Ryanair

(Luettu 1056518 kertaa)

potaatti

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Ryanair
« Vastaus #2200 : 14.07.2010, 08:22:57 »
Sen takia aloin epäillä, että tarviiko käsimatkatavarallisen jonotella, kun kesäkuussa viimeksi lensin Edinburghiin ja silloin mulla oli ruumalaukku ja kaverilla ei, ja sellainen tympeähkö muija siinä tiskin takana pyöritteli kaverilleni silmiään, et miks sä tähän tulit…

Paluulento oli sillä kertaa 40 min edellä aikataulusta ja saman tien kun päästiin ulos koneesta tuli jo last call Edinburghiin. En oo varma mikä se virallinen lähtöaika olisi ollut (varmaan ~10 min meidän saapumisen jälkeen), mutta tuohon aikaan olisi mielestäni pitänyt turvatarkastuksenkin olla vielä auki.  ???

Yksi juttu pirkkalassa joka kerta ihmetyttää: ihmiset jonottavat (/näyttävät jonottavan) siihen autonvuokraus tms. tiskille.  :D
"Rahat meni, mutta kyllä reissu kannatti." -M. Servo

vanDesp

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2201 : 14.07.2010, 21:04:09 »
Paljon iloa on raiskista ollu, mutta kyllähän nämä aina tympii valtavasti nämä lentojen varaamisessa niin usein ilmenevät ongelmat. Erroria puskee niin perkuleesti. "Problems" ja "Try again" tulevat tutuiksi. Sitten yhtäkkiä saatat saada jonkun varauksen läpi, itinerarykin tulee s-postiin. Jäät enää miettimään kuinka moneen kertaan summa on tililtä lopulta tästä lennosta lähtenyt. "Do NOT rebook, dublicate reservations are non refundable", yritetään muistaa...

Sähköpostiin tulee itineraryt noudattaen ilmeisesti random walk -menetelmää, toista lentoa varattaessa sitä ei tule, eikä 'Manage my bookingkaan' näytä mitään. Silti error viesti sanoo "A dublicate booking has been detected". Rahatkin on tililtä menneet, vaan oliko ne tästä varauksesta vai edelliset lennot tuplana, sattuivat olemaan saman hintaisia, joten vaikea olla varma. Kalliiseen call centeriin soitostakaan ei ole mitään apua, 10 min kuluu, kukaan ei vastaa ja opiskelijan hermot pettää, olkoon! Toisen lennon tilanne jää mysteeriksi. Ilmeisesti lentoa ei ole rekisteröity, mutta miksi rahat ovat tililtä menneet?

Sormi suussa katsellaan kai huomiseen, josko jotain kummallista tapahtuisi. Jos ei muuta niin eiköhän nuo mahdollisesti puuttuvan jatkolennon hinnat ainakin pompsahda. Mahtavaa!

koko ceellä

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2202 : 14.07.2010, 22:05:30 »
^En sit tiedä onko mulla ollut Ryanin varausten kanssa aina vaan hyvä säkä tai sulla tosi huono tai jotain siitä välistä tai jostain, heh, ihan muusta syystä johtuvat nuo kuvailemasi toistuvat onkelmat lentovarauksissaan - mulla kun ei kertaakaan ole käynyt kuvailemallasi tavalla. Vaikka olen varannut R.n lennot reilusti yli 10 krtaa, joko yhdelle tai kahdelle hengelle tai eri kohteisiinkin samalla maksukerralla jne. Ts. oikein hyvin ja ongelmitta ovat aina onnistuneet ja meilit tulleet just niin kuin pitääkin jnetc. eli nou hätä&worries wotsouevö.  (koputan päätä ;D )

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2203 : 15.07.2010, 23:50:38 »
Vaikka olen varannut R.n lennot reilusti yli 10 krtaa, joko yhdelle tai kahdelle hengelle tai eri kohteisiinkin samalla maksukerralla jne. Ts. oikein hyvin ja ongelmitta ovat aina onnistuneet ja meilit tulleet just niin kuin pitääkin jnetc. eli nou hätä&worries wotsouevö.  (koputan päätä ;D )

Sama homma, kymmenillä lentokerroilla ei mitään ongelmia. Ainoastaan kerran visa electron tökki varatessa, mut onneks mulla miljonäärinä on tuhansia eri kortteja millä kokeilla.... ;D oon vielä sellanen hääsääjä, että oon aidosti ihmettyny ku en oo saanu mitään jumiutumaan tai menemään tuplasti tai muutakaan. eli kyllä tekin toverit pystytte jos minäkin!  ;)
Choose your future - choose life.

tonjas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2204 : 18.07.2010, 23:05:07 »
kauheeta säätöä ottaako 40-60e vaihtolentoyhteys espanjaan vai lentää suoraan malagaan ja maksaa 90e, mutta sitten siihen asiaan. Onko minun päätettävä jo lentoja varatessani otanko ruumaan menevää matkatavaraa, vai voinko tuon laukku chekkauksen tehdä netissä vielä myöhemminkin vai ainoastaan kentällä lähdön yhteydessä jos mieli muuttuu .S kaveri sekotti päätä tässä lisää ja sano että tuo total price ei olisi vielä lopullinen, että jotain maksukuluja 10e/lento pitäneekö paikkansa. kuulostaa vähän...
« Viimeksi muokattu: 18.07.2010, 23:20:03 kirjoittanut tonjas »

naba

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2205 : 19.07.2010, 00:10:36 »
kauheeta säätöä ottaako 40-60e vaihtolentoyhteys espanjaan vai lentää suoraan malagaan ja maksaa 90e, mutta sitten siihen asiaan. Onko minun päätettävä jo lentoja varatessani otanko ruumaan menevää matkatavaraa, vai voinko tuon laukku chekkauksen tehdä netissä vielä myöhemminkin vai ainoastaan kentällä lähdön yhteydessä jos mieli muuttuu .S kaveri sekotti päätä tässä lisää ja sano että tuo total price ei olisi vielä lopullinen, että jotain maksukuluja 10e/lento pitäneekö paikkansa. kuulostaa vähän...
Ruumalaukun voi lisätä myöhemmin varaukseen netissä. Toki lisäyksen voi tehdä vasta kentällä tai soittamalla, mutta hinnat ovat silloin toki kovemmat.

Lentoja varatessa tulee 5e lisämaksu / lento / hlö kortilla maksamisesta. Menopaluu lennossa siis 10e/hlö. Ilman lisämaksuja voi maksaa ainoastaan Prepaid Mastercardilla. Prepaid Mastercardin voi tilata osoitteesta Neteller.com (lisätietoja asiasta saa selaamalla tätä ketjua taaksepäin)

Tässä on vielä linkki Ryanairin lisäpalveluiden hinnastoon:
http://www.ryanair.com/fi/questions/table-of-fees

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2206 : 22.07.2010, 09:24:26 »

tonjas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2207 : 22.07.2010, 13:15:59 »
Valitti Ryanairin ruoasta, joutui pidätetyksi
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/07/22/valitti-ryanairin-ruoasta-joutui-pidatetyksi/201010117/139

turha juttu, eihä kukaa voi mennä ravintolaankaa syömään ja sanoa että ei tykänny että ei maksa :) se on sit yhtiön omaa asiakaspalvelua miten tilanteen haluaa hoitaa

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2208 : 22.07.2010, 13:51:51 »

turha juttu, eihä kukaa voi mennä ravintolaankaa syömään ja sanoa että ei tykänny että ei maksa :) se on sit yhtiön omaa asiakaspalvelua miten tilanteen haluaa hoitaa

Kyllä näin voi tehdä useimmissa itseään kunnioittavista ravintoloista. Jos annoksessa on vikaa, sen voi palauttaa takaisin keittiöön ja sitä ei tarvitse maksaa.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2209 : 22.07.2010, 14:36:24 »

Kyllä näin voi tehdä useimmissa itseään kunnioittavista ravintoloista. Jos annoksessa on vikaa, sen voi palauttaa takaisin keittiöön ja sitä ei tarvitse maksaa.

No tottakai! Jos ruoka on pahaa,pilaantunutta, ei vastaa kuvausta- minäkään en maksaisi. Miksi pitäisi? Varsinkaan jos matkustaja palautti ruuan heti puraisun jälkeen. Ei ole noillakaan lentoemännillä montaa ratasta pyörinyt.
She rides rollercoasters but never screams

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2210 : 22.07.2010, 16:53:15 »
^Ja riippumatta siitä onko Rynkky oikeassa vai ei (eli oliko asiakkaan valitus perusteltu vai ei) ei tuollainen sopimusoikeudellinen riita-asia kuulu poliisille. Kanteen tuosta voi Rynkky tuosta toki nostaa jos siltä tuntuu.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

lasol

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2211 : 23.07.2010, 00:42:36 »
Payment declined joku 10 kertaa kolmella eri selaimella.

Muutin välillä mm. kortinhaltijan nimen caps lockilla kirjoitetuksi.

Koitin myös kortin numeroa yhteen ja väleillä.

Hyvät on tarjoukset, mutta liiketoiminta vois olla parempaakin kun eivät rahaa halua... ei väkisin.  >:(

edit: op visa

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #2212 : 23.07.2010, 01:47:24 »
^ Onpa erikoinen homma.. Mä tänään just varasin OP:n Visa Electronilla  ja vaikka maksamisen jälkeen tulikin joku varotussanoma, "your session (tai joku, en muista) has been locked" mutta vahvistusmaili tuli kuitenkin.

Olin kyllä puottaa silmät päästäni kun näin paljo pitäis laukuista maksaa  ;D En oo siis Ryanairilla lennellyt nyt kun niille tuli tää käsimatkatavaroiden suosimisjuttu. Onneksi ei tarvi ollakaan laukkuja mukana.

Mut kaikesta pahasta puheesta ja maineesta huolimatta, Edinburgh -Tampere menopaluu 30e ihan inhimillisiin lentoaikoihin, ei voi kuin hattua nostaa.

lasol

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2213 : 23.07.2010, 08:42:07 »
Sisko osti ja toimi ekalla ku junan vessa. Muuten toi mun OP VISA on toiminu hienosti nettiosteluissa. Rynkyn kanssa eka ongelma.

kendraJoy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2214 : 23.07.2010, 10:20:54 »
Mulla kans OP-visan kanssa herjannu joskus Ryanairin ostoissa. Olen kyllä aina laittanu sen hitaan netin piikkiin, että jos ei kerkee netti lähettää tietoja tarpeeks jouhevasti tai jotain vastaavaa. Tiiä nyt sitten, mutta lopulta aina on ostot onnistunu  :)

SaksaFani

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2215 : 06.08.2010, 17:54:12 »
Lensin 30.7 Tampereelta Stanstediin jonne saavuin n. klo 17 paikallista aikaa minulla piti olla jatkoyhteys Dubliniin kello 18:50 joka kuitenkin lähti Stanstediltä 02:00. Ryanairin asiakaspalvelun mukaan saan korvauksen yhdestä ateriasta kuittia vastaan. Täytin lapun ja olen valmis faksaamaan sen Irlantiin mutta mitä tarkoittaa käytännössä kohta:

"upon receipt of your completed form your will be contacted by post to confirm whether your claim is valid."

Luin tarinoita näistä Rynkyn korvaussokkeloista ja siitä kuinka korvauksen saaminen kestää useita kuukausia mutta mitäpä opiskelija ei tekisi 80 euron eteen, kyse siis viiden ihmisen sapuskoista ravintolassa.

tonjas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2216 : 08.08.2010, 13:28:33 »
^ Onpa erikoinen homma.. Mä tänään just varasin OP:n Visa Electronilla  ja vaikka maksamisen jälkeen tulikin joku varotussanoma, "your session (tai joku, en muista) has been locked" mutta vahvistusmaili tuli kuitenkin.

Olin kyllä puottaa silmät päästäni kun näin paljo pitäis laukuista maksaa  ;D En oo siis Ryanairilla lennellyt nyt kun niille tuli tää käsimatkatavaroiden suosimisjuttu. Onneksi ei tarvi ollakaan laukkuja mukana.

Mut kaikesta pahasta puheesta ja maineesta huolimatta, Edinburgh -Tampere menopaluu 30e ihan inhimillisiin lentoaikoihin, ei voi kuin hattua nostaa.
ihan hyvä että kannustaa käsimatkaroihin ,allekirjottainut mukaan lukien niin ei tule liikaa kantamusta mukaan kun on pakko tinkiä jostain :)

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
« Vastaus #2217 : 11.08.2010, 14:07:15 »
Hmm, mikäköhän kikka tässä viimosessa Tampere-Lontoo (19.9€) tarjouksessa mahtanee olla? Etsin reittejä tarjouksessa olleilta päiviltä eikä yhdessäkään ole 19.9€. Ainoa alennus mitä bookkauksella tulee on joku -15% alennus. vaikka halvimmat menopaluut katselen rapsahtaa silti optional taxes&fees 36e ja loppulasku 100€.

matkustusaika vloppu viikolla 45

???
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2218 : 11.08.2010, 15:14:28 »
Hmm, mikäköhän kikka tässä viimosessa Tampere-Lontoo (19.9€) tarjouksessa mahtanee olla? Etsin reittejä tarjouksessa olleilta päiviltä eikä yhdessäkään ole 19.9€. Ainoa alennus mitä bookkauksella tulee on joku -15% alennus. vaikka halvimmat menopaluut katselen rapsahtaa silti optional taxes&fees 36e ja loppulasku 100€.

matkustusaika vloppu viikolla 45

???

Eiköhän niitä lippuja ole ollut totuttuun tapaan tasan se muutama kaupan ja sitten kun ne on ehditty varata, niin loput maksavat kiltisti normihinnan.

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
« Vastaus #2219 : 11.08.2010, 16:07:53 »
Eiköhän niitä lippuja ole ollut totuttuun tapaan tasan se muutama kaupan ja sitten kun ne on ehditty varata, niin loput maksavat kiltisti normihinnan.

OK, kiitos infosta. Kuinka usein nuita alennuksia tulee? jos reissu on 3kk päästä niin kannattaako noita odotella vai maksaa tuo 102€ ?
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu