Armeijoiden ylijäämätavarat reissauskäytössä

(Luettu 58100 kertaa)

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Armeijoiden ylijäämätavarat reissauskäytössä
« Vastaus #40 : 01.01.2009, 18:03:30 »
^ noista tosiaan kannattaa olla hiukka varuillaan, mita paallaan pitaa ja minka maan armeijan vaatteita tai kamoja. Mulla oli Israeliessa asuessani paikalliselta kipparilta ostettu collegepaita. Siina luki hepreaksi jotain, ei kuvia kuitenkaan, en tiennyt, mita siina luki. Oma tyhmyytta, kun en ostaessani kysynyt.  Eka kertaa paita paalla ja hyva ettei sita revitty paaltani keskella katua. Armeijan tytot ja pojat eivat tykanneet. Pyysivat, etten pitaisi sita paitaa.... enka pitanyt enaa.

Ja mieheni on merijalkavaenmies, eika tykkaa antaa vanhoja merijalkavaen vaatteitaan tai edes kasseja, hattuja, kenkia kellekaan siviilille kayttoon. Niita on laatikoittain kellarissa polyttymassa. Poiskaan ei raaski heittaa, eika niilla ole kayttoa, koska varusteet ovat muuttuneet, ja armeijan kierratykseen ei siten voi laittaa.
Ymmarran nykyaan taysin, miksei halua antaa siviileille niita kaytettavaksi. Niihin sisaltyy paljon kunniaa ja arvoa.

En tieda, miten on muiden maiden armeijoiden laita, mutta USAn ja Israelin kanssa kantsii vahan miettia, ettei loukkaa ketaan, eika saa kylmaa vetta niskaansa.  Vai arvostaakohan nykyihmiset enaa oikein mitaan.. Oh well.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2009, 18:07:08 kirjoittanut Upstate girl »
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 01.01.2009, 18:15:53 »
^Noita merijalkaväenvetimiä ei saa muutenkaan myydä siviileille. Kopioita kylläkin. Itselläni on kaapit täynnä kaikenmaailman armeijanvedintä, tykkään näistä. Mukavia päällä, kestäviä, tyylikkäitä, on taskuja mihin saa tunkea tavaraa repun verran jne. ja yksi ominaisuus mikä on kanssa tärkeä, nämä ovat pitkäänkin päällä olleena vielä suhteellisen hyvässä kunnossa eli ei tarvitse välttämättä huoltaa niin usein. Se mikä näissä potuttaa on juuri se että nämä on niitä armeijanvetimiä! :-\

SoFro

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 18.01.2009, 17:17:29 »
http://www.varusteleka.eu/prebeo/showproduct.php?show_product=_2IE0SOYU5 Olen miettinyt tota reppua ensireissulle, onko kukaan pitänyt tommosta selässä vähän kauemmin kuin pari minuuttia?

Tosta kasivitosesta repusta, mikä jaetaan varusmiehelle, niin EI IKINÄ. On tullut marssittua vähän aika sitten tuon kanssa kaapin sisältö mukana. Paljon mahtuu, mutta ei tue yhtään. Kevyenä ei mikään ongelma, mutta niinhän se on joka repun kanssa. Selkäosa turpoaa kaarelle helposti.

Sulo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 18.01.2009, 19:32:09 »
Lähdössä poikakaverin kanssa 3kk reissulle tuollaiset rinkan korvikkeena. Koekävely tehtiin täysinäisillä repuilla n. tunnin kävely, ja kohtuu hyvältä tuntu. Olkaimet on sellaset perusmallia, et leveemmät olis varmaan paremmat. Päällä oli toppatakki, joka pehmusti tietty mukavasti verrattuna t-paitaan... Tueksi selän puolelle ostettiin samassa myytävät makuualustat, ja tuntu hyvältä ratkaisulta. Kooltaan ainakin itselle sopiva, kun isompaa en varmaan jaksaisi pitkälle kantaa. Hinta tietty oli ratkaiseva tekijä, kun rinkkaa ei kummaltakaan löydy.   
Itse uskon tuolla pärjääväni, vaikka reissussahan se sitten selviää  :)

Pitkänen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #44 : 19.01.2009, 00:01:48 »
http://www.varusteleka.eu/prebeo/showproduct.php?show_product=_2IE0SOYU5 Olen miettinyt tota reppua ensireissulle, onko kukaan pitänyt tommosta selässä vähän kauemmin kuin pari minuuttia?

Kestävä perusreppu, suosittelen myös bw-makuualustan ostoa jos aikoo enemmänkin tavaraa laittaa kyytiin. Jos rahaa riittää hifistelyyn niin suosittelen tätä jos ei aijo rinkkaa ostaa. http://www.varusteleka.eu/prebeo/showproduct.php?show_product=_2J40OOPXY
Näillä mennää mitä on.

XMurmeli

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - xmurmeli@mbnet.fi
    • Profiili
« Vastaus #45 : 23.01.2009, 14:11:30 »
Itellä on ollu kans toi BW-reppu, on ihan järkkyhirvee kantaa, olkahihnat on liian kapeat ja kovat ja vyötäröhihna on vain ohutta nauhaa.
Ajattelitko pärjätä pelkällä tolla repulla, vai tuleeko mukaan myös rinkka? Jos tahdot laadukasta armeijatavaraa niin kantsii kattoa vaikka Ebaysta jotain tunnettua merkkiä, esim. Blackhawk ja Camelbak. Nämä valmistajat takaavat tavaroilleen myös elinikäisen takuun. Halvimmillaan 30-40l repun voi saada 30-40usd.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #46 : 24.01.2009, 07:43:57 »
Hyvin on tuolla BW:n repulla lyhyemmät reissut pärjännyt ja jatkossa mukaan myös pidemmille reissuille.

Catano

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : 25.01.2009, 13:38:02 »
Tuli itellekki tilattua rinkka tuolta varustelekasta, meinasin alkuun ton BW repun ottaa mutta päädyin lopulta tuohon brittiarmeijan "muiden aselajien" rinkkaan http://www.varusteleka.eu/prebeo/showproduct.php?show_product=_2IL0V126T

Vaikuttas ihan ok peliltä ja tuossa vielä saa nuo kaikki remmit piiloon ni pitäs matkustamistaki helpottaa ku ei oo remmit tarttumassa joka paikkaa.
Eiköhän tuo ensviikolla tule perille ni saa postailla sitten käyttökokemuksia tuosta.

FightingStar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 08.02.2009, 13:12:21 »
Onkos kukaan ajatellut hommata pakkia ja lusikkahaarukkaa reissulle mukaan? Itse olen tällä hetkellä alokkaana ja kassun takana maastolounasta nauttiessani ajattelin että pentele, tämähän voisi olla kätevä kapine reissulla. Menee kompaktiin tilaan ja helppo pestä. Voisi syödä missä huvittaa, milloin huvittaa :)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 08.02.2009, 13:29:30 »
^Mitä sä siitä ajattelit syödä? Ja miten sä aattelit sen ruuan valmistaa?
Ite en kyllä ihan äkkiä kyllä pakkia kanniskelisi mukana satunnaisia ruokailuja varten.. Eikä se mun mielestä niin kamalan kätevä edes ole. Eikä mene ees kamalan pieneen tilaan. :D

Merkkari

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - juhomertanen@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #50 : 08.02.2009, 15:57:50 »
^ Oon kyllä jokseenkin samoilla linjoilla vaikka kyllähän siinä monta pottaa on samoihin kuoriin saatu tungettua. Trangia toisaalta saattas osoittautua käteväks?
And now, let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

FightingStar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 08.02.2009, 17:24:59 »
^Mitä sä siitä ajattelit syödä? Ja miten sä aattelit sen ruuan valmistaa?
Ite en kyllä ihan äkkiä kyllä pakkia kanniskelisi mukana satunnaisia ruokailuja varten.. Eikä se mun mielestä niin kamalan kätevä edes ole. Eikä mene ees kamalan pieneen tilaan. :D
No, totta tuokin, kunhan oli ajatus :D

Catano

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : 09.02.2009, 17:21:48 »
Luha tuli ite hankittuu samalla ku toi rinkka. Tommonen mallia saksan armeija missä on purkinaukasin, pullonaukasin, veitsi, haarukka ja lusikka.
Menee pieneen tilaan ku kaikki osat saa pakattua yheksi nipuksi ton purkinaukasijan päälle.
Ei sitä koskaan tiä jos tota sattuu tarviin.

SoFro

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 17.02.2009, 23:04:19 »
Ostin tuolta BW-repun, uudenveroinen ja vain 9e + makuualusta.
Armeijassa joutui kärsimään kuumassa vitunmoinen romukasa päällä, ei enää ikinä!

Eli pelkkä BW-reppu lähtee tuohon tulevalle reissulle mukaan kuukauden päästä. Eihän sinne tarvitsekku 10" läppäri, pieni digivideokamera, parit alusvatteet ja se on siinä. Ostin samalla tuolta Miltecin valmistamat khaki värityksellä olevat housut, jotka saa shortseiksi.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 13.03.2009, 17:53:07 »
Onko kukaan tilannut esim. Saksasta armeijan ylijäämävetimiä?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2009, 17:57:33 kirjoittanut Ruuhkis »

juzz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 13.03.2009, 19:32:30 »
Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen ottaa pakkia ja luhaa yhtään mihinkään. Niiden käyttöä intissäkin koittanut välttää kuin ruttoa. Luhankin tilalle ostin sporkin, noin miljoona kertaa parempi. Sitäpaitsi luhan hinta on järjetön, lähemmäs 20 €. Ei muutenkaan noi intin kamppeet oikein enää houkuttele. Speedot ehkä  ;)
"Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis." -Nuuskamuikkunen-

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : 13.03.2009, 20:55:51 »
^Noo, itselläni nyt on vierähtänyt noista inttiajoista pian 20 vuotta että nyt voi jo ihan huoletta vedellä armeijavetimissä ilman pahempia takaumia!  ;D Katselin vain että saksan liikkeissä oli hinnat alhaisemmat ja paremmat valikoimat kuin suomessa. Toisaalta jos jostain asiasta tarvii alkaa kättä vääntämään niin parempi tehdä se suomeksi kuin käskykieli saksaksi jossa sanavarastoni on melkoisen suppea. Hinnat kyllä silti houkuttaa......   

skugga

• Vieras
« Vastaus #57 : 09.05.2010, 11:25:15 »
Varustelekalla on muuten tälläkin hetkellä myynnissä ihan asiallisia, sinisiä kenttäpaitoja, jotka näyttää ihan perus paitapuseroilta, mutta on kestävää puuvillaa. Eli kaikki intin kamat, etenkään merivoimien ja upseereiden, ei välttämättä ole niin perus inttikaman näköistä, etteikö niissä voisi kuvitella reissaavansa ilman kaupunkisissi-fiilistä. :D Olishan se outo tunne olla hengailla esim. Pariisin kahviloissa maastopuvussa!  ;D

skugga

• Vieras
« Vastaus #58 : 09.05.2010, 11:28:15 »
Onkos kukaan ajatellut hommata pakkia ja lusikkahaarukkaa reissulle mukaan? Itse olen tällä hetkellä alokkaana ja kassun takana maastolounasta nauttiessani ajattelin että pentele, tämähän voisi olla kätevä kapine reissulla. Menee kompaktiin tilaan ja helppo pestä. Voisi syödä missä huvittaa, milloin huvittaa :)

Ite tykkään enempi niistä muovisista, kolmionmallisista retkiruokailusysteemeistä, missä mukit, lautaset ja muut voi pakata samaan kasaan. Koliseekin vähempi. ;)

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 09.05.2010, 15:48:01 »

Itse olen käyttänyt lapinreissuilla Ruotsin armeijan pakkia spriikeittimellä varustettuna, menee yhteen kompaktiin pakettiin kannellinen keittoastia, paistinpannu, keitinosa, polttoaine, tuulensuoja jonka sisään nuo kaikki menevät ja tilaa jää vielä vaikkapa muovikuksalle, lusikkahaarukkamysteerille jne mitä nyt haluaakaan pakin sisässä kuskata, Suosittelen lämpimästi, pakin+keitinvarustuksen hinta jää roimasti alle kymmenen euron.  Google löytää härvelin hakusanalla "pakkikeitin".  Kaikki tuo vie repusta tilaa muutaman litran.