homeopaattinen lääkitys malariaan??

(Luettu 58217 kertaa)

Hilpuri

• Aloittelija
    • Profiili
« : 02.01.2007, 21:31:59 »
Olen lähdössä Mosambikiin 6-8 kk...onko kukaan testaillut homeopaattisia malaria lääkkeitä? miten vaikutti? toimiko? paljonko maksoi?

Rapa-Ripa

• Vieras
« Vastaus #1 : 02.01.2007, 21:39:50 »
Malaria on sen verran vakava sairaus että mieluummin suosittelen tavanomaisten lääkkeiden ottamista. Ne sentään todistettavasti toimivat tässä tapauksessa.
En usko minkään vakuutuksen korvaavan sairauskulujasi jos olet ottanut estolääkitykseksi homeopaattsisia valmisteita.

Hilpuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.01.2007, 21:51:40 »
oon kyllä katsellu noita tavallisiakin vaihtoehtoja enkä hylännyt niitä, mutta oon kuullu hyvää homeopaattisista vaihtoehdoista....en vielä ostanut mitään....

shantigiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: homeopaattinen lääkitys malariaan??
« Vastaus #3 : 02.01.2007, 22:18:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hilpuri"
Olen lähdössä Mosambikiin 6-8 kk...onko kukaan testaillut homeopaattisia malaria lääkkeitä? miten vaikutti? toimiko? paljonko maksoi?

Homeopatia olisi kaunis asia, jos se toimisi. Olen itse kokeillut homeopatiaa muissa vaivoissa kuin malariassa, mutta en ole koskaan saanut mitään apua. Eri homeopaateillakin olen käynyt useampia kertoja. Rahat vain menneet kank... hahnemanin kaivoon.
i] Elämän kutsu loputon on meissä...  
Siis tyynny, sydän, hyvästele, lähde!
- Herman Hesse [/i]

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.01.2007, 23:16:14 »
Kahden hengen satsi homeopaattisia lääkkeitä maksoi jonkun 15€. Pari-kolme päivää kun söi niin pitäisi antaa muistaakseni kolmeksi kuukaudeksi suojan.
Uskokoon ken tahtoo. Itse söin, ja söisin vastakin.

Hilpuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 02.01.2007, 23:17:55 »
kiitos infosta! mistä hommasit lääkkeet?

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 03.01.2007, 00:45:25 »
matkakumppani hommas tutulta/omalta homeopaatilta. Siitä vaan oman asuinpaikan homeopaateilta kyselemään!  :)

Rapa-Ripa

• Vieras
« Vastaus #7 : 03.01.2007, 12:02:58 »
Mosambikissa esiintyy malariaa koko maassa. Omasta mielestäni olet pistämässä henkesi vaaraan jos aiot luottaa homeopaattisiin lääkkeisiin. Jos jätät malarian eston niiden varaan ja saat flunssan kaltaisia oireita Mosambikissa suosittelisin viivyttelemättä hakeutumaan lääkäriin.

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 03.01.2007, 13:00:21 »
Oon tavannu sakkia joiden mielestä on kannattavampaa olla ilman estolääkitystä ja sitten vasta painua lääkäriin jos jotain tulee. Tämä lienee siis sama asia jos lähtee reissuun homeopatioituneena. Lääkäriä kannattaa kuitenkin kuunnella, ne tietää parhaiten.

..."110:ssä eri homeopatian vaikutusta tutkineessa tieteellisessä tutkimuksessa ei onnistuttu osoittamaan homeopatian toimivan plaseboa eli lumelääkettä paremmin."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homeopatia

Eli jos ostaa pussin karkkeja ja napostelee niitä niin vaikutuksen pitäisi olla sama...

Hilpuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 06.01.2007, 00:57:32 »
mulla on paikan päällä lääkäri mahdollisuus 24h/vrk. menen sinne töihin.
Lötyykö enemmän ihmisä jotka ovat kokeilleet tai tietävät ihmisiä, jotka on kokeilleet homeopatiaa malariaan :)
kiitos!! :)

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.01.2007, 13:01:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Hilpuri"
mulla on paikan päällä lääkäri mahdollisuus 24h/vrk. menen sinne töihin.
Lötyykö enemmän ihmisä jotka ovat kokeilleet tai tietävät ihmisiä, jotka on kokeilleet homeopatiaa malariaan :)
kiitos!! :)

Jos on lääkäri lähellä niin hyvä homma. Toivottavasti siis oikea lääkäri eikä joku homeopatiatohtori. Homeopaattiset lääkkeet eivät toimi malariaan sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan, tämä on todistettu massiivisella määrällä tutkimuksia. Koko homeopatian toimintaperiaate on valitettavasti humpuukia - jos periaate toimisi, niin merivesihän parantaisi vaivan kuin vaivan, sama vesihän täällä maapallolla on nimittäin aina kiertänyt ja varmasti ollut kosketuksissa kaiken mahdollisen kanssa.

Eli jos saat malarian, niin syö ihan oman henkesi vuoksi oikeita lääkkeitä. Se on ihan oikea tauti johon kuolee miljoona ihmistä vuodessa.

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 06.01.2007, 20:17:22 »
Lainaus
Homeopaattiset lääkkeet eivät toimi malariaan sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan, tämä on todistettu massiivisella määrällä tutkimuksia. Koko homeopatian toimintaperiaate on valitettavasti humpuukia - jos periaate toimisi, niin merivesihän parantaisi vaivan kuin vaivan, sama vesihän täällä maapallolla on nimittäin aina kiertänyt ja varmasti ollut kosketuksissa kaiken mahdollisen kanssa.

Jos "massiiviset määrät tutkimuksia" on tehty periaatteella "homeopatia on puoskarointia", en yhtään ihmettele että tulokset ovat mitä ovat.
Jos lähtökohta on että merivesi on ollut kosketuksissa kaiken mahdollisen kanssa, mennään jo hyvin pitkälti hakoteille mitä homeopatiaan tulee. Itse en asiantuntija ole, mutta tietääkseni sen menetelmät ovat jokseenkin... hienovaraisempia ja yksityiskohtaisempia kuin että otetaan vettä jostain purosta.

Mutta ketjun aloittaja ei varmasti hakenut puolesta/vastaan -taistelua, vaan muilta kokemuksia asiasta. (tää on muuten ainakin toinen kerta, ettei vaan kolmas kun asiasta kiistellään  :twisted: )

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.01.2007, 20:40:45 »
Lainaus käyttäjältä: "v-i-p"

Jos "massiiviset määrät tutkimuksia" on tehty periaatteella "homeopatia on puoskarointia", en yhtään ihmettele että tulokset ovat mitä ovat.

Tutkimukset on tehty aivan normaalein tieteellisin menetelmin. Sitäpaitsi kaksoissokkotutkimus ei valehtele vaikka tekijöiden mielipiteet olisivat minkälaisia.

Lainaus
Itse en asiantuntija ole, mutta tietääkseni sen menetelmät ovat jokseenkin... hienovaraisempia ja yksityiskohtaisempia kuin että otetaan vettä jostain purosta.

Wikipedia: Erityisesti homeopatiassa suosittua laimennustekniikkaa on kritisoitu: jos lääkeainetta laimennetaan vedessä kymmenesosaan ja tämä prosessi toistetaan 30 kertaa (30X), alkuperäistä ainetta jää jäljelle keskimäärin yksi molekyyli per 30 kuutiometriä vettä. Homeopatian oppien mukaan vesi kuitenkin "muistaa" alkuperäisen lääkeaineen, mutta mitään tieteellistä mekanismiä tälle "muistamiselle" ei ole esitetty. Homeopatia ei myöskään selitä miten juuri oikea lääkeaine voidaan "muistaa", mutta muita veden epäpuhtauksia ei.

Tjooh, ehkä homeopatian toimivuudesta on turha jankata enempää tässä ketjussa, mutta mielestäni on syytä tuoda ertittäin painokkaasti ilmi se, ettei toimivuutta ole havaittu! Malaria voi viedä hengen, ja aivan yhtä ponnekkaasti tulen avautumaan, jos joku perustaa ketjun jossa kyselee kokemuksia malarian hoitamisesta vuorikiviä sivelemällä :)

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.01.2007, 21:03:30 »
Ymmärrän kyllä Phanaticin halun tuoda oma huolestuneisuutensa esiin koskien vaihtoehtoa tavanomaiseen terveydenhoitoon.
Itse en ketään kannusta suuntaan taikka toiseen, vaikka suosinkin ensisijaisesti valtavirrasta poikkeavia hoidollisia menetelmiä.
(tällä hetkellä joudun itsekin popsimaan särkylääkkeitä tajuttomaan hammassärkyyn.. Viisaudenhammas kun ei taida itsestään poistua samaanirummuilla sun muilla vempeleillä  :) )

Lainaus
ja aivan yhtä ponnekkaasti tulen avautumaan, jos joku perustaa ketjun jossa kyselee kokemuksia malarian hoitamisesta vuorikiviä sivelemällä Smile

Lopettakaamme tältä erää ja jatketaan sitten vuorikivien tms. parissa!  :P

eeeerja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 06.03.2007, 01:37:16 »
ite kaytin intiassa homeoo malariaa vastaan. soin joka paiva pilsuja ja perjantaisin erikoispilsun. mulle ainakin toimi, mutta toisaalta intiassa malaria ei oo niiiin vaarallinen. tosin oltiin valilla aina porukalla liikkeella, ja ne jotka ei syonyt noita homoita tai mitaan niin saivat malarian (4 kpl).

Mun tuttavat on syonyt noita homeopaattisia mosambikissa, malawissa, angolassa ja muissakin afrikan maissa. jotkut on saaneet malarian, jotkut ei. mutta sama patee normimalarialaakkeiden syojiin. saat tai et. arpapelia.
ortaita on kivempi kulkea ylös kuin alas. ... niin sit voi jännittää, että mitä siellä ylhäällä on!

eeeerja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 06.03.2007, 01:41:53 »
Lainaus käyttäjältä: "v-i-p"
Kahden hengen satsi homeopaattisia lääkkeitä maksoi jonkun 15€. Pari-kolme päivää kun söi niin pitäisi antaa muistaakseni kolmeksi kuukaudeksi suojan.
Uskokoon ken tahtoo. Itse söin, ja söisin vastakin.

naita kylla pitaisi syoda jokaikinen paiva. ja sitten kerran viikossa ottaa joku toinen tabu 2 kertaa paivassa. naa ei toimi ennakkoon.
ortaita on kivempi kulkea ylös kuin alas. ... niin sit voi jännittää, että mitä siellä ylhäällä on!

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 06.03.2007, 13:26:10 »
Näin oli homeopaatin ohje, että matkan muutamana ekana päivänä ottaa kaksi tai kolme (en enää tarkkaan muista) kertaa ruokailun yhteydessä tai jotenkin. Sitten oli vahvempi valmiste joka tuli nauttia heti jos tuntuu mitenkään olo kummalta.

Zanzara

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 07.03.2007, 17:33:38 »
kaveri juuri palasi 14 kuukauden aasian turneelta ja soi koko matkan ajan homeopaattisia malarialaakkeita, oli viiden hengen ryhmassa matkalla joista kaikki olivat samalla kuurilla eika kukaan saanut tautia. tieda hanta oliko tuurista vai mista kysymys mutta itse olen juuri pohdiskelemassa samaa kun olen reissuun lahdossa...etta kannattaako karsia sivuvaikutuksista "oikeilla rohdoilla" vaiko riskeerata ja luottaa homeopatiaan.  :?

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 07.03.2007, 22:11:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Zanzara"
kaveri juuri palasi 14 kuukauden aasian turneelta ja soi koko matkan ajan homeopaattisia malarialaakkeita, oli viiden hengen ryhmassa matkalla joista kaikki olivat samalla kuurilla eika kukaan saanut tautia. tieda hanta oliko tuurista vai mista kysymys mutta itse olen juuri pohdiskelemassa samaa kun olen reissuun lahdossa...etta kannattaako karsia sivuvaikutuksista "oikeilla rohdoilla" vaiko riskeerata ja luottaa homeopatiaan.  :?

Jos haluat riskeerata niin suosittelen mieluummin joka kaupasta saatavia Hermesetas tabletteja: Ovat huomattavasti halvempia, kätevässä annostelurasiassa joka kulkee vaikka taskussa ja tutkimusten mukaan täsmälleen yhtä tehokkaita.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 07.03.2007, 22:20:31 »
Lainaus käyttäjältä: "eeeerja"
Mun tuttavat on syonyt noita homeopaattisia mosambikissa, malawissa, angolassa ja muissakin afrikan maissa. jotkut on saaneet malarian, jotkut ei. mutta sama patee normimalarialaakkeiden syojiin. saat tai et. arpapelia.

Sillä piiiiiikku erolla, että oikeiden malarialääkkeiden on ihan tieteellisesti osoitettu vähentävän riskiä huomattavasti.

Sen sijaan ihan sama pätee ilman tätä eroa siihen että et syö mitään tai syöt sitä Hermesetasta... Ei jessus jos homeopaattisella "lääkityksellä" malarian saatuaan toteaa että "noh, onhan se jonkinlainen riski olemassa oikeillakin lääkkeillä", niin kannattaa hieman katsella peiliin. Eli tiedeyhteisö ei ole löytänyt mitään todisteita toimimisesta, saat itse taudin niistä huolimatta, ja silti uskot että ne toimivat? Ei hemmetti joitakin on helppo huijata.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani