Matkamessut tulevat taas:)

(Luettu 88379 kertaa)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Matkamessut tulevat taas:)
« Vastaus #180 : 09.01.2009, 16:23:42 »
Tässä olisi Blue1:n tarjoukset. Ei kummoisia. Rooma on ihan kohdallaan. Samoin Lontoo. Muut eivät herätä oikein mitään mielenkiintoa.

MATKA2009-messujen kunniaksi Blue1 tarjoaa erikoishintoja kotimaassa sekä Suomesta Skandinaviaan ja muualle Eurooppaan. Myyntiaika on 11. – 21.1.2009.

Reitti   Lentohinta / yhdensuuntainen
   Netto   veroineen
HEL-BCN   € 81   € 110,78
HEL-BIQ   € 101   € 130,78
HEL-DBV   € 91   € 120,78
HEL-GOT   € 31   € 60,78
HEL-CPH   € 41   € 70,78
HEL-LHR   € 41   € 70,78
HEL-MXP   € 61   € 90,78
HEL-OSL   € 41   € 70,78
HEL-CDG   € 69   € 98,78
HEL-FCO   € 51   € 80,78
HEL-SPU   € 91   € 120,78
HEL-ARN   € 21   € 50,78
HEL-ZRH   € 61   € 90,78
TKU/TMP/VAA-ARN   € 21   € 50,09

HEL-IVL   € 39   € 70,50
HEL-KTT   € 39   € 70,50
HEL-KUO   € 11   € 40,26
HEL-KAO   € 39   € 70,50
HEL-OUL   € 30   € 60,78
HEL-RVN vv   € 39   € 70,50
HEL-VAA   € 20   € 49,98
IVL-HEL   € 39   € 70,15
KTT-HEL   € 39   € 70,15
KUO-HEL   € 11   € 39,91
KAO-HEL   € 39   € 70,15
OUL-HEL   € 30   € 60,43
VAA-HEL   € 20   € 49,63

laystage

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #181 : 12.01.2009, 21:20:39 »
Tässä olisi Blue1:n tarjoukset. Ei kummoisia. Rooma on ihan kohdallaan. Samoin Lontoo. Muut eivät herätä oikein mitään mielenkiintoa.

Kiitos näistä!

Meille oli tarjouksista suoraa hyötyä, kun saimme 306€:lla varattuna olleet Splitin lennot nyt peruttua ja otettua tarjouksesta 249€:lla.

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #182 : 14.01.2009, 08:39:12 »
No jopa tuntuu mielialat olevan down tänä vuonna. Luin ketjun alusta asti ja paljon enemmän hehkutusta löytyi tuolta aikaisempien vuosien messuilta!

Itse olen ollut viimeks ehkä vuonna.. 2005 tai 2006, mutta sillon oli tosi kiva messu. Vaikka aivan liikaa väkeä. Kävijöitä per päivä vois kyllä rajoittaa ja messut vois kestää vaikka päivän pidempään ts. olla auki yleisölle päivän pidempään. Käsittääkseni kävijämäärä on kuitenkin lisääntynyt vuosi vuodelta ihan niinkun matkailukin.

No kuitenkin, itse olen menossa perjantain opiskelijafoorumiin ja kiertelen loppupäivän messuja. Lauantaina ja sunnuntaina olen töissä joten saa tulla piinaamaan jos minut messuilta löytää, vinkkinä: olen siellä Suomen matkailun messualueella ja päälläni on keltaista ja mustaa.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #183 : 14.01.2009, 11:17:40 »
No jopa tuntuu mielialat olevan down tänä vuonna. Luin ketjun alusta asti ja paljon enemmän hehkutusta löytyi tuolta aikaisempien vuosien messuilta!

Tuntuu että aikaisempina vuosina on ollut parempia tarjouksia.. Vai olisko se syynä että internetin ihmeellisestä bittimaailmasta löytää etsimällä halpoja matkoja muutenkin. Jotain on tapahtunut, kun ei enää niin nappaa. Silti varmasti tuolla joku päivä käyn kun ilmaiseksi pääsee. Saa ehkä isnpiraation uuteen kohteeseen.

Se mitä Roopatra sanoi messujen liiallisesta kävijämäärästä, pitää paikkansa. Monilla messuilla on aika sietämätön tungos, ainakin siis tuolla Messukeskuksessa. Kirjamessut hyvänä esimerkkinä.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #184 : 14.01.2009, 11:50:52 »
Kävijöitä per päivä vois kyllä rajoittaa

Minä en oikein keksi miten messut voisivat olla loppuunmyyty.

helri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #185 : 16.01.2009, 21:21:34 »
Käyty on ja täytyy kyllä sanoa, että aika turhat messut (kuten myös kaksi vuotta sitten, kun viimeksi kävin). Perjantainakin oli ihan hirveä ryysis ja standeille sai jonottaa. Travelleripäivää ei huomannut mistään, suurin osa kävijöistä oli vihaisia eläkeläismummoja, jotka tönivät menemään yrmeä ilme naamallaan.

Minulla oli odotuksia sitä ruokaosastoa kohtaan, mutta se koostui muutamasta tyrnihyytelön, perunarieskan ja poronlihan myyjästä... Ihan sellaista perus markkinakamaa. Matkakirjoja löytyi kohtalaisesti ja Mondollakin oli kiva tarjous. Siinä se suurin anti.

Kaveri yritti ihan oikeasti ostaa lentoja tai lentopassia, niin Finskiä lukuun ottamatta joka standilla oli vastauksena että katso itse netistä. Joo, siksihän messuille on tultukin...

GulliVer

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #186 : 16.01.2009, 21:34:28 »
Tuli myös käytyä tänään messuilla ja ei siellä minusta mikään hirveää ruuhka ollut :),...

Huomasin myös saman ikävän ilmiön, että monella standilla annettiin vastaukseksi "katso netistä". Tottahan se on, että melkein parhaiten tieto löytyy tänä päivänä internetin ihmeellisestä maailmasta.

Kassiin tiensä löysi iso kasa esitteitä, ilmaista Mundo kahvia useita pusseja, Mondo -lehtitilaus+matkaopaskirja, maitohappoja ja tietysti ohrarieskaa :D.

helri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #187 : 16.01.2009, 21:37:47 »
^ Ruuhka taisikin laantua iltaa kohti. Mutta puolen päivän maissa oli varmaan tullut useampi bussilastillinen mummoja, lipunmyyntiinkin oli jonot ulko-ovelle saakka...

Ai niin ja pisteet Forsmanin teeosastosta. Se oli mukava!

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 16.01.2009, 21:38:41 »
Travelleripäivää ei huomannut mistään, suurin osa kävijöistä oli vihaisia eläkeläismummoja, jotka tönivät menemään yrmeä ilme naamallaan.

Minulla oli odotuksia sitä ruokaosastoa kohtaan, mutta se koostui muutamasta tyrnihyytelön, perunarieskan ja poronlihan myyjästä... Ihan sellaista perus markkinakamaa.

Kaveri yritti ihan oikeasti ostaa lentoja tai lentopassia, niin Finskiä lukuun ottamatta joka standilla oli vastauksena että katso itse netistä.

Aika samanlainen olo jäi minullekin. Positiivisena poikkeuksena eräs KLM:n työntekijä, jonka kanssa kävimme pitkät keskustelut reissaamisesta ja lentolipuista.

En tiedä mitä ihmettä odotin ulkomailla asuminen -osiolta, mutta siellä oli pelkkiä asunnonvälityspalveluja. Höh. Kokonaisuudessa sain kuitenkin messuilta hyödyllistä tietoa Aasian vuottani varten. Reissun kruunasi tietysti Halavatun Pappojen esiintyminen ja Pasilan asemalla syöty kebab.  ::)
Liian levoton, mun mentävä on.

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #189 : 17.01.2009, 01:43:43 »
Joo itse kanssa kävin messuilla. Lähes kaikesta jäi vähän sellainen hieman teennäinen maku. Varsinkin silloin vähän puolenpäivän jälkeen kun siellä näytti olevan niin paljon niitä sellaisia ns. trendipellejä, varmaankin matkailualan opiskelijoita tai työntekijöitä kun eikös niillä ollut siellä jotain jo ennen muita. Ja se vuoden travelleri -kisan finaali olikin vain sellaista pelleilyä ja showta, jota en viitsinyt edes loppuun katsoa, vaikka tuskin kauaa olisi enää kestänyt kun se voittajapari olisi selvinnyt. Jotenkin se vaan oli ihan liian sponsoroitua ja teinimäistä feikkailua. Itse en tänä vuonna viihtynyt messuilla yhtä hyvin kuin viime vuonna, jolloin olin ensimmäistä kertaa. Tosin tohon omaan viihtyvyyteen varmaankin vaikutti se, kun viime vuonna pääsin sisälle vielä opiskelijahintaan, ja varmastikin myös se, kun silloin voitin yhdessä arvonnassa pienen palkinnon.

chilipippu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #190 : 17.01.2009, 12:10:49 »
Joo itse kanssa kävin messuilla. Lähes kaikesta jäi vähän sellainen hieman teennäinen maku.
...
 Itse en tänä vuonna viihtynyt messuilla yhtä hyvin kuin viime vuonna, jolloin olin ensimmäistä kertaa.

Juu, samoin kävi täällä. Viime vuonna sain paljon enemmän irti messuista kun tänä vuonna. Lisäksi niitä mummoja todellakin oli hamstraamassa millon mitäkin ilmaissälää ja esitettä kasseihinsa. Positiivisena jäi mieleen Kuuban musiikki, joka oli niin tarttuvaa... Teki mieli jäädä siihen/jatkaa matkaa tanssahdellen.  :D Mutta ei kyllä juurikaan tullut uusia vinkkejä näiltä messuilta, ainoostaan maat, joihin jo suunnitellut matkoja, vahvistui enemmän, että pakko päästä. ;)

RookieTraveller

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #191 : 17.01.2009, 16:00:05 »
Oliko paikan päällä mitään erikoisia tarjouksia joita ei netistä saa?

helri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #192 : 17.01.2009, 16:14:30 »
^ Ei mun tietääkseni.

Ja sekin on huvittavaa, että halvat lennot tulevat myyntiin maanantaina ja kun messut sitten alkavat loppuviikosta, niin monessa kohteessa ne halvat lähdöt on jo myyty.

Matkamessut on ihan hyvä juttu, mutta kotisohvalta ja maanantaina kun lennot tulee myyntiin. ;D

Luftwaffe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #193 : 17.01.2009, 21:56:43 »
Nää oli mulle kolmannet messut putkeen ja jostain syystä maku on miltein mennyt, kun ne samat näytteilleasettajat ovat aina samassa paikassa.

Positiivista on se että messujen myötä tulee ihan mukaviakin lentotarjouksia, mutta sen takia ei kuitenkaan välttämättä tarvitse raahautua messuille asti. ::)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #194 : 17.01.2009, 22:26:48 »
Tänään ainakin tungos oli välillä jo tosi ahdistavaa, etenkin kun keski-iän ylittäneiden naisten kyky ottaa muita huomioon tuntuu olevan ratkaisevasti heikentynyt. Totta kai ruuhkassa kannattaa jäädä keskelle kulkuväylää miettimään että minnehän sitä nyt menisi... Ja kyynärpäiden käyttö myös oli aika runsasta. Mutta itse sain infoa juuri niistä mitä olin hakemassa, tosin tuo Etelä-Amerikan edustus oli aika heikkoa. Yläkerta oli käytännössä yhtä tyhjän kanssa, siellä tosin ei ollut lainkaan ahdistavaa liikkua!
Soarele este galben

SPH

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #195 : 17.01.2009, 22:27:49 »
Nää oli mulle kolmannet messut putkeen ja jostain syystä maku on miltein mennyt, kun ne samat näytteilleasettajat ovat aina samassa paikassa.

Positiivista on se että messujen myötä tulee ihan mukaviakin lentotarjouksia, mutta sen takia ei kuitenkaan välttämättä tarvitse raahautua messuille asti. ::)

Aika hyvin tiivistetty omat fiilikset...Pirusti jengiä ja jostain syystä koko ajan lastenrattaat kantapäillä  ;D! Porukat siemailemassa skumppaa ja viiniä hienosti pukeutuneena, en kyllä edelleenkään maksaisi!
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 17.01.2009, 23:23:05 »
Nyt ollut lehdissä messuhintoja pilvin pimein. Liekö samoja tarjouksia kuin itse messuilta tarjotaan?
Huomenna pitäisi mennä katsomaan tarjonta. Heti aamusta ennen pahinta ryysistä.

Jay

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #197 : 17.01.2009, 23:56:44 »
Kaveri yritti ihan oikeasti ostaa lentoja tai lentopassia, niin Finskiä lukuun ottamatta joka standilla oli vastauksena että katso itse netistä. Joo, siksihän messuille on tultukin...
Miksi jonottaa ruuhkassa tiskille, kun asian voi hoitaa rauhassa kotiin päästyään? Icelandic Airin tiskillä sanoivat vielä suoraan, että netistä (itse) varattaessa säästää 10€ siihen nähden, että varaisi heidän messutiskiltä.

Mun mielestä messuilla oli hauska haahuilla ja visioida uusia matkakohteita. Siitäkin huolimatta, että tarjonta oli lähinnä pakettimatkaa. Mukaan tarttui samalla eri maiden/kaupunkien karttoja, jotka ovat kohteena kuluvan vuoden aikana. Ja Turun saariston ständillä oli hyvää kalakeittoa ja leipää :)
« Viimeksi muokattu: 18.01.2009, 00:00:03 kirjoittanut Jay »

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #198 : 18.01.2009, 07:58:27 »
Parasta antia on minustakin haahuilla ympäriinsä ja kerätä ideoita. Siellä Suomen puolella on ainakin melkein joka ständissä joku joka ei ole vielä perinpohjin kyllästynyt ja jaksaa selittää jos jää kyselemään/juttelemaan. Ja ulkomaan puolella erityisen hienoa esiteantia tarjosi mm. Liettua!

Jotkut ilmaisroskan kerääjät / kilpailuihin osallistujat on kyllä jo melkein koomisia. Ne puuhaltaa paikalle viiden täyden muovipussinsa kanssa, eivät vastaa tervehdykseen, kädessä leimasin jolla lättäävät kilpailukuponkiin osoitteensa, nappaavat pari ilmaista kynää ja karkkia ja muuta irtonaista, sekä jatkavat välittömästi pyyhältämistä seuraavalle ständille.

Kukaan tuttu ei ole vielä tullut moikkaamaan. Jos siellä vielä tänään joku palluska liikkuu niin minut löytää edelleen sieltä kelta-mustalta osastolta Suomen messuhallista. :)

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #199 : 18.01.2009, 15:18:48 »
Siellä Suomen puolella on ainakin melkein joka ständissä joku joka ei ole vielä perinpohjin kyllästynyt ja jaksaa selittää jos jää kyselemään/juttelemaan. 

Oli hauska käydä vanhan kotikaupunkini (jossa asuin parikymmentä vuotta) ständillä jossa mukava ja innokas rouva kertoi kuinka "vireä, elinvoimainen ja kulttuuririkas" paikka tämä etelä-suomalainen pikkukaupunki on.. Hmm. Toisella meistä oli erilaisia kokemuksia :)

Muuten messut oli ihan ok krapulapäivän viihdyke. Romanian, Bulgarian ja Unkarin osastoilla tuli kyllä ihan tietoakin ja saattoivat jopa vaikuttaa ensi kesän reissuun. Kaiken kruunasi Hunksien sykähdyttävä esiintyminen Siljan (?? meni noi isommat osastot vähän läpikävellessä). Totesin että matkailuautot ovat melkoisen siistejä laitteita  ::)