Viinia Wienissa ja muutakin siella missa kuuluu.

(Luettu 27832 kertaa)

michelin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #40 : 02.01.2007, 19:51:43 »
Bahama Mamaa olen nauttinut Bahamalla. Siis tarkoitan drinkkiä eikä mitään muuta Mamaa :)

Lainaus
Latvian Riiasta löytyy ainakin baari nimeltään "Perse"

Tuolla olen itsekin ehtinyt käydä, hotelli Victorijaa vastapäätä. Kysyin uteliaana baarimikolta mitä tämän baarin nimi tarkoittaa..?.
Huonolla englannilla kertoi että kyseessä oli joki (?).

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
« Vastaus #41 : 02.01.2007, 21:26:44 »
Kuunnellut kappaletta "if you`re going to San Francisco" matkalla kyseiseen kaupunkiin, juonut Panamaa Panamassa, juonut Berliner kindel olutta Berliinissä ja nauttinut jameson viskiä jamesonin tehtaalla, hmm...Oli jotain muutakin mutta ei nyt muistu mieleen.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 02.01.2007, 22:24:07 »
Lainaus käyttäjältä: "fosse"
Kuunnellut kappaletta "if you`re going to San Francisco" matkalla kyseiseen kaupunkiin

.. ja sama härmäksi, olen ja aika moni muukin kuunnellut Rehupiiklesiä Etelä-Pohjanmaalla "jos tahdot mennä Ylihärmään" :shock: ... ja taas alkoi soida päässä. :?

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 02.01.2007, 23:13:24 »
Tää on nyt pakko laittaa tähän, vaikka ei varsinaisesti liity asiaan, mutta radiosta soi tätä keskustelua lukiessani Edelmanin "viiniä Wienissä" -ralli.
Hyvä säkä  :lol:

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 03.01.2007, 15:55:41 »
Lainaus käyttäjältä: "fosse"
Kuunnellut kappaletta "if you`re going to San Francisco" matkalla kyseiseen kaupunkiin, juonut Panamaa Panamassa, juonut Berliner kindel olutta Berliinissä ja nauttinut jameson viskiä jamesonin tehtaalla, hmm...Oli jotain muutakin mutta ei nyt muistu mieleen.

Olen ollut myos useissa kaupungeissa High-streetilla.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 03.01.2007, 18:20:51 »
Lainaus käyttäjältä: "michelin"

Tuolla olen itsekin ehtinyt käydä, hotelli Victorijaa vastapäätä. Kysyin uteliaana baarimikolta mitä tämän baarin nimi tarkoittaa..?.
Huonolla englannilla kertoi että kyseessä oli joki (?).

Wiki tietää:
Lainaus käyttäjältä: "Wiki"
Perse (Pērse) is a river and a waterfall in Koknese manor park, Aizkraukles county, Latvia. Part of Perse river, including the waterfall section, was flooded in 1967 by hydroelectric dam of Plavinas power plant (Pļaviņu HPP). A granite sculpture by Juris Zihmanis now marks the location of the waterfall. Manor buildings were destroyed during World War I.

http://en.wikipedia.org/wiki/Perse

Ja joku menee nyt sitten ensitilassa perseilemään tuonne, ettei mene ihan OT:ksi... tai no, jotenkin  minusta tuntuu että Suomen kansa on kyllä Riiassa huolehtinut jo tästä  :roll:
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 03.01.2007, 18:28:35 »
Ei tule mieleen kuin noi bisset. Juonut Sarajevossa Sarajevskoa ja Tiranassa Tirana-bisseä.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #47 : 03.01.2007, 19:42:00 »
Heh, kyllä on syöty Wiener Schnitzeliä ja viiniä juotu Wienissä - viimeksi eilen :lol: Sacherkakkuakin söin Sacherilla. Wienerli-makkaroitakin olen siellä syönyt, vaikka niitä siellä sanotaankin Frankfurtereksi. Eipä hätää, olen syönyt niitä Frankfurtissakin, siellä siis Wienerwurstina  :P

Berliinissä olen syönyt berliininmunkkeja, vaikka niitä siellä sanotaan kylläkin Krapfeneiksi. Wienissä on syöty myös wieneriä, vaikka se siellä plunderina myydäänkin. Pekingin ankkaa sentään myydään pekingin ankkana Pekingissäkin - ainakin turisteille!

Curacaolla olen tietenkin juonut Blue Curacaoa, Bahamalla Bahama mamaa, Thaimaassa Mai Thaita, Singaporessa Singapore Slingiä, calvadosta Calvadoksessa, Konjakkia Cognacissa ja uskokaa, että eri paikannimiin perustuvien viinien ja oluiden lista on melkoinen. Sitten tulee nämä Edamit, Emmentalit, Camembertit, Briet...

Bangkokissa olen kuunnellut one night in bangkokia lähes aivopesuun asti ja smoke on the water on kuultu Montreux:ssa, New Yorksisa hoilattu "I want to wake up in the city that never sleeps ... " ja Quai-joella hymisty River Quai-marssia . Biiseillä on muutenkin ollut tärkeä osa matkaillessani oli se vaikka sitten vain kotiseudulle Pohjois-Karjalaan.

Olen seissyt pellolla Pellossa, suolla Jänkänevalla ja ruokoisessa lahdenpoukamassa Ruokolahdella. Savonlinnassa olen tietenkin käynyt Savon linnassa ja Häneenlinnassa Hämeen linnassa. Lipetistä on haettu lipettiin lähtenyttä koiraa. Entisen Itä-Saksan Paska nimisessä kaupungissa oli pakottava tarve vääntää torttua ja mikähän se oli se tarve Kivesvaaralla  :roll:

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 03.01.2007, 22:25:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Alppiruusu"
--ja uskokaa, että eri paikannimiin perustuvien viinien ja oluiden lista on melkoinen. Sitten tulee nämä Edamit, Emmentalit, Camembertit, Briet...

Oluita ja viinejä saattaisi tosiaan kaivelemalla löytyä aika lailla. Yhden juuston kanssa meillä oli sen sijaan ongelmia toissakesänä Sveitsissä. Halusimme Fribourgissa sellaista voimakasaromista Vacherin Fribourgeois'ta (jota saa aina Stockalta), mutta ei sitä sieltä hetikään löytynyt. Jouduimme tyytymään johonkin perus-torievääseen, pliisumpiin juustoihin ja mustikoihin varmaan..
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #49 : 04.01.2007, 00:16:57 »
Lainaus käyttäjältä: "raven"
Olen kasvanut Pellossa. Muutaman kerran elämässäni olen ollut myös Kolarissa.

Jatkoa seuraa...

Nuotion ääressä joen (kosken) rannalla Savukoskella on tullut istuttua, ja sotaa olenleikkiny Sodankylän kylillä puolustusvoimien hellässä huomassa.

Ulkomailla olen eksynyt viikoksi keskelle ei mitään Tagametsaan. Kyseessä oli viikon partioleiri kyseisen nimisessä paikassa. Metsää se oli ja hieman syrjäinen ja takapajuinen paikka.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 04.01.2007, 12:39:53 »
Nii ja ihan yksinkertaisesti Italianpataa Italiassa ja turkinpippureita Turkissa.  :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 04.01.2007, 12:52:51 »
Lähden tästä matkalle pohjoiseen, kuljen taas kerran Terskanperän risteyksen ohi tuolla keskellä ei mitään Jyväskylän ja Oulun välillä, mutta en mene tekemään sinne mitään :? .

Viestin yksinomainen tarkoitus on ilmaista sarkasmia tätä ketjua kohtaan (myös omia juttuja), joissa ei kovin montaa hauskaa tai älykästä ideaa ole ilmennyt, mutta onhan tässä päässyt kertomaan, missä kaikkialla on käynyt/syönyt/juonut...

Voisin kyllä vannoa, että jossain päin Suomea on Yläkatu (High street) missä olen käynyt, mutta missä ja mitä siellä tehdään?

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #52 : 04.01.2007, 12:54:54 »
Heitetään yläfemmat, tietenkin ;)
Laukussa leipää ja...

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #53 : 04.01.2007, 13:10:18 »
Minusta ainakin oli hauskaa miettiä jotain aivan turhaa ja täysin harmitonta....
Ja näin tämä jatkuu:
Olen syönyt mansikoita Mansikkalassa (Imatralla), junaillut Zugissa, juossut Laufenissa, ollut utuisessa Utulassa useinkin, Aavasaksalla saksalaisten kanssa, saksinut Sachsenissa, kuunnellut Ismo Alankoa Alankomaissa ja juonut Koskenkorvan kanssa Koskenkorvaa Koskenkorvalla. Koskenkorvan kanssa on tullut useinkin juotua Koskenkorvaa, mutta vain kertaalleen Ilmajoen Koskenkorvan kylässä :wink:

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 04.01.2007, 14:06:57 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Voisin kyllä vannoa, että jossain päin Suomea on Yläkatu (High street) missä olen käynyt, mutta missä ja mitä siellä tehdään?

www.posti.fi :

Postinumerohaun tulos

Hakusana: yläkatu,  löytyi 8 kpl.

Yläkatu        15610    LAHTI     Lahti
Yläkatu        48700    KOTKA     Kotka
Yläkatu        50170    MIKKELI     Mikkeli
Yläkatu        70820    KUOPIO     Kuopio
Yläkatu        74120    IISALMI     Iisalmi
Yläkatu        87500    KAJAANI     Kajaani
Yläkatu        89600    SUOMUSSALMI     Suomussalmi
Yläkatu        96100    ROVANIEMI     Rovaniemi

Kuulostaisko joku tutulta? Siitä vaan sitten muistikuviaan terästämään :)
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #55 : 04.01.2007, 18:59:36 »
Jos bongailuintoa riittää, näiden listojen läpikäynnistä on hyvä aloittaa:

http://www.lintukoto.net/viihde/hullunkuriset_nimet/paikkoja.php

http://www.lintukoto.net/viihde/hullunkuriset_nimet/hotelleja.php

On siellä joitain aika hauskojakin.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #56 : 04.01.2007, 19:06:49 »
:lol: Haskoja nimiä löytyy myös täältä, jos vähän kieltä osaa.. http://www.echtenamen.de/kategorie.php4?id=3

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #57 : 05.01.2007, 07:07:11 »
Tietysti Oululaisen ruisleipaa leipaa Oulussa. :)

Viimeaikojen kokemuksia mm. maistoin Saigon-olutta Saigonissa, BeerLaoa Laosissa. Join Mekong-merkkista pullovetta veneessa Mekong-joella. Ei tietaakseni kuitenkaan tuon kyseisen joen vetta... :shock: Tai jos on kai sitten puhdistettuna.

Ja sitten on lukuisia jo aikaisemmin mainittuja.

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 05.01.2007, 19:57:45 »
Joskus 12-vuotiaana, eli hemmetin kauan sitten, olin porukoiden mukana Lapissa. Ajelimme jossain Inarin suunnalla ja kuinka ollakaan, radiosta sattui tulemaan Juha Vainion 'Matkalla Pohjoiseen'. Hauskinta oli kuitenkin se, että tiellä tuli hyvin tiukka mutka juuri, kun kappaleessa laulettiin: "Kauheat mutkan on Kaamasen tiellä". Ja Kaamanen sijaitsee käsittääkseni Inarissa.
ee

jomotus

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #59 : 05.01.2007, 22:04:44 »
Olen ollut hyvin kovin korea Koreassa  :wink:
ja viiniä Wienissä.
hmm, ja haistellut kölnivesiä Kölnissä.
Tuntenut sieluntuskaa ja -autuutta Soulissa.
Nähnyt kylpijöiden peppuja Beppussa.