Chile-Argentina

(Luettu 17376 kertaa)

semimatkaaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Chile-Argentina
« Vastaus #20 : 10.01.2008, 01:07:21 »
mendozasta sen verran että siellä kannattaa pitää huolta tavaroistaan. meiltä vietiin yks laukku, (okei täysin oma vika ei siitä sen enempää) ja tavattiin monia muitakin joilta oli viety kamoja. oltiin vielä saman pvän aikana saatu varoituslappu sivaripoliiseilta, että pitäkää silmällä tavaroita, ja sille vähän siinä naureskeltiin... no sit lähdettiinkin parin pvän päästä takas buenos airesiin hommaamaan uutta passia. kai se liittyy niihin hyviin viineihin, että siellä monelta kamat lähtee/häviää. siis tää ei ole mitään pelottelua, mutta tyyliin kun meet hostellissa vessaan, niin ota passi ym. mukaan, ja ravintolan terassilla pidä käsilaukku sylissä mieluiten. äläkä mene haahuilemaan bussiaseman läheiseen puistoon jos siellä on vaan vähän ihmisiä.
quot;linja-autossa ompi tunnelmaa, linja-autossa matka katkeaa"

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Chile-Argentina
« Vastaus #21 : 10.01.2008, 17:20:04 »
Lainaus käyttäjältä: "semimatkaaja"
mendozasta sen verran että siellä kannattaa pitää huolta tavaroistaan. meiltä vietiin yks laukku, (okei täysin oma vika ei siitä sen enempää)

Sori, mutta nämä lausahdukset naurattaa aina..."oma syy kun mitäs kannoin mukana". Vaikka sitä joskus käyttäytyykin itse törpösti, niin ei varkauden tulisi olla koskaan omaa syytä- sitähän pitäisi, periaatteessa, pystyä jättämään vaikka lompakko ravintolan pöydälle, käydä vessassa, ja löytää lompakko paikoiltaan. Periaatteessa.
Mutta kuitenkin. En kohdannut Mendozassa mitään ongelmia, mutta toki joka puolellahan niitä lompakoita varastellaan. Pahimmiksi varkauspesiksi olen kokenut Salvadorin ja Cuscon. Mutta tämähän on oikeastaan ihan täyttä OT:ta, joten ei muuta.

Suosittelen siltikin Mendozaa, ja sen rentoa tunnelmaa. :wink:
She rides rollercoasters but never screams

Richard

• Aloittelija
    • Profiili
Mendoza-BA
« Vastaus #22 : 17.01.2008, 19:43:58 »
Hola! Saavuimme toissapäivänä sateiseen Härmään.Hieno lämmin reissu.Olimme ihka privattimatkalla lähinnä San Marttinissa sukulaisia siellä,he varoittelivat varkaista,oli sitten turisti tai vakituinen asukas,kaikki käy tavarat lukkojen taakse aina.Mendoza hieno city,plataniapuulla reunustettuja katuja paljon.Vaikuttava puisto Mend pohjoispuolella vuorilla vapautuspatsas.Ajelimme myös
Chilen rajalle upeita näkymiä. BA:ssa silmiinpistävää elintasoerot,tango soi ym.Hotelleista sen verran yrittävät pistää huoneenlaskuun mitä sattuu,jos et tiedä mitä olet tilannut,ei kande huudella huoneen numeroa tilatessa jotain (käteisellä vain).
Vain viinillä pörrännyt.

violina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - violiina@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Chile-Argentina
« Vastaus #23 : 15.03.2008, 23:02:58 »
Oon ensi marraskuussa lähdössä Santiagoon josta jatkan sitten Mendozaan, San Juaniin yms. lopulta Bairesiin, ja tarkoitus olisi myös käväistä Montevideossa. Onko kokemuksia sieltä?
Argentiinassa asuin vuoden 2005, elikä se on ihan tuttu maa.
Mietiskelen tässä, että kannattaisiko lentää Santiagosta Mendozaan, tuskinpa se paljoa maksais. Mulle noi korkeudet ei oikein sovi. Viime vuonna kävin San Juanissa Ischigualastossa ja pyörryin aika pahasti ja mut vietiin sairaalaan.. En kyl haluis toista kertaa tällästä kokemusta, et ehkä mulle toi lentsikka on parempi, vaikka se vielä korkeemmalla meneekin, heh heh. Harmittaa kyllä, kun olishan se kokemus ylittää andit dösällä! Siin olis varmaan tunnelmaa :D
Argentiinan pitkänmatkan bussit on kyl unelmia... Oon aika monta kertaa törsänny Cama totaliin yksin matkustaessa :D

penikka

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.brutus.fi
« Vastaus #24 : 16.03.2008, 14:08:40 »
Mendozan bussiasema on parhaimmillaan la-su valisena yona ;) Jos joku Santiagosta lahtee 2200-2230 bussilla kohti mendozaa, niin varovaisuus on sallittua Mendozan asemalla, mikali meinaa saman tien ampaista etsimaan uutta kotia. Itse tuli istusteltua kiltisti hallissa muiden lankkareiden kanssa ja odoteltua aamupaivaa, kun meno aseman ulkopuolella oli hiukan turhan hurjaa valkoihoiselle.
Alcohol, coffee and tobacco are not drugs, and certainly not problems.

Richard

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 18.03.2008, 21:02:31 »
Hei! lensimme tammikuussa Santiagosta Mendozaanmatka kesti n.tunnin hinta oli jotain pikkasen alle 90 euroa per naama yhteen suuntaan. Olimme tietty  kaikki lennot varanneet Suomesta ja takaisin samalla kertaa. Olen henkilöautolla liikkunut Andeilla päätie on korkeimmillaan tiettävästi  vajaassa 2 kilsassa ei ongelmia,karua  muuten upeat maisemat,mutta poikkesimme  4 kilsassa, ei ainakaan jaksanut juosta!! Siellän voipi vaikka välillä yöpyä jossain majatalossa,jos heikottaa.

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 18.03.2008, 21:25:38 »
Santiagosta Mendozaan vievä tie käy ainakin vajaassa kolmessa kilometrissä. Chilen puolella juuri ennen raja-asemaa on hiihtokeskus Portillo, joka on 2,850m korkeudella. Maisemat ovat hienot ja tiessä monta mutkaa, Argentiinan puolelle en silloin ehtinyt.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2008, 21:29:14 kirjoittanut Aquarian »

violina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - violiina@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 20.03.2008, 17:51:57 »
Ok! Elikäs lentäen taidan sitten mennä. Marraskuun alku ei ole mikään sesonki siellä päin, joten taidanpa yrittää ottaa lennot sitten paikanpäältä. Jos ei natsaa, niin sitten dösällä, tai jään Chileen ajateltua pidemmäks aikaa! Onkos muuten mielipiteitä, mitä Santiagossa kannattaa tehdä/nähdä viidessä päivässä?

sunnuntailapsi

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jontti86@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 17.06.2008, 04:07:22 »
Onkos muuten mielipiteitä, mitä Santiagossa kannattaa tehdä/nähdä viidessä päivässä?

Viis päivää Santiagossa voi muodostua yllättävän pitkiksi, varsinkin jos on yksin. Tämä oli tietysti vain oma kokemukseni ja joku toinen voi nauttia paikasta paljonkin. Museoihin saa myös kulumaan paljon aikaa, mikäli on kiinnostunut. Museo Chileno de Arte Precolombino oli mielestäni pettymys, etenkin kun sitä kehuttiin minulle yhdeksi Santiagon parhaista museoista. Itsen pidin Museo de la Solidaridad "Salvador Allende" käymisen arvoisena.

Mutta ainakin Cerro San Cristobalilla kannattaa käydä ja jatkaa matkaa köysihissillä. Ulkona kannattaa myös käydä, varsinkin keskiviikkona tai viikonloppuna. Muuten saattaa olla hiljaisempaa menomestoissa.

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 17.06.2008, 13:11:55 »
Mendozan bussiasema on parhaimmillaan la-su valisena yona ;) Jos joku Santiagosta lahtee 2200-2230 bussilla kohti mendozaa, niin varovaisuus on sallittua Mendozan asemalla, mikali meinaa saman tien ampaista etsimaan uutta kotia. Itse tuli istusteltua kiltisti hallissa muiden lankkareiden kanssa ja odoteltua aamupaivaa, kun meno aseman ulkopuolella oli hiukan turhan hurjaa valkoihoiselle.
Mikäköhän on, kun en kumpanakaan viikonloppuna mitä kävin siellä niin osannut pelätä. Ensimmäisellä kerralla tulin juuri Santiagosta tuonne bussiasemalle lauantaina joskus iltakahdeksan aikoihin. En kokenut kertaakaan koko kaupungissa oloani uhatuksi. Myöskään Argentiinan tapauksessa en käyttäisi termiä "turhan hurjaa valkoihoiselle". Sikäläiset ovat etnisesti hyvin suurelta osin eurooppalaisia. Mulla nyt on tummat hiukset, mutta Argentiinassa ja Chilessä suhtaudutaan kuin paikalliseen (kunnes avaa suunsa).
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.