Milano

(Luettu 138526 kertaa)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Milano
« Vastaus #80 : 13.03.2008, 14:53:03 »
Ja lentmi-2:lle tosiaan voisin suositella Torinoa, vaan vajaan parin tunnin ajomatkan päässä Milanosta, sieltä löytyy sitä paljon kaivattua Sielua jo hurjasti enemmän kuin Milanosta.
Tämän mäkin allekirjoitan. Myös omalla reissulla käytiin Torinossa autolla. :) Ja Aostan laaksossa alpeilla.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : 02.04.2008, 11:12:50 »
Milano kutsuu parin viikon päästä. Hakusessa olisi halvahko majoitus...=) Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä? Miten Malpensan kentältä ja kentälle takaisin pääsee helpoiten ja huokeimmin? Ja on siellä Milanossa varmasti jotain tekemistäkin...
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

lentmi-2

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #82 : 02.04.2008, 12:05:06 »
Huomenna on lähtö. Kiitos Laurau ja T-musu vastauksistanne! Päätimme kolmantena päivänä ajaa Bergamoon. Torinon kanssa tulisi ehkä liian kiirettä. Viimeisen yön vietämme Comon rannalla bed and breakfast´issa romanttisesti :D

Liput Viimeiseen ehtoolliseen on jo ostettu (aikas hintavat [18,50e/kpl], mutta eiköhän ole sen arvoinen) ja kaikki muutenkin valmiina. Lämpötilakin on kohonnut siellä jo 20 asteen tuntumaan, joten täältä tullaan, Milano! ;D
« Viimeksi muokattu: 02.04.2008, 12:24:14 kirjoittanut lentmi-2 »

jensi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #83 : 08.04.2008, 23:40:11 »
Tietääkö kukaan Milanon eläintarhoista? Onko lähellä mitään?

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #84 : 15.04.2008, 18:33:54 »
Jos lähtisi ke-su-reissulle Milanoon... Ja keskiviikko ja torstai menisi Milanossa, missä viettäisitte perjantain ja lauantain? Torinossa? Genovassa? Veronassa? Vai Venetsiassa?

Miten tuo junalippujen ostaminen tapahtuu? Mennäänkö tiskille vai pitääkö varata netistä? Italiaa on tullut opiskeltu yksi vuosi sekä espanjaa neljä, jos niistä mitään apua olisi :).

annupas

• Vieras
« Vastaus #85 : 20.04.2008, 17:05:54 »
Miten tuo junalippujen ostaminen tapahtuu? Mennäänkö tiskille vai pitääkö varata netistä? Italiaa on tullut opiskeltu yksi vuosi sekä espanjaa neljä, jos niistä mitään apua olisi :).

Liput saa kätevimmin lippuautomaateista asemalta, käteisellä tai kortilla voi maksaa, eikä yleensä ole jonoa niinkuin tiskeille, mistä liput toki voi myös ostaa. Netistäkin saa ostettua, maksuvälineistä en tiedä. (Trenitalian sivuilta, löytyy englanniksikin).

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #86 : 20.04.2008, 22:08:12 »
Netistä ostettaessa pitää olla rekisteröitynyt Trenitalian sivujen käyttäjäksi ja maksutapoja on useita. Ja ennen kuin joku tästä alkaa vääntämään vitsiä, totean ettei luonnossa maksaminen mitä luultavimmin onnistu.  ;D

Myke

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #87 : 29.04.2008, 13:35:22 »
Ciao,

Olemme kesäkuun alkupuoliskolla lähdössä autolla Milanosta Slovenian Kranska Goraan, jossa majoituksemme sijaitsee. Ja sieltä sitten tarkoitus lähteä eteenpäin Itävaltaan ja Sveitsiin fudiksen EM-kisoihin. Oisko kellään tietoa minkälaisia teitä varsinkin Milanosta tonne Sloveniaan päin löytyy? Paljonko kannattaa varata aikaa jne.?

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #88 : 23.05.2008, 01:22:10 »
Jep, Milano kutsuu :). Pari päivää olisi tarkoitus viettää siellä heinäkuun alussa ja ottaa sitten juna Zürichiin... Toivottavasti osataan valita hyvä hotelli...

Milly

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : 26.05.2008, 15:06:33 »
Tämän lukeneena minua hämmästyttää kovasti, että Milanoa on lähinnä moitittu. Itse olen kierrellyt kaupunkia useasti ja viihtynyt hyvin. Voihan toki olla, että syynä ovat eri mieltymykset matkailukokemuksissa.

Milanossa on tosiaan hyvät yhteydet junalla vähän joka puolelle. Se on ollut hyvä matkailun tukikohta, josta liikkua. Majoituksista en osaa sanoa, sillä olen itse asunut ystävien luona.

On Milanossa muutakin kuin muotia ja vaikuttava Duomo. Museoista löytyy monenlaista, ja niitä on ympäri kaupunkia. Oopperamuseo oli tunnelmallinen ja ihana, Castello Sforzescon linnamuseo on iso ja monipuolinen (sieltä löytyy niin Da Vincin seinämaalausta kuin Michelangelon viimeinen, keskeneräiseksi jäänyt veistos, kaunista maalaustaidetta, mielenkiintoisia huonekaluja, erikoisia ja todella kauniita soittimia laaja kokoelma, egyptiläinen osasto, jne jne), maalaustaidetta taas voi ihailla Brerassa. Palazzo Reale ihan Duomon tuntumassa tarjoaa vaihtuvia, laadukkaita taidenäyttelyitä. Leonardo da Vinci näkyy paljon Milanon maisemissa, hänen teostensa malleja ym. löytyy Tieteen ja tekniikan museosta. Viimeistä ehtoollista pääsee ihailemaan paikan päältä entisen luostarin seinästä, ja modernilla taiteellakin on oma museonsa. Luonnontieteen museota ym löytyy myös kiinnostuneille. Muutama vuosi sitten kävin katsomassa mielenkiintoisen Star Wars -näyttelyn eräässä museossa, jonka nimeä en enää muista.

Naviglin kanavakaupunginosassa on viehättävää tunnelmaa, antiikkia ja putiikkeja, baareja jne. Aperitiiveilla on kiva käydä napostelemassa syötävää, kaduilla kierrellä ja katsella menoa ja meininkiä jäätelöä nautiskellen. Kyllä minä olen Milanosta tykännyt, mutta se on kaupunki, jonka kanssa pitää nähdä vähän vaivaa, ja tottahan se on, että ei siellä sellaista historiaa ole kuin vaikkapa Firenzessä tai Roomassa.

Joku kyseli edellä, minne mennä. Genova on ihana kaupunki myös, suosittelen! Kesäviikonloppuisin muuten paikalliset ruuhkauttavat junat ym liikenteen pyrkiessään rannikoille, mikä kannattaa pitää mielessä retkipäiviä valitessaan.

Minäkin suosittelen lippuautomaatteja junalippujen ostoon. Nopeampaa kuin tiskille jonottaminen ja niissä on eri kielivaihtoehtoja. Kannattaa muuten katsoa valitseeko käteis- vai korttiautomaatin! 

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #90 : 02.06.2008, 16:42:54 »
Ei kukaan osaisi suositella mukavaa hostellia lähellä rautatieasemaa?

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #91 : 03.06.2008, 16:03:10 »
Varattiin nyt sitten Hotel Brianzasta 2 hh omalla suikulla/vessalla. Paikka oli halpa ja saanut hostelworldissä 80/100 arvostelujen keskiarvoksi. Lisäksi oli aikalailla puolessa välissä rautatieasemaa ja keskustakeskustaa, joten pystytään kävelemään kaikkialle. Päivittelen tänne sitten arviota paikasta kun on reissu tehty :)!

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #92 : 03.06.2008, 19:31:28 »
Tuli vähän myöhässä huomattua tämä threadi. Olin aivan loistavassa hostellissa Milanossa, siitä pääsi sporalla suoraan keskustaan ja juna-asemalle muutamssa minuutissa. Hinta oli 30 € yö 2 hengen huoneesta, runkopatjat ja oma vessa! Delux!

reetukka81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #93 : 08.06.2008, 22:08:43 »
gloubiz, mikä oli tuon hostellin nimi?

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #94 : 09.06.2008, 09:11:47 »

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #95 : 09.06.2008, 09:22:10 »
Tämän lukeneena minua hämmästyttää kovasti, että Milanoa on lähinnä moitittu. Itse olen kierrellyt kaupunkia useasti ja viihtynyt hyvin. Voihan toki olla, että syynä ovat eri mieltymykset matkailukokemuksissa.

Jos Milano olisi kaupunki esim. Suomessa, varmaan itsekin suhtautuisin siihen palvovasti. Omalta osaltani Milano-pettymyksen selittää se, että italialaiselta kaupungilta on tottunut odottamaan paljon enemmän :)
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #96 : 09.06.2008, 10:02:14 »

Jos Milano olisi kaupunki esim. Suomessa, varmaan itsekin suhtautuisin siihen palvovasti. Omalta osaltani Milano-pettymyksen selittää se, että italialaiselta kaupungilta on tottunut odottamaan paljon enemmän :)

Minäkin pidin kyllä Milanosta todella paljon. Sitä varmasti selittää se että kuulemani perusteella en odottanut paikasta juuri mitään.

Li_za

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #97 : 09.06.2008, 11:39:08 »
Tosiaan, sen perusteella mitä täällä luki, en odottanut Milanolta oikeastaan mitään.
Siksi yllätyinkin todella positiivisesti kun kävin kaupungissa muutama viikko sitten. Tosi mukava suurkaupunki, mun mielestä vaikutti paljon Pariisilta. jos shoppailla tykkää niin paljon oli kauppoja, samoin ravintoloita. Lisäksi mun mielestä siellä oli hyvä fiilis, aika paljon tosin turisteja pyöri nähtävyyksien luona vaikka oli vasta toukokuun loppu (en haluaisi ehkä vierailla elokuussa). Tosiaan riippuu ehkä paljonkin siitä, mitä matkakohteelta hakee, millaisena Milanon kokee. Näkemisen arvoinen paikka kuitenkin, Duomo oli tosi vaikuttava.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #98 : 01.07.2008, 00:13:10 »
OBS!

Uskaltaako Milanossa kävellä reppujen (ei rinkkojen, mutta selkeästi turistireppujen) kanssa n. kilometrin matkan bussille kello viiden aikaan keskiviikkoaamuna, vai otammeko suosiolla taksin? Onko kuskit kovia huijaamaan siellä? Ja miten taksi otetaan, soittamalla vai kadun varrella viittomalla? Dänks :D.

vilix4

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #99 : 01.07.2008, 05:02:06 »
jos maaston tuntee ja kavelee pysahtymatta.