Matkamessut tulevat taas:)

(Luettu 89170 kertaa)

skugga

• Vieras
Vs: Matkamessut tulevat taas:)
« Vastaus #160 : 08.12.2008, 12:36:27 »
Tänä vuonna sinne on pakko päästä!  ;D

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #161 : 08.12.2008, 12:45:34 »
Kaikkea kanssa....matkamessut....

tiaria

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tialeivo@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #162 : 25.12.2008, 10:36:06 »
Seuraavien eli -09 matkamessujen teema on Vastuullinen matkailu, joten varmasti käymisen arvoinen tilaisuus. Siellä on mm. Reilun matkailun yhdistys isosti esillä eli tod.näköisesti messuista on mahdollisuus saada paljon irti :)
I do not seek, I find. - Pablo Picasso

etn4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #163 : 07.01.2009, 11:25:47 »
Tänä vuonna olen kyllä niiin menossa! Viimeksi olin joskus vuonna 2006 tms.  :'(
My yesterdays don't matter now, they're gone.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #164 : 07.01.2009, 11:29:27 »
Olin kanssa siellä 2006 ja päätin, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta...
Itse en saanut mitään irti kyseisistä messuista.  :-[ Ehkä mulla oli liian kovat ennakko-odotukuset, en tiiä mutta mulle messut oli pettymys.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #165 : 07.01.2009, 13:11:40 »
Olen messuille menossa, toivottavasti saan lisävinkkejä ensi kesän matkaa varten. Viime vuonna olin myös ja sen jälkeen ongelmana oli että halusin matkustaa joka paikkaan,  ::)  ja luultavasti niin käy tänäkin vuonna. Tänä vuonna on muuten ensimmäistä kertaa sunnuntaina lapsiperhepäivä. Tuo siis tiedoksi sekä lapsiperheille että niille jotka haluavat välttää lapsilaumoja.
Soarele este galben

etn4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #166 : 07.01.2009, 15:33:47 »
Matkavinkit miullakin ovat mielessä, ja sen lisäksi olisi kiva metsästää jotain superhalpoja lentoja.  ;D

pauliantero

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #167 : 07.01.2009, 16:21:54 »
Olin messuilla 2007 eikä tarvitse uudestaan mennä. Mun mielestä siellä ei ollut muuta kuin ylihintaisia pakettimatkoja. Ainoo kiinnostava on trans-siperia.

Tuntuu että parhaat ideat lähtee siitä kun etsii halvat lennot jonnekkin kauas ja alkaa vasta sitten suunnitelemaan enemmän. On niin monta mielenkiintoista maata ja kaupunkia vielä kiertämättä ja moneen voisi mennä uudelleenkin.

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #168 : 07.01.2009, 17:09:46 »
Viime vuonna olin ensimmäistä kertaa ja nyt tänä vuonna kanssa aion mennä, vaikka se 13 euron lippu tuntuukin tosi kalliilta. Ja siihen vielä päälle se narikkamaksu. Mä en oikein osaa sanoa mikä niissä messuissa nyt silleen viehättää, paljoakaan kun en niistä saa irti, ja tuntuu että lähes saman kokisi, jos vaan kiertelisi kaikki lähellä olevat matkatoimistot.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #169 : 07.01.2009, 17:37:21 »
sen lisäksi olisi kiva metsästää jotain superhalpoja lentoja.

Muistutetaan nyt vielä kerran, että messuilla ei ole mitään semmoisia lentoja mitä et netistä saisi messutarjouksena.

Kuten jo viime vuonna sanoin, en mene tuonne enää koskaan, en koskaan. Uskomattoman turha tapahtuma, eikä sieltä mitään vinkkejä saa olettaen, että maailman maat ovat tiedossa. Kohderyhmä messuilla ei ole omatoimimatkaajat, joten siksi sieltä ei saa mitään irti.

chilipippu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #170 : 07.01.2009, 17:44:34 »
Kuten jo viime vuonna sanoin, en mene tuonne enää koskaan, en koskaan. Uskomattoman turha tapahtuma, eikä sieltä mitään vinkkejä saa olettaen, että maailman maat ovat tiedossa. Kohderyhmä messuilla ei ole omatoimimatkaajat, joten siksi sieltä ei saa mitään irti.

Itse olin viime vuonna ja sain ainakin hyviä vinkkejä kun menin keskusteleen esim. Albania kojulle albanialaisen naisen kanssa. Sinänsä en täysin allekirjottaisi, ettei kohderyhmä ole omatoimimatkaajat, koska tietoa kyllä saa, jos menee kysymään. Enkä ainakaan mä nähnyt hirveesti viime vuonna pakettimatkatarjouksia tms. tyrkytyksiä siellä, itse ainakin törmäsin paljon enemmän pelkkiin lentotarjouksiin ja lopun sai hoitaa itse. Mä tykkäsin ja meinaan mennä taas vähän jututtamaan ihmisiä... ;)

etn4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #171 : 07.01.2009, 18:01:37 »

Miusta sieltä on kivempi etsiä tarjouksia kuin netistä. Tuntuu siltä että pääsee edes johonkin, vaikka ei matkalle pääsekään.  :D

Pullosorsa

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #172 : 07.01.2009, 19:02:30 »
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Itse ajattelin pistäytyä tulevilla mesuilla. Aiemmin en ole ollutkaan. Saapa nähdä...

laystage

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #173 : 09.01.2009, 11:22:46 »
Olisko kellään sisäpiirintietoa Blue1:n mahdollisista messutarjouksista, eli onko niitä tulossa ja jos on, niin milloin ne ilmestyvät nettiin?

taikuri_

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - rikumustonen@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #174 : 09.01.2009, 11:52:32 »
Onhan tuonne pakko mennä fiilistelemää ennen helmikuussa alkavaa reissua.
Vaikka netistä löytyyki nykyään paljon tietoa matkailusta, niin kyllä on mukava brösyyreitäkin lukea:D Ja kylhän tuolta messuilta aina jotain hyödyllistä irtoaa mukaan!

virtahepo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #175 : 09.01.2009, 12:16:29 »
 Messuille 50 ensimmäistä ilmaisiksi veikkaus kortilla !
 Eikun jonottamaan makuupussinkans.

On tullut moni, on mennyt moni.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #176 : 09.01.2009, 13:00:41 »
Messuille 50 ensimmäistä ilmaisiksi veikkaus kortilla ! Eikun jonottamaan makuupussinkans.

Sen verran täytyy korjata omia sanomisiani, jos ilmaislipun jostain saan, niin aivan hyvin voin mennä messuilla käymään. Ei oma aikani sentään noin kallisarvoista ole ja melko lyhyt matkakin olisi. Talouskaan ei kaatuisi pääsylipun hintaan, mutta turhasta ei kannata maksaa, törkeänhintainen lippu muuten.

Minulla ei vain ole korttia eikä pussia.

virtahepo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #177 : 09.01.2009, 13:12:02 »
Messuille 50 ensimmäistä ilmaisiksi veikkaus kortilla ! Eikun jonottamaan makuupussinkans.

Sen verran täytyy korjata omia sanomisiani, jos ilmaislipun jostain saan, niin aivan hyvin voin mennä messuilla käymään. Ei oma aikani sentään noin kallisarvoista ole ja melko lyhyt matkakin olisi. Talouskaan ei kaatuisi pääsylipun hintaan, mutta turhasta ei kannata maksaa, törkeänhintainen lippu muuten.

Minulla ei vain ole korttia eikä pussia.

Kortti on ILMAINEN ja siellähän on plussa asteita niin ei sitä pussia tarvikkaan..
Mondo lehdessä parin euron alennus kuponkikin..  Kyl noi messu hinnat on joo taivaissa lähes avaruudessa!

On tullut moni, on mennyt moni.

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #178 : 09.01.2009, 14:00:34 »
Niih

Täytyy kyl ihmetellä mites porukat on niin innoissaan
matkailumessuista ja vähän tuntuu että on tollasta
väkisin nostettua hypetystä ilmassa.. :)

Mä vaan ajattelin et mestat tulee tutuiksi kiertämällä niissä ja ei niistä etukäteen tarvii kaikkee tietää, noh joo vinkit on aina tervetulleita..  :)

Luulisi budjettitravellaajien kiertävän kaukkaa tollaset
messut niinkuin Gran Canarian rannikot mikäli olen oikein ymmärtänyt..

Noh joo voihan messuille mennä eihän sinnä mittään..
Mutta suhtautuminen voisi olla neutraalimpaa vai muuttuuko se sitten jo
tylsäksi?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2009, 14:55:56 kirjoittanut Vaikeaselkoinen hiippari »
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #179 : 09.01.2009, 15:01:57 »
Matkamessut tulee, matkamessut menee.

Kerran käyty ja siihen kertaan saa ainakin toistaiseksi jäädä, tuntui silloin siltä että annoin maksavana asiakkaana enemmän matkavinkkejä matkanjärjestäjille kuin mitä sain itse takaisin. Muutamassa pisteessä oli kyllä mukava jutustella tovi ja mieleen jäi myös Israelin piste, jossa yritin kysellä Länsirannan ja Gazan matkailusta, turhaan.

Messujen parasta antia taisi olla se, että näin siellä aika paljon vanhoja tuttuja. Jotain sekin, mutta toisaalta näkeehän niitä baareissakin.