Matkailulehdet

(Luettu 12976 kertaa)

Myrtti

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkailulehdet
« Vastaus #20 : 21.01.2007, 11:09:21 »
Muutaman Mondon olen tilannut ilmaisena näytelehtenä netistä jotenkin joskus. Kiva lehti, mutta aika suuri osa jutuista tuntuu olevan ehkä hieman rahakkaammille matkailijoille tarkoitettu. Itseä kun enemmän kiinnostaa Euroopan budjettimatkailu kuin eksoottiset safarit tms. Mutta hyviä kaupunkioppaita Mondossa kyllä on.

Ulkoimailla oon joskus lukenut mm. Sunday Times Travel -aikakauslehteä, mutta sekään ei ehkä itselle kovin hyödyllinen ole, kun ei uusimpiin design-hotelleihin ole varaa.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Matkailulehdet
« Vastaus #21 : 21.01.2007, 18:04:50 »
Mondoa tilaan, pidän lehden kuvista ja matkailujournalismista. Juttuja lukemalla halu matkaan kasvaa ja sieltä on saanut poimittuja monia vinkkejä. Kyseinen lehti ei edes yritä olla opas kohteisiin, mikä on omasta mielestäni vain plussaa.  Vaikka Mondossa esitetyt matkat vaativat rahaa, eivät ne kuitenkaan ole rahalla pröystäileviä, eikä niissä näkökulma ole rahakas, vaan enemmänkin reppureissaajiin sopiva. Niin, vielä lisätäkseni, että Mondon hinta on varsin kohtuullinen.

Joskus ostan ulkomaalaisia matkalehtiä, mutta niistä ei saa samalla tavalla irti kuin kotimaisista.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Matkailulehdet
« Vastaus #22 : 31.03.2015, 15:50:25 »
Heitetäänpäs kysymys vanhaan ketjuun... Mondon kestotilaajat: mitäs matkaoppaita olette viime vuosina saaneet tilaajalahjana? Ko. lehti on tullut jo lähes 10 vuotta, mutta heräsinpä ajatukseen etten muista milloin oisin jonkin matkaoppaan viime vuosina saanut. Mitäs siis pitäisi hyllystä löytyä?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

jatsi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 31.03.2015, 18:50:06 »
Heitetäänpäs kysymys vanhaan ketjuun... Mondon kestotilaajat: mitäs matkaoppaita olette viime vuosina saaneet tilaajalahjana? Ko. lehti on tullut jo lähes 10 vuotta, mutta heräsinpä ajatukseen etten muista milloin oisin jonkin matkaoppaan viime vuosina saanut. Mitäs siis pitäisi hyllystä löytyä?

Tajusin itsekin, et niitä ei muuten ole tullut postilaatikkoon ihan hetkeen!! (Jossain vaiheessa sen sai aina, kun oli maksanut vuodeksi tilauksensa..)

Mutta mä en todellakaan ole tilannut sitä ihan vielä tota 10 vuotta, mutta mulla on saatuina Praha, Berliini ja Lontoo. Sekä se joku eko-matkailukirja.

kasasagi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 08.04.2015, 09:59:12 »
Matkalehden kustantaminen on lopetettu vuoden 2015 alussa.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 12.04.2015, 06:44:03 »
Onkohan Matkaopaslehtikään enää hengissä kun nettiosoite vie Eläketieto-lehden sivuille:
http://www.matkaopaslehti.fi/

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 12.04.2015, 16:43:16 »
Tilasin Mondoa kolme vuotta ja sain lahjaksi Thaimaan ja Prahan matkaoppaat. Lopetin tilauksen, kun tuntui, että lehti ei kuitenkaan tarjonnut tarpeeksi vastinetta rahalle. Käytän näin säästyneet rahat mieluummin itse matkusteluun ja luen lehteä kirjastossa silloin, kun siellä on jokin yksittäinen kiinnostava juttu. Toisaalta Mondossa julkaistuja juttuja löytyy myös lehden nettisivuilta.

Mondon matkaoppaista olen kyllä tykännyt paljon ja niitä olen itse ostanutkin jonkin verran. Lehden tilaajana sain ostaa Mondon matkaoppaita A-lehtien verkkokaupasta 9,90 euron kappalehintaan. Tiedättekö Mondon tilaajat, onko tänä vuonna tulossa uusia oppaita?   

kasasagi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 14.04.2015, 17:02:32 »
Onkohan Matkaopaslehtikään enää hengissä kun nettiosoite vie Eläketieto-lehden sivuille:
http://www.matkaopaslehti.fi/

No nyt kun mainitsit, niin muistui mieleen että jokin aika sitten selailemassani ET-lehdessä taisi olla pääkirjoitus, jossa mainittiin Matkaoppaan toimituksen yhdistyneen ET-lehdeen. Artikkelissa mainittiin vain että tämän johdosta ET-lehdessä tulee olemaan jatkossa enemmän matka-aiheisia juttuja, mutta ilmeisesti se tarkoittaa myös sitä että Matkaopas-lehti on lopetettu.

Iirisveera

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #28 : 14.04.2015, 22:50:38 »
Matkaopas-lehti elää ja voi hyvin. Niiden omat nettisivut on lopetettu ja päätoimittaja vaihtui hyvin nopealla aikataululla. Tämä kaikki kai liittyi muutoksiin Sanoma Magazinen sisällä. Olen tilannut ko. lehteä jo vuosia.

marella

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Matkailusivu
« Vastaus #29 : 26.06.2015, 02:02:25 »
Condé Nast Traveller on suosikkini matkalehdistä koska siinä on monipuolisesti juttua ja kuvia useista eri kohteista. Joukossa on ollut myös suosikkikohteitani Välimereltä

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 27.06.2015, 11:19:20 »
Matkaopasta tilasin aikoinaan, mutta nyt varmaan 5 vuotta on tullut Mondo. Se ei kuitenkaan tunnu enää niin kiinnostavalta, koska vuosien aikana matkailuharrastuskin on muuttunut aika paljon. Tuntuu, että lehdessä on liikaa tarinoita bulkkipaikoista ja muutenkin anti on enemmänkin Pariisin parhaat kahvilat -tyyppistä. Mondo on kuitenkin ihan hyvää sohvamatkailua ja nostattaa fiilistä, mutta matkan suunnitteluaineistoksi siitä on harvemmin. Pitäisi löytää joku oikeasti hyvä matkalehti, mutta tilaukset ulkomailta tuppaavat olemaan kalliita, joten tietoa ja ideoita tulee haettua lähinnä netistä.

lentoguru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 27.06.2015, 19:11:04 »
Matkaopasta tilasin aikoinaan, mutta nyt varmaan 5 vuotta on tullut Mondo. Se ei kuitenkaan tunnu enää niin kiinnostavalta, koska vuosien aikana matkailuharrastuskin on muuttunut aika paljon. Tuntuu, että lehdessä on liikaa tarinoita bulkkipaikoista ja muutenkin anti on enemmänkin Pariisin parhaat kahvilat -tyyppistä. Mondo on kuitenkin ihan hyvää sohvamatkailua ja nostattaa fiilistä, mutta matkan suunnitteluaineistoksi siitä on harvemmin. Pitäisi löytää joku oikeasti hyvä matkalehti, mutta tilaukset ulkomailta tuppaavat olemaan kalliita, joten tietoa ja ideoita tulee haettua lähinnä netistä.

Monia ulkomaalaisia aikakauslehtiä saa tilattua tabletille halvemmalla kuin paperiversion Suomeen, joten luulisi matkailulehtienkin myyvän tablettiversioita.