Kysy mita kysyt...

(Luettu 196872 kertaa)

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kysy mita kysyt...
« Vastaus #720 : 24.10.2013, 13:35:29 »
Ajattelin kysy täällä nopeasti tällaista asiaa... Voiko ulko-oveen laittaa sellaisen nupin, johon vetää pistorasiasta piuhat ja siihen katkaisijan? Siis jos siihen laittaa asianmukaiset varoituskyltit. Esim. "hengenvaara - älä satu" jne.

Edit: Tai ei siis nyt ihan ulko-oveen vaan siinä on eteinen välissä ja sitten ovet asuntoon. Siinä ei ole tällä hetkellä minkäänlaista ripaa tai nuppia tai mitään mistä ovea voisi kiskoa auki...
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013, 13:45:09 kirjoittanut Radical »
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #721 : 26.10.2013, 09:20:49 »
Muistan lukeneeni lehtijutun vastaavasta virityksestä joskus kauan sitten. Olisiko joku kuollutkin. Tuomion siitä sai.

Ehkä joku vähän softimpi tapa voisi olla parempi ja sellainen jolla voi valita kohteensa. Kotia kun vissiin on tarkoitus suojata. Sähkö on aika paha ja arvaamaton.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #722 : 27.10.2013, 11:38:12 »
Muistan lukeneeni lehtijutun vastaavasta virityksestä joskus kauan sitten. Olisiko joku kuollutkin. Tuomion siitä sai.

Ehkä joku vähän softimpi tapa voisi olla parempi ja sellainen jolla voi valita kohteensa. Kotia kun vissiin on tarkoitus suojata. Sähkö on aika paha ja arvaamaton.

Jees, sähkö (jo muutama kymmenen milliampeeria riittää sydämmelle. Voltteja sit kestääkin jo vähän enemmän)  on kyllä vaarallinen leikkikaveri, mutta enpä paljon tunne sääliä virkavaltaa kohtaan. Toki niilläkin on perheet jne. ja taidan laittaa muutaman 300kg:n supermagneetin eteiseen ja siihen sit joku katkaisin (rautaahan niillä on aika paljon matkassa, joten saavat repiä itsensä ilkosille ja pyöriä pitkin eteistä). Pitää katsoa kuka on paikkakunnan kovin penkkimies... :) Luottotietoja tietenkään unohtamatta. On mulla toki muitakin vihamiehiä kuin kytät ja viime talvena nauroinkin itseni poikki, kun yksi tyyppi oli laittanut vakuuttavan tappouhkauksen postilaatikkooni. Paperissa luki ammattimaisesti "liha tiski". :)

Edit: Raapaistaan nyt vähän omaa näkökulmaa vielä... Tätä vihaa ei moni varmasti ymmärrä, jos ei ole tällaista omakohtaista kokemusta eikä varmasti näin selittämälläkään. Törkeä/sairas ansa toi olis eikä tuollaista voisi millään puolustellakaan, ehkä liventäviä asianhaaroja vois olla. Mut joo, omaa henkeä on myös uhattu moneen kertaan ja oma oikeustaju ei riitä siihenkään. Välillä on joutunut heilumaan aseidenkin kanssa, kotiin ei ole mitään tulemista, siinä kulkee varmasti muillakin raja. Toki virkavalta saa mut tällä ikää hakea ilman vastarintaa, jos olen jotakin tehnyt, mutta se et ei saa elää muuten sit rauhassa ei ainakaan auta asiaa vaan tulee sit pahoja ylilyöntejä kumminkin puolin. Vaikea sitäkään oli ymmärtää, että joskus pysäytettiin aina kun vain auto nähtiin ja se tutkittiin myös mahdollisimman näyttävästi vaikka tiesivät, että sieltä nyt viimeiseksi mitään laitonta löytyi noihin aikoihin, olin tosi tarkka kaikesta... Kotietsinnöissä vietiin monesti kaikenlaista turhaa tietokoneista kopiokoneisiin ja tavarat oli asemalla monesti ainakin puoli vuotta. Kotietsinnöissäkin löytyi usein myös jotakin "laitonta", mulla täytyi olla kuitit aina ihan kaikkeen. Joskus kysyinkin, että mitä jos tekisin teille etsinnän, niin löytyiskö kuitit kaikkeen mitä talosta löydän. Talokin meinas kerran roihahtaa eräiden perusteellisten etsintöjen jälkeen ja en saanut korvauksia edes kokolattiamattoon vaikka sekin meni pilalle ja lastulevy sen alla oli jo musta, se oli todella pienestä kiinni (jos olis palanut, niin kyllä se mun syyksi olis tietysti ajettu, koska niin sen päätti apulaispoliisipäällikkö). Vessanpöntöt väännettiin auki ja jätettiin vuotamaan samoin kaapit, jos oli lukossa, kaikki tavarat paiskottiin lattialle, säkkituolit revittiin auki ja levitettiin pitkin asuntoa ja kaikkea muuta yhtä järkevää. Sit mun talon ohi ajeltiin monta vuotta kaksi kertaa päivässä ja olikin ihme, että en jo ampunut. Monet jutut jäi vuosiksi uniin asti ja ahdistus ja paineet olivat järkyttävät, että jollakin lailla olen saanut tuomioni vaikka monista hommista ulkopuolisen/poliisin silmissä pääsinkin. Ymmärrän, että mun täytyy saada tuomio kans, mutta laki kun ei ole kaikille sama ja aina en toki ole ollut syyllinenkään. Melkein kaksi vuosikymmentä kestänyt kyttääminen ja kiusanteko kumminkin puolin on jo mennyt niin henkilökohtaiseksi... Ei taida pian auttaa kuin muutto pois sitku tuomiot on hoidettu. En siis itse ole ollenkaan mikään pyhimys, mutta luulisi sentään, että lakia valvovat tyypit tekisivät asiat vähän lakien mukaan, mutta aivan toisin oli monesti... Pienellä paikkakunnalla jää helposti silmätikuksi ja sun menneisyyttä ei unohdeta koskaan, terveyskeskuksessakin muistettiin kohdella aina törkeästi, lekuriin ei välillä päässyt vaikka tulehdusarvot oli korkealla ja jalka täynnä mätää ja silmä muurautuneena umpeen (olen vielä erityisseurattava, jos tulehdusarvot on koholla. Kotiin vaan ja olis saanut niiden puolesta ilmeisesti kuolla... Mulla oli joskus stafylokokki veressä, toki vika oli alun perin mun et senkin sain. Mutta se et kotiin vaan vaikka verojakin makselin. Kemissä käväisin teholla ja huomasivat siinä samalle, että tulehdusarvot ovat korkealla. Sieltä kun pääsin/karkasin, niin käskettiin hakeutua omalla paikkakunnalla heti lekuriin, mutta turhaa yritin, homma stoppasi jo ennakkoluuloja täynnä olevaan hoitajaan joka taputti olalle ja sanoi, että "olet terve kuin pukki!". Onneksi sain sieltä Kemistä matkaan jo antibiootteja ja sit hain lisää vielä yksityiseltä sektorilta. Ei sit ollut sillä kertaa stafylokokkia onneksi. Joskus kävin jonkun lääkärin kotonakin jo selvittämässä asioita ja lopulta ylilääkärikin jo puuttui asioihin. Sit tuli jo helpommat ajat ja asianajajat vaihtui Suomen parhaisiin ja hommat vähän rauhoittui. Rikollisiahan noi on aivan samalla tavalla kuin minäkin, mutta niillä vain on valtion siunaus ja suojelu (valta turmelee, kuten sanotaan). Enkä siis kannusta ketään tähän hommaan, päin vastoin tämän tien päästä ei löydy mitään hyvää. Itselle nyt on aivan sama, jos tosta sähköansasta rapsahtais vuosi tai pari, kun kakkua on luultavasti tulossa jo aika paljon muutenkin, mutta kenenkään kuolemaa en silti toivo. Tohon sähköansaan: Kyltissähän olisi varoitus, mutta jos ei uskoisi, niin katsoisin sen olevan oma moka (näin raa'asti sitä ajattelee, kun on tapahtunut kaikenlaista. Mut sitten jos käviskin todella hullusti jollekin, niin sitä en voisi kyllä enää antaa itselleni anteeksi) Eli aivan sama kuin menisi sähkökaapille sorkkimaan varoituksista huolimatta ja saisi siitä sit sävärit. Tuskin siitä asentaja joutuisi istumaan. Tämä on minun näkökulmani asiaan (toki puolueellinen) ja mulla on aika paljon hampaankolossa tavaraa. En nyt toki halua ketään päiviltä ja keksin jotain muuta kiusaa. Väkivaltarikosyksikön komisariokin vain oli hyvillään invalidisoitumisestani (nyt on kyllä jo parempi tilanne kuin aluksi vaikka nilkat ei juuri liiku tai tule koskaan liikkumaan. Jänteet on poistettu ja amputoitukin olisi, jos olisin antanut luvan. Varpaat ei liiku kuin oikeassa jalassa joku puolisenttiä alas I- ja II-varvas. Jalkoihin on koko ajan kylmä ja vasemmassa jalassa ei ole paljon tuntoa jne...) Komisario ei tainnut nyt ajatella ihan omalle kohdalleen vaikka pitäisi jo tuossa asemassa tajuta, olishan se jos sen lapselle kävis samoin ja mä lähettäisin onnittelukortin invalidisoitumisesta. Hulluimpina vuosina sitä katosi todistusainevarastosta tavarat, tutulta puretettiin jalat poliisikoiralla (oli vielä sillä kertaa syytön ja nyt jo poissa ja poliisit eivät saaneet sit lopulta oikein mitään. Mitähän jos mä olisin tehnyt samoin?) ja ihan kaikkea mahdollista on tullut vastaan, joten tällaiseksi sitä sitten on muuttunut. Jos joku tekee jotakin, niin tulee kyllä helposti annettua takaisin... Se on kun kuppi on jo muutenkin täysi ja sinne kaadetaan vielä vähän lisää, niin ylihän se tulee. Mut siis joo, sähkö menee jo aivan liian pitkälle vaikka oikeudessa tosta pääsiskin livahtamaan (ei tosin varmasti, jos jollekin kytälle sattuis jotakin). Saa vaan odottaa, että koska itselle sit sattuu se viimeinen kerta. Syyn ja seurauksen lakia on koeteltu ja toimivaksi todettu. :)
« Viimeksi muokattu: 29.10.2013, 01:13:09 kirjoittanut Radical »
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #723 : 31.03.2014, 10:23:41 »
Täällä varmaan on jokunen joka tajuaa polkupyörien päälle jotain....  Jos mulla on vanha 24 tuuman rengas niin miksi uusi saman kokoinen rengas on halkaisijaltaan paljon pienempi? Venyykö nämä käytössä ja vuosien kuluessa? Ostin uuden ulkokumin muka saman kokoisena mutta toi on selkeästi pienempi eikä mun voimilla ole puhettakaan, että se paikoilleen menisi.

alakerta88

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #724 : 16.11.2014, 00:56:10 »
Ei ole solttu vetänyt itteensä kiikkuun lähti taposta koeajalla istumaan 2013

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #725 : 16.11.2014, 01:41:27 »

Ok!

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #726 : 16.11.2014, 18:36:00 »

Taidan Seinäjoen touhuja tuntevana arvata, ketä tarkoitat.  Mutta ei ole asiasta kiinnostunutta Radicaliakaan vähään aikaan täällä näkynyt. :)

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #727 : 14.12.2014, 21:23:46 »
Tuosta Matin autosta eli MJP-3000 Turbosta oli muuten aika pitkä juttu Mobilistin 5/2014 numerossa. Siitä vaan lukemaan, jos auto kiinnostaa... Aika erikoinen se on ja melko uskomaton saavutus. Etenkin kun se on rakennettu jo 70-luvulla.

Edit:
Lianna: Ai se ei ollutkaan sama kuin tämä: (Lotus)
Kuin kaksi marjaa ja niin edespäin.

Lianna hei, lueppa Mobilisti-lehden juttu autosta, niin näet että kyseessä ei todellakaan ole kuin kaksi marjaa... Autossa on aika erikoisia ratkaisuja. Lotuksella oli varmasti myös töissä satoja eri asioihin perehtynyttä insinööriä tuon auton kanssa ja Matti taas rakensi oman unelma-autonsa itse (onneksi verottaja pilasi tämänkin unelman. http://www.iltalehti.fi/autot/2014051618289194_au.shtml  <-- Tuolta löytyy myös video autosta). Samoin kuin Matin SAKOlle tekemä Triace (Matti Patteri on saavuttanut MM-kilpailuissa Phoenixissa 1970 joukkuehopeaa 10 m ilmapistoolilla. Hän on myös edustanut Suomea olympialaisissa Méxicossa 1968 50 m vapaapistoolissa sijoittuen yhdeksänneksi tuloksella 554. Lainaus Wikipediasta) ja Waltherilla oli myös varmasti kymmeniä insinöörejä tekemässä omaa versiotaan ja saivat sen ensin valmiiksi, harmi homma. Voit vielä muuten laittaa vaikkapa kaksi tämän päivän farmariautoa vierekkäin ja tulet huomaamaan, että aika samanlaisia ne ovat jos näin päältä päin vain katsoo...
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014, 16:37:46 kirjoittanut Radical »

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #728 : 15.12.2014, 17:27:23 »

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #729 : 10.08.2015, 01:43:26 »
Tuosta Matin autosta eli MJP-3000 Turbosta oli muuten aika pitkä juttu Mobilistin 5/2014 numerossa. Siitä vaan lukemaan, jos auto kiinnostaa... Aika erikoinen se on ja melko uskomaton saavutus. Etenkin kun se on rakennettu jo 70-luvulla.

Edit:
Lianna: Ai se ei ollutkaan sama kuin tämä: (Lotus)
Kuin kaksi marjaa ja niin edespäin.

Itse asiassa Matin pojalla on nykyään Lotus.... :)
Tuli vain mieleeni.  Suomen Puolustusvoimille on Matti kuulemma tehtaillut 35 keksintöä. Vaisalan 10 000 juuri maailmalle lennähtäneessä säähavaintopallossa on mukana myös hänen kehittämäänsä tekniikkaa. Täysikokoinen Myrsky-hävittäjälentokone on kuulemma myös hyvin aikataulussa, 3 viikkoa jäljessä. Kone jouduttiin tekemään täysin alusta alkaen ja siinä on nyt mukana suunnilleen 25 muutakin henkilöä. Ensin kone tehtiin 1:4 koossa ja nyt täysikokoisena. Sellaisia projekteja on tällä hetkellä menossa ja varmasti jokunen muukin hänet tuntien. Todella paljon hän on kyllä saanut aikaan elämänsä aikana. Tästä olisi hyvä ottaa oppia itse kunkin, niin kyllä tapahtuisi.

Mersun viimeinen lento:

http://m.youtube.com/watch?v=XXT9-eNbivo

Edit:  Tuosta autosta oli käyty neuvotteluja myös Saabin kanssa... ihan sarjatuotantoon, moottori jne. olis tullut tietty Saabilta. Lisää löytyy Mobilisti-lehdestä.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2015, 09:30:13 kirjoittanut Radical »

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #730 : 25.09.2015, 14:18:17 »
Onko kenelläkään täällä täyssähköautoa? Esimerkiksi Tesla Model S tai joku vastaava. Käyttökokemuksia? Plussat ja miinukset (vai onko niitä ollenkaan ;))?

Hyvä, että Teslan nimi on nyt edes tässä autossa, koska amerikkalaiset taisivat varastaa hänen keksintönsä niin kuin monelle muullekin "liian" hyvälle keksijälle on tainnut käydä. Edes ripaus oikeudenmukaisuutta.

Edit: Harmi, että melkein joka viestiäni joudun muokkaamaan, kun tulee jotain uutta aina mieleen ja sitten harmittaa ja kirjoitusvirheitä tulee paljon enemmän tällä Lenovo Miixin näppäimistöllä kuin normaalilla. Vaikka ihan ok näppäimistö tällaiseen hybridiin onkin.  Kosketuslevy on myös vähän hankala, kun sitä ei saa pois päältä ja kirjoitan kymmensormijärjestelmällä. Samoin numeronäppäimet ovat yhden näppäimen/merkin verran oikealla päin, jos vertaa täysin normaaliin PC:n näppäimistöön. Mutta kyllä tähän tottuu pikkuhiljaa. Asiasta kolmanteen taas...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2015, 16:21:19 kirjoittanut Radical »

Pesula

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #731 : 28.07.2020, 20:31:18 »
Mikä olisi vaihtoehtoinen palvelu jonka kautta voisin lähettää paketin Thaimaahan?

Joskus muinaisuudessa Postin palveluihin pystyi luottamaan, mutta näinä päivinä se on historiaa - voit aloittaa suomalaisen small talkin kenen tahansa eläkeläisen kanssa tästä asiasta ja rupatella useammankin tunnin uskomattomista tarinoista ja kadonneista postilähetyksistä.

DHL:stä olen lukenut hyviä tarinoita motoristeilta, kuinka varaosat löytää perille keskelle aavikkokaupunkejakin nopeasti, mutta hinnasta en muista kuulleeni.

Mites UPS, onko kokemuksia pakettien lähettämisestä?

Ja nimenomaan yksityishenkilö haluaisi lähettää ~Muumimukin ja suklaalevyn Thaimaahan syntymäpäiviksi, niin olis mukavaa jos lähetys ei maksaisi yli 500€ ja firmalla olisi asiakaspalvelu, jossa palvellaan asiakkaita :O

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #732 : 29.07.2020, 09:01:56 »
Mikä olisi vaihtoehtoinen palvelu jonka kautta voisin lähettää paketin Thaimaahan?

Joskus muinaisuudessa Postin palveluihin pystyi luottamaan, mutta näinä päivinä se on historiaa - voit aloittaa suomalaisen small talkin kenen tahansa eläkeläisen kanssa tästä asiasta ja rupatella useammankin tunnin uskomattomista tarinoista ja kadonneista postilähetyksistä.

DHL:stä olen lukenut hyviä tarinoita motoristeilta, kuinka varaosat löytää perille keskelle aavikkokaupunkejakin nopeasti, mutta hinnasta en muista kuulleeni.

Mites UPS, onko kokemuksia pakettien lähettämisestä?

Ja nimenomaan yksityishenkilö haluaisi lähettää ~Muumimukin ja suklaalevyn Thaimaahan syntymäpäiviksi, niin olis mukavaa jos lähetys ei maksaisi yli 500€ ja firmalla olisi asiakaspalvelu, jossa palvellaan asiakkaita :O

Kaupalliset palvelut (ups,dhl)on aika kalliita, tosin myöskin varmoja. Edullinen ja kätevä  tapa, tosin lähtettävästä tavarasta riippuen, on tuupata se jonkun sinnepäin menijän kyytiin. Mahdollisuuksia kannattaa kartoittaa esim. thaifoorumin palvelua haluaan/tarjotaan palstalla. Itse oon kuskannu aasiaan ainakin asiakirjoja, rahaa, ruisleipää, sinappia ja salmiakkia siellä asuville ennestään tuntemattomille ihmisille.

TongMuan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #733 : 02.08.2020, 17:14:54 »
Ainakin meille päin Thaimaata seurantakoodilliset EMS-lähetykset (suomeksi pikapaketti?) ulkomailta ovat aina tulleet hyvin ja nopeasti perille, ja ikinä ei ole ollut ongelmia tullin kanssa

DHL, UPS yms. taas monilla on huonoja kokemuksia (googleta esim. dhl customs site:thaivisa.com) tullaukseen liittyen. Itsellänikin meinasi kerran jäädä DHL:n paketti tulliin - olin kai onnekas kun kolmella tai neljällä puhelulla asia selvisi ilman ylimääräisiä maksuja, mutta se oli viimeinen kerta kun olen käyttänyt näitä.

P.S. Kuriirifirmojenkin paketit kuljetetaan usein perille postimopolla normaalin postin mukana, eli on hyvin mahdollista että suklaalevy tulee vastaanottajalle joko pehmeänä tai nestemäisenä :)

Pesula

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #734 : 03.08.2020, 18:06:22 »
Kiitos vastauksista, täytyypä tutkia thaiforumia jos sieltä olisi järjesteltävissä kuljetus helpohkosti.

Suklaan lähettäminen lämpimiin maihin postipakettina on aina melkoista arpapeliä, ei sitä oikein minigrip-pussiinkaan viitsi pakata kun siitä vasta tullin porukka innostuukin  ;D