Lontoo - yleinen

(Luettu 257575 kertaa)

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Lontoo, missä kannattaa käydä?
« Vastaus #140 : 06.05.2007, 23:46:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Bonisla"
Lainaus käyttäjältä: "Nallis03"
Alkoholin ikäraja on 18 vuotta, mutta harvoin kysytään papereita. Voitte kuitenkin tuprutella vapaasti, tupakan ikäraja kun on 16 vuotta.

Kiitoksia, toivottavasti tieto pitää meidänkin tapauksessa paikkansa :)

Toinen asia mikä kiinnostaisi tietää, joku sitä jo aiemmin kyseli, eli hyvät japanilaiset ravintolat! Mistä löydämme kaupungin parhaimmat sushit?

Kaupungin parhaimmista susheista en tiedä mutta sushibaareja löytyy paljon, yksi ketju on nimeltään Yo!Sushi (googlaa) jossa on mun mielestä ollut ihan hyvät sushit.

Ja Tonppalle tiedoksi, metro on nopea, Oxford Streetille kestää Heathrowlta n. tunnin verran mutta jos haluaa oikein nopeasti päästä niin Heathrow express vie Paddingtonin asemalle vartissa ja siitä vaihto metroon. Heathrow express-metro yhdistelmä on nopea jos vaihdot onnistuu nopeasti mutta joskus ajan säästö metroon verrattuna voi olla vain 10-15 min.

Bonisla

• Aloittelija
    • Profiili
YO! Sushi
« Vastaus #141 : 09.05.2007, 09:06:47 »
Kiitos nallis vinkistä, YO! Sushiin suuntaamme siis :)

Pelle H.

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 09.05.2007, 13:53:24 »
Keikoillahan Lontoossa kannattaa käydä. Useat keikat ovat kyllä loppuunmyytyjä hyvinkin pikaisesti, joten kannattaa olla valppaana. Hyviä mestoja ovat esimerkiksi:

Brixton Academy
Astoria
Mean Fiddler
Hammersmith Apollo
Koko
Forum
Garage
Earls Court (messuhalli)
Shepherds Bush Empire
Wembley (jos megakonsertit kiinnostavat)

S_ohvi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #143 : 27.05.2007, 16:12:27 »
Koitin haulla etsiä mutten löytänyt yhtäkään sopivaa keskustelua kysymykselleni, joten laitan sen tänne...

Eli Lontooseen ollaan menossa (viikon päästä), ja tekisi mieli ostaa joitain kirjoja sieltä, mutta missä kannattaa käydä? Löytyykö toreja ym. mistä voisi löytää kirjoja halvemmalla, ne kiinnostaa eniten mutta toki saa myös kertoa muista kirjakaupoista.

Tessu

• Reissaaja
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #144 : 27.05.2007, 16:32:05 »
Jos matkailuaiheiset kirjat kiinnostaa, niin kannattaa poiketa Daunt Books -kirjakauppaan. Löytyypi osoitteesta 83 Marylebone High Street, lähin metro Baker Street.

S_ohvi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #145 : 27.05.2007, 17:23:19 »
Oikeastaan mitkä tahansa kirjat kiinnostaa, mutta eniten ehkä nuo "tavalliset kirjat", eli erilaisia romaaneja, dekkareita ym.

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #146 : 27.05.2007, 17:28:47 »
Judd Books Marchmont Streetilla Bloomsburyssa on hyvä kirjakauppa josta voi löytää tosi halvalla hyviä kirjoja. Myös hyvä matkakirjavalikoima. Lähimmät metroasemat Euston ja Russel Square.

Books for Cooks taas tarjoaa suuren valikoiman keittokirjoja. Sijaitsee lähellä Portobello Roadia (googlaa osoite). Ja Books for Cooksia vastapäätä on ihana maustekauppa ja Lontoon paras matkakirjakauppa.

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #147 : 27.05.2007, 18:36:55 »
Lainaus käyttäjältä: "S_ohvi"
Oikeastaan mitkä tahansa kirjat kiinnostaa, mutta eniten ehkä nuo "tavalliset kirjat", eli erilaisia romaaneja, dekkareita ym.

Ja Piccadillyllä on Euroopan suurin kirjakauppa, Waterstone's-ketjun liike, jossa on seitsemän (vai kahdeksan, en muista...) ihanaa kerrosta kirjoja. Hyvinkin peruskauppa, mutta varmasti löytää kaikenlaista "tavallista".

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Minne Lontoossa
« Vastaus #148 : 27.05.2007, 18:55:24 »
Lainaus käyttäjältä: "reppuli"
Entä tietääkö joku mistä päin Lontoota olisi löydettävissä irkkumeininkiä?

Kohta pari vuotta vanha kysymys, mutta kun kunnon vastausta ei ole tullut, niin vastataanpa jotain. En kyllä tiedä etsikö tämä kysyjä Guinnes-hattuja, kansantansseja ja pieniä vihreitä miehiä, mutta aidompaa meininkiä voisi löytyä tuolta:

http://www.diceys.co.uk
http://www.viewlondon.co.uk/clubs/dicey-reillys-userreview-9367.html

"Dicey Reilly's is the place to go if you want to have a good piss-up! It's known to be full of drunk people, but only because it is quite crap when your sober lol! Fridays are mostly young people, Saturday is an older crowd but both are great nights!

It's mostly Irish people that go to Dicey Reilly's which is why I love it so much. And they play Irish songs at the end which everyone dances to like its RnB! They even play the Irish National Anthem!"

Täytyy myöntää, että itse en valitettavasti tuolla ole koskaan käynyt, mutta oli kyllä parin Irlantilaisen puolitutun suosikkipaikka. Heidänkin mukaansa koko baari laulaa mukana muutamat biisit illan aikana ja meininki voi käydä hurjahkoksi. Ei sitten lenkkareita jalkaan, voi olla ovimies tarkkana. Kuulemma mustat sukat lenkkareiden päällä kyllä yleensä menee läpi(!).

Aitoa irkkumeininkiä löytyy muutenkin NW-Lontoosta, esim. Dollis Hillin metron lähellä on muutama aito irkkupubi, yksi oli ainakin paikallisen Irlantilaisten futisjoukkueen kantapaikka. Ainakin Kilburn, Willesden Green, Cricklewood, Neasden ja Hendon taitavat olla vanhoja irkkualueita, toki nykyisin  näkee lähinnä Australialaisia, Itä-Eurooppalaisia ja muita maahanmuuttajia.

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Minne Lontoossa
« Vastaus #149 : 31.05.2007, 10:56:57 »
Lainaus käyttäjältä: "S_ohvi"

Jaa tottenham court road tube asemalla pois ja kavele charing cross roadia alaspain. Sen kadun varrella on jos jonkinmoista kirjakauppaa pienesta keskikokoiseen ja uudesta kaytettyyn. Jos ne ei miellyta niin leicester squarin tube aseman kohdalta voi koukata oikealle ja kavella piccadillylle Waterstoneen.
If you consider the world unexplored -You belong.

Neon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #150 : 17.07.2007, 15:41:25 »
Onkos kellään kokemusta siitä London Dungeon-paikasta? Onko hintansa arvoinen kokemus, vai?

Neon

• Reissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #151 : 20.07.2007, 17:28:35 »
Enpä viitsi uutta ketjua aloittaa niin kysyn täällä, minkälainen budjetti pitäisi olla Lontoossa 4-5 päivän ajalle lentolippujn lisäksi? Jos ei aio käydä misään nähtävyyksissä jotka maksaa ja syö ulkona mahdollisimman halvoissa paikoissa/ostaa kaupasta einestä? Ajankohtana olisi syys-talvi, vähän auki vielä mutta luultavasi loka- tai marraskuussa.

Jeda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Lontoo
« Vastaus #152 : 21.07.2007, 10:02:41 »
Räknää lisäksi tietysti majoituksen (suosittelen Bayswateria, keskustassa mutta suhteellisen edullista.) kulut ja liikkumiseen kannattaa hankkia Oyster-card, joka hankkimisen jälkeen ei tarvitse enää huolehtia liikkumisen kustannuksista. Sivuhuomautuksena bussit ovat ruuhka-aikojen ulkopuolella paljon metroa mukavampia kullkuvälineitä ja yläkerrasta näkee kaupunkia. Lisäksi pysäkeillä on erinomaiset opasteet linjojen reiteistä.

Sanoisin, että varaa ruokaan n. 20€, museoihin ja muihin pääsymaksihin toiset 20€, lisäksi yksi kymppi vaan katoaa joka päivä. Eli 50€/päivä riittää, joskin tekemällä ostoksia ja istumalla kaljalla saa helposti räjäytettyä pankin. Lontoossa kuten muissakin maailman metropoleissa kalliin ja halvan välinen ero on mieletön, kannattaa todellakin katsoa missä syö ja juo. Laitakadulla saattaa saada samat palvelut jopa alle puoleen hintaan siitä mitä keskeisimmillä paikoilla. Enkä nyt edes laske lukuihin mitään Riziä, Lontoo kun on maailman rikkaiden kokoontumispaikka, puhun tässä "tavallisten ihmisten" paikkojen hintaeroista. Aidosti kallissa paikassa saa illalliseen menemään 2.000€...

Kyllä Lontoossa myös pärjää 20€/päivä käyttörahalla, mutta silloin homma menee hieman selviytymis-leikiksi eikä ole enää turismia. Aika moni lontoolainen toki selviää päivästään alle sen parin kympin mutta ei tietysti olekaan nähtävyyksiää kiertelemässä.

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #153 : 21.07.2007, 11:32:15 »
Kysyjähän ilmoitti itse, että maksulliset nähtävyydet eivät kuulu ohjelmaan. Tuo 20 egeä on varmaan ihan realistinen arvio safkailuun, jos siis tyytyy kaupungilla subway-tyyppiseen muonaan ja illalla kämpillä kaupasta ostettuihin sämpylään ja marmelaadiin, hedelmiin yms. Syömistarve riippuu ho(s)tellin aamiaisestakin: mitä parempi aamumättö tarjolla, sitä pidemmälle päivään jaksaa.

Bussit on katseluvälineinä ok, mutta jos vähänkään on aikataulua ja pitää olla paikassa x aikaan y, niin bussin varaan ei kannata laskea.

Ja mikäli pystyt pitämään ostoksissa totaalisen nollabudjetin niin onnittelen! Lontoosta tahtoo väkisin aina tarttua jotain mukaan jos vähänkään katselee ympärilleen - vaikka ei olisi ollenkaan shoppailumielessä liikkeellä.
walk on

Neon

• Reissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #154 : 22.07.2007, 12:36:16 »
Kiitos vastauksista... Tuo 50euroa päivässä tuntui aivan järkyttävälle, pihi kun olen. Ja tosiaankin, tarkoituksena ei ollut käydä missään maksullisissa nähtävyyksissä/museoissa tms. Mitä olen lukenut niin Lontoosta kyllä taitaa löytyä museioita yms. katseltavaa ilmaiseksikin. Lähinnä siis mietin ruuan hintaa siellä ja silleesti...  

Itse laskeskelin että jotain 200 euroa riittäisi majoitukseen/ruokaan/Oysteriin.... ja jäisi vielä ylikin, sellaista käyttörahaa... Mitä olette mieltä?

Niin ja sitten, kannattaako mielummin mennä Lontooseen syksyllä vai keväällä?

nassu85

• Reissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #155 : 08.08.2007, 00:16:07 »
Englannissa itse asuneena suosittelisin mieluummin kevättä, jolloin voi olal tosi lämpää tosi aikasin, ainakin silloin oli kun itse siellä asuin. esim, lähtiessäni englannista toukokuussa suomeen, oli englannin päässä 27c lämmintä ja suomessa vielä lunta maassa paikoittain.. ja tuosta asumisesta lontoossa, bayswateria olen itse suosinut, se on circle linen varrella joten ei tartte hypätä linjalta toiselle että pääsee keskustan nähtävyyksille esimerkiksi ja kohtuuhintasia hostelleja. itse olen ollu London House Hotel nimisessä hostellissa ja Hyde Park Inn:ssä ja molemmat oli siistejä tapauksia. Hintahan tietty sitten riippuu dormin koosta. Kaikki hostellit Lontoosta olen aina varannut täältä tallaajien sivuilta, tuota etusivun hakukonetta käyttäen. usein jopa siten että olen bayswaterissa vasta mennyt nettikahvilaan ja selannu vaihtoehdot nopeasti läpi.

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #156 : 08.08.2007, 14:27:18 »
Tuo 200 eur on kyllä minusta hiukan niukka budjetti - paljon riippuu tietenkin siitä, minkälaisen majoituksen onnistut hankkimaan.  Jos majoitut halvalla, mutta kaukana keskustasta, (zone 3 tai kauempana), matkustamiseenkin uppoaa helposti enemmän rahaa. Jollain on päästävä myös lentokentältä keskustaan/majapaikkaan - 20 euron päiväbudjetista pelkkä liikkuminen lohkaisee hyvin helposti puolet.

Lennot + majoittuminen + matkakulut + 20 eur/vrk -budjetilla pärjää jo paremmin. Itselläni meni huhtikuisella muutaman päivän visitillä osapuilleen tuon verran normituristeiluun, päälle vielä pari tyyristä sisäänpääsymaksua + ostokset. (Ja tällä rahalla ei sitten vielä pubeissa liiemmin istuta.)

Edit: Kallistuisin itsekin ehkä kevään puoleen, itsellekin sattui optimaaliset kelit. Maalis-huhti-toukokuu esimerkiksi voisi olla hyvää aikaa ja pienellä tuurilla kelitkin ovat ehkä paremmat kuin syksyllä. Mutta kannattaa kuitenkin varautua siihen, että sää tuolla on sangen vaihtelevaa, meni mihin aikaan tahansa.
...and as all travelers I never was longing for arrival...

June

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #157 : 09.08.2007, 10:29:34 »
En ehtinyt lukea kaikkia ketjun viestejä, joten pahoitteluni, jos tulee turhaa asioiden toistelua.

Kävin Lontoossa muutamia vuosia sitten huhtikuun loppupuolella ja täytyy kyllä myöntää, ettei parempaa ajankohtaa olisi voinut olla. Kevät oli pitkällä, oli vihreää, aurinko paistoi ja lämpötila pysytteli päälle kahdenkympin, muttei noussut liian korkeaksi. Ihanteellinen sää kierrellä kaupungilla. Tiedä sitten oliko silkkaa tuuria, että taivaalla ei näkynyt pilvenhattaraakaan, kun etukäteen minuakin oli peloteltu sillä "Lontoossa sataa aina"-läpällä. :)

Mikäli aikoo käyttää paljon metroa/busseja, kannattaa ehdottomasti hankki Travelcard. Ilmeisesti myynnissä on myös London Pass, jolla pääsee moniin museoihin ja nähtävyyksiin ilmaiseksi. Käsittääkseni London Pass on kuitenkin voimassa vain yhden tai kaksi päivää. Ainakaan päivässä ei kierrä kunnolla kuin kaksi tai kolme nähtävyyttä.

Muistelen, että minulla meni neljän päivän aikana 270 euroa, että äkkiä sen rahansa saa tuolla kulutettua. Käytiin tosin joka ilta ravintolassa syömässä ja ostelin aika paljon kaikkea kivaa.

Niin ja se piti vielä sanoa, että jos budjetti ja aikataulut antavat myöten, niin menkää ihmeessä teatteriin tai musikaaliin. Itse kävin katsomassa Leijonakuningas-musikaalin ja se on ollut yksi upeimmista teatteriesityksistä, jonka olen nähnyt.
menee, kun on mentävä.

Rorschach

• Aloittelija
    • Profiili
Lontoo
« Vastaus #158 : 09.08.2007, 12:53:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Neon"
Enpä viitsi uutta ketjua aloittaa niin kysyn täällä, minkälainen budjetti pitäisi olla Lontoossa 4-5 päivän ajalle lentolippujn lisäksi? Jos ei aio käydä misään nähtävyyksissä jotka maksaa ja syö ulkona mahdollisimman halvoissa paikoissa/ostaa kaupasta einestä? Ajankohtana olisi syys-talvi, vähän auki vielä mutta luultavasi loka- tai marraskuussa.

Jos et aio käyttää mitään ihmeempiä maksullisia palveluita (museot, musikaalit, menopaikat...) ja shoppailu + hostellikulut jätetään kokonaan pois, niin Lontoossa kuluu rahaa ihan saman verran kuin Suomessakin. Tai Tukholmassa, Liverpoolissa, Milanossa...

Eli vaikka Lontoo on kallis, niin on myös Suomikin. Ja jos shoppailee, niin sitä rahaa menee samallalailla Suomessa kuin missä tahansa muussa länsimaassa. Tuoppi olutta tai pubissa jokin yksinkertainen eväs, maksaa jotakuinkin saman täällä kuin Briteissä. Toki ostoskorin arvossa on eroja mutta ei niin suuria, että sillä kannattaisi päätä vaivata.

Lasket siis paljonko kuluu Suomessa rahaa 4-5 päivässä kuluttamiisi hyödykkeisiin ja varaat sen mukaan ja vähän päälle. Jos pärjäät vähällä Suomessa tai missä ikinä oletkaan, niin pärjäät vähällä Lontoossa. Ja toisin päin.

Itse olin Lontoossa pari vuotta sitten ja yövyin Bayswaterissa. Hostelli 40e/yö. Muut kulut: 5e päivän metrolipusta * 3 pv + ruoka 10-40e /pv + olut, musikaali, ostokset...XX euroa.
JK

Clotilde

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Lontoo
« Vastaus #159 : 20.08.2007, 11:54:12 »
Lonotoo pistää rahavarat omiin syövereihinsä hyvin nopeasti. Vuokrat huimaavat päätä, metrolipun hinta nousee tai pääsee Hyde Parkissa rahoistansa 8 aikaa illala, kun melkein on kotona. Tuntuu että aina kun menee uuteen bubiin, tuopin hinta on noussut tai taksi nyhtää ylimääräistä. Tuntuu että aina sataa. erityisesti nyt heinä/elokuussa. Onneksi kuitenkin on Sainsbury ja Oxfor streetillä kauppoja joista asioita saa halvalla. Itse en uskoisi selviäväni Lontoossa 300e/5 päivää mitenkään. Vaikka olisikin vuokra-asunto ja kaiken ruuan laittaisi itse, sekä kävelisi aina kuin vain mitenkään mahdollista.
Lontoosta silti pitää sydämensä pohjasta, vaikka bed bugseista kesi suomeen tullessa kuukausi päästä eroon. Kaupunki on upea paikka, jossa kannattaa viettää kunnolla aikaa, jos vaan mitenkään mahdollista. Kaupunki heittää välillä sammakoita tai vettä matkailijan sekä asukkaan niskaan, mutta kyllä se on aina sen arvoista, vaikka pankkitili varmaankin menee miinukselle ennenkuin pääsee kotiin.