Qatar Airways ja Dohan kenttä

(Luettu 38361 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Qatar Airways ja Dohan kenttä
« Vastaus #60 : 21.04.2017, 14:08:39 »
MInulle ainakin tuli juuri Qatarilta tarjous sähköpostiin:

http://www.qatarairways.com/fi/en/offers/campaign.page?cid=EMFI570
Itse olen varannut turisti/business-lipun Saigoniin, paluussa taitaa olla 787:n ensi lento Suomeen. Toivottavasti eivät tiputa minua turistiin, jos haluavat joitakin isokenkäisiä businekseen. Anteeksi, en huomannut että ei ole tarjous voimassa vuoden vaihteessa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2017, 14:13:57 kirjoittanut cha am fani »

ROP

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 27.04.2017, 11:16:45 »
Tuo Qatarin tarjous näyttää menevän umpeen 3.5. Vähän kutkuttaisi Balin lennot syksylle, mutta en pysty vielä varaamaan duuni- yms. asioiden takia. Onko tietoa, uusiiko Qatar nuo tarjoukset myöhemmin, ts. saako samaan hintaan yleensä myöhemminkin lentoja?

servechilled

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 27.04.2017, 19:54:55 »
Ei kellään ole sellaista kristallipalloa, josta näkisi QA:n tulevat tarjoukset. Tuo 550 euroa Balille on hyvä hinta mutta ei mikään ainutlaatuinen. Eiköhän vastaavan tasoinen hinta ole jatkossakin tarjolla joltain yhtiöltä - toki ei välttämättä haluamillesi päiville.

ROP

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #63 : 04.05.2017, 15:36:23 »
Lähinnä nyt ajattelin, että onko heillä tapana uusia tarjouksiaan samaan tapaan kuin Finskillä tai Norjalaisilla.
Noh, se tarjous umpeutui ja nyt odotellaan muuta sopivaa  mihin voi iskeä kiinni.  ;D

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #64 : 06.06.2017, 22:27:45 »
Meni jotenkin usko Qatariin, peruutin kolme menopaluulentoa, onneksi saan niistä melkein kaikki rahat takaisin. No varasin sitten talveksi Finskin puolen vuoden lipun Bangkokiin, value-lippu 600 euroa (o-a viisumi on).
No odotellaan rahoja luottokorttitilille, tuli jo vahvistusviesti kaikista kolmesta palautuksesta.

Klose

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #65 : 06.06.2017, 22:37:05 »
Samoin uskon suhteen Qatariin, luotto meni .
Tiedä sitten pitäisikö peruutella vai odotella ja ihmetellä. Onneksi on turva peruutukselle.

splinky

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #66 : 06.06.2017, 23:23:08 »
Itse varasin toissa päivänä meno-paluun Balille Dohan kautta hintaan 550€ (elokuun lopusta syyskuun loppuun). Parasta toivoen ettei sen kummempaa hämminkiä siellä tule jotta reissuun päästään.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 17.06.2017, 23:09:08 »
Tiedä sitten pitäisikö peruutella vai odotella ja ihmetellä. Onneksi on turva peruutukselle.

Minkälainen ongelma sinulla ilmeni ko. lentoyhtiön kanssa? Ja mitä pitäisi odotella ja ihmetellä?

TA_Thompson

• Vieras
« Vastaus #68 : 18.06.2017, 09:32:47 »

Minkälainen ongelma sinulla ilmeni ko. lentoyhtiön kanssa? Ja mitä pitäisi odotella ja ihmetellä?

Oma veikkaus on, että liittyy näihin viimeaikaisiin "terrorismisyytöksiin" Qatarin valtiota vastaan.

budjettireissaaja

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #69 : 10.07.2017, 13:59:10 »
Millanen, tai lähinnä kuinka iso Dohan kenttä on? Kattelin lentoja Dohan kautta Balille ja vaihtoaikaa jäis Dohassa vaan 45minuuttia. Onko ihan mahdotton vaihto? En yleensä noin lyhyellä vaihtoajalla oo uskaltanu jatkolentoja ottaa, mutta nyt halpa hinta houkuttelis ;D

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #70 : 10.07.2017, 15:01:39 »
No, Itse olen vaihtanut konetta Dohassa samanlaisella aikataululla Bangkokin koneesta Tukholman koneella. Dohassa sai saman tien selvittää mistä lähtee kone Tukholmaan, sitten juoksuksi, valotaulu vilkutti last callia. Itse en sellaisella aikataululla vaihda konetta jatkossa.
Itse kyspsyin Qatariin lopullisesti, yritin vielä yhtä reissua. Minulla oli siunaantunut yli 50000 pojoa. Minulle luvattiin jo alustavasti korotus välille AKL-DOH businekseen, tunnin kuluttua tuli uusi viesti: eipä onnistu kortous, no value lipusta 146 euroa takkiin. Tuli joku anteeksipyyntö viesti, vastasin tilanneeni lennot muuta kautta: HEL-NRT-AKL-SYD-SIN-HEL. Tilasin Naritalta kiertoajelun. Paluussa on tosin tunnin vaihtoaika Sydneyssä ja Singaporessa 1 h 20 min, ei mitään väliä kun on samalla lipulla ja One Wordillä. Hinta tosin kalliimpi kuin Qatarilta, mutta on mukavammat lentoajat.

Fisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Matkajuttuja
« Vastaus #71 : 10.07.2017, 15:51:47 »
Lentäessäni keväällä Helsingistä Dohan kautta Singaporeen, piti Dohassa kulkea turvatarkastuksen läpi ja jonojen ollessa melko pitkät, ohjattiin porukkaa toiselle tarkastuspisteelle jonkunmoisen kävelymatkan päähän. 45 min vaihto olisi tehnyt todella tiukkaa.
Juttuja reissuilta: http://matkajutut.blogspot.fi/

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #72 : 10.07.2017, 20:00:26 »
Siirtyessäni Bangkokin lennolta Tukholman lennolle ei ollut Dohassa turvatarkistusta ollenkaan. Väliilä on joutunut välillä ei, en tiedä perustuu

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 12.07.2017, 13:08:31 »
Minulla on liput Qatar Airways'llä HKI-Dubai-HKI Dohan kautta syyskuussa.

Tällä hetkellä kaikki lennot Doha-Dubai välillä on peruttu ja näyttää vähän siltä, ettei solmu aukea ennen tuota matkaan.

Mikäli QA ei pysty järjestämään lentoja, niin mitä oikeuksia minulla on? Päteekö tähän esim. EU:n myöhästyneestä/perutusta lennosta saatava korvaus (600€/lento). Vai onko tämä Force Major -case?

Käsittääkseni tällä hetkellä QA tarjoaa Dubaihin (ja muihin bannattuihin lähi-idän maihin) lipun ostaneille rahoja takaisin tai vaihtoehtoisesti määräänpään vaihtoa lähimmälle mahdolliselle kentälle.
Itseäni tuo määränpään vaihtio ei houkuttele, koska mikään lähikenttä ei kiinnosta.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #74 : 12.07.2017, 13:37:47 »
No minulle Qatar palautti Abu Dhabin lennon rahat täysimääräisenä. Ensiksi ei meinannut maksaa lippuehtojen mukaan täysimääräisenä, soitin Qatarin privilege-numeroon, pyysivät laittaa lisätekstin refund-palautusviestiin, että lento on Arabiemiraatteihin. Lippuni oli ostanut Qatarilta.

reflektia

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #75 : 12.07.2017, 14:10:53 »
Käsittääkseni tällä hetkellä QA tarjoaa Dubaihin (ja muihin bannattuihin lähi-idän maihin) lipun ostaneille rahoja takaisin tai vaihtoehtoisesti määräänpään vaihtoa lähimmälle mahdolliselle kentälle.
Itseäni tuo määränpään vaihtio ei houkuttele, koska mikään lähikenttä ei kiinnosta.
On myös mahdollista saada kolmannen maan kautta reititys, esim HKI-DOH-MCT-DXB, mutta lippumuutos onnistuu aikaisintaan 72 tuntia ennen lähtöä. Tässä voisi myös onnistua vaihto finnairin suoriin lippuihin. Jos kyseessä on lomamatka/yms oma meno, niin helpointa (vähiten stressaavaa) lienee peruuttaa liput ja ostaa uudet liput muuta kautta itse. Ennen kuin toi aikaraja ottaa kiinni QR ei tarjoa muutoksia.

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 12.07.2017, 14:13:26 »
Tämä teksti QA:n omilla sivuilla:

Lainaus
Qatar Airways has suspended all flights to the Kingdom of Saudi Arabia, UAE, Kingdom of Bahrain and Egypt until further notice.

All customers booked on affected flights will be provided with alternative options, including the option of a full refund on any unused tickets and free rebooking to the nearest alternative Qatar Airways network destination.

Please check this page regularly for further flight updates.

For passengers with existing bookings, please call +974 4022 0072 or contact your nearest Qatar Airways office: https://www.qatarairways.com/en/worldwide-offices.html

For more information regarding refund options please visit: http://support.qatarairways.com/hc/en-us/articles/115008284008-How-do-I-go-about-rebooking-or-refunding-my-ticket-

Within the Kingdom of Saudi Arabia, UAE, Kingdom of Bahrain and Egypt please use: https://refundsapp1.blueivysync.com/refund_form/customer-refund.html

For further information and FAQs please visit: http://support.qatarairways.com/hc/en-us/sections/115002369667-FAQs

Paras vaihtoehto olisi suorat liput Finskille.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 13.07.2017, 00:04:26 »
Mikäli QA ei pysty järjestämään lentoja, niin mitä oikeuksia minulla on? Päteekö tähän esim. EU:n myöhästyneestä/perutusta lennosta saatava korvaus (600€/lento). Vai onko tämä Force Major -case?

EU:n vakiokorvausta ei tarvitse maksaa jos lento perutaan yli kaksi viikkoa ennen vaikka ei olisi mitään erityisolosuhteita. Periaatteessa sama säännös sanoo, että matkustajalle on ensisijaisesti tarjottava uudelleenreititystä samaan kohteeseen ja vasta toissijaisesti rahoja takaisin, mutta käytännössä kokonaan peruutettujen reittien yhteydessä lentoyhtiöt ovat ilman seuraamuksia selvinneet vain rahat palauttamalla. Realistiset vaihtoehdot ovat siis rahat takaisin tai Qatarin vapaaehtoisesti tarjoama kohteen vaihto jonnekin lähelle.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #78 : 22.08.2017, 12:45:23 »
Olisikohan päivitettyä näkemystä ao. lentoyhtiön tilasta? Alkuvuodelle tarjoaisivat hyvään hintaan himoitsemaani yhteyttä, mutta hiukan arveluttaa.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #79 : 23.08.2017, 06:30:47 »
No minä sain lentoni rahat Abu Dhabiin täysimääräisenä takaisin lähettämällä sähköpostia Privilege clubiin. Heillä oli myös Suomi-numero, johon pystyi hoitaa asioita, halusivat tosin puhelun alkuun tietää Privilege-kortin numeron. Tuli siinä sitten peruttua Vietnamin ja Bangkokin lennot. Kun näin edullisen lipun Aucklandiin ostin sen. Qatar antoi minulle pitkään paluuseen pistekorotuksen businekseen, seuraavana päivänä se etu minulta kumottiin. Kypsyin tähän aivan täysin ja peruutin koko lennon. Koska ei ollut flexible lippu, tuli takkiin jotakin 100 euroa.
Yritän vielä kertaalleen käyttää Qatarin pisteitäni välille BKK-HAN yhteen suuntaan, menoon flexible-lipun turistista ja paluuseen business-liput.
Pisteeni toki riittäisi kahteen business-lippuun, menopaluu Hanoihin Bangkokista. Menolennolle yritän sitten saada business-paikkoja Qatarin sivujen kautta tai viimeistään Suvarnabhumilla, koska minulla on 10 credit-pistettä. Bangkokiin lennän sitten Finskillä, 6 kk value-lippu alle 600 euroa.No loppupeleissä olisin ollut pulassa Abu Dhabin palautuksen kanssa, jos minulla ei ollut Privilege-korttia.