Pallontallaajamatka

(Luettu 81855 kertaa)

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #120 : 23.03.2007, 13:16:23 »
Jos lähtö torstaina on tosiaan jo klo 15:27 saatan joutua siirtymään perjantaina paikalle matkaaviin, kun työaika on ikävästi klo 16 asti(ilman liukumamahdollisuutta).

Olisi tietysti kiva, että perjantaina paikalle tuleviakin olisi se 6, että saataisiin ryhmäalennus. Mutta siinä asiassa nyt käy kuinka käy.

Ehkä olen tästä ja muustakin paljon viisaampi ensi viikon suunnittelumiitin jälkeen.
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #121 : 23.03.2007, 14:12:13 »
Lainaus käyttäjältä: "joaliina"

Olisi tietysti kiva, että perjantaina paikalle tuleviakin olisi se 6, että saataisiin ryhmäalennus. Mutta siinä asiassa nyt käy kuinka käy.

Jos perjantain porukka jää vaikka viiteen olen valmis lähtemään perjantaina jotta saadaan ryhmä täyteen.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

MghtyDux

• Reissaaja
    • Profiili
Torstai
« Vastaus #122 : 23.03.2007, 15:48:20 »
Eli tosiaan, mulle sopiii torstai
Mutta oikea matkamies lähtee vain lähteäkseen.

Charles Baudelaire (1821-67)

http://www.couchsurfing.com

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #123 : 23.03.2007, 15:59:02 »
Jos en muista sanoa...

Niin oikein hauskaa tallaajamatkaa teille!  Tulkaa monia kokemuksia viisaampia takaisin.

:D
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #124 : 23.03.2007, 16:54:30 »
Mikäs tuon ehdotetun majoituksen hintataso, on tulee runsaudenpulaa tämän kesän reissuista, joten pitää hieman tuota talouspolitiikkaakin miettiä?
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #125 : 23.03.2007, 20:50:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"
Mikäs tuon ehdotetun majoituksen hintataso, on tulee runsaudenpulaa tämän kesän reissuista, joten pitää hieman tuota talouspolitiikkaakin miettiä?

Tässä Puppet Theatre Hostelin hinnasto. 23 $ dormissa yöltä on normihinta, josta saa HI-kortilla yhden taalan pois. Ryhmille luvataan erikoiskohtelua, kunhan otetaan yhteyttä etukäteen. Miinana tuossa näyttää olevan kahdeksan prosentin luottokorttimaksu. Yksi yö täytyy maksaa kortilla etukäteen ja jos jokainen maksaa itse, jokainen maksaa myös erikseen sen lisämaksun. Jos tuonne mennään, niin sitten täytyy löytyä sitovia ilmoittautumisia, että joku voi varata paikat kaikille kertarysäyksellä.

edit: Luin ensin väärin. Varausmaksu onkin 8 % eikä $. Sehän ei muutu miksikään, vaikka jokainen maksaisi erikseen.

Täytyypä kysyä sähköpostilla, millaista hintaa asuntolastamme tarjotaan. Luulen, että hinta on aika sama. Sinne ei olla vielä tähän asti maksettu mitään varausmaksuja, kai meillä on sitten sen verran luottoa. ;)
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Pallontallaajamatka
« Vastaus #126 : 24.03.2007, 18:00:04 »
Oisin kiinostunu, mut en voi sitovasti sanoa mitaan ennen kuin selviaa, onko mulla kesatoita. Osasin ainakin joskus venajaa sen verran, etta perusturistiasioista olen selvinnyt.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

jamnen

• Reissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #127 : 25.03.2007, 00:40:34 »
Heipä hei!

Sopiiko mukaan tällainen untuvikko-tallaaja?

On nimittäin täydellisesti sovitettu tuo tallaaja-matka mun neljän päivän viikonloppuun.

Jos siis mukaan mahtuu ja muuten ok niin voisin liittyä listoille.

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
Pallontallaajamatka
« Vastaus #128 : 27.03.2007, 21:28:24 »
Kiitos kaikille seurasta miitissä! Jos Tveriin siis päädytään, miltä tällä hetkellä torstaina lähtevien osalta näyttää, niin vilkaiskaa tämä:
http://tver-russia.com/ . Tiedetään sitten ainakin edes että missä se suunnilleen on :wink:
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Miitti II
« Vastaus #129 : 27.03.2007, 21:33:04 »
Tästähän muodostuu perinne: Bakersin halpoja samppanjalaseja tuli taas kuusi kumottua. :D

Miitissä oli paikalla yhdeksän henkilöä (hani, akk, MghtyDux, joaliina, PetraJii, pikkumyy, Nti Linnunrata, Linnunlahti ja minä). Päätimme demokraattisen yksimielisesti, että torstain ryhmä lähtee sittenkin torstaina 7.6. Tveriin Tolstoilla klo 18.27 perjantaiaamuksi. Perjantai siellä ja jollakin yhteydellä joko perjantai-illaksi tai viimeistään lauantaiaamuksi Pietariin.

Perjantaina lähtevä ryhmä suoriutunee omin voimin Repinillä Pietariin ja hostelliin.

Lauantaina on sitten alkuperäisen suunnitelman mukaan  ohjelmassa Sika säkissä -matka Pietarin lähiympäristössä, kohteina ainakin palatsi x ja lähiö y, mahdollisesti myös ravintola z. :)

Sunnuntai myös alkuperäisen suunnitelman mukaan. Kuka haluaa Eremitaasiin, menköön sinne. Kuka haluaa kuljeksia katsomassa muita nähtävyyksiä, voinen vetää jonkinlaisen kierroksen. Kuka toipuu krapulasta hostellissa, annettakoon hänelle rauha. Mutta tavataan vain sitten esim. klo 15.00 jossakin yhteisesti sovitussa paikassa.

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Miitti II
« Vastaus #130 : 27.03.2007, 21:55:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Tästähän muodostuu perinne: Bakersin halpoja samppanjalaseja tuli taas kuusi kumottua. :D

Niinpä! Seuraavalla kerralla estäkää mua kumoamasta niin montaa, jooko?

Tarkistin heti sen rahanvaihdon junassa. Safar vaihtaa nettisivujensa mukaan ruplia sekä Sibeliuksessa, Repinissä että Tolstoissa.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Re: Miitti II
« Vastaus #131 : 27.03.2007, 22:09:54 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Niinpä! Seuraavalla kerralla estäkää mua kumoamasta niin montaa, jooko?

Ei ei. Hyvin sä vedät!

Mutta suuri kiitos kaikille pallismatkamiittiläisille! Saatiin työnjakoa aikaan ja asia etenee!
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Pallontallaajamatka
« Vastaus #132 : 27.03.2007, 22:18:18 »
Pallontallaajamatkan suunnittelumiitti on pidetty tänään Baker'sissa skumppalasien äärellä. Tässä tapaamisen muistio, kirjasin asioita ylös. Huomiotavaa tämän ketjun selvyyden kannalta olisi, että kaikki ne kommentit, kysymykset ja neuvot, jonka alueeseen on vastuuhenkilö valittu (mainitaan kussakin kohdassa erikseen) laitettaisiin suoraan sille vastuuhenkilölle joka tiedottaa siitä matkaryhmälle erikseen. Näin saamme ketjun pysymään selkeämpänä.

Miitissä oli paikalla 9 henkeä:
Jouni, PetraJii, hani, joaliina, MghtyDux, pikkumyy, Nti Linnunrata, akk ja Linnunlahti

1) Ryhmän koko
- Miitissä päätettiin sulkea ilmoittautuminen tämän matkan osalta. Muistutamme jälleen, että mikään ei estä ilmaantumasta samaan junaan, samaan kaupunkiin jne... mutta järjestelyjen kannalta on selkeämpää, että porukka on nyt tässä. "Ehkä"-listalla olevat ovat mukana laskuissa, mutta uusia ei enää listalle oteta.

Lähtijät:
1. Jouni
2. PetraJii
3. hani
4. NeitiQ
5. minnam.
6. sannaannaa
7. fishbone
8. joaliina
9. pikkumyy
10. akk
11. vilviis
12. Linnunlahti
13. Nti Linnunrata
14. MghtyDux
15. J-Ko

Ehkä-lista:
Juzt
Gnito
kiirus
Ainuska

Ehkä-listalaisten osalta viimeinen päivä varmistaa, onko mukana näissä järjestelyissä vai ei, on 30.4.2007. Sama koskee tietysti myös niitä ei-täysin- 100 prosenttisen varmoja, jotka ovat ylemmässä listassa. (vastuuhlö PetraJii)

2) Yhteydenpito asian tiimoilta jatkossa
-Miitissä kiersi sähköpostilista, johon kaikki paikalla olevat antoivat sähköpostiosoitteensa. Jatkossa nopeamman yhteyden tarjoamiseksi siirrymme sähköpostilla tapahtuvaan kommunikointiin tärkeiden asioiden tiedottamiseksi. Tästä syystä pyydän seuraavia henkilöitä lähettämään minulle yksärinä sähköpostiosoitteensa:
NeitiQ, minnam., sannannaa, fishbone, vilviis ja J-Ko. Ehkä-listalla olevat henkilöt saavat päättää lähettävätkö jo tässä vaiheessa vai vasta sitten kun matkalle osallistuminen on varmistunut. Laitan sähköpostiosoitteet jakoon sitten kaikille. (vastuuhlö PetraJii)

3) Matkakohde
- Matkakohteiden päätettiin olevan Tver ja Pietari. 17:sta tällä hetkellä lähdössä olevasta 14 olisi valmis lähtemään Tveriin jo torstai-iltana, ja näyttäisi siltä, että kolmen (minnam. sannannaa ja Katariina7200, ilmoittanette mikäli pystyttekin vaihtamaan to-ryhmään) kohdalla olisi lähtö Pietariin perjantai-aamuna ja muun ryhmän tapaaminen Pietarissa myöhemmin.

4) Aikatauluasiat

Lähtö siis torstaina 7.6.2007 klo 18.27 Helsingistä. Juna olisi perillä Tverissä seuraavana aamuna 6.25. Perjantaipäivällä hengailtaisiin Tverissä ja sitten illalla suuntaisimme Pietariin. Sovittiin, että Jouni selvittää aikataulu-asiat, kuinka junia kulkee Tveristä takaisin Pietariin. Jouni myös teki tämän samointein, tässä aikataulut:

- pikasähkömoottorijuna :) klo 17.26, Pietari 23.10.
- hieno pikajuna Aurora klo 18.03, Pietari 22.00 (saa varmasti lippuja VR:ltä

- yöjuna 23.07, Pietari 4.50 :D
- yöjuna 23.46, Pietari 5.30 :)
- yöjuna 0.44, Pietari 6.34 (halpa, jossa platskartnyvaunuja)
- yöjuna 1.15, Pietari 6.40

Aurora maksaa varmaankin noista eniten, mutta olisimme ihmisten aikaan Pietarissa ja hostellissa -> kunnon yöuni ja/tai suihku.

Perjantain ryhmä lähtisi perjantaiaamuna 7.27 junalla Pietariin, jossa voisimme olla sitten yhteydessä kännyköin ja sopia tapaamisesta.

(Aikataulujen vastuuhenkilönä Jouni)

5) Junalippuasiat
Jouni ja hani selvittävät seikat ryhmälipuista ja hinnoista

6) Viisumiasiat
-Miitissä mietittiin viisumiasiaa siltä kantilta, että selvitämme ryhmäviisumimahdollisuuden ja hinnan. Henkilökohtainen viisumi maksaa 45-50 euroa. Passinkeruuruljanssiin ei tuntunut halua olevan kenelläkään, joten itse kunkin johonkin viisumitoimistoon toimitettava passi tuntuisi hyvältä idealta (oli se sitten henk.koht. vieden tai postittaen). Vuosiviisumin omaavat Jouni ja fishbone, joita tämä viisumiruljanssi ei siis täten koske. Sovittu että MghtyDux selvittää viisumitoimistosta (Tehtaankatu) asiaa ja tiedottaa siitä myöhemmin mitä sai selville . On huomautettava, että viisumia varten on oltava voimassa oleva matkavakuutus, ja mikäli otamme henkilökohtaiset viisumit, sitä varten tarvitsee myös valokuvan. On huomioitavaa, että passin on oltava voimassa 6 kk reissusta vielä eteenkinpäin!
(vastuuhenkilönä MghtyDux)

7) Majoitus
-Miitissä puhutut vaihtoehdot Jounin vaihto-opiskelujensa aikana käyttämä asuntola, jossa on  (Jouni selvittää hinnat ja ajankohdan varaustilanteen) tai
- Puppet Theatre-hostelli (joaliina selvittää hinnat ja varaustilanteen)

8 ) Rahanvaihto
- akk selvittää Safar-rahanvaihtokärryn olemassaolon junassa. Muutoin halvin vaihtoehto on vaihtaa rahaa junan pysähtyessä Viipurissa.  (vastuuhelönä akk) EDIT: tätä kirjoittaessa akk olikin jo ehtinyt kirjoittaa tuonne että rahanvaihto onnistuu siis junassa. Älkäätten siis haaskatko rahojanne pankissa tai Forexissa.

9)Matkan sisältö
- Miitissä päätettiin luottaa Jounin "sika säkissä" matkanjohtajapalveluun, tosin näitä ajatuksia ilmoille heiteltiin:
- johonkin palatsiin
- johonkin lähiöön
- venäläiseen saunaan
- Eremitaasiin                 (päävastuullisena Jouni)

10) Matkapäiväkirja
- Miitti päätti yksimielisesti nakittaa NeitiQ:n toimimaan matkapäiväkirjailijana. NeitiQ saa itse päättää missä vaiheessa matkapäiväkirja alkaa (jo suunnittelustako?). Muut luonnollisesti auttavat ja täydentävät. (vastuuhlönä NeitiQ)

11) Matkalla viihtyminen
- fishbonen nakki on saapua paikalle, näyttää söpöltä (tää oli sit hanin kommentti!!) ja luoda ympärilleen miellyttävä Pallis-ryhmämatkailmapiiri. Sihteerille jäi epäselväksi, kenen nakki voisi olla reissun taisteluhuudon/laulun sävellys, sovitus ja paheksuttava levitys.. (?). Muutoin matkalla viihtymisestä ovat luonnollisesti vastuussa kaikki.

8)  8)
Tässäpä tärkeimmät. Laittakaa asianosaiset nyt siis yksäriä tulemaan ja täydentäkää muut jo on jotain virheitä tms. muistiossa!

Terkuin, Petra
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

klapti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pallontallaajamatka
« Vastaus #133 : 28.03.2007, 08:45:53 »
Muistakaa rokotukset ! ;D

Reilikirja suosittelee Venäjälle lähdettäessä näitä rokotuksia: ;)
- Hepatiitti A
- Hepatiitti B
- Japanin aivotulehdus
- Kolera
- Lavantauti

Ja hyvää matkaa ! :D
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #134 : 28.03.2007, 09:06:52 »
Radicalkin vois olla kiinnostunut tollasesta matkasta jos vaan tällainen hönö huolitaan mukaan?

Riippuu sit kyllä vähän sen hetkisestä tilanteesta, mutta kiinnostusta kyllä löytyy. Eli mä kuulun varmaan tohon "ehkä"-listalle.

Ja sitä ei tarvitse pelätä et oon joku täys mulkku vaikka välillä täällä on  moni varmasti sen kuvan saanutkin. Livenä oon paljon mukavampi tapaus. Ainakin luulen niin.  :lol:

Nyt tarkemmin tätä ketjua luettuani huomasin et enää ei sit taidakaan olla mahiksia päästä mukaan. Katotaan sitten joku toinen kerta.  :cry:
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

joaliina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #135 : 28.03.2007, 13:14:42 »
Majoituksesta

Kuten sovittua, laitoin mailia Puppet Theatre -hostelliin ja tässä heidän vastauksensa:

Kysyin majoitusta kahdeksi yöksi päiville 8-10.6.

We have 15 and 20 dormitory places available for dates you have requested. It will be  - 2 rooms for 3 people, a room for 4 people and one or two  rooms for 5 people.

Pyysin hintaa 15 ja 20 henkilön ryhmälle. Minimiryhmähinta on 10+ hlölle.

Our group price for a place in a dormitory room is $20 (580 roubles) per person. So the price for 1 night accommodation for 15 people is $20x15=$300, for 20 people is $20x20=$400.

Sitten huoneiden varauksesta:

In order to reserve places you will have to fill out a credit card charge form. In this form you will be requested to prepay your 1st night stay at the hostel ($20 per person in a dorm room).

Eli käytännössä jokaisen pitäisi maksaa etukäteen tuo ensimmäinen yö. Lisäksi se pitäisi tehdä kuitenkin keskitetysti eli yksi hlö suorittaa koko summan luottokortilla. Eli jos tähän majoitusvaihtoehtoon päädytään niin ainoa järkevä käytäntö varmasti on, että jokainen lähettää sovitulle hlölle tuon ekan yön summan, joka sitten suorittaa varausmaksun. Lisäksi maksun suorittavalle tulee vielä +8% pankkikulut maksetusta summasta.

Kysymys tuossa hostellissa majoittuneille, kuinka luotettava on tuo faksaus luottokorttimaksusta?

Asiaatuntevat osaavat varmasti myös kommentoida tähän seuraavaan kysymykseen:

Do you need to have our visa support letter?

Itse käsittäisin, että emme moista kutsukirjettä tarvitse, vai? Joka siis on myös maksullinen!

Ja vielä viimeisenä pointtina:

Please reply us as soon as possible because we have many requests for these dates.
hkä otin, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee! -M. Nykänen

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #136 : 28.03.2007, 16:30:32 »
Kysymys tuossa hostellissa majoittuneille, kuinka luotettava on tuo faksaus luottokorttimaksusta?

Olen sen kerran maksanut ja kieltämättä tuntui vähän hassulta laittaa luottokorttitietojaan menemään faksilla hostellin numeroon. Mutta muitakaan vaihtoehtoja ei taida olla. Omassa tapauksessani kaikki meni aivan suunnitelmien mukaan.

Do you need to have our visa support letter?

Itse käsittäisin, että emme moista kutsukirjettä tarvitse, vai? Joka siis on myös maksullinen!

Emme tarvitse. Jos menisimme itse konsulaattiin hakemaan viisumeita, konsulaatti kysyisi sitä meiltä. Suomessa Venäjän viisumit yleisestikin järjestyvät aika tavalla jouhevammin kuin monissa muissa (etenkin läntisissä) EU-maissa.

Laitanpa tässä iltapuhteena viestiä asuntolaamme, että mitä sieltä sanovat. Mutta jos sinne menemme, meidän täytynee tulla Tveristä pois perjantairyhmää vastaan Auroralla perjantai-iltana. Toki tuoltakin voisi kysyä majoitusta kahtena palana.

MghtyDux

• Reissaaja
    • Profiili
Viisumi asiaa
« Vastaus #137 : 28.03.2007, 16:51:54 »
Moi

Mielestäni ei meidän kannata alkaa säätää tuon ryhmäviisumin kanssa, sillä hintaero on vain 5 euroa. Itse olen hakenut viisumini viimeksi täältä http://www.rustravel.fi/

Tässä vielä sivuilta kopioitua infoa

VIISUMIN ANOMISTA VARTEN TARVITAAN:

- voimassa oleva passi ( passi tulee olla voimassa 6 kk viisumin päättymisen jälkeen)
- viisumihakemus täytettynä (kaikki vaadittavat kohdat!) ja allekirjoitettuna hyvissä ajoin
- yksi passivalokuva, kooltaan 3x4 cm
- todistus voimassa olevasta matkustajavakuutuksesta (= matkavakuutus)
- Matkavakuutusta koskevat asiakirjat vaaditaan seuraavien maiden kansalaisilta: Belgia, Espanja, Hollanti, Islanti, Israel, Italia, Itävalta, Kreikka, Liettua, Luxemburg, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska, Tsekki ja Viro.
- turistiviisumia varten mikäli viisumi ei ole tilattu Rustravel Oy:ltä virallinen venäläisen matkatoimiston matkapalveluvahvistus viisumin saantia varten majoitusvoucher koko anottavalle ajalle

RYHMÄVIISUMI

Ryhmäviisumi voidaan anoa enintään neljäksi (4) vuorokaudeksi vähintään 5 hengen ryhmälle Suomen kansalaisia.

Ryhmäviisumin voi saada Karjalan tasavaltaan, Pietariin ja Leningradin alueelle (poikkeuksena esim. Enso jokaiselle oma viisumi).

Ryhmäviisumilistaa varten tarvitaan osallistujien voimassa olevasta passista selvä kopio sekä todistus voimassa olevasta matkustajavakuutuksesta (sairaus- ja tapaturma-) sekä selvitys matkavakuutuksesta.

VIISUMIMAKSUT EUR/HENKILÖ ja Toimitusaika
1-kerta
turistiviisumi 1kk                   45 €                6 arkipäivää

Ryhmäviisumi
min 5 henkilöä                      40 €                6 arkipäivää
Mutta oikea matkamies lähtee vain lähteäkseen.

Charles Baudelaire (1821-67)

http://www.couchsurfing.com

jamnen

• Reissaaja
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #138 : 30.03.2007, 23:48:43 »
:(

Ikävä yllätys...jääpä matka mun osalta väliin. Eli sattuu amk:n pääsykokeet samalle viikolle ja tod. näk. sulaa mun vapaapäivät niihin.

No ei auta itku markkinoilla, ikävää vaan kun ehdin hippasen iloita jo uudesta kokemuksesta. No toivottavasti teillä on hauskaa siellä ja joku muu halukas mahtuu ny mukaan.

Päiväkirjaa täytyy sit vaan lueskella... :?

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pallontallaajamatka
« Vastaus #139 : 31.03.2007, 00:53:43 »
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=13912

"VR sarjalippuja pari käyttämättä. Repin junalla Pietariin!"

Oliskohan teille tuosta hyötyä?