Ryanair

(Luettu 1154366 kertaa)

nemo_zzz

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Ryanair
« Vastaus #880 : 13.11.2008, 22:55:31 »
Ei tarvitse tehdä mitään, edes sitä nettilähtöselvitystä. Hän, jolle rattaat merkitään menee vain normaalisti lähtöselvitykseen ja joutuu maksamaan yhdestä laukusta ja lentokenttäselvityksestä. Muut voi tehdä nettiselvityksen normaalisti.

Ryanairin nettisivulla kyl sanotaan, että jos yksikin varauksessa oleva henkilö on estynyt käyttämästä online-checkkiä, joutuu kaikki tsekkaamaan kentällä. Online-chekkauksessakin pitää valita kaikki henkilöt. Ehkä tämä olisi voinut kentällä jotenkin kiertää tän säännön, muttei jaksa alkaa vekslaamaan kun on lasten kans liikenteessä.

No, maksoin nuo maksut että päästään varmasti sujuvasti reissuun, lähtö on jo ylihuomenna. Lisää mutkia vain tuli matkaan, kun raikun nettisivut pätkivät, ja osaa muutoksista ei hyväksytty eikä uusia muutoksia voinut tehdä. No, soitto asiakaspalveluun ja asia onneksi hoitui. Ärsyttävää vaan, kun ikinä ei ole Ryanairin kanssa ollut ongelmia, ja tällä reissulla oikein roppakaupalla (mm. yksi lento siirrettiin pari päivää myöhemmäksi jne.)  ::)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2008, 22:57:23 kirjoittanut nemo_zzz »

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #881 : 15.11.2008, 12:38:15 »
En jaksanut lukea koko topicia läpi  :-[
Tulostin tässä isälleni boarding-passin sekä meno- että tulomatkalle. Eihän nyt tarvitse tehdä muuta, kuin kävellä turvatarkastuksen läpi ja portille, jossa boarding-pass esitetään?

Emme ole Ryanairia käyttäneet, niin hieman hukassa :)
Ja kai nuo "viivakoodit" boarding-passissa toimivat, vaikka tulostin ihan normaalille paperille tavallisella musteella? :)

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #882 : 15.11.2008, 15:10:36 »
Ginny: suoraan turvatarkastukseen vaan. Säästää ihan hirveesti jonotusaikaa toi netti check in
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

RookieTraveller

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #883 : 15.11.2008, 16:24:28 »

Ja kai nuo "viivakoodit" boarding-passissa toimivat, vaikka tulostin ihan normaalille paperille tavallisella musteella? :)

Toimii.
Itsekkin tulostin johonkin mainoksien takapuolelle :)
Eivät muuten edes ottaneet riikan reissulla mitään tuosta viivakoodista...kunhan repäisivät lapun.

Kenkku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #884 : 15.11.2008, 19:58:56 »
No niin! Varasin lennot Tre-Riika-Tre ja tietysti kävi niin, että huolimaton kun olen  ::), kirjoitin varaukseen nimeni väärin. Eli Anna-Maijan sijasta lukee vaan pelkkä Anna, koska tuota virallista nimeäni harvemmin käytän.. Mitä luulette/tiedätte, tuleeko tästä hankaluuksia jommassa kummassa päässä?

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #885 : 15.11.2008, 20:02:43 »
Ei ole mitään haittaa. Itsellä on myös väliviivallinen nimi, enkä koskaan missään yhteyksissä käytä oikeaa nimeäni. Passissa ja ajokortissa se lukee mutta ei missään muualla. Ei bonuskorteissa, luottokorteissa jne... Kaikki asiani olen hoitanut aina pelkällä yhdellä etunimellä niin kotimaassa kuin reissuissakin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Olen myös lentänyt Ryanairilla useamman kerran ja tietoisesti käyttänyt vain ensimmäistä osaa kaksiosaisesta etunimestäni ja mitään hankaluuksia ei ole ollut missään päin kulkemaani palloa.
Ole siis huoleti... :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2008, 20:15:08 kirjoittanut Itärajan Ilpo »
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Guess^

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #886 : 18.11.2008, 09:37:53 »
Siis WTF (xcuse me my French mutta hermot menee), tämä check-in/matkatavara-asia ei nyt vaan aukea (olen selannut sivuja taaksepäin vaikka kuinka)..autatteko?

Onko tosiaan niin, että jos haluat Ryanairin lennolla laittaa lentolaukun ruumaan etkä ottaa mukaasi matkustamoon, niin siitä joutuu maksamaan aina ylimääräistä??! Mitäs ihmeen järkeä siinä on? Tai siis käytännössähän matkatavaroissa on aina esimerkiksi niitä kiellettyjä nesteitä (dödöt, hajuvedet ym.) joita ei edes tietyssä määrin saisi viedä matkustamoon..ja itse olen muutenkin mieluummin ilman laukkua sisällä koneessa.

Finskillähän on sähköinen check-in ja voit kentällä jättää ruumaan menevät omalle luukulleen ja marssia suoraan turvatarkastukseen. Jos teet Ryanairille online check-inin ja haluat matkatavarat ruumaan (olettaen että sitä lisämaksua ei ole) niin onko kentällä oma luukku näille tavaroille..?

Sekava systeemi..

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #887 : 18.11.2008, 09:55:48 »
Siis WTF (xcuse me my French mutta hermot menee), tämä check-in/matkatavara-asia ei nyt vaan aukea (olen selannut sivuja taaksepäin vaikka kuinka)..autatteko?

Onko tosiaan niin, että jos haluat Ryanairin lennolla laittaa lentolaukun ruumaan etkä ottaa mukaasi matkustamoon, niin siitä joutuu maksamaan aina ylimääräistä??! Mitäs ihmeen järkeä siinä on? Tai siis käytännössähän matkatavaroissa on aina esimerkiksi niitä kiellettyjä nesteitä (dödöt, hajuvedet ym.) joita ei edes tietyssä määrin saisi viedä matkustamoon..ja itse olen muutenkin mieluummin ilman laukkua sisällä koneessa.

Finskillähän on sähköinen check-in ja voit kentällä jättää ruumaan menevät omalle luukulleen ja marssia suoraan turvatarkastukseen. Jos teet Ryanairille online check-inin ja haluat matkatavarat ruumaan (olettaen että sitä lisämaksua ei ole) niin onko kentällä oma luukku näille tavaroille..?

Sekava systeemi..

Kyllä, Ryanilla siis maksaa, jos laittaa laukun ruumaan. Jos laukun laittaa ruumaan, ei voi tehdä online-check inniä eli siihen tulee vielä se check-in maksu. Laukun kanssa siis jonotat normaalisti check-inniin. Hajuvesiä yms. et siis voi ilman ruumaan menevää laukkua ottaa mukaan, ellei ne sitten ole alle 100ml pakkauksissa. Ja mitä järkeä? Ei mitään matkustajille, mutta lentoyhtiölle kyllä. Siihenhän Ryanairin halvat lennot kai perustuu, että kaikessa muussa rahastetaan. Lentohinnat siis suosivat ihmisiä, joilla ei ole mukana kuin käsimatkatavarat.
do something crazy in your life

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #888 : 18.11.2008, 09:58:02 »

Järki on se, että peruslipun hinta saadaan mahdollisimman alas, ja asiakas sitten maksaa sen päälle niistä palveluista, joita haluaa. Ruumaan menevän matkatavaran käsittely aiheuttaa kuluja yhtiölle, ja niin myös matkustajalle. Ei-halpisyhtiöiden lipuissa maksat matkatavaran käsittelymaksun, oli sinulla matkalaukkua tai ei. En ymmärrä mitä vaivaa siitä laukusta on matkustamossa, ihan itsekseen se on yleensä pysynyt matkatavaralokerossa.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #889 : 18.11.2008, 15:03:51 »

Sekava systeemi..

Raiskin systeemi on loppupeleissä erittäin selkeä ja tasapuolinen kunhan siihen vaan tottuu. Itse pidän positiivisena sitä että maksu määräytyy palveluiden mukaan joita saa ostaa, mutta eivät ole pakollisia (matkatavarat, chek-in jne..) Tietysti jos on tottunut isojen lentoyhtiöiden käytäntöön tuntuu homma sekavalta ja joistakin jopa rahastukselta, toisaalta mikäli matkatavaroista ei otettaisi maksua nostaisi se tavallisten lippujen hintaa. Noiden matkatavaroiden drop-in pisteiden puuttuminen on miinus, voi olla että nekin jossain vaiheessa tulevat raiskille mahdollisiksi.. eipä ainakaan omien kokemusten mukaan ne raiskin chek-in jonotkaan niiiin pitkiä ole etteikö sitä jaksaisi jonottaa niillä matkoilla kun matkatavaroita ruumaan pitää laittaa.

Latefn

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #890 : 18.11.2008, 16:05:29 »
Vähän sekavaa tuntuu olevan, ehkä hyvä reppureissaajalle...

Lennän maanantaina Tampereelta Dubliniin ja takaisin keskiviikkona. Voiko tuon online check-inin tehdä maanatai aamuna molempiin suuntiin valmiiksi? paikan päällä ei tarvitsisi etsiä tulostinta...
SSDD, kun vaan pääsis pois...

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #891 : 18.11.2008, 16:42:28 »
onnistuu
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

iskela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #892 : 18.11.2008, 17:17:48 »
"An error condition exists which is preventing you from continuing. You may wish to start over and try again.
If you continue to get this error message, please contact the airline."

Että semmosta.

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #893 : 18.11.2008, 17:28:40 »
Tuliko tuo onlinetsekkauksessa? Minulla on aina toiminut hyvin, kunhan on liikkeellä oikeaan aikaan eli olikos se nykyisin 5 päivää ennen. Eli jos haluaa tehdä molemmat suunnat niin 5 päivää ennen paluulähtöä ja sekin Dublinin ajassa.
-Epiktetos-

iskela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #894 : 18.11.2008, 17:44:27 »
Tuli kun yritin varata lentoja äsken. Ihmetyttää kun kaveri just otti saman pankin samalla kortilla (electron) . En tiiä onko selaimella mitään vaikutusta.

Itelläkin muuten samainen Dublinin reissu ma-ke tulossa.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2008, 17:50:43 kirjoittanut iskela »

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #895 : 18.11.2008, 21:43:17 »
Jos tuli maksuvaiheessa, varmista että electronisi verkkomaksuominaisuus on aktivoitu. Ainakin Nordeassa näkee ja voi tahdä nettisivulla omilla pankkitunnuksilla.
-Epiktetos-

iskela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #896 : 18.11.2008, 21:52:20 »
Jos tuli maksuvaiheessa, varmista että electronisi verkkomaksuominaisuus on aktivoitu. Ainakin Nordeassa näkee ja voi tahdä nettisivulla omilla pankkitunnuksilla.

No joo kyllä tässä on pankin puoleen varmaan käännyttävä. Kummastuttaa vaan kun olen parit lennot tässä jo varannut muutaman kuukauden sisällä, juuri tuolla samaisella kortilla.

edit. Verkkopankkiin tullut näköjään pari päivää sitten seuraava:

"Automatisoimme OP-Visan pääkortteihin, OP-Visa Debit- ja OP-Visa Electron -kortteihin Verified by Visa -verkkomaksamispalvelun, sekä OP-MasterCard -kortteihin MasterCard SecureCode - verkkomaksamispalvelun 11.11.2008 alkaen. Se toimii yhdessä verkkopalvelutunnusten kanssa ja tekee internet-ostosten maksamisesta kortilla entistä turvallisempaa: palvelu tunnistaa ostohetkellä maksutapahtuman osapuolet, ostajan ja kauppiaan. Luotettavan verkkokauppiaan tunnistaa Verified by Visa -tunnuksesta ja OP-MasterCardilla maksettaessa MasterCard SecureCode -tunnuksesta."

Kai tuo ryanairin maksu sitten jotenkin blokkaantuu.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2008, 21:55:38 kirjoittanut iskela »

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #897 : 19.11.2008, 09:54:44 »
Ginny: suoraan turvatarkastukseen vaan. Säästää ihan hirveesti jonotusaikaa toi netti check in

Ensimmäisellä kerralla tehtyämme online check-inin emme käytäntöä tajunneet ja jonottelimme urpoina normi check-iniin ja sen jälkeen turvatarkastukseen. Jonotuksemme aikana alkoi ryanair kuitenkin kuuluttamaan nimiämme ja tajusimme jo mennä jonon kärkeen...

Bremenin aamulento Tampereelle (klo 06.05 muistaakseni) sujui jonotuksen kannalta loistavasti noilla online papruilla sillä jonot olivat valtavat ja me pääsimme suurinpiirtein suoraan turvatarkastukseen ja läpi - suosittelen!
Tallinn rules

Zemfira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #898 : 19.11.2008, 10:01:23 »
"An error condition exists which is preventing you from continuing. You may wish to start over and try again.
If you continue to get this error message, please contact the airline."

Että semmosta.

Jotain tollasia viestejä tullu muutaman kerran mullekkin, mutta ilmeisesti vika on johtunut vaan siitä, että serveri on hetkellisesti ollut tukossa ja puolta tuntia myöhemmin homma on sitten natsannut. Noista "tukoksista" olen oppinut sen etten jätä online check-iniä enää viimeiseen päivään ellei ole pakko!
Tallinn rules

iskela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #899 : 19.11.2008, 11:52:03 »
Mitenkäs nyt kun olen mennyt varaamaan lennot niin tyhmästi, että vaihtoaikaa on Riian kentällä vain puoli tuntia, ja käsimatkatavarat pitäisi käyttää välissä turvatarkastuksessa.

Tuleeko sanomista jos käyttää edestakaisesta lennosta vain toisen suunnan? Siis menosuuntaan uusi lento ja takas tullessa edellisen varauksen tulolento.