Kirjoittaja Aihe: Maailman kaunein kaupunki?  (Luettu 72056 kertaa)

wce

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Maailman kaunein kaupunki?
« Vastaus #240 : Marraskuu 30, 2010, 11:42:34 »
Sydneyn CBD on tehnyt suurimman vaikutuksen kauneudellaan. Häkellyttävän upea ja harmoninen skyline.

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #241 : Marraskuu 30, 2010, 14:44:59 »
Sydneyn CBD on tehnyt suurimman vaikutuksen kauneudellaan. Häkellyttävän upea ja harmoninen skyline.

Sydney on kyllä kaunis kaupunki, mutta mielestäni CBD ei sitä ole. Circular Quay tietenkin, mutta se varsinainen CBD on kyllä ennemminkin ruma omaan silmään.

Itse kysymykseen on aivan liian vaikea vastata, mutta pistetään ei mihinkään järjestykseen top-5. Näköjään keskittyy aika uusiin kaupunkeihin. Aasialaiset kaupungit ei omasta mielestä tähän topikkiin sovi, mutta mielipiteitä on monia.

Chicago (Grant Parkista katsottuna skylinessa on vaan sitä jotain. Järveltä olisi varmasti vielä hienompi, mutta eipä ole tullut nähtyä. Muutenkin todella näyttävää arkkitehtuuria 1900-luvulta ja paljon muuta museoilta ja Soldier Fieldiltä etelässä aina Wrigleyvilleen ja Boystowniin pohjoisessa)
San Francisco (Kukkulat, hienot talot jne.)
New York (Se on New York, hienoa arkkitehtuuria ja muutenkin karu on kaunista.)
Istanbul (Euroopan helmi. Tosin liian vähän nähtynä "kotimannerta", mutta tähän asti nähdyistä kaunein)
Sydney (kaunis suurkaupunki meren rannalla. Todella hienoja asuinalueita ympäriinsä. Balmain, Coogee, Mosman, Manly, Randwick ja miksei Bondikin, kun puhutaan kauneudesta.)

ja Suomesta bonuksena Tampere.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #242 : Marraskuu 30, 2010, 15:15:35 »
Singapore On poikkeuksellisen kaunis kaupunki ainakin omasta meilestäni.
As cool as a cucumber.

Aquasuite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : Marraskuu 30, 2010, 16:29:31 »
HEI
Kukaan ei ole vielä maininnut Bostonia,upea keskusta-alue ja kauempana todella
hienoja  yliopisto campuksia.esim Harward ,Boston Collage.
t .vielä joskus olisi tarkoitus käydä
htäkään reissua en kadu

opelis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : Marraskuu 30, 2010, 17:03:26 »

Meinasin lisätä, että Tampere KESÄLLÄ, mutta sitten tajusin että olen nähnyt nämä kaikki muutkin kaupungit kesällä. Kesä nyt vaan näyttää paikoista parhaat puolet.

Harvoja kaupunkeja taas näkee muhkeaan lumivaippaan kietoutuneena. Mutta kyllä itse olen sitä mieltä, että Helsinki on talvella kaunein. Talvella tulee harvemmin matkusteltua ulkomaille paikkoihin, joissa on kylmä ja pakkanen paukkuu.. Mutta kotikaupunkia tulee tsiikailtua tämmösinä päivinä ihastuneena.

No miksei Helsinki näytä kesän ja talven lisäksi hyvältä myös tunnelmallisina syksyisinä päivinä, kun puut ovat niin ihanan värikkäitä, löytyy kirkkaita oransseja, punaisia, keltaisia, ruskeita ja vielä vähän vihreitäkin lehtiä ja ei tuu taivaalta räntää tai vettä.. Tai keväällä, kun luonto on simsalabim taas puhkeamassa kukkaan, nurmi alkaa viheriöimään, valkovuokot ja tulppaanit kukkimaan, aurinko rupeaa lämmittämään aah.. 

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : Joulukuu 01, 2010, 12:13:23 »
Itse tykkaan juurikin talvisista kaupungeista, lumen peitossa. Esimerkiksi Pietari talvella on mielestani paljon kauniimpi kuin kesalla. Talvipalatsi lumen peitossa on satumainen.

Kaunein kaupunki- hmm, monet pienehkot paikat ovat mielestani kauniita, esimerkiksi Stonetown Sansibarilla ja Evora Portugalissa, mutta en tieda, lasketaanko naita kaupungeiksi. Muita suosikkeja on Cartagena Kolumbiassa, Salvador Brasiliassa ja paikoittain Lontoo.
She rides rollercoasters but never screams

Trivandrum

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #246 : Joulukuu 14, 2010, 19:01:19 »
Satu Mare Romaniassa on nimensä puolesta kaunein, todellisuudessa aika ruma. Dundaga Latvian Kuurinmaalla on aika kaunis ja vaikuttava.

hiabo_

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #247 : Toukokuu 04, 2011, 10:40:50 »
Oma listani olisi tähän suuntaan:

Carmel,Lugano,Como,San Francisco,Boston,Lissabon

broot

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : Toukokuu 04, 2011, 17:46:45 »
Ehdottomasti paras Vancouver.

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #249 : Toukokuu 04, 2011, 19:43:25 »
Carmel

Carmel, CA, Carmel, IN vai Carmel, NY?

hiabo_

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #250 : Kesäkuu 02, 2011, 18:26:28 »
Carmel, CA.Kaikki tietävät jotka ovat joskus käyneet.Itselle muutenkin kolahtanut aika syvään San Franciscosta Los Angelesiin välinen rannikko.

mjokin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #251 : Kesäkuu 03, 2011, 14:19:23 »
Yksi suosikeistani on Porto, toinen ehkä Venetsia.
The Journey is more important than the destination.

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #252 : Kesäkuu 03, 2011, 17:27:56 »
rio de janeiro

BooRadley

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #253 : Kesäkuu 03, 2011, 20:37:38 »
Kingston, Jamaica! Kaupungissa on kauneutta vaikka muille jakaa kunhan osaa etsiä.
Jos jaksaa roikkua puussa ei tipahda!

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #254 : Kesäkuu 04, 2011, 04:22:51 »
Pietarin keskusta on aikamoinen.
Kotimaasta tietysti Kerava,paljasjalkaisena.

anssku

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #255 : Kesäkuu 07, 2011, 23:14:57 »
Kandy, Sri Lanka

inomu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #256 : Kesäkuu 09, 2011, 14:37:38 »
Mä olen tosi huono arvostelemaan kaupunkien kauneutta, koska mun mielestä kaikki paikat missä oon vieraillut ovat olleet kauniita. Ajattelumaailmani on liian positiivinen  ::)

Mutta jos nyt olis pakko miettiä muutama kauneimmista, niin yksi olisi ainakin Brugge Belgiassa. Kaupungin rautatieasemasta voi saada hyvin väärän kuvan miltä loppuosa siitä paikasta näyttää :D Riika on myös tosi nätti, oon vieraillut vaan talvella siellä, että kesällä on varmaan vielä paljon nätimpi. Sitten tietysti Pariisi oli kaunis ja Lontoo myös ja oli Amsterdamkin ihan nätti. Sevilla jäi myös mieleen kauniina paikkana. Kairo oli myös mielestäni kaunis. Ehkä on parempi lopettaa tää listaus ennen kuin tässä on kaikki maailman kaupungit :D

ju.kyllonen024

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #257 : Heinäkuu 05, 2011, 13:32:28 »
Oon kiertäny palloa paljon, mutta jotenkin Krakova Puolassa lämmitti sydäntä. Todella kaunis kaupunki kirkkoineen ja vanoine rakennuksineen! Ehkä tunnelmallisuuteen vaikutti se etä katseltiin vaimon kanssa kaupunkia hevosrattaiden kyydistä..

Maggiee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #258 : Heinäkuu 21, 2011, 23:24:35 »
Sheffield (Englanti)

- Asuin 1,5 vuotta Sheffieldin vieressä ja vietin aikaa ko. kaupungissa paljon, ja minusta se vaan on todella siisti, kaunis ja mukava kaupunki omalla tavallaan. Brittiläiset kutsuvatkin sitä "a big village" -nimellä, koska isosta koostaan huolimatta se ei näytä karskilta ja kaupunkimaiselta, kuten esim. Manchester.
Paljon puita ja vihreyttä Sheffieldissä. Ihana.

Chester (Englanti)

- Todella viehättävä vanhanaikainen kaupunki, joka on täynnä keskiaikaisia mustavalkoisia puurakennuksia. Nykyaikaiset kaupatkin on naamioitu näihin vanhanaikaisiin rakennuksiin, mikään ei oikeastaan näytä liian modernilta tai nykyaikaisen rumalta. Samaisessa kaupungissa kävin jopa siisteimmässä ja hienoimmassa Mc Donaldsissa minkä koskaan olen nähnyt :D
I don't know where I'm going, I only know where I've been.

sunshineen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #259 : Heinäkuu 22, 2011, 03:16:02 »
Praha vie voiton tähän mennessä käydyistä kaupungeista. Seuraavina tulevat Kotor, Ljubljana ja Rooma. Pidin myös Sarajevosta ja Bratislavasta (vanhankaupungin alue). Oikeastaan olen pitänyt lähes kaikista kaupungeista, missä olen käynyt, mutta Praha on kaunein.