuskaa. Itse asiassa majoituskohteiden vertailu netissä ylipäätänsä on kammottavaa! Mutta ilman majoitusta ei jouluksi kannata mihinkään lähteä. Bangkok on poikkeus - jouluna siellä ei ole ketään.

mortis mortis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 22.04.2007, 13:48:56 »
Löysin tästä ketjusta monia vihjeitä ensi kesän reilireissulleni..
Mutta kertokaapa te, kokeneemmat matkustajat, mitä kannattaa/ehdottomasti ei kannatta tehdä Unkarissa?
Aiomme lentää enemmän tai vähemmän pienellä porukalla (4-6 hlö) Helsingistä Budapestiin kesäkuun 10. päivän tienoilla, ja jatkaa siitä junalla muutaman päivän totuttelun jälkeen Itävaltaan ja muualle Länsi-Eurooppaan. Puhumme kaikki sujuvaa englantia, muutamat hyvin saksaa ja yksi ymmärrettävää ranskaa, joten kielitaidon suhteen ei pitäisi tulla ongelmia.

Joten;
Mitä tehdä (Länsi-)Unkarissa kolmen-neljän päivän aikana,
JA;
Onko vihjeitä Itävallan valloitukseen ?

Suuri kiitos ja kumarrus.  :)

Ai niin,
kukaan meistä ei ole täysi-ikäinen, eikä liian varakaskaan. Yöpyminen on suunniteltu ja rahoitus sitä varten järjestetty, ja muihin aktiviteetteihin on varattu rahaa korkeintaan 80€/3-4 päivää/henkilö.
i]Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks, there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late[/i]

Jayton

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 01.05.2007, 17:09:24 »
Kesätöiden jälkeen ja ennen opiskeluiden jatkamista minulla on lomaa vähän päälle viikko, ja tekisi mieli lähteä jonnekin pienelle reissulle Eurooppaan.
Pietari on suht tuttu ja turvallinen, mutta myös Lontoo ja Berliini kiinnostavat.

Rahaa olen suunnitellut käyttäväni korkeintaan 600€ kaiken kaikkiaan.
Ja huom, olen 16-vuotias, joten ehkä sekin vähän karsii noita huvituksia.. Confused

Kielitaito ok, suomea ja ruotsia äidinkielenä, hyvää englantia ja kehnoa saksaa..

Eli, minne kannattaisi lähteä, ehdotuksia saa esittää em. jutut huomioonottaen?

edit: Esim. jalkapallo tai festarit voisivat kiinnostaa, mutta festareiden liput pitää vissiin varata jo nyt (johon ei ole varaa).

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #67 : 02.05.2007, 00:56:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Jayton"
Kesätöiden jälkeen ja ennen opiskeluiden jatkamista minulla on lomaa vähän päälle viikko, ja tekisi mieli lähteä jonnekin pienelle reissulle Eurooppaan.
Pietari on suht tuttu ja turvallinen, mutta myös Lontoo ja Berliini kiinnostavat.

Rahaa olen suunnitellut käyttäväni korkeintaan 600€ kaiken kaikkiaan.
Ja huom, olen 16-vuotias, joten ehkä sekin vähän karsii noita huvituksia.. Confused

Kielitaito ok, suomea ja ruotsia äidinkielenä, hyvää englantia ja kehnoa saksaa..

Eli, minne kannattaisi lähteä, ehdotuksia saa esittää em. jutut huomioonottaen?

edit: Esim. jalkapallo tai festarit voisivat kiinnostaa, mutta festareiden liput pitää vissiin varata jo nyt (johon ei ole varaa).

Sekä Berliini että Lontoo ovat hienoja paikkoja! (paitsi että Berliini on minusta vielä paljon hienompi...) Ja koska Berliini on paljon halvempi, suosittelen sitä, ottaen huomioon että tuolla 600 eurolla on kaiketi tarkoitus kustantaa myös lentoliput. Berliini on oikeasti yllättävän edullinen kaupunki, siellä on paljon nähtävää, omaleimaisia kaupunginosia, hyvä meininki...

Berliiniin saa helposti kulumaan vaikka sen reilun viikon, mutta jos haluat nähdä muitakin paikkoja, voit tehdä sieltä päiväretken vaikka Potsdamiin ja parin päivän keikan Dresdeniin. Tai yksi vaihtoehto olisi lentää ensin Hampuriin, olla siellä pari-kolme päivää ja ajaa junalla loppuajaksi Berliiniin.

worldtravel

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #68 : 06.05.2007, 14:33:55 »
ajattelin vielä kysellä ihmisiltä kokemuksia ja vinkkejä... jos siis kaipaa etelän lämpöä ja ihanuutta Suomen harmaan lokakuun keskellä, niin onko Espanja hyvä vaihtoehto? jostakin olin lukevinani, että siihen aikaan ei ole todellakaan mikään kuuma, alle parinkymmenen asteen reilustikin...?! maa itsessään kiinnostaa. mutta tarkoitus on siis lähteä kahden hengen reppumatkalle, eli mikä vaan lämmin maa kiinnostaisi siinä vaiheessa vuotta!
maailma odottaa.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #69 : 06.05.2007, 15:27:26 »
Lainaus käyttäjältä: "worldtravel"
jostakin olin lukevinani, että siihen aikaan ei ole todellakaan mikään kuuma, alle parinkymmenen asteen reilustikin...?! maa itsessään kiinnostaa. mutta tarkoitus on siis lähteä kahden hengen reppumatkalle, eli mikä vaan lämmin maa kiinnostaisi siinä vaiheessa vuotta!

Jos saa neuvoa, niin talla foorumilla noita juttuja on vinkeista paivakirjoihin, sivukaupalla todella hyvaa tietoa. Ei muuta kuin lue viesteja ja paivakirjoja, sielta saa hyvia ideoita. Siina oppii paljon samalla. Hakusanaksi vaikka se Espanja.

Hyvaa lykkya.  :D
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

kasvi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : 05.06.2007, 14:57:18 »
Hei!

Antakaas jotain vinkkiä hyvistä reissukohteista elokuussa? Onko Thaimaa ankea elokuussa?

Lämmintä, nähtävää, turvallista ja mahdollisuus sukeltaa ois hakusassa..

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 10.06.2007, 20:36:50 »
Käännytäänpä himoreissaajien puoleen :) .
On tässä pohdittu pientä matkaa (4vrk:sta ylöspäin) ja mietitty kohteita, mutta olisi kiva kuulla mihin muut reissaajat lähtisivät näillä eväin (jos saisi lisää ideoita itselle..):

Jos olisi rahaa käyttää 800-1000e, matkan pituus voisi olla vähintään 4vrk:tta, mielellään enemmänkin (1-2vkoa), matkantarkoitus olisi ihan rentoutuminen, olisi mukava shoppailla vaatteita (mahdollisimman halvasti, tietty) ja löhöillä rannalla, matkakohde saisi mielellään olla edes suhkoht iso kaupunki. Nämä oisi pääasialliset "kriteerit". Mihin matkustaisit?

Ollaan itse mietitty Barcelonaa ja Roomaa, toisaalta molemmat taitavat olla kohtuu kalliita kaupunkeja. Toisaalta kuulin tsekkiläisiltä ystäviltäni, että käyvät shoppailemassa (halvempia vaatteita kuin tsekeissä, näin kerrottiin) Saksassa, eli sieltä ilmeisesti löytyisi haastetta shoppailijalle?

Myös reilaaminen kiinnostaisi, ja aikaa löytyy rutosti, mutta harmiksi budjetti on tossa ylempänä, niin ei taida sillä pitkälle pötkiä?

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 10.06.2007, 21:03:13 »
Joo

Hyviä matkakohteita on varmaan tusinoittain jokaisen makuun mutta mä nyt suosittelen kaikille tasapuolisesti Edinburghia ja Krakovaa ja kummassakaan en ole itse käynyt mutta nuo matkat ovat tulossa jo tuossa nurkan takana. Ja tulen visiteeraamaan kummassakin about viikon.Ja noissa kohteissahan ja varsinkin Skotlannissa pääsee varmaan pikku turneelle maasudulle ku lähtee vaan sitten menemään tai voihan sen viikon tai muutaman päivän viettää itse kohteessa.. Noh kaikki mulle heti ja niineespäin.. Ja mihinkäs mä sitten noitten jälkeen alan matkustamaan ku varmaan jottain profiilia noista kohteista jo saa syntymään ? Siis joo Borneon viidakko on käynyt mielessä ?? Heh..
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #73 : 13.06.2007, 23:55:45 »
Lainaus käyttäjältä: "zennu"
olisi mukava shoppailla vaatteita (mahdollisimman halvasti, tietty) ja löhöillä rannalla, matkakohde saisi mielellään olla edes suhkoht iso kaupunki. Nämä oisi pääasialliset "kriteerit". Mihin matkustaisit?

Ollaan itse mietitty Barcelonaa ja Roomaa.

Miten ajattelitte majoittua? Mikä on matkustusajankohta (jos matkustatte kesän lopulla kaikkialla Euroopassa on alennusmyynnit)? Millä lennätte?

Jos halutte oman huoneen, niin Rooman laskisin heti pois. Roomassa 1hh ei irtoa alle 40 -50 euron, 2hh tietenkin kalliimpi. Kesällä hinnat saattavat olla vielä kalliimmat.

Barcelonassa sen sijaan 1hh irtoaa jo 20 eurolla halvimmillaan.

Roomassa ei myöskään ole merta. Barcelonassa on, mutta se ei ole uitava voimakkaiden virtauksien takia. Rannalla toki voi löhöillä.

Nizzan nostaisin Barcelonan kilpailijaksi. Ranta, shoppailua, kohtuuhintainen, paljon hyviä retkikohteita ympäristössä. 1hh maksaa halvimmillaan 30 euroa, kesällä enemmän. Barcelona on tosin parempi paikka shoppailla.

Blue1 lentää sekä Barcelonaan että Nizzaan. Roomaankin.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 14.06.2007, 10:14:06 »
Lainaus käyttäjältä: "zennu"
Käännytäänpä himoreissaajien puoleen :) .
On tässä pohdittu pientä matkaa (4vrk:sta ylöspäin) ja mietitty kohteita, mutta olisi kiva kuulla mihin muut reissaajat lähtisivät näillä eväin (jos saisi lisää ideoita itselle..):

Ollaan itse mietitty Barcelonaa ja Roomaa, toisaalta molemmat taitavat olla kohtuu kalliita kaupunkeja.

Suosittelen Italiaa! Rooma yhdistettynä Amalfiin on mainio kombo shoppailua ja rantaelämää.

Tapasin paluulennolla pari naista, joilla oli ollut ihan täydellinen 4 päivän loma Sorrentossa. Ilmeisesti olivat olleet tässä http://www.bed-and-breakfast-in-italy.com/pagina.cfm?ID=4869&IDregione=4 Sorrenton kaupungin yläpuolella sijaitsevassa hotellissa; näyttivät kuvia, jotka todistivat, että paikka oli paljon kivempi kuin saattoi nettisivuilta päätellä. Tsekkaa myös muut saman nimiset samalta seudulta :)

Hotellin palveluihin kuului mm. kuljetus illalliselle viinitilalle - se oli taannut näille harvoin matkaileville elämyksiä.

Italiassa on helppo liikkua junilla, ja ellei shoppailu Roomassa innosta, kannattaa panostaa esim. eri kaupunkien viikkomarkkinoihin.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #75 : 14.06.2007, 10:27:50 »
Lainaus käyttäjältä: "worldtravel"
ajattelin vielä kysellä ihmisiltä kokemuksia ja vinkkejä... jos siis kaipaa etelän lämpöä ja ihanuutta Suomen harmaan lokakuun keskellä, niin onko Espanja hyvä vaihtoehto? jostakin olin lukevinani, että siihen aikaan ei ole todellakaan mikään kuuma, alle parinkymmenen asteen reilustikin...?!

No ainakin viime vuonna Barcelonassa oli lokakuun alussa lampotilat viela paalle kolmenkymmenen ja ilmankosteuskin huiteli melkein 80 prosentissa, yolla hikoilin t-paidassa. Madrissa taisi olla joku +25C ja tietty kuivempi ilmanlaatu. Riippuu varmaan vuodesta ja erityisesti siita, mihin pain Espanjaa on suunnistamassa. Esim. yksi vuosi Costa Blancalla lohosin viela rannalla melkein lokakuun loppuun, ja alle 20 ei ole minulle rantakeli :wink: . Tosin silloin tammikuussakin lammot hipoivat satunnaisesti kahtaviitta.

Mutta toki pohjoisessa voi olla lokakuussa jo vahan viileampaakin (espanjalaisittain viileaa, todennakoisesti ei viela suomalaisittain).

Jayton

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 14.06.2007, 15:29:57 »
Moi! Olen 16-vuotias ja elokuun ekan viikon olen ajatellut pyhittä matkustelulle. Kokonaishintaa ei saisi olla yli 600e(en kuitenkaan halua elää millään purkkihernarilla ja näkkileivällä!) ja matka-aika olisi 4-8 päivää. Berliini on ollut ensimmäisenä vaihtoehtona ja vanhana tuttuna Pietari.

Kivoja (ei pakollisia) juttuja kohdemaassa olisi jalkapallo ja "salliva alkoholilainsäädäntö". =)

jempo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 26.06.2007, 21:34:55 »
zennu ! Suosittelen sulle lämpimästi roomaa, hotellit ei kyllä halvemmasta päästä mutta muuten kyllä siellä elää halvasti. Marketissa ruuat ihan älyhalpoja! Ostin alle eurolla kerran täytetyn sämpylän ;D
..Miinuksena se että joissakin paikoissa kukaan ei puhu englantia ja kouluissakin on EU:n myötä vasta tullut pakolliseksi englannin kielen opiskelu.

Jayton: Etelänmaissa ainakin alkoholia yleensä voi ostaa 16-vuotta täyttänyt eli suuntaa johonkin sinne ;D
Show me what it's like
To be the last one standing
And teach me wrong from right
And I'll show you what I can be
Say it to me
And I'll leave this life behind me
Say it if it's worth saving me.

jesssi

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jii-cee@suomi24.fi
    • Profiili
« Vastaus #78 : 04.07.2007, 00:09:44 »
Heipä hei.

Ajattelin että teiltä jotka olette enemmän reilanneet tai muutenkin matkustelleet pitkin poikin tätä maapalloa mielipidettänne omasta ensimmäisestä reilausmatkasuunnitelmasta. Tavoitteena on nähdä enemmänkin ylipäänsä maailmaa, kuin vain tutustua tiettyyn alueeseen tai paikkaan kunnolla. Sen ehdin tehdä sitten myöhemminkin, jos joku paikka nappaa isosti.

Tälläistä olen suunnitellut kuukauden ajaksi. Jotkut paikat katsastan vain pikapikaa.

Tampereelta lento Stanstedille ja siitä seuraavana aamuna Lontooseen, josta varsinainen reissuni sitten alkaakin.

Lontoo - Portsmouth - Cherbourg - Pariisi - Luxembourg - Frankfurt - München - Praha - Auswitch - Berliini - Hannover - Brysseli - Rotterdam - Amsterdam - Hampuri - Lyypek - Roskilde - Köpis - Helsinki.

Lontoossa, Pariisissa, Prahassa sekä Amsterdamissa olen suunnitellut että viettäisin hetkisen enemmän aikaa kuin muissa kohteissa. Jotenkin hassusti kun laskeskelin tuossa (ilman vilkaisuja kuitenkaan aikatauluihin yms.) niin 30 päivää saattaisi riittää. Mutta kertokaa te, olenko aivan hakusessa tässä asiassa?  :D

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #79 : 04.07.2007, 16:05:48 »
Lainaus käyttäjältä: "jesssi"
HTavoitteena on nähdä enemmänkin ylipäänsä maailmaa, kuin vain tutustua tiettyyn alueeseen tai paikkaan kunnolla. Sen ehdin tehdä sitten myöhemminkin, jos joku paikka nappaa isosti.

Tälläistä olen suunnitellut kuukauden ajaksi. Jotkut paikat katsastan vain pikapikaa.

Tampereelta lento Stanstedille ja siitä seuraavana aamuna Lontooseen, josta varsinainen reissuni sitten alkaakin.

Lontoo - Portsmouth - Cherbourg - Pariisi - Luxembourg - Frankfurt - München - Praha - Auswitch - Berliini - Hannover - Brysseli - Rotterdam - Amsterdam - Hampuri - Lyypek - Roskilde - Köpis - Helsinki.

Lontoossa, Pariisissa, Prahassa sekä Amsterdamissa olen suunnitellut että viettäisin hetkisen enemmän aikaa kuin muissa kohteissa. Jotenkin hassusti kun laskeskelin tuossa (ilman vilkaisuja kuitenkaan aikatauluihin yms.) niin 30 päivää saattaisi riittää. Mutta kertokaa te, olenko aivan hakusessa tässä asiassa?  :D

Aika monta paikkaa sinulla on - kiinnostavia kaupunkeja kyllä, mutta monet kovin isoja. Ihan nopeasti ei "pääse sisään" eurooppalaisiin suurkaupunkeihin. Itse muuten suosittelen, että olisit mieluummin pitemmän aikaa Berliinissä kuin Prahassa. Berliini on niin suurempi ja keskusta-alue levittäytynyt todella laajalle alueelle. Siitä ei ihan yhdessä tai kahdessa päivässä saa mitään tolkkua! Ja ihan mielettömän ihana paikka se on!

Itse ehkä jättäisin ainakin muutaman kohteen seuraavaan kertaan. Koska vaikka tarkoitus onkin nähdä paljon, niin ihan nopea vilkaisu ei taida noihin kaupunkeihin riittää.