Maailman kaunein kaupunki?

(Luettu 138466 kertaa)

dragu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Maailman kaunein kaupunki?
« Vastaus #200 : 21.03.2010, 10:22:05 »
Sillon joskus vuosia sitten Tokio räjäytti tälläsen mettässä lapsuutensa leikkineen suomipojan mielen aika totaalisesti :). Vaikka mieluiten aikani luonnossa vietänkin niin pakko myöntää että se yhdistelmä pilvenpiirtäjiä, vehreitä puistoja ja temppeleitä saa mun pointsit.

hkarhu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #201 : 21.03.2010, 11:34:13 »

Itsellani tulee ihan ykkosena mieleen Grönlannin Ilulissat. Kaupunki jaavuonon varrella...en voi kuvitella kauniimpaa maisemaa kuin Ilulissatissa.

Usein se kuinka esteettisena paikka nayttaytyy on ihan fiiliksesta kiinni.

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #202 : 21.03.2010, 12:02:23 »
Tietty maaliman kaikissa kaupungeissa en ole käynyt:) Mutta Euroopan kaupunkeja kolunnut aikas kovasti,ja klisee tämä kai on mutta Pariisi on kaupungeista kaunein ja viihtyisin.Minulle ainakin.Rakennukset erittäin hienoja,Montmartren alue erittäin viihtyisä jne.Kyllä siellä kelpaa...
we want the world and we want it now!

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #203 : 21.03.2010, 12:09:49 »
Metropoleista Sydney, pienemmistä Queenstown. Kaikenkaikkiaan aika mahdoton kysymys, sillä niin monessa kaupungissa on uskomatonta kauneutta mutta myös rumuutta. Over all kauneimmaksi ehkä kuitenkin tuo Sydney; on Darling Harbouria, The Rocksia ja Circular Quayta. Kaupungin luonnonsatama on aivan ainutlaatuinen, Harbour Bridgea ja Opera Housea unohtamatta. Muutenkin tuo kaupunki on "ihmisille rakennettu" eli siellä todellakin viihtyy! Vielä erikoismaininta Sydney Zoo:lle; itse en oikein koskaan ole välittänyt eläintarhoista mutta Sydneyn sellainen oli aivan omaa luokkaansa.

PikkuMuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #204 : 21.03.2010, 14:48:24 »
Etelä-Ranskassa Hyères. Se oli oikein kaunis paikka.
Etenkin kaupungin vanha osa vaikka ei rannassakaan valittamista.
Äärimmäisen tunnelmallinen ja ystävällismielinen pikku kaupunki.

tomipoika

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #205 : 21.03.2010, 14:56:47 »
Reykjavík.
"Sairas pääni etsii ilmaa raikast', sit sä tuut ja kerrot mulle täydellisest' paikast'. Ois ees puita ja höpöhöpöheinää, harmaas' lähiös etsin värikästä seinää." - Matti "Asa" Salo.

Kimbe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #206 : 21.03.2010, 15:44:30 »
Kotor montenegrossa ollut itselläni toistaiseksi ollut se hienoin. Googlettakaas ja menkää käymää :)

TaikaRanta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #207 : 21.03.2010, 16:14:53 »
Kotor montenegrossa ollut itselläni toistaiseksi ollut se hienoin. Googlettakaas ja menkää käymää :)
Olen huhtikuussa menossa Montenegroon ja myös Kotoriin. Kyselinkin tuolla toisen otsikon (reissaamaan Balkanin tienoille) alla suosituksia majapaikoista.

p17519

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #208 : 21.03.2010, 18:51:28 »
Eurooppa on täynnä kauniita ja viehättäviä pikkukaupunkeja. Monet Ranskan, Saksan ja alppimaiden pikkukaupungit ovat kuin suoraan postikortista. Mielestäni ehdottomasti kauniimpia kuin muualla maailmassa.
Mutta kyllä se kaunein suurkaupunki yllättävän läheltä löytyy; kesäinen Tukholma.
Se on vaan niin lähellä, ettei sen kauneutta aina osata arvostaa.

Kimbe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #209 : 22.03.2010, 20:09:19 »
Olen huhtikuussa menossa Montenegroon ja myös Kotoriin. Kyselinkin tuolla toisen otsikon (reissaamaan Balkanin tienoille) alla suosituksia majapaikoista.

Majapaikoista en osaa sanoa, koska olin super-äkkilähdöllä reissussa, ja oli joku random hotelli. Ihan jees se oli. Mutta suosittelen että vuokraatte auton 1-2 päiväksi ja lähdette kiertämään montenegroa! Aivan mahtavaa seutua, ja montenegro niin pieni että kerkee käymään missä haluaa!

TaikaRanta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #210 : 22.03.2010, 22:10:08 »

Majapaikoista en osaa sanoa, koska olin super-äkkilähdöllä reissussa, ja oli joku random hotelli. Ihan jees se oli. Mutta suosittelen että vuokraatte auton 1-2 päiväksi ja lähdette kiertämään montenegroa! Aivan mahtavaa seutua, ja montenegro niin pieni että kerkee käymään missä haluaa!
Olen yksin reissussa ja tarkoitukseni on liikkua busseilla. Aika ei taida riittää koko maan kiertämiseen.

jouppari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #211 : 23.03.2010, 23:42:01 »
1. Bern
2. Ljubljana
3. Kööpenhamina
4. Pula (amfiteteatteri tekee lähes kaiken)
5. Tampere, varsinkin pispala kesällä!

Cadhlan

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #212 : 24.03.2010, 09:43:01 »
En varmasti ole vielä käynyt niissä, mitä pitäisin kauneimpina, mutta tällä hetkellä nämä ovat valloittaneet sydämeni:

1. Dingle, Ireland
2. Idar-Oberstein, Saksa
3. Matlock, UK

Try to remind myself that I was happy here
Before I knew that I could get on the plane and fly away

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #213 : 26.03.2010, 07:00:41 »
Tuli mieleen nyt äkkiseltää Torshavn - se oli sumuisessa säässä ruohokattotaloineen ja vanhoine rakennuksineen erittäin kaunis ja mystinen.

Reykjavik on myös erittäin kaunis mielestäni, ei vähiten sijaintinsa takia.

Muita mielestäni kauniita kaupunkeja on Tukholma, Tbilisi (omalla rähjäisellä tavallaan), Ljubljana, Dubrovnik, Budapest, New York ja toki myös Helsinki.
Go where you want to be.

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #214 : 26.03.2010, 10:24:20 »
Hong Kong, joku puhui pilvenpiirtäjien ja puistojen mukavasta liitosta; Honkkarissa kaupan päälle tulee vielä meri ja trooppisetsaaret.

Gyantse, muikea luostari, jyrkällä kalliolla kyyhöttävä linnake, ympäröivät vuoret ja tiivisti pakattu tibetaanighetto.

Horta do Azores, Keskellä Atlanttia suolaisen tuulen kyllästämä piparkakkukylä. Salmen toisella puolella häämöttää vaikuttava Pico.

Portshmouth, Dominica. Palmuja, biitsi, rähjäisiä hökkeleitä, rommia, tuoreita hedelmiä, upeat auringonlaskut, reaggae...
« Viimeksi muokattu: 31.03.2010, 09:41:01 kirjoittanut Skönäri »
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #215 : 26.03.2010, 12:58:27 »
toki myös Helsinki.

Zoomaas vähän. Nojoo, Lauttasaaren sillalta on kivat näkymät kesäaamuna, mutta enpä silti Helsinkiä yleiskauniina osaa pitää. Silmiin sattuu ydinkeskustassa usein.

Itse olen klisee ja totean nähneeni Pariisissa paljon kaunista. 
walk on

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #216 : 26.03.2010, 14:25:03 »
Vaikka kaupunkeja kysytään niin hienoimpia lienee pienet alppikylät. Maisemat kuin postikortista. Tykkään myös rakennuksista mitä siellä näkyy. Piparkakkutaloja :)

Kaupungit ei ole niin innostaneet.. vaikuttavimmat rakennukset olivat hong kongissa ja las vegasissa. Amsterdamin ihmiset ja muu elämä on taas melkoisen ihmeellistä kun eurooppaan muualle vertaa
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #217 : 27.03.2010, 03:22:34 »
toki myös Helsinki.

Zoomaas vähän. Nojoo, Lauttasaaren sillalta on kivat näkymät kesäaamuna, mutta enpä silti Helsinkiä yleiskauniina osaa pitää. Silmiin sattuu ydinkeskustassa usein.

Itse olen klisee ja totean nähneeni Pariisissa paljon kaunista. 

Mun mielestä Etelä-Helsinki (Ullanlinna, Eira, Punavuori, Kaartinkaupunki, Katajanokka, Kruunuhaka) on ehdottomasti yksi kauneimpia kaupunkialueita mitä olen maailmassa nähnyt. Niin se vaan on. En tiedä sitten tuosta lauttasaaren sillasta, siitä en niin välitä. ;) Toki tuo on pieni alue koko kaupungin kokoon nähden, mutta eihän mitkään kaupungit kokonaan kauniita ole, vaan yleensä ne keskustat tai tietyt alueet.

Pariisia en taas kovin kauniina pidä - mielessäni se on harmaa ja sateinen ja ihmiset töykeitä. Pitäisi varmaan käydä uudestaan ja katsoa ympärille tarkemmin.
Go where you want to be.

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #218 : 28.03.2010, 00:51:42 »
Kauniita kaupunkeja on paljon, mutta tàssà mielipiteeni (ei missààn erityisessà jàrjestyksessà) niistà, missà olen itse kàynyt:

Budapest, Pietari, Rooma, Reykjavìk, Firenze, Genova, Lontoo, Pariisi, Sevilla, Bangkok.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #219 : 28.03.2010, 06:27:26 »
Pitää vielä mainita, että sijaintinsa puolesta EHDOTTOMASTI kaunein kaupunki jossa olen käynyt on Isafjördur Islannissa. Pikkukaupunki upeasti vuonossa jyrkkien rinteiden ympäröivänä. Oli todella hieno kokemus kiivetä rinteitä ylös ja ihailla maisemaa. Itse kaupunki nyt ei ollut juuri mistään kotoisin, mutta upea paikka silti! Ja nyt kun kerran Islannista puhun, niin kyllä Akureyri on Reykjavikia kauniinpi, unohdin mainita edellisessä viestissä. Islanti on kaikenkaikkiaan upea maa!
Go where you want to be.