Milano

(Luettu 139321 kertaa)

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Milano
« Vastaus #100 : 01.07.2008, 08:11:42 »
Kyllä mä uskaltaisin. Siellä on ainakin sellasia tolppia joista voi soittaa taksin, mutta eiköhän se viittomallakin pysähdy jos ohi ajaa.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #101 : 02.07.2008, 11:23:23 »
Oukkidoukki. Reitti on kyllä etukäteen tuttu, ts. kävelemme sen toiseen suuntaan tullessa, mutta katotaan sitten fiiliksen mukaan. Suomessa toi valoisuus keskellä yötä auttaa paljon siinä turvallisuuden tunteessa, mutta siellä taitaa olla pimeää vielä tuohon aikaan... Vai onko? En oo koskaan ollut just noilla leveysasteilla :).

Mites muuten... Onkos Keski- ja Etelä-Euroopassa nyt alennusmyynnit, samoin kuin Suomessa??

Milly

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #102 : 02.07.2008, 11:37:28 »
Juu, heinäkuun alussa alkavat alennusmyynnit Italiassa ainakin. :) Kannattaa tehdä löytöjä.

Minun kokemukseni mukaan kesäyöt ovat varsin pimeitä jo suht varhain illasta. (Kymmenen jälkeen en ole naisihmisenä nähnyt järkeväksi enää minnekään kovin etäs yksinään vaellella.)

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #103 : 02.07.2008, 11:43:22 »
Juu noin mekin ollaan ajateltu, että mitään turhia riskejä ei kuiteskaan haluta ottaa.

Ah ihanaa että alet on sielläkin, sit voi olla jopa varaa ostaa jotain :D.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #104 : 10.07.2008, 00:20:54 »
Ja niin tuli Milanokin nähtyä. Tykkäsin, enkä vähiten alennusmyyntien takia :D. Hyvin selvittiin aamulla bussille, valoisaa oli jo eikä muutenkaan sattunut mitään yllättävää. Hotel Brianza oli aivan järjettömän loistava, suosittelen kaikille tuolla päin liikkuville! Ja naisväelle erityisesti siinä kulman takana olevaa pikkupikku gelateriaa, jossa töissä kaunein mies ikinä! Kyllä sinne Italiaan täytynee palata vielä joskus...  :-*

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #105 : 10.07.2008, 10:39:58 »
Italiassa on kyl älyttömän hyviä jätskejä! :D

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #106 : 10.07.2008, 13:21:31 »
On... nimenomaan niitä... jätskejä.  ;D

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #107 : 10.07.2008, 13:42:23 »
Eikse jätski ollu tossa kuitenki se ygösjuttu? :D Ja kaupan päälle hieman silmänruokaa...?

Tiitta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #108 : 14.07.2008, 21:15:18 »
Naviglin kanavakaupunginosassa on viehättävää tunnelmaa, antiikkia ja putiikkeja, baareja jne. Aperitiiveilla on kiva käydä napostelemassa syötävää, kaduilla kierrellä ja katsella menoa ja meininkiä jäätelöä nautiskellen.

Oon yrittänyt ettiä missä Navigli sijaitsee, mutta en ole löytänyt, miten sinne pääsee? Osaako joku sanoa kadun nimiä jotta löydän sen google mapsista?

eliisuccia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #109 : 15.07.2008, 13:02:17 »
Naviglin kanavakaupunginosassa on viehättävää tunnelmaa, antiikkia ja putiikkeja, baareja jne. Aperitiiveilla on kiva käydä napostelemassa syötävää, kaduilla kierrellä ja katsella menoa ja meininkiä jäätelöä nautiskellen.

Oon yrittänyt ettiä missä Navigli sijaitsee, mutta en ole löytänyt, miten sinne pääsee? Osaako joku sanoa kadun nimiä jotta löydän sen google mapsista?

Koita hakua Vicolo Privato Lavandai:lla. Kartalla näkyvien kanavien rannoilla on baaria jos toistakin. Hyttyskarkoite mukaan!

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #110 : 04.09.2008, 13:52:54 »
Siskon kanssa ollaan suunnittelemassa marraskuussa neljän päivän reissua Milanoon mikäli hän onnistuu vakuuttamaan perheensä siitä että äidin nyt vain on lähdettävä reissuun sisarensa kanssa. Mitähän tuohon aikaan siellä kannattaisi tehdä? Lennämme Bergamoon joten onko Milano se paras kohde jonne kannattaa mennä vai olisiko jotain muuta ehdotusta? Minä olen siis 37v ja sisko 43v, kiinnostuksena tietysti hyvä ruoka ja juoma, mutta myös kulttuuri (emme kuitenkaan museoita halua kiertää koko viikonloppua) ja shoppailu tietysti, tuo Navigli vaikuttaa kiinnostavalta, vaikka varmasti kesäiseen aikaan parempi! Tarkoituksena meillä on tehdä pieni irtiotto syksyyn ja rentoutua.
Soarele este galben

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #111 : 04.09.2008, 13:58:14 »
^Melkein suosittelisin miettimään jotain muuta kohdetta. Me oltiin vuosi takaperin marraskuussa 4 vrk Italiassa. Lennot oli Milanoon, josta HETI lähettiin tykittämään autolla muualle. :) Vai viimeinen päivä vietettiin Milanossa, ja sekin tuntui olevan liikaa. Kamalan sieluton kaupunki, me ei tykätty. Toki siellä oli nähtävää, ylikalliita merkkiliikkeitä, kallista sapuskaa, kaikkea mukahienoa.
Mutta, makuja tosin on monia. Kai siellä joku voi viihtyäkin. :)

Me esim ei löydetty mitään shoppailtavaa Milanosta, Torinossa taas saatiin se puoli hoidettua. Torinosta pidettiin muutenkin, siellä oli pitkä kävelykatu, jonka varrella kaikkea mukavaa. Tunnelmallinen paikka.

Työkaveri oli just ollu viikon Italiassa, lentänyt Milanoon kans ja sieltä pois. Olivat junalla kierrelleen viikon aikana vaikka kuinka monta paikkaa, Rooma tais olla kauimpana, missä olivat käyneet. :)

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #112 : 04.09.2008, 23:37:43 »
Mutta, makuja tosin on monia. Kai siellä joku voi viihtyäkin. :) 
Kyllä minä ainakin viihdyin... Toisaalta viihdyn loistavasti viikon vaikkapa Bukarestissa, tai missä tahansa miljoonakaupungissa. Mutta Milanossa on muutakin kuin ylikalliita muotikauppoja; esimerkiksi hyviä intialaisia ja nepalilaisia ravintoloita (ei kaikille ehkä perimmäisin matkustelun syy...), mukavia kahviloita ja muusta Italiasta poiketen myös panimoravintoloita joiden oluet ovat muutakin kuin sieluttomia tavanomaisia lagereita. Suunnatkaa vaikka osoitteeseen Mesenate 76 maistamaan "epäitalialaisia" hyvin humaloituja suodattamattomia pienpanimo-oluita (www.q-beer.it).
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #113 : 05.09.2008, 01:08:41 »
Juu ei mullakaan ollut Milanossa valittamista. Kyllä se Tampereen hakkaa mennen tullen  ;D.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #114 : 05.09.2008, 08:00:43 »
Intialainen ruoka ja mukavat italialaiset kahvilat kuulostaa oikein hyvältä... oluen ystäviä emme kumpikaan ole joten ehkä nuo panimoravintolat jää väliin. Viinit kyllä maistuu! Tärkeintä nyt kuitenkin on lähteä jonnekin missä emme ole käyneet enkä osaa kuvitella kohdetta missä meillä EI olisi mukava reissu.
Soarele este galben

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #115 : 05.09.2008, 08:59:04 »
Ääääh. Milano on just jees mesta. Kuhan tajuaa tallailla vähän muuallakin kun siinä ihan duomon edessä. Kannattaa metskaa sellanen kahvila mistä saa iltapäivällä viinilasillisen kanssa syödä pizzaa, salaatteja, ristottoa ym. ilmaseks.

Jos haluutte nähdä viimesen ehtoollisen ni sinne kannattaa varata liput ainakin pari viikkoa ennen ajankohtaa.

Jos haluu tehä päivätripin Comoon niin juna ei maksa juuri mitään, ja se nopeampi juna on myös tosi nopea, oisko tunti tai jotain. Como on hauska pikku kylä jossa on myös ihan kohtuullisen hyviä ravintoloita.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #116 : 05.09.2008, 13:28:11 »
Kyllä se Tampereen hakkaa mennen tullen  ;D.
No siihenhän nyt ei paljoa vaadita.  ;D

Me kierreltiin autolla vähä kauempanakin, ja käveleen sitten ytimessä. Ei vaan ollut meidän mesta lainkaan. Ei löydetty mitään meitä kiinnostavaa.  :P

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #117 : 05.09.2008, 13:48:10 »
Kuten monesti aikasemminkin on tullu selville niin jokaisella on ne omat juttunsa mistä pitää. Mä en edes aina kaipaa mitään niin ihmeellistä, mulle riittää jotku kivat tunnelmat, ja löydän tosi helposti mitättömistä asioista jotain hienoa. Mun mielestä Milanossa oli hyvä tunnelma, ja nautin ihan vain kävelemisestä siellä umpimähkään, ja ratikkakyydeistä.

Sitten taas jotku tykkää Surfers Paradisesta, joka on mun Travellers Inferno.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #118 : 05.09.2008, 14:25:51 »
Samoilla linjoilla gloubizin kanssa, joten varmaan siskon kanssa viihdymme Milanossa. Se yleinen tunnelma on se tärkein asia kuin jotkut ulkoiset seikat ja jokaisesta paikasta jossa olen käynyt, olen löytänyt itselleni jotain. Paitsi Plataniaksesta! Itselläni se viihtyminen on myös kiinni omasta mielentilasta, jos on väsynyt ja kiukkuinen niin ihan sama missä on niin paska paikkahan se on heti. Enää ei puutu kuin siskolle lupa lähteä reissuun!
Soarele este galben

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #119 : 08.09.2008, 12:26:26 »
Kuten monesti aikasemminkin on tullu selville niin jokaisella on ne omat juttunsa mistä pitää. Mä en edes aina kaipaa mitään niin ihmeellistä, mulle riittää jotku kivat tunnelmat, ja löydän tosi helposti mitättömistä asioista jotain hienoa. Mun mielestä Milanossa oli hyvä tunnelma, ja nautin ihan vain kävelemisestä siellä umpimähkään, ja ratikkakyydeistä.
Samaa mieltä oon tässä ehdottomasti. :) Kaikkihan tällaisethan on makuasioita..

Ei mekään mitään ihmeellistä kaivata, meistä nimenomaan tuolla vain ei ollut minkäälaista tunnelmaa. Sieluton kaupunki meidän mielestä.
Kuten jo ehkä mainitsin, Torino taas oli hurjasti lämminhenkisempi mesta, siellä viihdyttiin. Sinänsä hassu juttu, että pienistä mekin kiksimme revitään, ja viihdytään kyllä vähän vaikka missä. Taitaa olla ainoita tollasia paikkoja.. (No joo, mä en myöskään Riiassa viihdy, äijästä en tiiä? Ja Tallinnastakaan ei isommin välitetä. Käydään vaan joskus kavereiden kanssa.)