Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)

(Luettu 435141 kertaa)

Maailmallamenossa

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)
« Vastaus #1760 : 21.04.2017, 12:31:50 »
Ensi talveksi pois täältä.

Ei osaa vielä päättää, että suuntaanko pidemmäksi aikaa johonkin tiettyyn kohteeseen vai kiertelenkö useampia.
Aikarajaa ei sinällään ole, mutta matkabudjetti olisi noin 4000-5000e kieppeillä. Yöpyminen dormeissa tai jos olen paikallaan niin jollain kk-sopimuksella yms.

Kaakkois-Aasia vai Etelä-Amerikka?

Tämä kiinnostaisi itseänikin.

Itse lähtisin varmaan kiertelemään Kaakkois-Aasiaa. Tuolla n. 5 000 eurolla kuitenkin oleskelee siellä jo sen verran hyvän tovin, että ehdottomasti vaihtaisin paikkaa useasti.

Riippuu toki varmasti siitäkin, että missä on käynyt jo aijemmin. Itse haluan nähdä ja kokea mahdollisimman monta paikkaa, joten itse harkitsisin Kaakkois-Aasiaa.

Oma budjetti menisi jotakuinkin näin:

- Lennot Helsinki - Bangkok meno-paluu, 510 euroa (nopea haku)
 - Varaisin siirtymisiin (lennot, bussit, junat ym.) 490 euroa, jolloin siirtymiset kokonaisuudessaan tulisi kustantamaan n. 1 000 euroa.
 - Pyrkisin pitämään päiväbudjetin 25-30 euroa, sis. majoitus ja ruoka.

Tällöin matkan pituudeksi tulisi n. 3-5kk, riippuen kuinka hyvin budjetti pitää.

Miten te kokeneemmat matkaajat tuumaatte?
Kertomuksia läheltä ja kaukaa, sekä vinkkejä matkustamiseen: http://www.maailmallamenossa.wordpress.com

Purkka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1761 : 22.04.2017, 09:24:47 »
Ääni Etelä-Amerikalle täältä.  Sielläkin on halpoja maita joissa elelee noin 30€ päiväbudjetilla, esim. Bolivia, Ecuador, Columbia. Espanjan alkeet on edes hyvä osata (tai opetella paikan päällä) toisin kuin Aasiassa pärjää enkulla hyvin. E-Amerikassa ei tarvitse viisumeita muistaakseni mihinkään maahan alle 90 päivän visiitille, toisin kuin tuolla toisessa suunnassa joten ottakaa huomioon että ne viisumit  voi viedä budjetista monta sataa!

sle97

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1762 : 22.04.2017, 11:21:56 »
Kaiketi tuossa se suurin haaste on se haluaako olla paikallaan vai matkustella? Viidellä tonnilla varmaan tarvittaessa lusii melkein vuoden kummallakin alueella, mutta tien päällä se raha kuluu nopeammin.

Etelä-Amerikassa, ainakaan Brasiliassa, en suuremmin spennaisi sen viisumin suhteen mikäli et ole sinnepäin pikaisesti palaamassa. Noilla viisumin ylittämisestä tulee sakkoa päiväkohtaisesti ja se on rajattu muistaakseni johonkin 800 realin (?) kattoon tms. Mukavaksi tuon tekee se, että se lankeaa maksuun vasta maahan palatessa.

Täältä ääni siis Etelä-Amerikalle ja paikalleen asettumiselle. Jos tarkoitus on kaahata maasta toiseen, Aasia on siihen varmastikin helpompi kohde ihan jo etäisyyksien puolesta.

Joku workaway-tyyppinen ratkaisu voi olla konsti venyttää penniä ja reissua vaikka kuinka pitkälle.
Air Condition Gypsy