En käsitä www.ebookers.com - onko kokemuksia?

(Luettu 8766 kertaa)

anne.75

• Aloittelija
    • Profiili
En käsitä...katsoin just www.ebookers.com sivuilta UK & international flights ni voiko muka sieltä kautta saada niin paljon halvemmalla lennot Hki-Sao Paulo-Hki (693e) kun jos kattois Ebookersin suomalaisilta sivuilta (www.ebookers.fi) ni hinta on jotain 1100euroo. Mä soitan kyl heti huomenna ebookersille ja kysyn miksi on näin suuri hintaero..ja että voiko suomalaiset siis ostaa näitä halvempia lippuja ? Onpa omituista...Hintaero on siis huimaava. Ja siis jos katon hintaa esim. Tukholma-Sao Paulo- Tukholma ni hinta on jotain 618euroo eli tosi halpa!

nti

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - karoliinavirta@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 11.01.2007, 21:56:45 »
Ei ole kokemusta, mut jos se sellaisen vaihtoehdon antaa niin kaipa se sitten on mahdollista...ei kannata soitella perään, nostavat vielä hintoja. Ole vain hissuksiin, osta liput ja ole tyytyväinen ;)
Sen osaan sanoa, että Ruotsista on aina ollut edullisempi matkustaa, syytä en tiedä. Olisiko enemmän kilpailua?

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2007, 22:34:54 »
Oletko nyt ihan varma ettei ne hinnat ole esim punnissa?

anne.75

• Aloittelija
    • Profiili
On ne punnissa...
« Vastaus #3 : 11.01.2007, 22:38:04 »
Joo, voi nolotus  :oops: Mä jo ihan innoissani selasin hintoja ja ONNEKS mun kaveri sit huomas että he nehä taitaa olla punnissa... :?  Heh. No mutta helpotti huomattavasti kun tuli asiaan selkeys ja nyt ei tarvi venkslata lentojen kaa vaan voi ottaa suoraan lennot Hesasta Sao Pauloon...onneks en ehtinyt ostaa vielä!  :D  Ja muuten voi olla että saa isompia kilomääriäkin viedä tavaraa kun on lennot suoraan Hesasta Atlantin yli Brasiliaan! Ainakin aion pyytää lisäkiloja kamoilleni.

timco

• Aloittelija
    • Profiili
Huonoja kokemuksia
« Vastaus #4 : 12.01.2007, 08:56:25 »
Minä tilasin syksyllä ebookeres.com:ista lentolippuja halpojen hintojen houttamana. Kaikki sujuikin ihan mukavasti ja sain jopa sähköpostiini tilausvahvistukset.

Mutta sitten seuraavana päivänä minulle soitettiin intialaisittain englantia murtaen ja tivattiin jotain ex UK numberia. No enhän minä edes tiennyt mistä oli kyse ja tämä henkilö lupasi palata sähköpostilla asiaan.

Sähköposti sitten tulikin ja siinä oli asiaa selvitetty tarkemmin. ongelmana oli se että lippujen hinnat olivat Englannista lähteville matkoille. Tuo ex UK number oli sen lentolipun numero, jolla olisin tullut Englantiin. Mutta enhän minä siellä aikonut käydäkkään.

Tässä yhteydessä ebooker ilmoitti peruneensa minun lippuni ja palauttavansa kaikki rahat. Olin tähän tyytyväinen koska sain samat liput sitten halvemmalla Suomen Matkatoimistosta.

Mutta kaikkea ei kuitenkaan palautettu. Ebooker piti itsellään noin 90 euroa käsittelymaksuja vaikka aluksi sanoivat palauttavansa kaikki. Tätä summaa en ole saanut takaisin vaikka olen sitä useaan otteeseen pyytänyt. Mikähän mahtaa olla Englannin kuluttajasuojaviranomaisen yhteystiedot?

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Huonoja kokemuksia
« Vastaus #5 : 12.01.2007, 11:07:35 »
Lainaus käyttäjältä: "timco"
Mikähän mahtaa olla Englannin kuluttajasuojaviranomaisen yhteystiedot?

En tieda numeroa enka edes tarkkaa nimea (eli olipas tastakin kommentista hyotya) mutta voin sanoa etta englannin kuluttajasuoja on olematon, joten sen varaan ei kannata hirveasti laskea. Helsingissa on keskustassa ebookersin toimisto, suosittelisin sinne ottamaan ensin yhteytta jos et viela ole.

Itse varaan liput melkein poikkeuksetta ebookersin kautta eika mulla ole ikina mitaan ongelmia ollut. Olen varannut myos lentoja englannista suomeen ja suomesta englantiin vaikka visani on "kirjoilla" suomessa. Nyt hankin viimein paikallisen luottokortin joten katsotaan miten sen kanssa kay kun varailen seuraavan kerran lippuja..
If you consider the world unexplored -You belong.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.01.2007, 11:24:36 »
Lainaus käyttäjältä: "drg313"
Mikähän mahtaa olla Englannin kuluttajasuojaviranomaisen yhteystiedot?

En tieda numeroa enka edes tarkkaa nimea (eli olipas tastakin kommentista hyotya) mutta voin sanoa etta englannin kuluttajasuoja on olematon, joten sen varaan ei kannata hirveasti laskea. Helsingissa on keskustassa ebookersin toimisto, suosittelisin sinne ottamaan ensin yhteytta jos et viela ole.

Suomen ebookers ei voi millään tavalla auttaa asioissa, jotka koskevat muiden maiden ebookerseja, tai ainakaan ennen ei ole voinut, kun sitä joskus kyselin.

Lainaus käyttäjältä: "drg313"
Itse varaan liput melkein poikkeuksetta ebookersin kautta eika mulla ole ikina mitaan ongelmia ollut. Olen varannut myos lentoja englannista suomeen ja suomesta englantiin vaikka visani on "kirjoilla" suomessa. Nyt hankin viimein paikallisen luottokortin joten katsotaan miten sen kanssa kay kun varailen seuraavan kerran lippuja..

Siis mitä, eikö ebookers.comista/co.uk:sta lippuja suomalaisella luottokortilla ostaessaan, enää tarvitsekkaan faksata passinkopioita ja luottokortin molempien puolien kuvia Intiaan? Nythän sitä voisi tarpeen vaatiessa lentoja joskus tuoltakin katsella.

No eiköhän siihen joku venkoilu vielä keksitä, ettei homma menisi ihan liian helpoksi. :roll:

PS. Linkkivinkki foorumin arkistoista vuodelta 2004: Ebookers_whine

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 12.01.2007, 11:33:35 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Siis mitä, eikö ebookers.comista/co.uk:sta lippuja suomalaisella luottokortilla ostaessaan, enää tarvitsekkaan faksata passinkopioita ja luottokortin molempien puolien kuvia Intiaan?

Heh.. ei mun ole ainakaan tarvinnut kertaakaan faxata mitaan kopioita mihinkaan pain maailmaa. Olen asunut taalla kohta kaks vuotta ja olen varaillut lippuja ympari eurooppaa, paluupaikkana joko lontoo tai helsinki koska menen kohteeseen yleensa aina jotain muuta valinetta kayttaen. Ja visa on kirjoilla suomessa. Euroopan ulkopuolella en ole pariin vuoteen kaynyt joten vaikea sanoa etta miten niiden kanssa sitten..
If you consider the world unexplored -You belong.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 12.01.2007, 12:03:04 »

Mutta kaikkea ei kuitenkaan palautettu. Ebooker piti itsellään noin 90 euroa käsittelymaksuja vaikka aluksi sanoivat palauttavansa kaikki. Tätä summaa en ole saanut takaisin vaikka olen sitä useaan otteeseen pyytänyt. Mikähän mahtaa olla Englannin kuluttajasuojaviranomaisen yhteystiedot?

Vastaavaa kusetusta yritti Suomen eBookers mutta monen
puhelun ja väittelyn jälkeen vaadin puhelimeen Suomen konttorin
pomon joka väitti hänkin vastaan ja lopulta kun vaadin tietää hänen
esimiehensä yhteystiedot Lontoossa niin antoi periksi  :D

Palauttivat summan jonka olivat veloittaneet liikaa ja itsekin
sen alusta saakka tunnustivat mutta totesivat etteivät ala
muutaman kympin summia palauttaa koska ne on niin pieniä???

Timo

• Aloittelija
    • Profiili
ebookers sekoilee(ko)?
« Vastaus #9 : 25.09.2007, 22:29:07 »
Miksiköhän mun koneelta ebookers hakukone tarjoaa paljon airfrancen lennoille matkoja vaikka hakuehdot on täysin samat kuin kaverin koneella.  Kaverille tulee finnairin ja etihadin lentoja. Laittoi jopa mesellä linkin jonka kopsasin selaimeen ja sain saman hakutuloksen. Mutta kun hain uudella enterin iskulla niin voila, taas tarjottiin eri yhtiöitä. Käytän firman konetta ja ilmeisesti kone yrittää jonnekkin tuonne alueelle päästä kiinni, saanko siis tunnisteen jota hakukone käyttää määrittäessään sijaintini. Kiusallinen ominaisuus.. Kokemuksia?
een there, done that, doing it tomorrow..