Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)

(Luettu 742406 kertaa)

muumimamma

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Minne mennä? (Kyselyjä suositeltavista matkakohteista)
« Vastaus #1820 : 12.12.2019, 12:14:43 »
Islanti on maa jonka kaltaista ei ole toista. Uskomattoman upea! Kallis, mutta sen arvoinen.

hard

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1821 : 12.12.2019, 12:26:02 »
Islanti on maa jonka kaltaista ei ole toista. Uskomattoman upea! Kallis, mutta sen arvoinen.

Samaa mieltä, hieno maa.

audiopoika

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1822 : 18.01.2020, 15:47:18 »
Viimeiset 10 vuotta tullut kierrettyä pääosin Euroopan suurempia kaupunkeja.
Nyt mielessä pyörii ajatus siitä, että menisi ensi kesänä johonkin hieman pienempään kaupunkiin. En siis hae mitään pikkukylää, jossa ei ole mitään palveluita, vaan enemmänkin sellaista pienempää romanttisen idyllistä pienempää kaupunkia/paikkakuntaa, jossa kuitenkin on palvelut, ravintoloita yms. Alueena koko eurooppa, joten kovin tarkkaa rajausta ei ole.

Olisi kiva kuulla teidän kokomuksia ja vinkkejä sopivista kohteista.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #1823 : 18.01.2020, 17:03:43 »
No ensimmäisenä tulee mieleeni Portugalin ja Espanjan pikkukylät. Miksei myös Italiankin. Balkanilla esim. Kroatian pikkusaaret tai Albanian vuoristokylät.

Portugalissa yksi suosikkini on pikkuinen Pinhão
https://illusiafinland.blogspot.com/search/label/Pinh%C3%A3o

Espanjassa ihastuttavat Andalusian valkoiset kylät, pueblos blancos, esim. Argos
https://illusiafinland.blogspot.com/2016/03/arcos-de-la-frontera.html

Roomasta on helppo siirtyä junalla/bussilla Tivoliin
https://illusiafinland.blogspot.com/2017/10/merkkipaivana-matkoilla-rooma-ja-tivoli.html

http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1824 : 18.01.2020, 17:24:37 »
Novi Sad - pieni mukava kävelykeskusta ison kirkon vieressä, Tonavan jokimaisemaa omilla eväillä. Halpa
Hradec Kralove - jokimaisemaa jonkinlaisilla palveluilla. Ei varmaan viikkoa jaksa olla.
Geneve - liian iso? Palveluita joka puolella .kallis. Järvimaisemaa
Biel/binne -järvi/kanaalimaisemaa. ulkoiluaktiviteetteja eniten näistä. vähän halvempi kuin edellinen

en tiedä romantiikasta geneve kai paras noista siihen tarkoitukseen.
puhummme sinun kieltäsi

hard

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1825 : 19.01.2020, 14:08:16 »
Suosittelen tutustumaan Italian Lago Maggiore -järven rannallaolevaan Stresaan. Pieni ja kompakti kaupunki aivan järven rannassa, paljon hotelleja ja ravintoloita, hienostunut ja hyvin rauhallinen tunnelma. Osa hotelleista on varsinaisia vanhan ajan luksushotelleja, joiden taso on riittävä romanttiselle ajanvietolle. Rannasta lähtee lauttayhteydet Lago Maggioren saarille - oma suosikkini saarista on Isola Bella, jossa on hieno palatsi ja puutarha. Lisäksi lautoilla pääsee järven vastarannalle aina Sveitsin Locarnoon saakka. Itse kaupungissa on myös keskustan kupeessa hieno Villa Pallavicinon puutarha, jossa on myös metsän eläimiä (siellä pääsee eläimien sekaan käyskentelemään).

Paikka on suhteellisen pieni, hyvin rauhallinen ja unelias, ehkä vähän vanhemman väen suosiossa. Iltaelämä on hyvin vähäistä (käytännössä kaikki ravintolat menevät kiinnin puoliltaöin), joten biletykseen paikkakunta ei sovi.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1826 : 14.06.2020, 18:10:47 »
Lopultakin pääsee taas kyselemään vinkkejä, peräti kahteen eri reissuun! Ensi viikonloppuna 5pv vapaata, vaihtoehdot Praha, Budapest tai Kosice. Mikä näistä, ja perustelujakin olisi kiva kuulla? Jos vielä on pidettävä kasvomaskia junassa ja bussissa koko ajan, Kosice jää pois kun junamatka kestää 5h.

Toinen, viikko lomaa heinäkuun puolivälissä ja olen miettinyt Kreikkaa, Santorini vai Kreeta? Vai joku muu? Kreetalla olen käynyt joten siksi ehkä Santorini mutta pitäisikö jakaa viikko kahteen eri paikkaan?
Soarele este galben

susanna8

• Aloittelija
  • www.matkailusivu.blogspot.com
    • Profiili
    • Susanna's travels
« Vastaus #1827 : 16.06.2020, 23:35:46 »
Kreikan (pienet) saaret voi olla hyvä vaihtoehto jos haluaa rantalomalle, mutta suosittelen yhdistelmää kaupunki+saaria eli vaikka Ateenasta saarihyppely. Olen käynyt risteilyn muodossa Ateenassa ja Mykonoksella, molemmista pidin mutta en tiedä riittäisikö esim. mykyonoksella tehtävää vaikka kahden viikon ajaksi, kaipailin heti suurempia liikkeitä mykonos oli täynnä pieniä turistiputiikkeja. Mutta kuitenkin käymisen arvoisia, nähtävää riittää varmasti saarilla joissa on historiaa ja paljon asukkaita esim. Kreeta voisi olla ja lähes kaikissa näyttäisi olevan erinomaisia rantoja rantalomailuun. Ateenassa ja saarilla haluaisin joskus käydä uudestaan, pelkästään saarilla en ehkä viihtyisi pitkää aikaa täytyy olla lisää nähtävää ja kaupunkitunnelmaa myöskin minulle koska tylsistyn jos on yksi pieni kohde (etenkin jos on vain pikkuputiikkeja ja nähtävyydet ja museot puuttuu) mutta uida kyllä tykkään. Italian saarille olen myös taas kaipaillut, niistä pääsee vaikka junamatkan muodossa rantakohteista kaupunkeihin ja tylsää ei siksi tule kun nähtävää riittää.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1828 : 17.06.2020, 12:39:03 »
Kypros matkakohteena kiinnostaa. Onko jossain ollut tietoa, milloin sinne voisi matkustaa joutumatta siellä eikä Suomessakaan karanteeniin?

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1829 : 17.06.2020, 14:40:22 »
Kiitos Susanna, taidan valita yhdistelmän Ateena ja Santorini, kumpikin vielä käymättä. Ja huomenna lähden Prahaan kun sääennuste parani. Voi tätä riemua kun pääsee taas jonnekin!
Soarele este galben

N.K

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1830 : 16.09.2020, 17:14:15 »
Islanti on ehdottomasti uskomaton matkakohde!
Itse 6 päivän loman hinnaksi tuli hieman päälle 300 euroa ja tämä kattoi kaiken eli ruuat,auton ja lennot.  Auto maksettiin kaverin kanssa puoliksi ja myös yövyimme autossa.  Reissu oli uskomaton ja hinta oli edullinen. Suosittelen

Pesula

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1831 : 17.09.2020, 07:43:46 »
Islanti on ehdottomasti uskomaton matkakohde!
Itse 6 päivän loman hinnaksi tuli hieman päälle 300 euroa ja tämä kattoi kaiken eli ruuat,auton ja lennot.  Auto maksettiin kaverin kanssa puoliksi ja myös yövyimme autossa.  Reissu oli uskomaton ja hinta oli edullinen. Suosittelen

Tervetuloa forumille!

Melkoisen economy reissun saitte kyllä järjestettyä kun noin 300€:llä irtosi kaikki tämä!

Yövyittekö monta kertaa camping alueella tjsp jossa peseytymismahdollisuudet?
Minkälaisen auton vuokrasitte ja paljonko tämä diili vei budjetistanne?

Kiitos vastauksista jo etukäteen. Islantiin olis ehkä tarkoitus palata joskus, mutta hellllvetin kallis maa se on.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1832 : 17.09.2020, 13:47:36 »
Kuten Pesula edellä olen äimän käkenä, miten onnistuu 6 päivän reissu Islantiin vähän yli 300 eurolla? Sinnehän ei ole edes suoria lentoja Suomesta vaan Arlandan kautta niin nostaa lentolipun hintaa. Mihin vuodenaikaan reissu tehtiin?  Kysyn siksi, että oman kokemukseni mukaan esim tulivuori Heklaa ei päässyt katsomaan toukokuussa koska tiet olivat huonossa kunnossa talven jälkeen muutama vuosi sitten. Olen kiertänyt maailmaa jonkin verran ja Islanti on kyllä yksi kalleimpia paikkoja, jossa olen käynyt. Silti suositeltava paikka jos löytyy ylimääräistä rahaa....

N.K

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1833 : 19.09.2020, 18:19:42 »
Kuten Pesula edellä olen äimän käkenä, miten onnistuu 6 päivän reissu Islantiin vähän yli 300 eurolla? Sinnehän ei ole edes suoria lentoja Suomesta vaan Arlandan kautta niin nostaa lentolipun hintaa. Mihin vuodenaikaan reissu tehtiin?  Kysyn siksi, että oman kokemukseni mukaan esim tulivuori Heklaa ei päässyt katsomaan toukokuussa koska tiet olivat huonossa kunnossa talven jälkeen muutama vuosi sitten. Olen kiertänyt maailmaa jonkin verran ja Islanti on kyllä yksi kalleimpia paikkoja, jossa olen käynyt. Silti suositeltava paikka jos löytyy ylimääräistä rahaa....
Hei!
Reissu tehtiin lokakuussa ja lennot saatiin halvalla(noin 170€). Auto oli hinnaltaan 110€ jonka maksoimme puoliksi😀 olimme vain yhden yön leirintä alueella, jolloin pystyimme peseytymään. Leirintä alueen paikka maksoi henkilöltä 2000 islannin kruunua eli vain noin 12€, mikä oli yllättävän halpa. Loput rahat käytettiin ruokaan, mutta aika halvalla syötiin eli ei kyllä ravintolassa käyty :) Ruoka oli kyllä huomattavasti kalliimpaa kuin Suomessa. Bensat maksoimme myös puoliksi joten sekään ei kasvanut massiiviseksi menoeräksi. Lisäksi on sanottava että emme käyneet maksullisissa turistikohteissa, kuten blue lagoonissa (olimme käyneet jo edellisellä käynnillä :)). Islannissa riittää kyllä näkemistä muutenkin. Peseydyimme myös kerran toisessa kuumassa lähteessä, joka ei ollut täynnä turisteja :)
Kiitos Pesula, mahtavaa olla täällä!

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1834 : 20.09.2020, 15:13:59 »
Ihan oikeasti? Hieman päälle 300 euroa?
Lento 170 euroa? Econymy light vai standard?  Standard maksaa about eur 300 per nuppi lokakuussa Icelanderilla .Mukana siis pelkkä käsimatkatavara?
Auto 110 eur, leirintäalue 12 eur.Eli 170 + 110+ 12= eur 292 total. Bensan hinta puuttuu. Olisiko 8 eur per 6 pv (Islannissa nähdäkseni enemmän)? siitä jo tulisi yhteensä 300 eur/6 pv.
Ruokaan ja juomaan menee Islannissa vähintään 60 euroa viikossa, 10 euroa päivä, mikä on minimi jos ei halua kuolla janoon ja nälkään. Tällä hinnalla ei istuta kahviloissa tai syödä rafloissa.Käyminen missään kuumassa lähteessä ei tietääkseni ole ilmaista.
Todelliset matkakulut lienevät lähempänä 400 euroa kuin kolmeasataa ja edellä lukemani mukaan "paljon missään ei käyty"  kunhan ajeltiin ympäriinsä?  ;D