Lentoyhtiöt, kaukomatkat ja lentomukavuus

(Luettu 19759 kertaa)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #40 : 21.03.2007, 20:41:23 »
Mulle on oikeastaan aivan sama, onko koneessa omaa näyttöä vai ei. Ainakin reilu kymmenen tuntia menee ihan mukavasti ilmankin, yli neljäntoista tunnin lennoista ei sitten olekaan kokemusta. Ja kyllähän sitä nyt busseissa ja junissakin matkustetaan pidempiä aikoja ilman sen kummempia virikkeitä! Nukkuessa aika kuluu nopeasti, oma mp3 -soitin ja kirja kulkee näppärästi mukana siltä varalta, että alkaa pitkästyttää. Riittää, että ruokaa ja punkkua kannetaan eteen ja koneessa on sen verran rauhallista, että pystyy nukkumaan. Ja valiumitkin on keksitty. :)

Paupe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 08.04.2007, 11:50:49 »
Täytynee sanoa että olen saanut parasta palvelua lennettyäni Cathay Pacificillä Tokyo-Taipei-Hongkong-Sydney!!
Palvelu oli ystävällistä, ja ruokaa tuli joka välissä. TV:ssä pyöri vaikka mitä leffoja ja sarjoja ja ei kyllä tullut aika pitkäksi.

Joskin oli hauskaa istua Tokyo-Taipei väliä ainoana vaaleana matkustajana veljeni kanssa.. voi olla että senkin takia saimme extra hyvää palvelua!!  :D

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - tiiin_@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #42 : 08.04.2007, 13:50:44 »
Kannan korteni kekoon.

Mannerten välisiltä lennoilta minulla on kokemusta Air Francelta ja Finnairilta.
Air France yllätti mukavalla henkilökunnallaan ja rentoudellaan, mutta itse koneesta en voi sanoa samaa. Oli todella ahdasta vaikka pituutta runkooni ei ole kertynyt enempää kuin 159cm. Kone rymisi ja rämisi enkä ole koskaan pelännyt koneessa ollessani yhtä paljon.
En halua yhtiötä mustamaalata, mutta koskaan (älä koskaan sano ei koskaan, tiedän) en halua viettää toista 12 tuntista sellaisessa koneessa. Henkilökohtaiset TV-ruudut eivät tuskaani paljon helpottaneet, kun tiesi että takaisin on sama matka.. joka osoittautui vielä kamalammaksi  :shock:

Ja tämä kamaluus siis koostui ahtaudesta ja ryminästä. Aion vastedes käyttää Air Francea, mutta vain lyhyemmillä lennoilla.

Charles de Gaullen lentokenttä oli kyllä hyvin mukava kenttä kokoonsa nähden vaikka kummitusjuttuja kuulin etukäteen. Terminaalin vaihto sujui mutkitta ja voin suositella.

Kevättä.
illuusio -ystäväni

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #43 : 08.04.2007, 14:24:54 »
Lainaus käyttäjältä: "jennin kaveri"
Charles de Gaullen lentokenttä oli kyllä hyvin mukava kenttä kokoonsa nähden vaikka kummitusjuttuja kuulin etukäteen. Terminaalin vaihto sujui mutkitta ja voin suositella.

Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sanot CDG:tä mukavaksi kentäksi? Omasta viimekerrastani CDG:llä on kyllä jo vuosia aikaa, joten en tiedä onko sinne sen jälkeen lisätty opasteita, (no ainakin toivottavasti, koska sillon niitä oli tasan nolla,) tai tehty jotain muita parannuksia, jos noin yllyit kehumaan.

Yleensä ottaen kuitenkin CDG tuntuu olevan ehkä yksi vihatuimmista kentistä, ehkä omalta osaltaan siitäkin syystä, että on varmasti nro. 1 eurooppalaisista kentistä (ja varmasti ihan maailmanlaajuistakin kärkeä), jos katsotaan kuinka paljon yhdellä kentällä voidaan hävittää matkalaukkuja. Se määrä on nimittäin aivan uskomaton!

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #44 : 08.04.2007, 15:49:42 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Lainaus käyttäjältä: "jennin kaveri"

Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sanot CDG:tä mukavaksi kentäksi? Omasta viimekerrastani CDG:llä on kyllä jo vuosia aikaa, joten en tiedä onko sinne sen jälkeen lisätty opasteita, (no ainakin toivottavasti, koska sillon niitä oli tasan nolla,) tai tehty jotain muita parannuksia, jos noin yllyit kehumaan.

On vähän off-topicia mutta fishbonen tavoin olen kiinnostunut mikä CDG:stä teki mukavan... Edellisellä visiitillä homma kusi lähtöselvityksessä niin pahasti, missään ei ikinä ole ollut niin järkyttävän hidasta toimintaa lähtöselvitystiskillä kuin CDG:lla  :evil: Oltiin kyllä lähtöselvitysjonossa 2,5 h ennen koneen lähtöaikaa eikä meinannut riittää  :!: Kahdella tiskillä oli molemmissa kaks pimua jotka keskitty lähinnä rupatteluun ja verkkaiseen tahtiin pisteli laukkuja eteenpäin  :roll:  Ja sitten juostiin lähtöportille ja siitä suoraan päästiinkin jo koneeseen...
Itse aiheesta sen verran että itselleni tärkeintä pitkällä lennolla on kunnon varusteet nukkumista varten: puhallettava niskatyyny (on ihan yliveto kun pää ei retkahda puolelta toiselle), silmälaput, korvatulpat ja villasukat  :)  Kun muutamankin tunnin saa nukuttua hyvin niin jaksaa kummasti taas nauttia matkasta. Onnekseni olen vielä sen verran pienikokoinen että saan itseni ahdettua mitä ihmeellisimpiin asentoihin penkillä  :P  Toki koneen tarjoamat viihdykkeet elokuvien muodossa ovat suurta plussaa niille väliajoille kun ei syö tai nuku  :wink:
 All work and no play makes Jack a dull boy -

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 08.04.2007, 16:21:31 »
Kah.. aiheutin kohinaa  :D

Kaksi kertaa olen tuolla kentällä asioinut ja olen kai onnekas voidessani kertoa ettei kohdallani tapahtunut mitään kauhistelemisen arvoista. Ennakko käsitykseni kentästä oli juurikin yhtä hirveä kuin teidän juttunne antaa ymmärtää.. Olin varautunut pahimpaan. Positiiviseksi yllätyksesi kaikki sujui kuitenkin loistavasti ja löysin terminaalista toiseen lentokentän kartan ja hyvän suuntavaiston kera.

Ainoa moka oli ihan oma moka. Jätin lentoliput WC:een, mutta ne palautti minulle ystävällinen oletettavasti ranskalainen tyttö.

Enempiä en pysty perustelemaan.. eikä kai tarvikaan.
illuusio -ystäväni

Nakeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 10.04.2007, 18:50:07 »
Auts, alkaapa pelottaa, kun itsellä tulee olemaan vaihto CDG:n kentällä. Osaako kukaan kertoa välimatkoista 2-terminaalin A, B, C, Ja D-terminaalien välillä?

Löysin kyllä kartan terminaaleista, mutta siinä ei ole mittakaavaa. Eli jos laskeudun esim. D-terminaaliin ja jatkoyhteys lähtee A-terminaalista, niin kuinka nopeasti sinne selviää vai selviääkö sinne ollenkaan, kun monesta tuo paikka on aivan kamala?

Tässä tulikin samalla eka postaus tälle laudalle.  :)

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 10.04.2007, 22:21:25 »
Tuollaisen perustiedon luulisi löytyvän kentän omilta nettisivuilta, joista saa varmaan auki engunkielisenkin version ellei franska suju.  
Ja ellei löydy niin tulipahan taas osoitettua että CdG on maineensa veroinen omahyväinen sokkelo, joka tarjoaa matkustajille aika ajoin kelpo jännitysviihdettä - jossa matkustaja itse pääsee pääosaan!   :)
walk on

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 10.04.2007, 23:53:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakeli"
Löysin kyllä kartan terminaaleista, mutta siinä ei ole mittakaavaa. Eli jos laskeudun esim. D-terminaaliin ja jatkoyhteys lähtee A-terminaalista, niin kuinka nopeasti sinne selviää vai selviääkö sinne ollenkaan, kun monesta tuo paikka on aivan kamala?

10-15min, jos kävelet suorinta reittiä. Haastavinta on löytää tunneli/kauppakäytävä, jotä pitkin pääsee terminaalien välisen aukion alitse. Taisi olla niin, että semmoinen on ainakin 2B:n ja 2A:n välillä. Onnea  :wink:

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 12.04.2007, 18:57:59 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Yleensä ottaen kuitenkin CDG tuntuu olevan ehkä yksi vihatuimmista kentistä, ehkä omalta osaltaan siitäkin syystä, että on varmasti nro. 1 eurooppalaisista kentistä (ja varmasti ihan maailmanlaajuistakin kärkeä), jos katsotaan kuinka paljon yhdellä kentällä voidaan hävittää matkalaukkuja. Se määrä on nimittäin aivan uskomaton!

Itseasiassa BA oli Euroopassa kunnostautunut juuri julkaistun tutkimuksen mukaan #1 laukkujen hukkaajana. Silti erittäin harvoin näkee BA:ta tai LHR:n kenttää haukuttavan. CDG:stä sen sijaan harvoin kuulee mitään positiivista. Onkohan tässäkin osansa vanhoilla käsityksillä ja imagoasioilla?

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id57238.html

-o

Nakeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 12.04.2007, 19:38:49 »
Lainaus käyttäjältä: "saarnipuu"
10-15min, jos kävelet suorinta reittiä. Haastavinta on löytää tunneli/kauppakäytävä, jotä pitkin pääsee terminaalien välisen aukion alitse. Taisi olla niin, että semmoinen on ainakin 2B:n ja 2A:n välillä. Onnea  :wink:

Haa, kiitos tiedosta!

Printtasin CDG:n sivuilta pohjakartan ja siinä keskivaiheilla ilmeisesti on tuo tunneli. Etäisyyksistä nettisivu ei kyllä mielestäni kerro mitään, vaikka sitä olen tiiraillut useampaan otteeseen tai sitten en vaan osaa.  :lol:

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 12.04.2007, 20:23:55 »
Lainaus käyttäjältä: "trsqr"

Itseasiassa BA oli Euroopassa kunnostautunut juuri julkaistun tutkimuksen mukaan #1 laukkujen hukkaajana. Silti erittäin harvoin näkee BA:ta tai LHR:n kenttää haukuttavan. CDG:stä sen sijaan harvoin kuulee mitään positiivista. Onkohan tässäkin osansa vanhoilla käsityksillä ja imagoasioilla?

Niinpä.

Lainaus käyttäjältä: "nakeli"
Auts, alkaapa pelottaa, kun itsellä tulee olemaan vaihto CDG:n kentällä

Terminaalin vaihdosta en osaa sanoa (en muista enää) enempää, kuin sen että itsellä siihen meni kait aikaa puolisen tuntia  :roll: wc:n kautta. En edes muista tuota tunnelia tai käytinkö sitä. Luulen että olin niin peloissani pelotteluista, että ainoa missioni oli selvitä siitä.
Ja kuten aiemmin sanoin, se meni hyvin. Etköhän sinäkin siitä selviä.
illuusio -ystäväni

Nakeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 13.04.2007, 17:53:40 »
^ No hyvä tietää.  :)

Eiköhän tuo sitten suju. Näin tänään yhden kaverin, joka vakuutteli, että ei se niin paha ole.

Kamalin kokemus itsellä on toistaiseksi Moskovan kansainväliseltä lentokentältä, jolla jouduttiin odottelema +/- 14 tuntia jatkoyhteyttä, kun lennettiin Nairobiin. En enää muista tarkkaa odotusaikaa ja se on hyvä se.