Pallontallaajamatka

(Luettu 92827 kertaa)

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Pallontallaajamatka
« Vastaus #60 : 19.03.2007, 13:53:30 »
Mä en voi sanoa lähtöäni satavarmaksi vielä, koska muiden kesälomien ajankohdastakaan ei tässä vaiheessa ole tietoa. Jos esim. parilla muulla on kesäloma silloin, voi mun lähtöni olla tiukilla.  :? Toivottavasti jo ensi kuussa saisin lisäinfoa. Nyt olen 90% varmuudella mukana.  :wink:

EDIT: Todennäköisesti pääsisin lähtemään vasta pe-aamuna, joten sen Trevin reissun joudun missaamaan, mikä kyllä ketuttaa suuresti.  :?
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #61 : 19.03.2007, 17:20:36 »
Lainaus käyttäjältä: "sannannaa"
EDIT: Todennäköisesti pääsisin lähtemään vasta pe-aamuna, joten sen Trevin reissun joudun missaamaan, mikä kyllä ketuttaa suuresti.  :?

Tokihan voi olla ryhmä 2, joka liittyy mukaan perjantai-iltapäivänä. Ryhmä 1 ei vaan suunnittele koko päivää välttämättä sen ympärille, että ollaan Sibeliusta vastassa Suomen asemalla. Toki törmääminen tapahtuu siinä iltapäivän-alkuillan kuluessa. Mutta uskon, että ryhmä 2 selviää omatoimisesti esim. viemään tavarat junalta hostellille, etenkin jos sannannaa on käynyt siellä ennenkin. Voidaan sitten sopia tarkempi tapaamisaika ja -paikka vaikka tekstiviesteillä.

Karkeasti olen ajatellut seuraavanlaista Sika säkissä -ohjelmaa:

Perjantai: Bussireissu Pietarin lähiympäristöön
Lauantai: Junareissu Pietarin lähiympäristöön
Sunnuntai: Keskustakierros

Paikannimet voitte lukea sitten junien tai bussien reittikilvistä tai tienvarsikylteistä. :) Yksi palatsi täytynee sisällyttää jompaankumpaan päivään (pe/la), kun mukana on ensikertalaisiakin.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #62 : 19.03.2007, 17:55:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Karkeasti olen ajatellut seuraavanlaista Sika säkissä -ohjelmaa:

Perjantai: Bussireissu Pietarin lähiympäristöön
Lauantai: Junareissu Pietarin lähiympäristöön
Sunnuntai: Keskustakierros

Paikannimet voitte lukea sitten junien tai bussien reittikilvistä tai tienvarsikylteistä. :) Yksi palatsi täytynee sisällyttää jompaankumpaan päivään (pe/la), kun mukana on ensikertalaisiakin.

Hyvä hahmotelma!

Sit tää haluis meripihkahuoneeseen.. Eremitaasi ja se toinen kuuluisa palatsi (Kesäpalatsi?) jo nähty.  
Mutta oikeasti, ei sillä niin väliä sillä meripihkahuoneellakaan. Kunhan on kivoja baareja ja liikutaan muuallakin kuin Nevski prospektilla.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #63 : 19.03.2007, 18:14:28 »
Tää on kanssa tyytyväinen. Ja tää on erityisen tyytyväinen, jos näkee/kokee sellaista, johon omatoimisesti ei eksyisi  :P
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Pallontallaajamatka
« Vastaus #64 : 19.03.2007, 19:12:43 »
Mä oon kans ihan intoo piukassa. Eka kerta Venäjälle ylipäätään ja mulla ei todellakaan ole mitään must see- paikkoja. Kaikki käy!
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Gnito

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #65 : 19.03.2007, 20:17:55 »
Damn, mitähän tähän nyt sitten vastaisi. Olisi niiiiiiin kiva käydä ekaa kertaa naapurivaltiossa, kun mukana olisi seutua tuntevia ja kieltä osaavia (oletan).

Kesätyöruljanssi on kuitenkin sen verran auki, että en pysty sanomaan vielä mitään varmaa. Toisaalta, jos pääsisin, niin millaisella aikataululla ehtii hakemaan jonkin sortin turistiviisumin inhimillisellä hinnalla?

Mut joo. Yritän löytää jonkun ratkaisun ongelmaan: lähteäkö vai katua?
There's no such thing as talent, cap'n. Only inspiration and ambition.
And mine burn white hot.  - Scrooge

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #66 : 19.03.2007, 21:05:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Kunhan on kivoja baareja ja liikutaan muuallakin kuin Nevski prospektilla.

Lainaus käyttäjältä: "hani"
Tää on kanssa tyytyväinen. Ja tää on erityisen tyytyväinen, jos näkee/kokee sellaista, johon omatoimisesti ei eksyisi :P

Uskallan luvata ainakin näiden toivomusten täyttyvän. :D Baarien hauskuus on tietysti makuasia, mutta eiköhän me jotakin keksitä illoiksikin. :roll:

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #67 : 19.03.2007, 21:23:50 »
Onko ehdotetuilla majapaikoilla, asuntola ja toi hostelli, paljonkin eroa? Sijainti, liikkumisen helppous? Suosin itse mahdollisuuksien mukaan majapaikkoja, joihin on helppo palata baarista, se kun tuppaa olemaan sellainen kriittinen hetki päivästä.

Asuntola sijaitsee osoitteessa Ulitsa Sotsialistitsheskaja 16 eli Sosialistikatu 16. :wink: Sijainti on hyväksi havaittu monet kerrat, ei ole mikään mahdottomuus kävellä lähimmistä baareista kämpille nukkumaan. Lähikatujen pikkubaaritarjonta on melko hyvä. Joku voi olla kuullut pommisuojabaarista nimeltä Gribojedov, se on lähikorttelissa.

Yleisesti voi pitää nyrkkisääntönä, että kaatokännissä kaduilla hoipertelu kohti majapaikkaa sisältää suuren riskin joutua jonkinlaisiin ongelmiin. Kovaääninen vieraskielinen känniörinä vetää myös ongelmia puoleensa kuin lantakasa kärpäsiä.

Asuntola sijaitsee keskellä Pushkinskajan, Vladimirskajan ja Ligovski Prospektin metroasemien muodostamaa kolmiota, mutta sinne on mielestäni metrosta hiukan lyhempi matka kuin Puppet Theatre Hosteliin. PTH:n valtteja on tietysti pitkä historia kansainvälisenä hostellina, kaikki hoituu myös englanniksi. Asuntolaammekin on kyllä viime aikoina palkattu nuoria, kielitaitoisia työntekijöitä. Siellä on ainakin viime vierailullani tehty rekisteröinti, jota taas Puppet Theatre Hostel ei tee kuin itse kutsumilleen viisumeille. Tietysti tuo torstaista sunnuntaihin oleskelu ei vielä edellytä rekisteröitymistä, mutta ei siitä haittaakaan ole.

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Pallontallaajamatka
« Vastaus #68 : 19.03.2007, 22:11:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Siellä on ainakin viime vierailullani tehty rekisteröinti, jota taas Puppet Theatre Hostel ei tee kuin itse kutsumilleen viisumeille. Tietysti tuo torstaista sunnuntaihin oleskelu ei vielä edellytä rekisteröitymistä, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Meille Puppet Theatre Hostel teki rekisteröinnin, vaikka ei meitä kutsunutkaan. Sanoivat vielä, että ei tälle ajalle välttämättä ole pakko, mutta varmuuden vuoksi sen halusivat tehdä.

Mutta ei mulle kuitenkaan ole paikalla niin väliä, mikä vaan käy.
 :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #69 : 19.03.2007, 22:16:45 »
höh, enp pääse mukaan tuona ajankohtana. koko kesä- ja heinäkuu toisessa vielä osittain määrittelemättömässä reissussa. mutta tuolloin ehkä jossain päin amerikan ihmemaata. miksei voi olla kahessa reissussa samaan aikaan;)

Tämä olisi siksikin huvittanut, kun mukaan on lähdössä aiemminkin kaupungissa käyneitä. niin, tai olenhan minäkin siellä käynyt: silloin kun se oli Leningrad :roll:

off topic. Oletko Jouni milloin/ missä koulussa siel ollut vaihdossa/ mitä opiskelemassa? oletko kertonut kokemuksia tänne jo jonnekin ketjuun? kiinnostaisi lukea:)
Itse matkoja sekä hyviä hetkiä Suomessa matkojen välissä:
http://pieniahyviahetkia.blogspot.com/

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #70 : 19.03.2007, 22:20:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Gnito"
Toisaalta, jos pääsisin, niin millaisella aikataululla ehtii hakemaan jonkin sortin turistiviisumin inhimillisellä hinnalla?

Mä luulen että se meidän porukka varmaan joudutaan kasaamaan tässä jo kuukauden sisään. Mutta eihän mikään maailmassa estä mattimyöhäistä tulemasta samaan junaan (jos mahtuu), samaan aikaan samaan kaupunkiin ja samaan hostelliin (jos mahtuu) lyhyemmälläkin varoitusajalla. Viisumin saannin kestosta vastaa viisaammat.
That we got this far

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #71 : 19.03.2007, 22:29:40 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"

(BTW, onko akk vielä lähdössä??)

Olen yhä lähdössä! Mulle käy esitetyistä vaihtoehdoista mikä tahansa.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #72 : 19.03.2007, 22:43:52 »
Päivitetty lista:

Kyllä lähdössä:

1. Jouni (ehdottaa lähtöä to-iltana)
2. PetraJii (to-ilta käy)
3. hani  (to-ilta käy)
4. NeitiQ  (to-ilta käy)
5. minnam. (to-ilta ei vielä varma, ehkä pe)
6. sannannaa (ei ehkä käy to-ilta, ehkä pe)
7. fishbone (to-ilta käy)
8. joaliina (to-ilta käy)
9. pikkumyy (pe-aamu kävisi)
10. akk (to-ilta käy)
11. vilviis (to-ilta käy)
12. Linnunlahti (to-ilta käy, 90 % varmuudella lähdössä)
13. Nti Linnunrata (to-ilta käy)
14. MghtyDux

Ryhmä 1 (to-ilta): 11
Ryhmä 2 (pe-aamu): 3

Vaatii vielä pientä tai suurtakin selvittelyä (?), ehkä luultavasti lähdössä:

Juzt
Gnito
kiirus

Nämä alustavasti kiinnostuneita, (esim. päivämäärän alustavan valkenemisen jälkeen ei vielä kommenttia):

Sanguine
maisu
tonppa
Essen
veevee

Innostuneita pallontallaajamatkasta ideana, mutta eivät valitettavasti pääse juuri tälle reissulle mukaan:

Bella
BlueZ
Strange Little Girl
Eliette
muuvaara
^alina^
apaap
Londra
v-i-p
That we got this far

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #73 : 19.03.2007, 22:54:10 »
No niin, eiköhän pidä sitten itsekin lyödä homma lukkoon. Eli tullaan ja torstai-ilta käy itsellenikin hyvin. On tää niin ainutlaatuinen suunnitelma että ei tätä voi sivuuttaa. Pitää vain se perjantai jollain keinoin saada vapaaksi, luulisi onnistuvan. Itsekään en ole Venäjällä käynyt niin mikäs sen parempaa kuin tutustua maahan ensi kerran osana pallontallaajalaumaa.

Kunhan on kivoja baareja ja liikutaan muuallakin kuin Nevski prospektilla.

Ja tämä on hyvä, että muitakin kiinnostaa tutustua paikallisiin baareihin. Itselle kun ne aika usein kuitenkin näyttelevät suht tärkeää osaa matkustellessa.

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #74 : 19.03.2007, 22:56:50 »
Eiköhän tounne pääse, jopa torstai lähdölle. Pakko saada vapaata koko viikoksi kesätöisä (Lapista) kun keskiviikkona olisi Suomi-Belgiakin. Eli olen lähdössä 90%.
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

apaaap

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #75 : 19.03.2007, 23:07:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Gnito"
Damn, mitähän tähän nyt sitten vastaisi. Olisi niiiiiiin kiva käydä ekaa kertaa naapurivaltiossa, kun mukana olisi seutua tuntevia ja kieltä osaavia (oletan).

Samat fiilikset kun yllä, mutta tietenkin toinen reissu buukattu samalle ajankohdalle. Ehkä sitten mahdolliselle seuraavalle reissulle.
quot;It can hardly be a coincidence that no language on earth has ever produced the expression 'As pretty as an airport.'"
The Long Dark Tea-Time Of The Soul, Douglas Adams

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #76 : 20.03.2007, 17:57:37 »
Lainaus käyttäjältä: "^alina^"
off topic. Oletko Jouni milloin/ missä koulussa siel ollut vaihdossa/ mitä opiskelemassa? oletko kertonut kokemuksia tänne jo jonnekin ketjuun? kiinnostaisi lukea:)

Onhan täällä sellainenkin ketju. :) Matkapäiväkirjat vain uppoavat melko nopeasti alaspäin omassa osastossaan.

Ja takaisin asiaan. Alkaa näemmä olemaan jo aika mukava ryhmä lähtijöitä. Ja näyttää siltä, että ykkösryhmä lähtee torstai-iltapäivänä Repinillä ja kakkonen liittyy sitten seuraan perjantain Sibeliuksella. Ykkösryhmä saa jo sitten sen VR:n ryhmäalennuksen ja kaipa tuohon kakkoseenkin vielä joku liittyy.

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #77 : 20.03.2007, 21:04:17 »
Hei, minä kans! Ehdin mukaan jo torstaina, kai megeen vielä pääsee? Viime perjantainakin meinaisin tulla, mutta kun olin tunnin myöhässä (hups!) yläkertaan oli jo jono. Pitäisikö seuraava miitinki pitää väljemmillä vesillä?

Hienoa! Jee! Pietarin reissu onkin ollut projektina koko vuosituhanen, mutta aina joku muu on ajanut edelle.
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Pallontallaajamatka
« Vastaus #78 : 20.03.2007, 21:05:38 »
Suunnitelmat kuulostavat oikein hyvältä. Kiva päästä näkemään vähän muutakin kuin ne kertaalleen nähdyt pakolliset!

Toivottavasti matkassa myös muita vanhoja ja väsyneitä, ketkä eivät jaksa hillua baareissa koko yötä :) (Tämä siksi, että en kuitenkaan uskalla kävellä yksin yöllä takaisin majapaikkaan)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #79 : 20.03.2007, 21:55:29 »
Mitenkäs on, otettaisko suunnittelumiitti joko maanantaina 26.3. klo 17-18 paikkeilla, tai ti 27.3. samaan aikaan? Paikka voisi olla PetraJiin pyynnöstä myös muu kuin Bakers  :lol:
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.