Lontoo - yöelämä

(Luettu 78116 kertaa)

Terre

• Aloittelija
    • Profiili
Lontoo - yöelämä
« : 10.03.2007, 03:17:37 »
Heippa kaikille!

Kertoisiko joku tarkemmin Lontoon yoelamasta? Olisin kiinnostunut kokeilemisen arvoisista paikoista, hintatasosta, aukioloajoista jne. ?

HeKaR

• Aloittelija
    • Profiili
toinen kiinnostunut...
« Vastaus #1 : 13.03.2007, 16:53:43 »
Miutakin kiinnostaisi kuulla tästä :)
vähän olen mietikellyt, josko pääsisimme veljeni (17v.) kanssa yhdessä jonnekkin illanviettoon... miten tarkkoja ne ovat tuolla ikärajoista?

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #2 : 13.03.2007, 18:36:14 »
Eikös Lontoon yöelämästä oo jo ennestään noin sata ketjua.  Kokeilitteko hakua?
walk on

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #3 : 13.03.2007, 18:38:40 »
En itse hirveästi klubbaile täällä mutta tässä nyt vähän osviittaa:
Sisäänpääsy klubille 10-15 puntaa
Drinksut 5-8 puntaa, kalja 4,5-6 puntaa

Aukioloajoista en osaa sanoa tarkemmin, mutta kai klubit melko myöhään ovat auki (4-5?)

Yleensä ennen yhdeksää on ilmainen sisäänpääsy moniin paikkoihin.

Leicester Squarelta löytyy paljon pissispaikkoja, esim Barumba. Sinne vaan menee pyörimään ja asettuu jonon jatkoksi. Näissä kyllä sitten maksaa itsensä kipeiksi ja meno on sitä mitä on..

Camden Townista löytyy kaikenlaisia klubeja, myös live-musaa ja hintataso on keskustaa alhaisempi.

Shoreditchissa ja Old Streetin ympärillä on myös paljon paikkoja, hintataso on samaa luokkaa tai hieman halvempi kuin keskustassa ja meno hieman aikuisempaan makuun.

Ikäraja on yleensä 18 v., mutta esim minulta ei ole koskaan kysytty klubin ovella papereita, enempi pubeissa kysellään. Pubiin voi aina marssia sisään ja toinen vain menee tiskillä, harvoin ryhtyvät nipottamaan jos ostat kahdelle.

Kannattaa melkein ostaa TimeOut josta selviää tarkemmat osoitteet ja muu meno ja meininki.

Menace

• Aloittelija
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #4 : 05.09.2007, 09:53:44 »
Tämän enempääko ei ihmisillä ole tietoa Lontoon yöelämästä? Vain yksi kunnon vastaus, joka alkaa lauseella "en paljoa klubbaile täällä"?

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #5 : 05.09.2007, 15:44:06 »
Itse tapaan klubbenit yleensä kauempaa kiertää, kun tuo piritrance (joo joo soitetaan kai siellä muutakin, ehkä) ei jostain syystä omiin suosikkigenreihini kuulu, mutta joskus sattui eteheni tämän näköinen sivusto, jonka foorumilta löytyi myös osasto nimeltä muu maailma. Tuolta takuulla löydät Menace laadukkaampaa apua ongelmaasi, vaikka varmaan joku pallislaisistakin on Lontoossa klubbailua harrastellut. Uskoisin kuitenkin, että klubitus.orgista löytyy vielä valveutuneempia asiantuntijoita, eli eikun pläräämään...

pathi

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - pathipops@hotmail.com
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #6 : 06.09.2007, 15:12:12 »
Oon käynyt Lontoossa viisi kertaa lähinnä klubbaamassa, ja tarjontaa siltä osin löytyy ko. kaupungista varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Riippuu vähän mistä pitää, mutta oon mieltynyt The Egg -nimiseen klubiin siinä määrin, ettei oikein muualla tule käytyä silloin kun Lontoossa pyörii. Yöelämä on kallista ja ko. klubille voi joutua pulittamaan 20 puntaakin sisäänpääsystä. Drinkit maksaa ja huumekulttuuri on erilainen kuin täällä Suomessa, joten jos lautassilmien kanssa kommunikointi häiritsee, kannattaa jättää klubit vähemmälle ja suunnata jonnekin muualle.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #7 : 09.09.2007, 22:53:33 »
Sohossa on myös joitain. Pirun kalliita, mut sielä on sisäänvetäjiä joiden kanssa voi tehdä diilejä halvemmasta hinnasta...

tosiaan, shorditch jne seutu vähän parempaa vissiin, bricklane:lla on joitain paikkoja, tosin monet aika pieniä.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Lontoon yoelama
« Vastaus #8 : 11.09.2007, 23:03:15 »
Se riippuu niin pitkalle mista musasta tykkaa.

kuten joku jo mainitsikin, Leicester squarelta loytyy melkee isoimmat klubit, sisaanpaasy £10-20 valilla. R&B/house puolelta esim Zoo Bar, Sound Club, Metra. Henkilokohtaisesti hyviksi koettu. Piccadillylla On-and-on (en ihan varma tosta kirjotusasusta) on pirun iso ja eri kerrokset eri musalle. Ei kyllakaan metalli/rock puolta. Kaikkiin paasee jollain diililla sisaan kun kuljette ees taas vahan aikaa ja bongaatte "promoottorin" eli sisaanheittajan. Niila on semmonen pikkunen flappitaulu kadessa missa on lista klubeista ja hinnoista tms.

Sekalaista tanssimusaa ja hetkittain myos hieman myos Rockimpaa loytyy Covent Gardenista Roadhouse ja Soundgarden. Muistaakseni £10 sisaan molempiin. Roadhouse on henkilokohtainen suosikkini keskustan clubeista. Harrikoita seinilla, baarimikot osaa hommansa ja kikkailee pulloilla minka kerkiavat. Tottenham court roadin tuben luona rock mestoista loytyy Metro ja perjantai-iltasin Mean Fiddler. Mean Fiddlerista myoskin R&B ja tanssi musa iltoja, kandee tsekata nettisivut.

Camdenista en tieda muita ku parit rock paikat, purple turtle mornington crescentin tube aseman vieressa, sielta loytyy aina hyvia "teema iltoja" jossa bandeja ja dj. Electric ballroom on yks ja nuoremmille ehka suunnattu KOKO.

Toinen mun suosikki on Angel. Sinne tube asemalle vaan (kings Crossin vieressa) ja ulos kavelemaan, baareja baarien vieressa.

Naitten lisaks jokaisen vahankaan isomman "lahion" luota loytyy aina hyvia paikkoja joissa nakee vahan enemman sita "lontoota", keskustan ulkopuolella.  Esim. northern linen varrella Finchley, sielta paasee yobussilla sit keskustaan helposti takas.

Tassahan tota oli listaa.. mulle voi kans laittaa sahkopostia (ei kannata yv:ta ku loggaan sisaan saannollisen epasaannollisesti) jos haluaa tietaa lisaa, en oo tana vuonna viettany viela yhtaan kokonaista viikonloppua kotona....
If you consider the world unexplored -You belong.

Pensasmustikka

• Aloittelija
    • Profiili
Lontoon klubielämästä
« Vastaus #9 : 16.09.2007, 16:17:32 »
Käyn kavereideni kanssa bilettämässä lähinnä Angelin alueella. Yleensä päätepysäkkimme on Glassworks, jossa on mieleistämme funky housea. Basic baari, jossa pieni mutta toimiva tanssilattia. Sisäänpääsymaksua en ole kertaakaan vielä joutunut maksamaan (muistaakseni ennen kymmentä ilmainen sisäänpääsy), mutta paperit pitää olla aina.

Glassworksin ovimies esitteli minulle kerran noin 100 henkkaria jotka oli takavarikoinut viimeisen kahden kuukauden aikana. Eli jotkut paikat ovat tarkempia kuin toiset. Tässä tapauksessa ovimies sanoi, että kyse ei ole siitä onko henkilö alaikäisen näköinen vai ei, he haluavat tietää ketä talossa on ja jos tulee ongelmia niin voidaan ainakin selvittää jokaisen henkilöllisyys.

The Cross oli myös hyvä mesta, http://www.the-cross.co.uk/ jos siis clubia haluaa niin täältä pesee. Varaudu pienessä pöllyssä oleviin kanssaihmisiin sekä siihen, että perjantai-iltaisin on epävirallinen gay-night. Tämä on siis oikea klubi sitä etsiville. Ja etsiä saa sillä sijainti on keskellä ei mitään vaikka onkin Kings Crossin vieressä. Ainakin viimeksi käydessämme sisään pääsivät vain etukäteen ilmoittautuneet, joten tämä asia kannattaa tarkistaa etukäteen!

Näissä mainitsemissani paikoissa jengi on hyvinkin 25 ja siitä vanhempia, joten tälläiset kolmekymppiset-ikäliisatkin tuntevat olevansa oikeassa paikassa :)

Onhan näitä paikkoja vaikka kuinka - siirtymällä pois keskustan välittömästä tuntumasta säästää huomattavan paljon rahaa!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #10 : 17.09.2007, 01:19:20 »
Heh heh. Valta tuota Leicester Squarea kuin kuolemaa. Siella ei ole kuin turisteja ja hinnat viisinkertaisia muuhun Lontooseen nahden. Kivoja, intiimimpeja paikkoja loytyy esim Brick Lanelta, ita-Lontoosta. Baarit on pienempia, halvempia ja musiikkia on laidasta laitaan, salsaa, elektronista, perusrockia ja kaikennakoista muuta jota en osaa edes maaritella :) En muista etta olisin maksanut kuin kerran sisaan Brick Lanella ja silloinkin se oli viitisen puntaa.

Kivoja pubeja loytyy heti zone 2:n ulkopuolelta, ja kun ne menevat klo 11 kiinni, niin baarimikko tietaa aina jonkun paikallisen underground-baarin joka on aamuun asti auki. Henk.koht suosin juuri noita pienempia baareja, mutta loytyyhan noita megaklubeja vahan joka puolelta, Brixtonissa on ehka parhaat kun siella ei juurikaan laukkaa turisteja.

Seitsemantoista vuotiaana olen itsekin kaynyt Lontoossa ulkona joten ei pitaisi olla ongelmia. Tyttojen ikia katsotaan tosin enemman lapi sormien. Pubit ja baarit tuskin koskaan tarkistavat henkkareita, mutta juuri noissa suurimmissa klubeissa olen joskus joutunut vakuuttelemaan, etta olen oikeasti yli kahdeksantoista :)
She rides rollercoasters but never screams

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #11 : 17.09.2007, 01:23:30 »
Ai niin, ja sen verran piti viela mainostaa, etta jos seuraa haluaa loytaa, niin sitten Piccadillyyn, Haymarketin varrella olevaan Tiger Tiger-baariin (joo, juuri se, jonka edesta loydettiin autopommi jonkin aikaa sitten).

En edes tieda onko se yhta kallis kun muut keski-Lontoon paikat kun en ole viela koskaan joutunut maksamaan omia drinkkejani  :D
She rides rollercoasters but never screams

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #12 : 17.09.2007, 08:24:36 »
Itse erehdyin menemään "must see"-klubille. Enemmän pubi-ihmisenä viihdyin siellä vain tunnin, joten klubbailijat varmasti pitävät siitä todella paljon :) Porukkaa oli paljon, hinnat ihan ok (sisään taisi olla 20euroa/12puntaa ja juomat jotain 4-7puntaa ).

http://www.ministryofsound.com/

yocohoto

• Vieras
Lontoon yoelama
« Vastaus #13 : 25.10.2007, 21:12:41 »
Itse en ole käynyt mutta mulle suositeltiin NYT-clubia Leicester Squaren lähellä, jos tykkää hiphopista/r'n'b:stä.

Drahia

• Tosireissaaja
    • Profiili
Lontoon yoelama
« Vastaus #14 : 29.10.2007, 21:32:28 »
Mä tykkäsin käydä Borderlinella (Charing Crossilla), siellä on livebändejä ja indie-iltoja jne. Tai noh.. krhm.. oli ainakin 10 vuotta sitten, kun Lontoossa asuin. No ei, oon mä siellä senkin jälkeen käynyt, ja Borderline on edelleen pystyssä. Kannattaa mennä ajoissa, sillä ainakin jos keskellä viikkoa menee, niin bändit alottaa jo viimeistään ysin aikaan.

Ministry of Sound oli kova sana joskus, en tiedä onko enää. Ja Camdenissa oli kivoja paikkoja, ainakin The Underworld (onkohan enää olemassa?) ja Palace (?)...

Walkabout (Shepherd's Bush) oli ihan jees aussibaari, jossa oli usein livemusaa ja kalja virtas... Samoin King's Crossilla The Church sunnuntaiaamupäivisin, myös aussi/nz-paikka, tosin en tiedä onko sitäkään enää olemassa.. (byääh...).

Vältä Leicester Squaren turistipaikkoja!

tipu_tapu

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Lontoon yoelama
« Vastaus #15 : 30.06.2008, 11:40:45 »

Ministry of Sound oli kova sana joskus, en tiedä onko enää.

Joo, musta toi Ministry ei ollut yhtään mitään. Itse ainakin petyin siihen pahemman kerran. Enää en sinne eksy.
You can stay under my umbrella <3

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
Vs: Lontoon yöelämä
« Vastaus #16 : 30.06.2008, 12:47:24 »
Mun ehdoton suosikki Lontoossa on The End. Sijaitsee New Oxford Streetin ja Oxford Streetin yhteyskohdassa. Yleensä lauantaisin housea/progea (residenttejä mm. Layo & Bushwacka, Mr C). Muina iltoina millon mitäkin (myös rnb etc).

King's Crossin train depot'n klubit (The Cross, Key yms) on nykyisin käsittääkseni suljettu, eli sinne ei enää kannata suunnata. Samoin Turnmills on kiinni.

Myös Heavenissä on usein hyviä bileitä.

Angelin baarit on loistavia, oma suosikki Cuba Libre, jossa ainakin ennen oli happy hour 20-22, eli kaks kannua juomaa yhden hinnalla.

Mutta tosiaan, paras tietolähde on TimeOut!

Mäks

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lontoon yöelämä
« Vastaus #17 : 11.07.2008, 13:03:42 »
Kuten ylempi postaaja, minäkin suosittelen Heavenia! En muista osotetta, mutta eikös se ollut tyyliin 200 metriä Charing Crossin metroasemalta. Kyseessä on siis homobaari, mutta naisetkin pääsevät sisään. (Ainakin me, viiden tytön seurue, pääsimme helposti.) Sisäänpääsymaksu oli noin 5 puntaa. Jonossa kertoi joku mies, että flyerilla pääsisi ilmaiseksi ja että niitä saa Leicesterin liepeillä olevasta toisesta homobaarista nimeltä q-bar. Lähdimme niitä sitten hakemaan, baari löytyi, mutta flyereista ei näkynyt vilaustakaan.

Sisätilat Heavenissä ovat ihan mukavat. Tanssilattia monipuolinen ja musiikki sellaista perus clubimusaa muutamalla kasaripoikkeuksella. Ihmiset olivat pääosin hilpeitä. Keski-ikäinen australialainen hymyilevä mies tuli kysymään ystävältäni saisiko hän antaa tälle poskelle pusun. Mutta aina kannattaa tietenkin muistaa vahtia omaa drinkkiänsä ja laukkuansa!

Sitten suosittelisin Mother 333:ea, joka sijaitse siis Old Streetillä numerossa 333, eli metrolla vaan Old Streetin asemalle. En muista mitä maksoin sisäänpääsystä, vai maksoinko mitään, mutta juomat olivat siinä viiden punnan paikkeilla, eikä drinkkejä saanut. Mikäs siinä sitten Smirnoff Icea vedellessä. :D Kun saavuimme johonkin kymmenen aikaan, paikka oli melkein tyhjä,  mutta jossain vaiheessa olisiko ollut puolilta öin tanssilattia oli aivan täys. Pieni paikka kyllä on, mutta sitä parempi tunnelma siellä on! Itse pidin todella paljon musasta, poppia ja rokkia, kasaria ja sen sellaista. Musiikki on vaan mielestäni Lontoon baareissa aina huomattavasti kovemmalla kuin Suomessa, muttei kuitenkaan viitsi korvatulppia laittaa...Mutta siis tämä oli paras baari missä kävin Lontoossa ollessani.

Indie-musan ystäville voin suositella kaverin paljon mainostamia Candyboxia, Kokoa ja Afterskoolia. Itse en tiedä näistä paikoista tosin paljoa...

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
Vs: Lontoo - yöelämä
« Vastaus #18 : 24.03.2009, 05:20:27 »
Mites tämä Starkers! kolahtaa  ???

http://www.starkersclub.co.uk/index.html

laitetaan pallismiitti sinne  :D

sanokaa nyt joku että ootte käyny  :o

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Lontoo - yöelämä
« Vastaus #19 : 28.06.2009, 17:58:09 »
Ollaan syyskuussa menossa kaverin kanssa Lontooseen ja olisi mukava kuulla etukateen rokkimestoista (klubeja tai pubeja), joissa olisi jotain menoa myos viikolla? Toki tuolla oli jotain jo mainittu, mutta kun baareja tulee ja menee, niin kuinkahan ajankohtaisia nuo ovat?