Kaikkea mahdollista Lontooseen liittyvää

(Luettu 4781 kertaa)

Melody

• Aloittelija
    • Profiili
« : 20.02.2007, 18:00:22 »
Elikkäs, nyt seuraa lista todella tyhmiä kysymyksiä. Pahoittelut jos/kun samoja asioita on varmasti käsitelty täällä, mutta en löytänyt suoria vastauksia edes haulla. Kyllä, olen uusi käyttäjä ja kyllä, olen lukenut säännöt erittäin tarkasti.

Olen siis menossa Lontooseen ensimmäisen kerran heinäkuussa ja täysin ulalla kaikesta.

1. Missä vaiheessa kannattaa viimeistään varata hostellit ja lennot (ryanair), jotta pääsee mahdollisimman halvalla?

2. Koska olemme köyhiä opiskelijoita, haluamme päästä niin halvalla kuin mahdollista, eli minkä sanoisitte noin-budjetiksi, kun reissussa on tarkoitus olla viikko?

3. Kun teemme hostellien ja lentojen varauksia, miten se käytännössä tapahtuu, kun ollaan kaikki siinä vaiheessa vielä alle 18? Ja maksetaanko ne siinä varauksien yhteydessä vai milloin?

4. Matkaan lähtiessämme yks meistä on vielä alaikäinen, eikä täytä 18 kuin vasta seuraavana vuonna, vaikuttaako mihinkään?

Kiitokset kaikille jotka viitsivät valaista tyhmää!  :D

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1 : 20.02.2007, 18:28:46 »
Ihan mielenkiinnosta katsoin pikaisesti Ryanairin sivuilta noita ikäasioita ja sieltä löytyi 16-v. maagiseksi ikärajaksi (ainakin kohdassa pienten lasten lennolle ottamisesta vaaditaan väh. 16-vuotiasta seuralaista lapselle). Hostelleiden/hotelleiden suhtautumisesta en tiedä tuohon ikäkysymykseen. Ja ne lennot kannattaa varata hyvissä ajoin, 3-4 kk ennen reissua voi olla ihan hyvä, sama majoituksen kanssa, kun luultavasti silloin loma-aikana muutama muukin ihminen suuntaa Lontooseen  :wink: Netin kautta varatessa maksu hoituu luottokortilla, Ryanairille kävi muistaakseni myös Visa Electron.

Tuosta Ryanairin lentojen varaamisesta ja maksamisesta kyllä löytyy juttua täältä palliksilta.
 All work and no play makes Jack a dull boy -

veevee

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.02.2007, 17:40:17 »
tuosta alaikäisyydestä vielä, itse olen joskus joutunut jotain porukoiden lupalappuja täyttelemään ja allekirjoituttamaan kun oon lentoja ostanut siitä tosin jo muutama vuosi ja ostin liput silloin matkatoimistosta. mutta vanhempien lupaa matkaan saatetaan siis jossain vaiheessa kysyä, jos se on kunnossa niin silloin ei ainakaan ongelmia tule. =)

maskros

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.02.2007, 15:14:45 »
Majailin just Lontoossa hostellissa, jonka seinällä oli ilmoitus, että koska hostellissa on anniskeluoikeudet, siellä ei saa yöpyä alaikäisiä ilman huoltajaa. (Vanha äidinkielen openi poksahtaisi kiukusta jos lukisi tuon edellisen virkkeen  :oops: ) Luin lapun ihan pikaisesti toisella silmällä, mutta kyseessä taisi olla joku suht uusi määräys jostain korkeammalta taholta. Jos joku tietää paremmin, korjatkoon virheeni. Majoitus kannattaa tosiaan varata ajoissa, varsinkin jos teitä on isompi porukka ja haluatte samaan huoneeseen.
Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.

Melody

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.03.2007, 20:10:26 »
^^Voi ei... :shock:  
Tietääkö noita mistään etukäteen sit? En ole huomannut missään netissä selaillessani... olis aika ikävää huomata tämmönen asia siellä paikanpäällä vasta. Meitähän on siinä kaks jo 18 täyttänyttä mutta yks 17 vuotias mutta eihän se kai asiaan vaikuta. Ääh...[/quote]

Melankolia

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.03.2007, 13:02:39 »
Lainaus
Tietääkö noita mistään etukäteen sit?

No kannattaisikohan vaikka ihan soittaa paikan päälle ja kysyä?

HeKaR

• Aloittelija
    • Profiili
Lisää Lontoo-aiheisia kysymyksiä...
« Vastaus #6 : 14.03.2007, 02:46:08 »
Miulla olisi kanssa vähän kysymisiä, jos joku viitsisi vastailla, olisin erittäin iloinen  8)
elikkäs:

1. Mikä olisi hyvä, suht edullinen ja siisti hotelli/b&b/vastaava paikka nelihenkiselle perheelle Lontoossa? Olemme menossa omalla autolla, joten autokin pitäisi saada parkkeerattua. Katsellessani hotellien sivuja, läheskään kaikissa ei ollut parkkeerausmahdollisuutta, mikä on tietenkin erittäin ymmärrettävää... mutta olisiko mitään hyvää hotellia, jossa olisi tämä mahdollisuus?

2. Parkkeeraus noin muutoin Lontoossa: olen käsittänyt, että aika paljon on näitä "car parkkeja". Joudumme ilmeisesti turvautumaan sellaiseen, jos ei mitään hotellia löydy jossa on parkkeerausmahdollisuus. Mitä nämä car parkit suunnilleen maksavat?

3. Voisitteko suositella jotain perinteistä englantilaista ruokaa tarjoavaa ravintolaa Lontoossa, mieluiten suhteellisen edullista?

Kiitos jo etukäteen vastauksista:)[/b]

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 17.03.2007, 19:14:15 »
Keskustan tuntumassa on Tavistock hotel, jossa on perhehuoneita muistaaksein 118 puntaa/yo. Aivan vieressa on samaa ketjua oleva Royal national hotel jossa on car park, maksaa kyllakin erikseen. Molemmat hotellit on imperial london hotels ketjua. Huoneet on ok, ei mitaan pro tasoa, mutta siistit. Sijainti on vallan keskustassa, British museum 5min kavellen ja camdeniin, oxford streetille tms suorat bussiyhteydet n. 10 minuutissa. Piccadilly linen varrella, russel squaren tube asema kulman takana.

Suosittelen.
If you consider the world unexplored -You belong.

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.03.2007, 21:13:16 »
Parkkeerauksen kannalta Tavistock on huono, koska sijaitsee ruuhkamaksualueen sisällä (congestion charge zone). Kannattaa katsella esim. Eustonin tai King's Crossin tuntumasta hotellia, congestion chargen raja menee Euston Roadissa (eteläpuoli on siis sitä maksualuetta). Eustonin ja King's Crossin välissä on mm. Premier Inn joka on melko edullinen käsittääkseni ja sijaitsee n. kolmen korttelin päässä Tavistock hotellista.

Melody

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.04.2007, 16:21:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Melankolia"
Lainaus
Tietääkö noita mistään etukäteen sit?

No kannattaisikohan vaikka ihan soittaa paikan päälle ja kysyä?

Juu luultavasti. Eipä naurata sitten jos paikanpäälle saapuessa tulee ikäviä yllätyksiä vastaan.

Neon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.07.2007, 19:15:32 »
Siis mitenkä tuo Ryanairin lento juttu menee? Olen 14-vuotias, ja luultavasti lähdössä Lontooseen syksyllä, niin pääsenkö yksin lentämään? Tai jonkun ei perheeseen kuuluvan täysi-ikäisen kanssa?

En tajunnut sitä selitystä Ryanin sivuilla... -.-'