"Miehen näkökulmasta oli huvittavaa, että vaalean vaimoni ihailijat eivät kertaakaan huudelleet hänelle mitään, vaan aina mulle kehuttiin kuinka on kovasti kaunis vaimo. Ilmeisesti paikallinen patriarkaalisuus kunnioittaa miestä siinä määrin, ettei toisen naiselle mennä suoraan huutelemaan."
--> samat kokemukset minullakin. Paitsi, että monessa paikassa myyjät puhuivat vain vaimolle ja minä olin myyjien silmissä siellä jossain taustalla vain!

Tässä muutamia juttuja tinkimiseen liittyen, ettei tarvitse sitten palstoilla valittaa että teitä on huijattu Tunisiassa (valittaako Suomeen tuleva turisti, että häntä on huijattu, jos hän käy ostamassa Stokkalta jotain jonka huomaa halpa-hallissa maksavan huomattavasti vähemmän?):
1) Myyjä sanoo, että pala Saharan ruusua maksaa 5 dinaaria. Väittelet 2 minuuttia, että liian kallis. Sitten otat taskusta jotain pikkukolikoita esiin ja laskeskelet niitä. Kappas siinä olisi juuri 1 dinaari. Enempää rahaa ei ole. Myyjä ei suostu tiputtamaan hintaa. Alat hitaasti tekemään lähtöä, laitat tuotteen takaisin hyllyyn ja otat taka-askelia "liikkeestä" ulos. Mutiset jotakin vielä yhdestä dinaarista ja tarjoat sitä. Kun olet ovella, myyjä lupaa myydä tuotteen sinulle dinaarilla.
2) Huivin hinta: myyjä sanoo, että päähän kiedottava arabihuivi (punainen tai musta) maksaa 25 dinaaria. Otat 2 dinaaria taskusta ja sanot, että enempää ei ole. Myyjä närkästyy. Väittelet hinnasta aikasi. Lopulta löydät vielä pari dinaaria taskusta. Myyjä ei ole tyytyväinen. Sitten löydät vielä yhden dinaarin. Nyt tarjoat hänelle 5 dinaaria. Enempää sinulla ei ole. Taas hitaat askeleet ulos ja tarjous 5 dinaarista. Myyjä suostuu 5 dinaariin.
3) Käy katsomassa paikallisesta liikkeestä paljonko jokin tuote maksaa (esim. Soula center). Sitten voit mennä tinkaamaan ko. tuotteen medinasta samaan hintaan. Tinkaaminen on hauskaa, koska tiedät paljonko tuote oikeasti maksaa. Älä suostu maksamaan dinaariakaan enemmän.
4) Puolet pois hinnasta ei ole tarpeeksi tingitty.
5) Takseissa mittari päälle aina.
6) Jos olet Tunisiassa eka kertaa, älä osta 2 ensimmäisenä päivänä MITÄÄN. Tarkkaile hintoja ja käyskentele medinassa. Puolessa välissä viikkoa ala ostamaan tavaraa halvalla kun tiedät hintatasosta jotain (yleensä 1 dinaarilla/tavara eli 0,7 eurolla).
Helppoahan tämä on ja tosi hauskaa...