Ryanair

(Luettu 1138956 kertaa)

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Ryanair
« Vastaus #940 : 12.12.2008, 11:25:35 »
Itse toivoisin että noihin laukkujen kokoihin kiinnitettäisiin enemmän huomiota.. ymmärrän kyllä että mielellään otetaan kaikki tavarat pelkästään käsimatkatavaroihin mutta sellaisia sankaritempauksia on nähty ettei mitään rajaa.. pelkästään standardinmukaiset kovat lentolaukut ovat hankalia (muiden matkustajien kannalta) koska koneen hattuhyllyille ei välttämättä saadaakkaan kaikkien laukkuja kunnolla mahtumaan.. noi kovat laukut kun eivät jousta yhtään.

Viimeksi Riikasta tullessa eräs (suomalainen) nuori herra tyylikkäästi työnsi oman ylisuuren laukun hattuhyllylle poikittain, tämän jälkeen luukku kiinni ettei vaan muiden matkustajien kassit vahingossakaan naarmuttaisi hienoa matkaluaukkua. Se oma takamus kun on aina tärkein ja muiden ihmisten huomioon ottaminen täysi mahdottomuus.

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
« Vastaus #941 : 22.12.2008, 18:14:50 »
Kysymys koskien Ryanairin ilmaisia lentoja:

Jos varaan ensin Tampereelta ilmaisen lennon Riiaan ja sitten Latvian ryanairin sivuilta ilmaisen lennon Tampereelle niin tuleeko sanomista? Jos siis teoriassa löytäis sopivat päivät.

Esimerkiks tälläset vois huoletta varata: 6.1. Tre-rga ja 11.1. Rga-tre

hinta 2 senttiä. ei paha.

Eihän käyttämättömistä lennoista mitään sanktioo tule?

edit: hinta siis 2 senttiä varatessa eri maiden sivuilta toi. Suoraan suomen raiskilta varatessa hinta on kyllä 0e paluulle 11.1, mutta verot tulee päälle eli hinnaks tulis 23.65    + 1 sentti menosta.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2008, 18:16:33 kirjoittanut MrBenson »
Living my dream @ Dream Hostel

pte

• Aloittelija
    • Profiili
RyanAirilta ilmaisia lentolippuja
« Vastaus #942 : 22.12.2008, 23:12:45 »
Tällainen otsikko osui silmiin Taloussanomien nettisivuilla ja kiinnitti huomioni:

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/12/22/ryanair-jakaa-lentolippuja-ilmaiseksi/200833001/139?pos=2

Elikä ilmeisesti kohtuullinen määrä ilmaisia yksisuuntaisia lentoja jaossa tässä joulun alla. Itse en tarkemmin ole vielä ehtinyt tutustumaan tarjoukseen, mutta lienee tsekkaamisen arvoinen tapaus mikäli reissaaminen tammi-helmikuussa (näyttäisi pätevän vaan kyseisenä ajankohtana) Euroopan alueella kiinnostaa. Tietenkin mahdollista, että sisältää jonkinlaisen jekun, mutta... Find out for yourselves!  ;)
feeling yourself disintegrate?

mikkeli

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: RyanAirilta ilmaisia lentolippuja
« Vastaus #943 : 23.12.2008, 00:11:52 »
kertokaa tyhmälle. miksi, jos hintana on 0,00, verot on noin 180,-? ja jos taas hintana on 0,01, niin koko loppuhinnaksi tulee 0,01?

harmi että perheen passit ei ole voimassa  :'(
olisi ollut kiva joululahja lapsillekin  :)

mikkeli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #944 : 23.12.2008, 00:14:08 »
tre-riika 19.01  0,01 ,-
riika-tre 21.01  0,01

käviskö nuo päivät?
ei tartte lähteä seikkaileen toisten maiden sivuille.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #945 : 23.12.2008, 00:32:10 »
Tämän varmaan olisi voinut lisätä tuonne voimassa olevaan Ryanair ketjuunkin,, mutta,, Varasin liput Riikaan  ;D Eihän nuo nyt ihan ilmaisia ole kun päälle tuli lentokenttävero ja sen jälkeen kun olin tehnyt kaikki loppuun asti, putkahti vielä päälle jotain käsittelymaksuja 10 erkkiä ??? Menopaluulipun hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 53 erkkiä helmikuun lopulle. Mutta osuu sopivasti syntymäpäivälle  :)

chilipippu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #946 : 23.12.2008, 00:35:09 »
Tämän varmaan olisi voinut lisätä tuonne voimassa olevaan Ryanair ketjuunkin,, mutta,, Varasin liput Riikaan  ;D Eihän nuo nyt ihan ilmaisia ole kun päälle tuli lentokenttävero ja sen jälkeen kun olin tehnyt kaikki loppuun asti, putkahti vielä päälle jotain käsittelymaksuja 10 erkkiä ??? Menopaluulipun hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 53 erkkiä helmikuun lopulle. Mutta osuu sopivasti syntymäpäivälle  :)

Myöskin ajankohtaisia tarjouksia tms. otsikon alla on jo mainintaa ja keskustelua kyseisestä asiasta... Menee vähän vaikeeksi kun ei tiedä työvuoroja, pitää katella noita lentoja sitten...

parapluie

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #947 : 23.12.2008, 00:35:56 »
Niin, toi "0€" -tarjous näyttäs olevan pelkästään Tre-Riika. Hmm.

JanneI

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #948 : 23.12.2008, 01:38:45 »
On siellä niitä 0,02e lippujakin, siis kokonaiskustannukseltaan, mutta pääasiassa maanantai lentoja.

AY YUSSUF

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #949 : 23.12.2008, 05:09:20 »
Tartteeko mun valita "1 bag&airport checkin" vaikka otan laukun mukaan?

voinko valita "0 bags&online checkin"?

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #950 : 23.12.2008, 08:19:30 »

Psykologisena edelläkävijänä sinun pitäisi tietää tuo itsekin. ::)

Eikä tuohon kysymykseen voi vastata, se on niin edelläkäyvä.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #951 : 23.12.2008, 10:18:55 »

Tottakai voit, eri asia kuinka fiksua se on.

Lainaus käyttäjältä: carrus301
Tämän varmaan olisi voinut lisätä tuonne voimassa olevaan Ryanair ketjuunkin,, mutta,, Varasin liput Riikaan   Eihän nuo nyt ihan ilmaisia ole kun päälle tuli lentokenttävero ja sen jälkeen kun olin tehnyt kaikki loppuun asti, putkahti vielä päälle jotain käsittelymaksuja 10 erkkiä  Menopaluulipun hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 53 erkkiä helmikuun lopulle. Mutta osuu sopivasti syntymäpäivälle 
Minkä takia kun Finnairilla on vaikkapa tarjous Kööpenhamina 150€, ei kukaan tule sanomaan että ei pidä paikkaansa, koska varasin itse jollekin päivälle lipun joka maksoi 400€.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #952 : 23.12.2008, 10:39:59 »
Minkä takia kun Finnairilla on vaikkapa tarjous Kööpenhamina 150€, ei kukaan tule sanomaan että ei pidä paikkaansa, koska varasin itse jollekin päivälle lipun joka maksoi 400€.

Luulen tämän johtuvan mm. siitä, että Ryanair on joskus kerännyt hieman kyseenalaista mainetta mainostamalla halpoja lentoja, joihin on sitten lisätty verot (eli euron lento onkin kolmenkympin lento tjsp). No, nythän tämä ei ole enää ollut vähään aikaan sallittua EU:ssa, joten jos ilmaisia lentoja tarjotaan, niin ilmaisia lentoja on myynnissä oltava (kuten varmaan useimmat tietävät, siksi usein aiheesta on täällä ollut puhetta). Eikä tämä tosiaan ole mikään ennenkuulumaton kamppanja edes, itse varasin joskus marraskuussa joulukuun puoleenväliin kaksi tre-riika-menopaluuta yhteishintaan 0,04€ veroineen päivineen. Käyttämättä ne tosin lopulta jäivät, kun ei vaan jaksanut suoriutua Tampereelle.

Olen kyllä ollut myös huomaavinani, että se pieni sana 'alkaen' on monille aika vaikea käsittää. Esim. kirjakaupassa on korissa kirjoja ja vieressä lappu "erä kirjoja alkaen 1€", niin vähintään joka toinen asiakas hämmästyy, jos hänen korista poimimansa kirja maksaakin 1,5€ "kun siinä luki, että nää maksaa euron!" (ja vaikka kirjassa on hintalappu 1,5€). Huoh.
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

aarre

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - aarrerinne@hotmail.com
    • Profiili
    • AarreRinne.com
« Vastaus #953 : 23.12.2008, 11:11:09 »
Eikös noissa uutisissa sanota että ilmaisia lippuja myydään jouluaattona eli huomenna. Ei siis vielä nyt.

aarre

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - aarrerinne@hotmail.com
    • Profiili
    • AarreRinne.com
« Vastaus #954 : 23.12.2008, 11:36:19 »
Eikös noissa uutisissa sanota että ilmaisia lippuja myydään jouluaattona eli huomenna. Ei siis vielä nyt.

Katoin vasta Rynkyn sivua. Siellä lukeekin että 23.12. ja puoleenyöhön saakka...

Taloussanomat uutisoi
"Liput pitää varata jouluaattona kello 12 mennessä"

pientä ristiriitaa...
« Viimeksi muokattu: 23.12.2008, 11:39:03 kirjoittanut aarre »

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #955 : 23.12.2008, 14:03:00 »

Otit väärät päivät, ne on ilmaisia (siis 0.01e) joinain päivinä.

Jos lennon hinta on 0.00e, niin silloin tulee myös lentokenttäverot päälle ;)

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #956 : 23.12.2008, 14:05:33 »
Käytiin viikonloppuna tyttöystävän kanssa Riiassa.

Olin vahingossa laittanut neidin passin voimassaoloajan väärin, mutta ei siitä aiheutunut mitään ongelmaa, kuulakärkikynällä vaan ruksasivat sen, ja vaihtoivat ajan.

Eli ihan joustavasti meni sekin, taas pointseja lisää Ryanairille ;)

mikkeli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #957 : 23.12.2008, 21:08:07 »

Jos lennon hinta on 0.00e, niin silloin tulee myös lentokenttäverot päälle ;)

tätä kysyin jo aiemminkin, eli siis miksi 0,00 hintiohin tulee vero, mutta 0,01 hintaan ei???

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #958 : 23.12.2008, 21:34:07 »
Joo

Pakkohan tässä kitistä ja rutista. Niin ihmettelen tässä että miten porukat jalkautuu
tonne T:reelle ja sieltä pois ku kattelin noita Lontoon lentoja niin on pikkasen epäinhimilliset
noi ajat että siittä sitten T:reelta sen jatkon hommaaminen tuntuu olevan se
haasteellisin osa ku em. Lontoossa suhaa tota bussia ja junaa josta valkata
sopiva itselle ja vaikka buukta etukäteen..

Easyjet on noitten Suomen jatkoyhteyksien
kannalta paree ja enemmän inhimillisempi toi menolento.. Pitäis kehittää jottain bussiliikennetta kanssa tonne yöaikaan T:reelta vai olenkos ollut täysi puusilmä kattellessa.. Ei T:reessa muuten mittään vikaa..
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
« Vastaus #959 : 23.12.2008, 22:54:41 »
Mutu tietoa: Tokee niminen firma pitäis kulkee lentokenttä-tre-lentokenttäväliä jokaisen ryanin lennon aikaan. faktana vois sanoo että ainakin kentältä kaupunkiin kulkee, kyllä käsittääkseni toiseenkin suuntaan.

saisko vielä vastauksen kysymykseen:

Voiko tulla/tuleeko käyttämättä jääneestä lennosta sanktioita?