Ryanair

 (Luettu 1138103 kertaa)

Aquarian

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #340 : 17.01.2008, 00:57:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Rouva Vilijonkka"
Kun tekee check-in:n netissä, pitääkö siinä syöttää sen luottokortin numeroa, jolla varaus on tehty? (Minulla ei ole omaa korttia, joten pyydän toista varaamaan lennot puolestani). Vai riittääkö, että antaa lennon varausnumeron? Mitä jos netissä chec-in ei onnistukkaan?

Tämähän selviää helposti ennakkoon kokeilemalla, mutta ei tarvitse - varausnumero riittää. Jos web check-in epäonnistuu, niin sitten pitää hoitaa se kentällä ja ilmeisesti maksaa siitä myös (tästä ei tosin ole kokemusta).

T-musu

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 546
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #341 : 17.01.2008, 12:14:07 »
Kysyy vain varausnumeroa ja passin numeroa sekä voimassaoloaikaa. Tai sitä, mihin asti se on voimassa.
Muistaakseni siinä kaikki. :)

Edit: Siis jokaisen matkustajan passin numeroa ja voimassaoloa. Ne kannattaa siis ottaa sen selville, joka tekee web check-innin. :)



Rouva Vilijonkka

  • Aloittelija
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #342 : 17.01.2008, 13:14:51 »
Kiitos vastauksista!

Huomasin OP:n sivuilla, että electroniin ei enää tarvi sitä aktivointia, että vois maksaa netissa. Kokeilin maksaa lennot kortillani ja onnistuin! Moni täällä on pohtinut tuota, voiko OP:n Visa Electronilla maksaa RyanAirilla, joten tässä ohjeet:
Valitse kortiksi VISA (ei siis visa electron), anna kortin numero ja sitten varmistusnuomero, joka on kortin kääntöpuolella oleva kolminumeroinen luku.
Ei kuin vain matkoja shoppailemaan! ;)

bishop20

  • Reissaaja
  • Viestejä: 24
    • Profiili
ryanin tarjous?
« Vastaus #343 : 21.01.2008, 11:32:50 »
Tere,
onko tietoa uusimman ryanin tarjouksen toimivuudesta?
Tarjous lupaa kun ostat lennon saat seuraavan ilmaiseksi. Jos esim. haluan käydä mansesta frankfurtissa ja lento maksaa 30€ ja takaisin tulisin lennolla jonka hinta onkin 199€, niin mites toimii? Saako se paluulento olla minkä hintainen vaan?
 ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella -

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Re: ryanin tarjous?
« Vastaus #344 : 21.01.2008, 13:11:10 »
Lainaus käyttäjältä: "bishop20"
Tere,
onko tietoa uusimman ryanin tarjouksen toimivuudesta?
Tarjous lupaa kun ostat lennon saat seuraavan ilmaiseksi. Jos esim. haluan käydä mansesta frankfurtissa ja lento maksaa 30€ ja takaisin tulisin lennolla jonka hinta onkin 199€, niin mites toimii? Saako se paluulento olla minkä hintainen vaan?


Tampereen reiteillä tuo ilmainen koskee vain paluulentoa Riika-Tampere reitillä:
http://www.ryanair.com/member/freeflights.html

bishop20

  • Reissaaja
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Re: ryanin tarjous?
« Vastaus #345 : 21.01.2008, 13:40:24 »
Lainaus käyttäjältä: "LateX"


Tampereen reiteillä tuo ilmainen koskee vain paluulentoa Riika-Tampere reitillä:
http://www.ryanair.com/member/freeflights.html



Onko tuossa hintarajoitusta?

Ryanin sivulta lainattua:
"The Free Flights are restricted to certain routes and days as shown below and are subject to seat availability. Please Note: A Free Flight may not be available on the same route as the qualifying flight booked."

Tarkoittaako tämä sitä että et voi ottaa paluulentoa samalle reitille?
 ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella -

Nuggumatti

  • Aloittelija
  • Viestejä: 11
    • Profiili
jipiii
« Vastaus #346 : 23.01.2008, 19:32:58 »
Eli olen tässä matkustellut joskus männä vuosina ryänäirillä ja nyt tuli mutka matkaan...
mikä tää "how many bags to check in" ja jos on pelkästään alle 15 kg käsimatkatavaraa niin kuinka toimitaan eli nuo ei tarkota pelkkää ruumaan menevää tavaraa (1-3 bags) vai vai?!
Ja mikä tuo priority boarding?!

Niin ja intternetti check in oli se että ennenkuin lähetään liihottelemaan koneella käydään netissä sukkuloimassa jotain numeroita jonnenkin sarakkeeseen ja thats it?! vai mikähän se oli?!

PS.pitääkö käsimatkatavarat olla jossain pakkipussissa ja kamat eriteltynä?! täh häh?

pps. juu englantini on huono.com

Näihin kun joku vastaan niin en enään ikinä kysy mitään...KIITOS!

Nuggumatti

  • Aloittelija
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #347 : 23.01.2008, 19:42:19 »
oho... ja osasin enklantia... homma hoituu... SDP :D

Safter

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #348 : 23.01.2008, 21:27:45 »

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #349 : 24.01.2008, 02:12:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Juices"
AL: Matkalaukusta pitää maksaa Ryanairilla entistä enemmän

Nouseepa sitten laukkurahtikin.

26€ on nyt sitten lisäkustannuksia yhdestä laukusta menopaluulennolla. Vastaavasti yhdellä vaihdolla Raiskilla kikkailevat köyhtyät laukustaan jo yli 50€, eli ihan pikkurahasta ei ole kyse, syö entisestään Ryanairin käyttöarvoa mihinkään muuhun kuin suoriin pikkupyrähdyksiin lyhyille viikonloppureissuille.

Tällöinkin tosin sisätuliaisille tulenee sitten extrahintaa suolaiset 22€ jos käsimatkatavaroilla ei takaisin pääsekään.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

J-Ko

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 745
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #350 : 24.01.2008, 15:25:10 »
Voi olla todella typerä kysymys, mutta eikö Ryanair lennä Ateenaan?
En ainakaan löytänyt heidän kotisivuiltaan "Athens"-nimistä kohdetta.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #351 : 24.01.2008, 15:55:00 »
Lainaus käyttäjältä: "J-Ko"
Voi olla todella typerä kysymys, mutta eikö Ryanair lennä Ateenaan?
En ainakaan löytänyt heidän kotisivuiltaan "Athens"-nimistä kohdetta.

http://www.ryanair.com/site/EN/dests.php?flash=chk&culture=FI&pos=HEAD

Tuolta näkyy reittiverkosto, mitään "salakohteita" johon lentävät, mutta myyvät lippuja vain tiskin alta, ei ole.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

bishop20

  • Reissaaja
  • Viestejä: 24
    • Profiili
ryanin tarjous?
« Vastaus #352 : 25.01.2008, 17:12:18 »
Tere,
mikä tää uus tarjous nyt on? :?
Minä en kyllä ole huomannut mitään alennusta hinnoissa? :roll:
Taidan olla sen verran maalaismölkki etten  taas vaan ymmärrä..
kertokaa joku fiksumpi mistä tässä "tarjouksessa" on kyse :?:
http://www.ryanair.com/site/EN/?culture=FI
 ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella -

T-musu

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 546
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #353 : 25.01.2008, 20:11:12 »
^Että tohon hintaan on jotain lentoja Lontoosta, Birminhamista, Livepoolista ja Bristolista.
Ja kun klikkaa jonkun noiden alta jotain kaupunkia, se ilmoittaa koska pitää lentää ja varata, että noi hinnat on voimassa.



Maso

  • Reissaaja
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Jatkoa uudelleenreititysvääntöön
« Vastaus #354 : 27.01.2008, 17:32:24 »
Jatkokertomusta tuohon 12.1. kirjoittamaani viestiin Ryanairin peruuttaman lennon uudelleenreititykseen:

Niin, laitoin sitten englanninkielisen kirjeen menemään Dubliniin Airpron ilmoittamaan postiosoitteeseen ja vielä varmuuden vuoksi saman faxilla Airpron ilmoittamaan faxinumeroon. Kirjeessä pyysin uudelleenreititystä ja mahdollisimman pikaista yhteydenottoa sähöpostitse.

Huomenna on sitten kulunut tästä lähettelystä 2 viikkoa ja edelleen on kuin haudan kanssa yrittäisi keskustella; ei mitään vastausta tai muuta elon merkkiä.

Paremmin puhe-engalantia hallitseva matkakaveri kyllästyi odottamaan ja soitti Ryanairin palevelunumeroon valiten viimeisen kohdan, "muut asiat" kun ei sopivampaakaan ollut tarjolla. Siellä suostuivat auliisti muuttamaan kahden kaverin lennot maanantain koneeseen (varauksemme oli keskiviikon lentoon, jonka siis ilmoittivat peruneensa), mutta me kaksi, joilla ei ole mahdollisuutta lähteä matkaan kahta päivää sovittua lentoa aiemmin, emme saaneet uudelleenreititystä Hahnin kautta Dubliniin kyseisenä keskiviikkona, vaikka tällaiset lennot ovat ohjelmassa.

Olisivat kyllä vaihtaneet Dublinin lennon Hahnin lennoksi, mutta ymmärrettävästi emme siitä innostu, kun Dubliniin olemme menossa.

Puhelimitse siiis ilmoittivat että tulkitsevat EY asetusta 261/2004 (johon kaverini vetosi) niin, että korvaavat yhden peruutetun lennon vain yhdellä lennolla, mutta ei perille saakka! Varsin uskomaton väite, jota tuskin kukaan sielläkään uskaltaisi kirjallisesti vastata. Siksi ilmeisesti eivät suostu mihinkään kirjallisiin kyselyihin vastaamaankaan, saati sitten että antaisivat oikein jonkun sähköpostiosoitteen...

Sitten kysymys:

Eikö tosiaan kellään ole aikaisemmin kokemusta Ryanairin peruuttaessa lentonsa uudelleenreitityksestä? Onko se saatu jotenkin onnistumaan ilman lakimiehiä tai kuluttajaviranomaisia?

Itselläni on kokemusta aiemmin vastaavasta tilanteesta, kun Sterling lopetti lennot Suomesta ennen kuin ne ehti kunnolla alkaakaan. Meillä oli varattuna lennot Hki - Faro ja Faro - Hki, kun tuli sähköpostilmoitus, että eivät niitä sitten aio lentääkään. Sähköpostissa tarjottiin rahoja takaisin, mutta ei hiiskuttu sanaakaan tuosta 261/2004 mukaisista kulutajan oikeuksista valita, mitä tehdään.

Silloin soitin pitkien jonottelujen jälkeen Sterlingin suomenkieliseen palvelunumeroon (vastasivat Virossa), jossa myös totesivat, että lennot on peruutettu ja rahat palautetaan. Kun totesi, että tunnen 261/2004 kuluttajan oikeudet ja että minun pitäisi myös ihan oikeasti päästä Faroon, eivät väittäneet vastaan. Olin katsonut valmiiksi, että kyseisinä päivinä oli Sterlingin ohjelmassa lennot Köpis - Faro ja Faro - Köpis, eli heidän tarvitsisi vain vaihtaa varauksemme noille lennoille ja hommata meille jostain lennot Hki - Köpis ja Köpis - Hki, sekä paluumatkalle hotellimajoitus Köpikseen, kun paluulento tulisi perille niin myöhään, ettei viimeiseen Helsingin koneeseen ehtisi.

Näin myös aivan kiltisti tekivät, kuten laki määrää. Tosin aktiivisesti tyrkyttivät vain halvalla ostettuista lipuista rahaa takaisin, mutta eivät väittäneet pätkääkään vastaan, kun huomasivat asiakkaan tuntevan lain...

En nyt viitsisi periaatteessakaan antaa Ryanairille tässä asiassa periksi. Laki kun on päivän selvä. Ei nykymaailmassa isokaan yritys voi menetellä EU:ssa lainvastaisesti luottamalla siihen, että pienen kuluttajan on vaikea saada mitään aikaan, kun vain lymyää hiljaa Dublinissa eikä vastaa mihinkään kirjallisiin tiedusteluihin...

Surkuhupaisaa on myös Tampereella toimiva Airpron infopisteen toiminta, kun nettisivuillaan http://www.airpro.fi/ryanair_info  ilmoittavat julkisesti "palvelevansa Ryanairia koskevissa asioissa", mutta kieltäytyvät jyrkästi edes välittämästä sähköpostilla lähettämääni englanninkielistä uudelleenreitityspyyntöä edelleen päämiehelleen! Että sellaista palvelua...

pepez

  • Aloittelija
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.hietavirta.net/blog
Ryanair
« Vastaus #355 : 27.01.2008, 21:43:30 »
Yksi kokemus lisää Ryanairista. Yhtiö lentää suoraa Budapest-Glasgow väliä, joten päätin tehdä muuttoreissun sillä. Kentällä mainitsin checkin virkailijalle, että on ylipainoa ja olen ostanut lippuun kaksi ruumaan menevää laukkua käsimatkatavaran kanssa. Tässä vaiheessa virkailija sitten sanoo, että lisäkilot voi maksaa vain luottokortilla! Paikallisen Celeb-maapalvelujen ja Ryanairin välillä lienee hieman kitkaa, koska Celebin tiskillä oli A4 tuloste, jossa sanottiin päätöksen olevan Ryanairin.

Noh, onnea matkassa ja VISA kukkarossa, joten kaikki laukut lähtivät Glasgowiin. Muutoin ne olisivat jääneet kentälle  :roll:

Ja tietenkään Ryanairin sivuilla ei ole mainintaa moisesta, eikä liioin sähköpostilla asiasta ilmoitettu.

PHen-X

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 367
    • Profiili
Re: Jatkoa uudelleenreititysvääntöön
« Vastaus #356 : 29.01.2008, 01:35:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Maso"
Jatkokertomusta tuohon 12.1. kirjoittamaani viestiin Ryanairin peruuttaman lennon uudelleenreititykseen:

Niin, laitoin sitten englanninkielisen kirjeen menemään Dubliniin Airpron ilmoittamaan postiosoitteeseen ja vielä varmuuden vuoksi saman faxilla Airpron ilmoittamaan faxinumeroon. Kirjeessä pyysin uudelleenreititystä ja mahdollisimman pikaista yhteydenottoa sähöpostitse.

Huomenna on sitten kulunut tästä lähettelystä 2 viikkoa ja edelleen on kuin haudan kanssa yrittäisi keskustella; ei mitään vastausta tai muuta elon merkkiä.


Uskaltaisin olettaa, että vastaus tulee pitkän ajan kuluttua, jos milloinkaan. Oman kokemukseni mukaan Ryanair valehtelee ja välttelee vastuutaan viimeiseen asti.

Lainaus käyttäjältä: "Maso"

Puhelimitse siiis ilmoittivat että tulkitsevat EY asetusta 261/2004 (johon kaverini vetosi) niin, että korvaavat yhden peruutetun lennon vain yhdellä lennolla, mutta ei perille saakka! Varsin uskomaton väite, jota tuskin kukaan sielläkään uskaltaisi kirjallisesti vastata. Siksi ilmeisesti eivät suostu mihinkään kirjallisiin kyselyihin vastaamaankaan, saati sitten että antaisivat oikein jonkun sähköpostiosoitteen...


Jos Michael O´Learyn firma tekee EU-laeista omia tulkintojaan, niin se on pidemmässä juoksussa vain heidän haitakseen. Ihmeelistä kukkoilua tuollainen.


Lainaus käyttäjältä: "Maso"

Sitten kysymys:

Eikö tosiaan kellään ole aikaisemmin kokemusta Ryanairin peruuttaessa lentonsa uudelleenreitityksestä?


Voi myös olla, että tällaiseen aiheeseen vastaaminen ei nosta tarpeeksi kirjoittajan statusta palstalla.

Lainaus käyttäjältä: "Maso"
Onko se saatu jotenkin onnistumaan ilman lakimiehiä tai kuluttajaviranomaisia?


Minä en saanut. Ryanair myönsi minun tapauksessani virheensä vasta, kun papereihin ilmestyi asianajajan kannanotto ja allekirjoitus. Siihen asti he olivat väittäneet, että heidän tekemänsä re-routing johtuu heistä riippumattomista syistä (joka oli todellisuudessa vielä surkuhupaisasti "koneiden vähäinen täyttöaste"...), mistä syystä mitään korvauksia ei makseta. Asianajajan tultua mukaan kiistaan, vaikkakin vain kirjallisen kannanoton muodossa, teki Ryanair yllättävän täyskäännöksen ja tarjoutui maksamaan kaikki 261/2004:n määräämät kulut, hotelleineen ja virvokkeineen päivineen. Aika säälittävää porukkaa siis.

Tuo asianajajan mukaan tulo ei kuitenkaan ollut niin iso asia, kuin miltä se aluksi tuntui. Samanlaisia juttuja oli heillä ollut aiemminkin, ja ymmärrys löytyi ilman rautalangan vääntelyäkin. Lisäksi, Suomessahan on valtion tukema oikeusapu, ja parhaimmillaan (tai siis huonoimmillaan) siitä ei joudu maksamaan penniäkään.

Lainaus käyttäjältä: "Maso"

En nyt viitsisi periaatteessakaan antaa Ryanairille tässä asiassa periksi.


Eikä kannata. Tavallisilla ihmisillä on oikeuksia tässä maailmassa tasan niin kauan, kun tavalliset ihmiset pitävät niistä kiinni.

Lainaus käyttäjältä: "Maso"

Surkuhupaisaa on myös Tampereella toimiva Airpron infopisteen toiminta, kun nettisivuillaan http://www.airpro.fi/ryanair_info  ilmoittavat julkisesti "palvelevansa Ryanairia koskevissa asioissa", mutta kieltäytyvät jyrkästi edes välittämästä sähköpostilla lähettämääni englanninkielistä uudelleenreitityspyyntöä edelleen päämiehelleen! Että sellaista palvelua...


Niin, nehän on vain töissä siellä...itse sain kokea oman re-routing-episodini aikana samanlaista palvelua muillakin Ryanair-kentillä. Ehkä syy on sitten siinä, että noilla alihankkijoilla ei oikeasti ole paljon kiinnostusta eikä sananvaltaa sitä kohtaan, mitä emoyhtiö puuhaa.

Mutta ei muuta kuin tsemppiä teille ja Raikkua päihin vaan, on ne taipuneet lain edessä ennenkin. Hieman vaikeampaa se tosin tulee olemaan kuin Sterlingin kanssa.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Maso

  • Reissaaja
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #357 : 29.01.2008, 10:30:31 »
Kiitokset PHen-X erinomaisesta vastauksesta! Asia vaikuttaa juuri sellaiselta, mitä jotenkin ounastelin...

Tuli eilen illalla laitettua menemään sähköpostilla seikkaperäinen tilanneselvitys paikalliselle kuluttajaneuvojalle. Ja loppuun kysymys siitä, mitä kuluttaja voi enää tässä kohdin omin voimin tehdä.

Siinäkin viestissä kerroin, että uskoisin Ryanairin harjoittavan tällaista lakien polkemista ihan yleisesti ja vaikuttaisi siltä, että se on osa liikeideaa. Ja nyt tuo PHen-X:n vastaus vahvisti epäilyni.

PHen-X; voinko välittää viestisi tiedot kuluttajaneuvojalle, jotta ongelman laajuus tulisi selville? Käsittääkseni kuluttajaviranomaisten pitää ja kannattaa käyttää aikaansa ja koko järjestelmän vaikutuskanaviaan ennen kaikkea silloin, kun kyseessä on jonkun yrityksen systemaattinen lainsäädännöstä piittaamattomuus.

Olen kyllä päättänyt katsoa asian ns. loppuun ja olen miettinyt eri keinoja. Lakimiehen mukaan ottamistakin olen miettinyt, mutta siitä haluaisin ensin esim. kuluttajanviranomaisen suhteellisen varman arvion, että myös ne mahdolliset kulut saadaan pois siltä, joka koko sopan on keittänyt.  

Mielessä on myös käynyt esim. sellaisiin tahoihin aineiston lähettäminen, kuten Kuningaskuluttaja tai vaikkapa MOT... Jotenkin kuvittelisin, että kiusallinen ja paljastava julkisuus voisi olla se kieli, mitä Ryanairillakin ymmärretään...

Olen ottanut halpalentoyhtiöt ilolla vastaan ja esim. Ryanairilla on tullut lenneltyä kymmenkunta kertaa ja kaikki on mennyt niin kuin on pitänyt. Aika ikävää, että ryssivät hyvät systeemit tuollaisilla epärehellisyydellä.

PHen-X

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 367
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #358 : 30.01.2008, 01:25:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Maso"

Tuli eilen illalla laitettua menemään sähköpostilla seikkaperäinen tilanneselvitys paikalliselle kuluttajaneuvojalle. Ja loppuun kysymys siitä, mitä kuluttaja voi enää tässä kohdin omin voimin tehdä. Siinäkin viestissä kerroin, että uskoisin Ryanairin harjoittavan tällaista lakien polkemista ihan yleisesti ja vaikuttaisi siltä, että se on osa liikeideaa.

PHen-X; voinko välittää viestisi tiedot kuluttajaneuvojalle, jotta ongelman laajuus tulisi selville? Käsittääkseni kuluttajaviranomaisten pitää ja kannattaa käyttää aikaansa ja koko järjestelmän vaikutuskanaviaan ennen kaikkea silloin, kun kyseessä on jonkun yrityksen systemaattinen lainsäädännöstä piittaamattomuus.


Voit toki välittää, toivottavasti kuluttajaneuvoja perehtyy asiaan tosissaan. Itse kävin myös ensin kuluttajaneuvojalla viime keväänä, kun oma episodini tapahtui, mutta hän ei oikein halunnut ymmärtää  faktoja, vaikka kuinka koitin selittää.
 

Lainaus käyttäjältä: "Maso"

Mielessä on myös käynyt esim. sellaisiin tahoihin aineiston lähettäminen, kuten Kuningaskuluttaja tai vaikkapa MOT... Jotenkin kuvittelisin, että kiusallinen ja paljastava julkisuus voisi olla se kieli, mitä Ryanairillakin ymmärretään...


Olen suunnitellut ihan samaa, ja tarkoituksenani on jo kauan ollut kirjoittaa asiasta esimerkiksi johonkin lehteen, mutta kun en sitä saanut aikaan tapauksen ollessa tuoreessa muistissa, niin se on jotenkin vain unohtunut. Mutta ehdottomasti Ryanairille olisi tällainen julkisuus paikallaan, nehän oikein kerjäävät sitä. Tulee mieleen, että pakkohan tähänkin on olla haudattuna jonkin Ryanairin pr-tempun, sillä eiväthän ne voi olettaa, että ihmiset loputtomiin vain kiltisti hiljaa hyväksyvät tällaisen kohtelun.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Maso

  • Reissaaja
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Ryanair
« Vastaus #359 : 30.01.2008, 08:10:51 »
Pikaisella laskutoimituksella ymmärtää tyhmempikin, että tässä ei ole kysymys mistään pikkunäpistyksestä vaan suuren luokan vilpistä.

Jos Ryanairin 50 miljoonan vuosittaisen matkustajan lennoista peruutettaisiin vaikkapa vain 0,2 %, tekee se vuodessa 100 000 matkustajaa, joilla Ryanair maksattaa laittomasti itselleen kuuluvia kuluja...