Ryanair

(Luettu 1155295 kertaa)

yam

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #80 : 21.03.2007, 10:10:09 »
Heh. 10 sekuntia piti miettiä, ennen kuin ymmärsin miten oivallisesti tuo vekkulin henkilökuntaetukommentti sivalsi. Ja ilmeisesti osui arkaan paikkaan, kun kaima herneen nenäänsä veti. Itsehän sinä, kaima, tämän ketjun väänsit ay-politiikaksi.

Mutta jos palaisin asiaan ja vastaisin vaikka Raitakarkille:

Se paperi on lentolippu ja siinä on jossain kohtaa varausnumero, joka periaatteessa tarttee vain muistaa. Rahat tililtä menee sitten kun Ryanair niitä tilittelee, eli ei tartte enää maksaa tiskillä mitään.

kaima

• Reissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #81 : 21.03.2007, 10:55:49 »
Nallis03 kyselee sitä, että onkos kukaan ikinä onnistunut ostamaan ryanairin lennolla mitään muuta kuin arpoja. Itse ostin kesällä Lontoosta tullessani koneesta pullollisen raikasta vettä. Oli niin helteiset ilmat. Vietettyäni viikon Lontoon kaduilla ja kaupoissa en enää lentokoneesta kaivannut market-palveluja. Lento meni nopeasti kun janon sai sammutetuksi.

Ennen kauppakeskuskysymystään samainen Nallis03 näyttää minulle kaapin paikan. Ja päälle päätteksi vielä Bella julistaa lopullisen tuomion minulle. Pallontallajien keskusteluetiketti muistuttaa hieman Lapualaisoopperan ( Arvo Salon 1966 kirjoittama ja Kaj Chydeniuksen säveltämä näytelmä) Vihtori Kosolan näyttämölletulorepliikkiä: Jumalauta! Jumalauta - näillä lakeuksilla ei jumalauta pilkata Jumalaa!

Nallis03 muistuttaa, että täällä ei saa esittää mielipidettä siitä, mikä sopisi palstan teemaan.

Pallontallaajat.net palkittiin Matka 2007 –messuilla parhaana nettisivustona. Tuskin kuitenkaan sen takia, että se käsittelee lentoyhtiöiden työehtosopimusten ja ammattiyhdistysten ongelmia. Niillähän on kovin vähän merkitystä matkailijan(pallontallaajan?) näkökulmasta.

Näin en tietenkään Nallis03:n mielestä saa kirjoittaa, sillä täällä saa mielipiteitä esittää vasta sitten kun on ensin kirjoittanut yli 200 (mielipiteetöntä?)viestiä tänne!

Siksi ei kai voi pitää nimimerkki yam:in juuri lähettämää tekstiä minkään arvoisena, onhan hänellä vasta 30 viestin historia takanaan.

Eikä siksi, että yam puhuu pötyä. Ensimmäinen viestini tähän ketjuun on päivätty 20 Maa 2007 12:33. En todellakaan sanonut siinä sanaakaan ay-asioista. Vasta vekkuli Vekkuli 23 minuuttia myöhemmin otti keskustelun astaloksi Ryanairin henkilökuntaedut.

Nallis03 neuvoo heti moitteitensa aluksi minua katomaan ketjun alkua. Lähes neljä vuotta vanhan ketjun alussa saattaa olla ties vaikka mitä, mutta minä kyllä rajasin kommenttini koskemaan vain muutaman päivän ikäistä osaa kesksutelusta. Eihän tämän keskustelupalstan seuraaminen nyt kai kenellekään voi olla vuosien mittainen riippuvuus!

Täältä voin aivan hyvin kadota keskustelijana, jos ette sitä kestä. Tai vaikka ette kestäisikään, voin jatkaa, ellei sitten moderaattori käytä jumalaista mielipideterroristin valtaansa?

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #82 : 21.03.2007, 12:37:03 »
Lainaus käyttäjältä: "kaima"

Näin en tietenkään Nallis03:n mielestä saa kirjoittaa, sillä täällä saa mielipiteitä esittää vasta sitten kun on ensin kirjoittanut yli 200 (mielipiteetöntä?)viestiä tänne!

Nallis03 neuvoo heti moitteitensa aluksi minua katomaan ketjun alkua. Lähes neljä vuotta vanhan ketjun alussa saattaa olla ties vaikka mitä, mutta minä kyllä rajasin kommenttini koskemaan vain muutaman päivän ikäistä osaa kesksutelusta. Eihän tämän keskustelupalstan seuraaminen nyt kai kenellekään voi olla vuosien mittainen riippuvuus!

Käsittääkseni sinä Kaima ryhdyit ensin neuvomaan meitä muita mistä täällä saa puhua (viestisi 20.3.07 klo 16.10). Tämän jälkeen palstan moderaattori antoi luvan keskustella ra:n henkilökuntaeduista, jolloin sinä ryhdyit neuvomaan palstan moderaattoria. Mikäli sinulla on valitettavaa palstan moderointi-poliitikasta (kuten nyt tässä tapauksessa  ilmeisesti on), on oikeampi paikka tällaiselle keskustelulle Ylläpito tiedottaa-palstan Palautetta ylläpidolle-ketju.

Pyysin sinua katsomaan tämän ketjun muita alkupään viestejä, jotta huomaisit että keskustelu tässä ketjussa rönsyilee aiheesta toiseen, mikä on aivan luonnollista kun ottaa huomioon ketjun otsikon: Ryanair.

Viittaukseni vähäiseen viestimäärääsi oli lähinnä yritykseni huomauttaa että sinulla ei välttämättä ole kovin paljoa kokemusta tämän palstan keskustelu- ja moderointipoliitikasta. Mielipiteitä saa ja pitää esittää, mutta mielestäni tapasi kieltää meitä muita keskustelemasta haluamastamme aiheesta ei ole mielipiteen esittämistä, vaan sananvapauden rajoittamista. Ilmeisesti tämä aihe osui sinua arkaan kohtaan.

Mielestäni keskustelu esimerkiksi lentoyhtiöiden eettisyydestä sopii tällaiselle "matkailijoiden vertaisfoorumille" kuin nappi silmään.

Anteeksi nyt kaikille kun tämä meni näin offtopiciksi, mutta alkoi ärsyttää.  :cry:

kaima

• Reissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #83 : 21.03.2007, 16:28:52 »
Pyydän Nallis03:lta nöyrimmästi anteeksi, että olen tehnyt kuningasrikoksen, koska minulla ei ole kovin paljoa kokemusta tämän palstan keskustelu- ja moderointipoliitikasta: Olen mennyt neuvomaan palstan moderaattoria!

Nyt synnintunnossa tajuan myös, että keskustelu esimerkiksi lentoyhtiöiden eettisyydestä sopii tällaiselle "matkailijoiden vertaisfoorumille" kuin nappi silmään.

Oikeastaan kaiken keskustelun täällä - ja yleisemminkin - olisi koskettava eettisyyttä. Jos olen lähdössä vaikkapa Thaimaahan, minun pitäisi ajatella asian eettistä puolta. Joudun kotiseudultani matkustamaan varhaisella bussilla kohti Helsingin-Vantaan korkeasti kunnioitettua lentoasemaa.

Onko eettisesti oikein, että vain osakkeenomistajiensa parasta ajtteleva bussiosakeyhtiö pakottaa kuljettajan, pienten lasten isän, lähtemään anivarhain linjalle vaatimattomin henkilökuntaeduin.

Lentokone odottaa jo kentällä. Mutta voih! Se seisoo raakaöljystä tehdyllä asfaltilla ja tankit on täynnä raakaöljypohjaista kerosiinia. Raakaöljy on ehtyvä luonnonvara, sen pumppamisesta merkittävän hyödyn saavat aivan eri ihmiset, kuin ne joiden maaperästä se pumpataan.

Eettinen ongelma taas. En voi nousta koneeseen, sillä ymmärrän, että menemällä köyhään Kauko-Idän maahan tukisin paikallista ihmistä riistäviä rakenteita.

En siis lähde minnekään. Kaikki aiemmat vähäiset lentoni maailman ainoalla omistajiensa etua ajavalla lentoyhtiöllä, Ryanairilla, kaduttavat minua nyt.

Siksi kysynkin teeman mukaisesti, tietääkö kukaan onko Ryanairin koneissa kalliisti myytävänä oleva kahvi edes reilun kaupan hyllystä?

Pexi

• Aloittelija
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #84 : 22.03.2007, 00:46:42 »
Pikaisesti selasin topicin läpi, mutta vastausta ei löytynyt.
Mikähän mahtaa Ryanairilla käytäntö, jos ei käytä menolentoa, vain paluun? Lennothan ovat kai periaatteessa erillisiä, mutta miten käytännössä? Tavallisilla yhtiöillä paluulento taidetaan yleensä perua?

skugga

• Vieras
Ryanair
« Vastaus #85 : 02.04.2007, 08:22:24 »
miten ryanairilla menee tuo laukkusysteemi? joutuuko jokaisesta ruumaan menevästä laukusta maksamaan sen 12e? ja lapsella ei saa olla ollenkaan käsimatkatavaroita? mitäköhän siellä rattaiden kuljetus maksaa? hitto kun tuo virallispainotteinen enkku ei oo niin hyvin hallussa, turinaenglanti vaan... :)

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Ryanair
« Vastaus #86 : 02.04.2007, 08:27:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"
Mikähän mahtaa Ryanairilla käytäntö, jos ei käytä menolentoa, vain paluun? Lennothan ovat kai periaatteessa erillisiä, mutta miten käytännössä? Tavallisilla yhtiöillä paluulento taidetaan yleensä perua?

Mielestäni riippuu siitä kuinka varasit ne, jos varasit erillisinä niin sitten  ei ongelmaa. Mutta jos varasit samalla kertaa, toisin sanoen sinulla on vain yksi varaustunnus, niin luulisin, että pitää käyttää oikeassa järjestyksessä. Kannattaa soittaa ja varmistaa asia :)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #87 : 02.04.2007, 09:10:57 »

Kuten jo sanoit, niin esim. Finnairillahan paluulippukin mitätöityy, jos et käytä menolippua, mutta Ryanair myy edelleen ainoastaan yksittäisiä lentoja, joten voit täysin huoletta jättää käyttämättä minkä tahansa ostamistasi lipuista ilman, että se vaikuttaa mitenkään muihin lippuihin.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #88 : 02.04.2007, 09:31:50 »
Lainaus käyttäjältä: "skugga"
miten ryanairilla menee tuo laukkusysteemi? joutuuko jokaisesta ruumaan menevästä laukusta maksamaan sen 12e? ja lapsella ei saa olla ollenkaan käsimatkatavaroita? mitäköhän siellä rattaiden kuljetus maksaa? hitto kun tuo virallispainotteinen enkku ei oo niin hyvin hallussa, turinaenglanti vaan... :)

Jokaisesta laukusta maksetaan 12€ per sektori, jos maksat vasta kentällä. Jos maksat varauksen yhteydessä netissä on hinta puolet tästä. Maksimissaan mukana voi olla 5 laukkua.
Yhteensä laukut saavat painaa max. 15kg, muuten maksetaan 8€ per alkava kilo ylipainosta, yksittäinen laukko saa olla max. 32kg (koskee kaikkia lentoyhtiöitä, joskin tästä saatetaan joustaa varsinkin jos on oikean värinen statuskortti).

Vauvoilla (Infant alle 2v) ei ole matkatavarakiintiötä, ja he istuvat aikuisen sylissä (josta johtuen max. vauva per aikuinen).
Rattaat kuljetetaan maksutta. Lapsilla (Child, alle 16v) on normaali istumapaikka ja matkatavarakiintiö.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

skugga

• Vieras
Ryanair
« Vastaus #89 : 02.04.2007, 10:00:48 »
kiitos. mä käsitin et vauvoilla saa joko käsimatkatavarat tai rattaat. eli kun on rattaat niin eväät ja vaipat pakataan äitin käsimatkatavaroihin.

meillä kyllä kone näytti jo varausta tehtäessä 12e kassista. jos tekisi online check inin niin se olisi puolet, mutta vauvan kanssa matkustava ei saa tehdä online tsekkausta.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #90 : 02.04.2007, 10:09:41 »

meillä kyllä kone näytti jo varausta tehtäessä 12e kassista. jos tekisi online check inin niin se olisi puolet, mutta vauvan kanssa matkustava ei saa tehdä online tsekkausta.

Lennätte oletettavasti menopaluun eli kaksi sektoria ja 6*2 on sen 12€

Online Check in on 3€ per sektori, ja mahdollista ainoastaan ilman kirjattavaa matkatavaraa.

skugga

• Vieras
Ryanair
« Vastaus #91 : 02.04.2007, 13:53:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Lennätte oletettavasti menopaluun eli kaksi sektoria ja 6*2 on sen 12€

Online Check in on 3€ per sektori, ja mahdollista ainoastaan ilman kirjattavaa matkatavaraa.

Niin tietenkin!  :idea:  heti ei lamppu syttynyt. :D

jilola2

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #92 : 03.04.2007, 02:50:47 »

Mikähän mahtaa Ryanairilla käytäntö, jos ei käytä menolentoa, vain paluun? Lennothan ovat kai periaatteessa erillisiä, mutta miten käytännössä?

Ei kiinnosta niitä pätkän vertaa jos olet liput maksanut.

Olen usemminkin joutunut vaihtamaan paluun/menon/molemmat toiseen yhtiöön kun on omat aikataulut muuttunet kesken kaiken ja edelleen Ryanin vekkuli helppoheik....eeehhh kabiinihenkilökunta pyrkii erottamaan minut rahoistani mit erilaisimmin keinoin.

camouflage

• Aloittelija
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #93 : 03.04.2007, 15:39:24 »
mitä järkeä siinä on, että jokaisesta laukusta pitää maksaa erikseen, ja sitten ne saavatkin painaa yht 15kg? eli jos minulla olisi 2 7kg:n laukkua, maksaisin niistä tuplasti enemmän kuin silloin jos minulla olisi yksi 14kg:n laukku? häh? :D

skugga

• Vieras
Ryanair
« Vastaus #94 : 05.04.2007, 09:34:05 »
Eihän siinä mitään järkeä olekaan. Rahalla ja järkevyydellä on harvoin tekemistä toistensa kanssa. (ihan jo valtion budjettiakin kun tarkastelee... mutt anyt meni tosi OT:ksi).

ana

• Reissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #95 : 13.04.2007, 11:06:13 »
Moikka! Vaihtoajasta kysäisisin: ollaan lähdössä viikon päästä Bremenin kautta Murciaan ja vaihtoaikaa Bremenissä on 1,5h... Tilaushetkellä se tuntui ihan ok ajalta, mutta nyt on alkanut arveluttamaan... kun laukut pitäisi hakea, mennä check in:iin ja sekin sulkeutuu jo kovin aikaisin, vai miten se nyt olikaan, 40min aiemmin? Onko kukaan tehnyt tässä ajassa vaihtoa, miten onnistui, ovatkohan Bremenin koneet olleet aikataulussa???

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #96 : 14.04.2007, 11:54:05 »
Ryan Air lopettaa sitten lennot Tampereelta Liverpooliin. Aiheesta oli mm. YLE:n teksti-tv:n taloussähkeissä. Syynä vähäinen koneiden täyttöaste.

Ymmärrettävää, sillä ainakin helmikuussa sekä meno-, että paluumatkallani koneesta oli alle kolmannes täynnä.
ee

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #97 : 14.04.2007, 22:36:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Sistis-80"
Ryan Air lopettaa sitten lennot Tampereelta Liverpooliin. Aiheesta oli mm. YLE:n teksti-tv:n taloussähkeissä. Syynä vähäinen koneiden täyttöaste.

Ymmärrettävää, sillä ainakin helmikuussa sekä meno-, että paluumatkallani koneesta oli alle kolmannes täynnä.

Tämä on kaikkien Ryanair-painajaisteni huipentuma. Olen nimittäin varannut kotiinpaluulennon Liverpoolista Tampereelle toukokuun puoliväliin.

Sinänsä asiakasystävällinen ja positiivista julkisuutta poikiva veto  Ryanairilta, että eivät ole ilmoittaneet jo lentonsa varanneille asiakkailleen asiasta yhtään mitään. Itse sain täältä keskustelupalstalta tietää tästä vuoron lopettamisesta, ja sitten, kun menin katselemaan varaustani Raikun sivuille, luki tiedoissani minun varaamani Liverpool-Tampere-lennon sijaan lento Stansted-Tampere. Eli ts. Ryanair on muuttanut tuon lakkatuksen vuoksi varaustani eikä ole ilmoittanut siitä minulle mitään, vaikka lupaavat näin terms&conditions-litaniassaan tehdä, mikäli muutoksia tapahtuu.

Lisäksi tuo STN-TRE, jonka he ovat varauksekseni muuttaneet, ei mitenkään voi sopia minulle, sillä olen valmistautunut olemaan kyseiseen aikaan Liverpoolin kentällä, en Stanstedin. Ja vielä, jokin aika sitten, kun Blue1 lopetti vastaavalla tavalla yhtäkkiä Oulu-Tukholma-välin lennot, tarjosivat he jo lennon varanneille asiakkailleen kyseisen matkan ilman lisäkuluja lennättämällä  nämä Tukholmaan Helsingin kautta. Eikö Ryanairia koske sama?

Ensinnäkin, miten he voivat olettaa, että asiakkaat, jotka ovat varanneet ja maksaneet lennon välille Liverpool-Tampere, yhtäkkiä siirtäisivätkin itsensä omaan laskuunsa Stanstedille, että pääsevät sieltä lähtevälle varaamalleen LPL-TRE-lennolle? Ja toiseksi, miten he edes uskaltavat näin olettaa - länsimaissa on kuitenkin vielä toistaiseksi voimassa sananvapaus, ja jos ei muualla, niin ainakin netissä tällainen negatiivinen julkisuus leviää nopeammin kuin jänisten suku.

Onko jollakulla palstalaisella kokemusta vastaavasta tilanteesta? Onko Ryanairiin mitään muuta mahdollisuutta saada yhteyttä kuin kuunnella puolanenglantia hintaan 50 senttiä/minuutti? Miten tämän firman saa vastuuseen siitä, että se kohtelee asiakkaitaan näin huonosti?

Kun pääsen kotiin tältä matkalta, en enää ikinä varaa lentojani Ryanairilta, en vaikka kuinka uhoaisivat lentävänsä Ameriikkaan kympillä. USAkin kun on sen verran iso maa, että mahdollisista vuorojen lakkautuksista johtuva lähtökentän yhtäkkinen vaihtaminen vaikkapa Newarkista Floridaan aiheuttaa aikamoisen ison loven asiakkaan kukkaroon.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #98 : 14.04.2007, 23:30:17 »
Lainaus käyttäjältä: "PHen-X"

Lisäksi tuo STN-TRE, jonka he ovat varauksekseni muuttaneet, ei mitenkään voi sopia minulle, sillä olen valmistautunut olemaan kyseiseen aikaan Liverpoolin kentällä, en Stanstedin. Ja vielä, jokin aika sitten, kun Blue1 lopetti vastaavalla tavalla yhtäkkiä Oulu-Tukholma-välin lennot, tarjosivat he jo lennon varanneille asiakkailleen kyseisen matkan ilman lisäkuluja lennättämällä  nämä Tukholmaan Helsingin kautta. Eikö Ryanairia koske sama?

Lentoyhtiöillä on oikeus perua lento 2 viikkoa etukäteen tai tätä aikaisemmin, ilman että joutuvat korvaamaan yhtään mitään. Toki heidän pitää maksaa rahasi takaisin, jos et hyväksy tarjousta uudesta lennosta Stansteadista.

Olematon apu poikkeustilanteissa on juuri niitä kohtia missä Ryanair säästää, ja minkä takia he pystyvät lentojaan halvemmalla tarjoamaan. Tämä kannattaa toki ottaa huomioon kun arvio eri yhtiöiden tarjouksia matkalle lähdettäessä.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #99 : 15.04.2007, 13:02:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"
Lentoyhtiöillä on oikeus perua lento 2 viikkoa etukäteen tai tätä aikaisemmin, ilman että joutuvat korvaamaan yhtään mitään. Toki heidän pitää maksaa rahasi takaisin, jos et hyväksy tarjousta uudesta lennosta Stansteadista.

Voinen siis tästä päätellen odotella Ryanairin ilmoittavan minulle asiasta kaksi viikkoa ja varttitunti ennen lentoani. Mutta entä, jos tuota yhteydenottoa ei koskaan tule? Lehtiuutista tuskin voidaan edes yhtiön lakimiehen silmin pitää Ryanairin terms&conditions-litaniassaan lupaaman ilmoitusvelvollisuuden täyttämisenä.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"