Ryanair

(Luettu 1137811 kertaa)

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Tampere--Alicante
« Vastaus #2320 : 24.11.2010, 23:53:55 »
Tampere--Alicante
 :) :) :) :) :)

Lennot alkavat maaliskuussa 2011 ja ne lennetään kahdesti viikossa keskiviikkoisin ja sunnuntaisin.

Liput tulevat myyntiin torstaina.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/ryanairilla-nyt-myos-alicanteen/198720

Ryanairin avajaislento uudella reitillä on 27.maaliskuuta 2011. Reittiä lennetään keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Lento Alicantesta lähtee kello 8.15 ja saapuu Tampereelle kello 14.00 Paluulento Tampereelta lähtee kello 14.25 ja saapuu Alicanteen kello 17.55.

http://www.lennalomalle.com/content/view/2148/43/lang,en/

Loistavaa!!!!!!!!!!!! Oli jäänyt Aamulehti puoliväliin juuri tänä aamuna,ja pääsit yllättämään minut tällä! :)

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Ryanair
« Vastaus #2321 : 02.12.2010, 09:52:53 »

Gleb

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2322 : 21.12.2010, 13:30:59 »
Ryanair aloittaa maaliskuussa lennot Lappeenrannasta Bergamoon kahdesti viikossa. Myös lennot Weezeen sekä Charleroihin jatkuvat.

Yle Etelä-Karjalan uutinen

Jakedj

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2323 : 25.12.2010, 19:24:43 »
Epäilyttää tuo yksi RyanAirin laukkusääntö.

Tiedän kyllä, että laukun pitää olla 55x40x20cm (max 10kg),
mutta lähtöpassissa lukee: "handbag, briefcase, laptop, shop purchases, cameras etc. must be carried within your 1 cabin bag".
Tarkoittaako ettei saa kantaa vedettävää laukkua ja lisäksi järjestelmäkameraani kaulassani lentokoneeseen?

En uskalla tungea väkisin järjestelmäkamerani siihen laukkuun jos menisi rikki.
Mites teillä onnisti?
oo matkustelen

leppis81

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2324 : 25.12.2010, 19:39:35 »
Tarkottaa että kaikki käsimatkatavaroina  vietävä tavara pitää olla tässä yhdessä laukussa sisällä, eli se läppäri jäkkäri tai mikä lie pitää olla laukussa sisällä.

Tampereelta voi vielä päästä huomatuksella läpitte (Eli tyyliin "laitahan koneeseen tuon sitten laukkuun tms) mutta muilla kentillä voi tulla ongelmia.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2325 : 27.12.2010, 00:44:14 »

mutta lähtöpassissa lukee: "handbag, briefcase, laptop, shop purchases, cameras etc. must be carried within your 1 cabin bag".
Tarkoittaako ettei saa kantaa vedettävää laukkua ja lisäksi järjestelmäkameraani kaulassani lentokoneeseen?

Mites teillä onnisti?
Kyllä sen sinne joutuu tunkemaan. Itse teen niin, että laitan pienemmän laukun lentolaukun sisälle, ja kun olen kävellyt koneeseen sisälle, otan sen pikkulaukun pois lentolaukusta. Pikkulaukussa on siis kamera, rahapussi yms. Kun tulee koneesta ulos toisessa päässä, ei koskaan ole enää käsketty laittamaan pikkulaukkua ison sisään. Eli vain sisään mennessä tarvii. Jos pidät kameralaukun erillään, on jopa riski, että ne suloo sen laukkuusi ja sen jälkeen sullovat vielä siihen kehikkoon. Kerran on käynyt niin Lontoossa-onneksi ei kamerlaukun kanssa. Sain vain muussaantunutta suklaata, kun suloivat väkisin. Parempi siis sulloa itse. Yleensä silloin ei edes tarvi tunkea siihen kehikkoon, jos laukku on valmiiksi  pakattu täysin.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2326 : 28.12.2010, 10:47:41 »

Mites teillä onnisti?

Mulla on kylla melkein joka kerta ollut joku pussukka sen repun lisaksi kadessa. Vali, jota useimmin lennan (Lontoo-Tre) on aika helppo siita, etta Tampereella henkilokunta ystavallisesti vinkkaa tiskilla, etta laitapa sitten tuo jarkkari/kasilaukku sitten lentolaukkuun myohemmin, ja koneeseen noustaessa siina on yleensa niin jarkyttava tunku, ettei kukaan ehdi katseleen mita kenellakin on kadessa. Lontoossa taas check-in tiskilla ei kayda, turvatarkastuksen porukkaa ei kiinnosta (koska eihan ne tieda, milla lennolla sina olet) ja ei portillakaan ole nokkaa naputettu, varsinkin, koska jarkkarin paalla kasivarrella lepaa usein pitka takkini. Kuitenkin olen aina pitanyt kassissani vahan ekstratilaa, jos joudun tunkeen kamerani sinne siihen asti, etta paasen koneeseen sisaan.

Viimeksi mulla oli repun lisaksi jalkalampun varjostin, jonka sain pienen murinan jalkeen vieda. Tiedan tosin, etta kaikki eivat ole olleet yhta onnekkaita, mutta lennettyani tuon valin nyt noin 50 kertaa ongelmia pienesta ylimaaraisesta kassista ei ole tullut.
She rides rollercoasters but never screams

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2327 : 28.12.2010, 11:26:15 »

Mites teillä onnisti?

Mulla on kylla melkein joka kerta ollut joku pussukka sen repun lisaksi kadessa. Vali, jota useimmin lennan (Lontoo-Tre) on aika helppo siita, etta Tampereella henkilokunta ystavallisesti vinkkaa tiskilla, etta laitapa sitten tuo jarkkari/kasilaukku sitten lentolaukkuun myohemmin, ja koneeseen noustaessa siina on yleensa niin jarkyttava tunku, ettei kukaan ehdi katseleen mita kenellakin on kadessa. Lontoossa taas check-in tiskilla ei kayda, turvatarkastuksen porukkaa ei kiinnosta (koska eihan ne tieda, milla lennolla sina olet) ja ei portillakaan ole nokkaa naputettu, varsinkin, koska jarkkarin paalla kasivarrella lepaa usein pitka takkini. Kuitenkin olen aina pitanyt kassissani vahan ekstratilaa, jos joudun tunkeen kamerani sinne siihen asti, etta paasen koneeseen sisaan.

Viimeksi mulla oli repun lisaksi jalkalampun varjostin, jonka sain pienen murinan jalkeen vieda. Tiedan tosin, etta kaikki eivat ole olleet yhta onnekkaita, mutta lennettyani tuon valin nyt noin 50 kertaa ongelmia pienesta ylimaaraisesta kassista ei ole tullut.
Aika outoa, että sinulla on ollut noin hyvä tuuri! Kyllä minulle on nimenomaan Lontoon turvatarkastuksessa käynyt niin, että piti tunkea se käsi8laukku (jossa kamera oli) sinne lentolaukkuun. Virkailija kysyi, millä yhtiöllä lennän. Näkeehän sen jopa lentolipusta. Takkikin on käsketty joskus pukemaan päälle lähtöportilla (yleensä se on ollutkin). Vielä pari vuotta sitten onnistuin laittamaan käsi/olkalaukun takin alle, jolloin se meni hyvin,mutta nyt tänä vuonna on saattaneet kiinnittää siihenkin huomiota, kun pönköttää takin alla.
Lontoon kenttä on myös ollut ainoa, jossa on Rynkyn porteilla kuuluteltu, että mikäli on käsimatkatavaran lisäksi kassia tai muuta käsissä, heillä on oikeus jättää sinut koneesta! Esim. Bergamon kentällä on oltu löysempiä. Pahin on kai Kaunasin kenttä (itse en ole käynyt, koska en tykkää Kaunasiata-olen siis käynyt autolla siellä), jossa esim. otetaan käsimatkatavarasta jopa 50ml hiuslakat pois ja syynätään muutenkin tosi tarkkaan. Serkkuni on Finnairin lentoemäntä (tai joku niiden esimies oikeastaan) ja oli vakuutellut kentällä, että kyllä tuon lakan saa viedä koneeseen, kun on niin pieni, mutta sekin oli pois otettu.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2328 : 28.12.2010, 12:56:39 »

Laita päälle takki, jossa on isot taskut. Runko vasempaan, lasi oikeaan taskuun. Matkaopaskirjat taas sopii reisitaskuhousuihin.

Tuo sillä edellytyksellä, että runko on suhteellisen kompakti, 500D ainakin menisi hyvin.

leppis81

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2329 : 28.12.2010, 13:04:33 »
Lainaus käyttäjältä: Matkailu-addikti
;) link=topic=1321.msg281998#msg281998
Pahin on kai Kaunasin kenttä (itse en ole käynyt, koska en tykkää Kaunasiata-olen siis käynyt autolla siellä), jossa esim. otetaan käsimatkatavarasta jopa 50ml hiuslakat pois ja syynätään muutenkin tosi tarkkaan.

Luulin että mulle sattu vaan joku virkaintonen kun syynäs 50ml spray-dödön pois, koska siinä on palavaa ainetta. Mutta taitaa olla kaunasissa sitten ihan tapana.
Voiskohan tuolle tyrkätä käteen jonku lapun missä on selvitetty että tuon saa viedä mennessään. Tosin tokkopa tuo muutosta toisi.  :-\

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2330 : 28.12.2010, 13:23:04 »
Lainaus käyttäjältä: Matkailu-addikti
;) link=topic=1321.msg281998#msg281998
Pahin on kai Kaunasin kenttä (itse en ole käynyt, koska en tykkää Kaunasiata-olen siis käynyt autolla siellä), jossa esim. otetaan käsimatkatavarasta jopa 50ml hiuslakat pois ja syynätään muutenkin tosi tarkkaan.

Luulin että mulle sattu vaan joku virkaintonen kun syynäs 50ml spray-dödön pois, koska siinä on palavaa ainetta. Mutta taitaa olla kaunasissa sitten ihan tapana.
Voiskohan tuolle tyrkätä käteen jonku lapun missä on selvitetty että tuon saa viedä mennessään. Tosin tokkopa tuo muutosta toisi.  :-\
Kuulemma kentät saa ite tehdä lisä-sääntöjä, jos haluaa. ELi kai ne on sillä kentällä sen kieltäneet sitten.
Mä olen kampaaja, ja siksi tuosta moni nyt kertonut, kun ostaneet multa siksi juuri pinenen hiuslakan, että saa viedä. Nyt tiedän jo varottaa Kaunasiin menijöitä, että ottaa mielummin jonkun pullonjämän, jos löytyy pikkupullossa. Jättää sitten suosiolla sinne. Jotkut kun harmiteleet, kun jäänyt laadukas lakka viikonlopun käytön jälkeen sinne!

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2331 : 28.12.2010, 14:46:04 »
Kuulemma kentät saa ite tehdä lisä-sääntöjä, jos haluaa. ELi kai ne on sillä kentällä sen kieltäneet sitten.

Harvemmin ne mitään kenttäkohtaisia tiukennuksia on, vaan lähinnä maa tai sitten harvemmin lentoyhtiö.

Suomessakin on vuosien saatossa vaihtunut useampaankin kertaan saako torch-sytytin olla matkassa vai ei; siinä on sikarimies ihmeissään kun välillä se on ok ja välillä sitten taas ei. Ja ainakin Saksassa joskus ratsattiin kaikki Zipot, jotka muualla ei kiinnostanut ketään lainkaan. Tämän lisäksi esim. Latviassa lähtee kuuleman mukaan piilolinssinesteet. Ota näistä nyt sitten selvää.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2332 : 28.12.2010, 14:53:35 »

Harvemmin ne mitään kenttäkohtaisia tiukennuksia on, vaan lähinnä maa tai sitten harvemmin lentoyhtiö.

Suomessakin on vuosien saatossa vaihtunut useampaankin kertaan saako torch-sytytin olla matkassa vai ei; siinä on sikarimies ihmeissään kun välillä se on ok ja välillä sitten taas ei. Ja ainakin Saksassa joskus ratsattiin kaikki Zipot, jotka muualla ei kiinnostanut ketään lainkaan. Tämän lisäksi esim. Latviassa lähtee kuuleman mukaan piilolinssinesteet. Ota näistä nyt sitten selvää.
No serkkuni sanoi, että kenttäkohtaisia. On neuvonut joskus meille omatoimi-matkaajille tarkistamaan kenttien omilta sivuilta ohjeet. Se on lennellyt ympäri maapalloa yli 30v ja törmännyt näihin sääntöihin. Mutta juu, ärsyttävää se on,kun ei varmaksi tiedä.Ja ennen aina tuotiin joka paikasta viinipullo, joka oli kiva korkata pitkän aikaa reissun jälkeen ja muistella reissua. Nyt se ei onnistu viikonloppu-reissuilla ja ruumaan muutenkin tylsä laittaa.
Nytkin mennään seuraavaksi Easylla Lontoon kautta Maltalle, ja ei siis voi oikein mitään sellaista ostaa. On toki matkalaukku,mutta tarkkaan saa puollonkin pakata, ettei säry, jos haluaa tuoda. Ennen oli näppärä käsimatkatavarana tuoda,

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2333 : 28.12.2010, 23:12:59 »
Ja ennen aina tuotiin joka paikasta viinipullo, joka oli kiva korkata pitkän aikaa reissun jälkeen ja muistella reissua. Nyt se ei onnistu viikonloppu-reissuilla ja ruumaan muutenkin tylsä laittaa.
Nytkin mennään seuraavaksi Easylla Lontoon kautta Maltalle, ja ei siis voi oikein mitään sellaista ostaa. On toki matkalaukku,mutta tarkkaan saa puollonkin pakata, ettei säry, jos haluaa tuoda. Ennen oli näppärä käsimatkatavarana tuoda,

Miksei voi ostaa kentältä? Minä tuon yhä joka reissusta useita viina- ja viinipulloja ilman tunnontuskia.

Ruumalaukkuun saa taitavasti pakaten sopimaan helposti 3-5 viinipulloa ilman rikkoutumisvaaraa. Koskaan ei ole minulla viinipullo hajonnut ruumassa, ei edes repussa, mutta yhden kerran korkkasi Stanstedissa käsimatkatavarassa tölkki brittialea.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2334 : 28.12.2010, 23:28:00 »
Ja ennen aina tuotiin joka paikasta viinipullo, joka oli kiva korkata pitkän aikaa reissun jälkeen ja muistella reissua. Nyt se ei onnistu viikonloppu-reissuilla ja ruumaan muutenkin tylsä laittaa.

Miksei voi ostaa kentältä? Minä tuon yhä joka reissusta useita viina- ja viinipulloja ilman tunnontuskia.

Ruumalaukkuun saa taitavasti pakaten sopimaan helposti 3-5 viinipulloa ilman rikkoutumisvaaraa. Koskaan ei ole minulla viinipullo hajonnut ruumassa, ei edes repussa, mutta yhden kerran korkkasi Stanstedissa käsimatkatavarassa tölkki brittialea.
No aika surkeat on usein valikoimat kentällä verrattuna "maihin". Lisäksi kun tullaan usein vaihdolla (kuten Maltalta) ,niin tarkoittaisi ostamista Lontoon kentältä. Ei siinä sitten paljon Maltan matkan muistoa ole-sama hakea Alkosta. Katotaan nyt,jos laittas edes yhden ruumaan menevään laukkuun. Kerran vaan oli kaverilla hajonnut.. Ainakin pantava muovipussia varulta ympärille.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2335 : 30.12.2010, 16:02:04 »
Aika outoa, että sinulla on ollut noin hyvä tuuri! Kyllä minulle on nimenomaan Lontoon turvatarkastuksessa käynyt niin, että piti tunkea se käsi8laukku (jossa kamera oli) sinne lentolaukkuun. Virkailija kysyi, millä yhtiöllä lennän. Näkeehän sen jopa lentolipusta.

Outoa. Miksi sita virkailijaa Stanstedilla se kiinnostaisi? Eihan se ole Ryanairin hommissa. Niita (pitaisi ainakin) kiinnostaa lahinna matkatavaroiden turvallisuusaspektit. Mutta naihin ylimaaraisiin tavaroihin on kikkansa. Itsevarma olemus, hymy ja suuret taskut auttavat myos!

ärsyttävää se on,kun ei varmaksi tiedä.Ja ennen aina tuotiin joka paikasta viinipullo, joka oli kiva korkata pitkän aikaa reissun jälkeen ja muistella reissua. Nyt se ei onnistu viikonloppu-reissuilla ja ruumaan muutenkin tylsä laittaa.
Nytkin mennään seuraavaksi Easylla Lontoon kautta Maltalle, ja ei siis voi oikein mitään sellaista ostaa. On toki matkalaukku,mutta tarkkaan saa puollonkin pakata, ettei säry, jos haluaa tuoda.

Musta taas toi on tosi outoa! Vien jatkuvasti pulloja ruumassa (alkoholistin tunnusmerkki?) eika ole koskaan mitaan mennyt rikki rinkassa- sehan on pakkauskysymys. Rinkka/laukku taytyy olla tosi tiivis ja piukea, ettei pullo kolahtele mihinkaan. Jouluna toin 7 suurta belgialaista olutta rinkassa, hyvin tuli perille.
She rides rollercoasters but never screams

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2336 : 30.12.2010, 20:24:20 »
Aika outoa, että sinulla on ollut noin hyvä tuuri! Kyllä minulle on nimenomaan Lontoon turvatarkastuksessa käynyt niin, että piti tunkea se käsi8laukku (jossa kamera oli) sinne lentolaukkuun. Virkailija kysyi, millä yhtiöllä lennän. Näkeehän sen jopa lentolipusta.

Outoa. Miksi sita virkailijaa Stanstedilla se kiinnostaisi? Eihan se ole Ryanairin hommissa. Niita (pitaisi ainakin) kiinnostaa lahinna matkatavaroiden turvallisuusaspektit. Mutta naihin ylimaaraisiin tavaroihin on kikkansa. Itsevarma olemus, hymy ja suuret taskut auttavat myos!

ärsyttävää se on,kun ei varmaksi tiedä.Ja ennen aina tuotiin joka paikasta viinipullo, joka oli kiva korkata pitkän aikaa reissun jälkeen ja muistella reissua. Nyt se ei onnistu viikonloppu-reissuilla ja ruumaan muutenkin tylsä laittaa.
Nytkin mennään seuraavaksi Easylla Lontoon kautta Maltalle, ja ei siis voi oikein mitään sellaista ostaa. On toki matkalaukku,mutta tarkkaan saa puollonkin pakata, ettei säry, jos haluaa tuoda.

Musta taas toi on tosi outoa! Vien jatkuvasti pulloja ruumassa (alkoholistin tunnusmerkki?) eika ole koskaan mitaan mennyt rikki rinkassa- sehan on pakkauskysymys. Rinkka/laukku taytyy olla tosi tiivis ja piukea, ettei pullo kolahtele mihinkaan. Jouluna toin 7 suurta belgialaista olutta rinkassa, hyvin tuli perille.
No empä tiedä, miksi kiinostaa, mutta onpa näin käynyt. Ollaan myös huomattu, että esim. Bergamon kentällä hoikat kauniit blondit sai viedä käsilakun helposti, jos oli miesvirkailija.. Eli liekö sitten niin, ettei pärstä miellytä.

Omat pullot ei oo koskaan särkyneet, mutta kerran oli laukku märkä, kun jonkun viereisen laukussa oli särkynyt. On siinä toki sekin ongelma, kun kahden ihmisen kaikki kamppeet tunkee yhteen laukkuun, niin paino-rajakin tulee vastaan. Lasipullot kun painaa kuitenkin En nyt muista oliko Easyllä korkeampi painoraja. Toisaalta niillä saa käsimatkatavara painaa mitä vaan, niin voihan sitä raivata tilaa matkalaukkuun viinille. Ennen kun  käsimatkatavaraan sai panna pulloja, tuli tuotua esim useampi erikoisempi olutpullo. Harvoin silloin punnittiinkaan.
Suoraan sanottuna oluet (etenkin tollaset Belgialaiset ;) ) on enemmän meidän alaa kuin viinit, mutta ne ne vasta painaakin jos muutamaa sorttia ottaa. Kesällä tuotiin autolla Belgiasta toistakymmentä eri laatua. Oli juhlaa, kun ei tarvinnut punnita :) Aina vaan ei ehdi automatkalle, vaikka ne muutenkin on enemmän meidän makuun kuin oluiden takia ;)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2337 : 30.12.2010, 20:55:55 »
Vähän offtopic, sori kaikki foorumipoliisit:

Mä olen kampaaja...
Suoraan sanottuna oluet (etenkin tollaset Belgialaiset ;) ) on enemmän meidän alaa kuin viinit, mutta ne ne vasta painaakin jos muutamaa sorttia ottaa. Kesällä tuotiin autolla Belgiasta toistakymmentä eri laatua. Oli juhlaa, kun ei tarvinnut punnita :) Aina vaan ei ehdi automatkalle, vaikka ne muutenkin on enemmän meidän makuun kuin oluiden takia ;)

Kyllä sitä ihminen voi erehtyä... olin nimittäin aikaisempien viestien perusteella ihan varma, että olet Rynskyllä töissä. Mutta nyt uskon, ettet ole.  :D

Ja minäkin tuon paljon mieluummin belgioluita autolla peräkontillisen kuin 5 pulloa punkkua halpalennolla. On muuten yhä muutaman korillisen verran varastossa. ;D

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2338 : 31.12.2010, 13:03:44 »
Vähän offtopic, sori kaikki foorumipoliisit:

Mä olen kampaaja...

Kyllä sitä ihminen voi erehtyä... olin nimittäin aikaisempien viestien perusteella ihan varma, että olet Rynskyllä töissä. Mutta nyt uskon, ettet ole.  :D

Ja minäkin tuon paljon mieluummin belgioluita autolla peräkontillisen kuin 5 pulloa punkkua halpalennolla. On muuten yhä muutaman korillisen verran varastossa. ;D
Jaa Rynkyllä töissä :D :D Ei ikuna lentoemäntää minusta! En edes tykkää lentämsiestä, (vaikken pelkääkkään kuin pahassa ravistelussa), mutta se nyt vaan on niin paljon nopeampaa kuin autoilu, kun haluaa nähdä monia maita.
Jos oon kehunut sun mielstä niitä liikaa, niin ei meillä oikeesti ole ikinä ollut isompia ongelmia siellä. Sitäpaitsi Pirkkalan kentälle on 30km, kun Hesaan aika paljon enemmän! Ja Easylla (jota moni kehuu paremmaksi) on vain 3 suoraa kohdetta. Tosin aika hyviä vaihdon kautta Gatwickistä.

Kössi Pöde

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2339 : 05.01.2011, 19:24:10 »
Kaverien puolesta kyselisin tällaista: jos Ryanairin lento Tampereelta Stanstediin huhtikuussa on aikataulun mukaan perillä 16.30, niin mihin aikaan sieltä kannattaisi varailla Easybusin nysseä Baker Streetille, vai kannattaako ollenkaan? Millä todennäköisydellä ehtii 16.40 lähtevään? Noita lähtee 20 minsan välein, ja varattu lippu käy firman sivujen mukaan myös alle tunnin aiemmin tai myöhemmin lähteviin busseihin. Onko mitään saumaa viidellä kaverilla mahtua esim. varattua myöhempään autoon, kun näyttivät olevan jotain 18 hengen minibusseja?