Miten yllättää tyttöystävä Venetsiassa

(Luettu 7499 kertaa)

kulkurii

• Aloittelija
    • Profiili
Miten yllättää tyttöystävä Venetsiassa
« : 14.03.2015, 08:37:11 »
Moikka!

Pitkään on pitänyt foorumille liittyä, mutta olen tyytynyt vain lueskelemaan. Nyt tuli vihdoin rekisteröityä, kun tuli jotain konkreettista kysyttävää. Aiheeseen.

Ollaan menossa tyttöystävän kanssa parin viikon päästä Venetsiaan viikoksi ja haluaisin yllättää hänet siellä jotenkin romanttisesti. Olen ehkä vähän huono keksimään mitään yllätyksiä spontaanisti paikan päällä, niin siksi käännynkin asiassa teidän puoleenne. Tykätään kierrellä, touhuta ja nähdä asioita, eikä budjetistakaan jää kovin helpolla kiinni, joten vaihtoehtoja varmasti löytyy. Muistelkaapas siis ihania Venetsian matkojanne ja kertokaa miten tulitte itse yllätetyksi/olette yllättäneet/olisitte halunneet yllättää puolisonne. Olen tuhannesti kiitollinen jokaisesta vinkistä!

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Miten yllättää tyttöystävä Venetsiassa
« Vastaus #1 : 15.03.2015, 21:08:36 »
Tämä on kyllä hurjan vaikea pulma. Lähinnä siksi, että Venetsia jo itsessään on ladattu romanttisilla oletuksilla ja odotuksilla. Niin moni turistijuttukin Venetsiassa tuntuu niin kitchiltä. Kuten lällyjä lauluja soittavat muusikot, kynttiläilalliset kanaalin rannalla, gondoliajelut. Venetsia on kyllästetty kliseisellä romantiikalla.

Kannattaisiko sinun lähestyä pulmaa sellaista lähtökohdasta, miten ylipäätänsä yllättää joku romanttisesti. Ja sitten miettiä, onko se mahdollinen Venetsiassa ja missä siellä?

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.03.2015, 23:13:26 »
Mulla tulee mieleen illanhämärässä seikkailu hiljaisilla kaduilla, jota voisi kuvata ainakin hetkittäiseksi eksymiseksi. Opettele etukäteen karttaa ulkoa ja tee vaikutus suunnistustaidoillasi.

Olennaista Venetsiassa on, että pysyy päivällä poissa Canal Granden ja San Marcon väliseltä alueelta. Illalla, kun päiväturistit poistuu, on rauhallisempaa. Syyskuun lopulla yli 10 vuotta sitten oli jopa hiljaista, kuten totesin.

Jos rahaa on käytettävissä, niin satsaa pitkää gondoliajeluun ja varaa pullo tai kaksi laadukasta proseccoa sekä sille sopivaa syötävää mukaan. Tämä auringonlaskun aikaan, tai siihen päättyen.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2015, 10:55:00 kirjoittanut alan_mies »

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.03.2015, 08:15:35 »
Vähän hölmö kysymys. Tyttöystävää ei voi romanttisesti yllättää kuin yhdellä tavalla..........KOSIMALLA.
Ennakkoon voi tietysti varautua vähän paremmalla hotellihuoneella, jossa aamiaista kannetaan huoneeseen. Gondolit, illalliset sun muut tottakai.
Itse kosimispaikka kannattaa miettiä tarkkaan, niin että sen varmasti muistaa aina. Se iso aukio olisi luonnollinen paikka, jos pulujen kakkaa ei sada taivaalta. Sormukset tietty.
Tee siitä ikimuistettava tapaus. Valmistaudu 'kestävään suoritukseen', niin ettei kihlattu voi kunnolla istua viikkoon. Kaikki on silloin hyvin :)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.03.2015, 10:54:50 »
Valmistaudu 'kestävään suoritukseen', niin ettei kihlattu voi kunnolla istua viikkoon. Kaikki on silloin hyvin :)

Olen kestävä, mutten minäkään pysty sellaiseen suoritukseen, ettei misu pysty viikkoon istumaan.  ;D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.03.2015, 19:07:32 »
Riippuu misusta sekä omista ja hänen mieltymyksistään.

Ja on sitäpaitsi tekniikka-,  ei puhdas väline- ja kestävyyslaji. ;D

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 17.03.2015, 08:01:08 »
Luonnollisesti kosiminen tuli mieleen heti otsikon nähdessä. Jos sellainen ei ole suunnitelmissa, niin sitten olisi kannattanut mennä jonnekin muualle.

Se on kova pettymys tytölle nysvätä jossain gondolissa, jos sitä kysymystä ei sitten tulekaan. Varsinkin, kun hän on kertonut äidille ja kaikille kavereilleen mistä toivoisi tässä reissussa olevan kyse.

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 17.03.2015, 09:16:12 »
Kyntöhommat kannattaa tietysti hoitaa huolella, mutta alkaa karata jo vähän käsistä noin muuten täällä. Jos jonkun vähän sinnepäinkään tavallisen naisen vie jostain Toijalasta Venetsiaan niin ei se nyt mitenkään voi olla pettymys. Ottakaa rennosti ja nauttikaa yhteisestä ajastanne niin hyvinhän se menee.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.03.2015, 11:24:32 »
Mitä enemmän tuota miettii, niin sen helpommin menee ihan överiksi ja yllätys voi olla vaan vaivaannuttava kokemus. Itse tunnet tyttöystäväsi parhaiten ja tiedät millaisista yllätyksistä hän voisi pitää. Minulle esim. joku kosiminen ei ole koskaan ollut asia mitä olisin odottanut tai edes halunnut, kun en naimisiinmenoa pidä elämässäni minään top 3 juttuna, en edes top 100. Vois pilata koko reissun.

Komppailen siis aika lailla UsvaAueria tässä ja miettisin millainen yllätys ylipäätään sopis tyttöystävälle ja sitten, että miten se toteuttaisi tuolla.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.03.2015, 16:57:10 »
Kun italiassa ootte niin ekana mieleen tulee legendaarinen poke leffa kikka että tilaat pitsan hotellille ku tyttöystävä on esim suihkussa ja sitte leikkaan pitsalaatikon pohjaan ja pitsaan reiän jostai laitat pippelin pitsalaatikon sisään, sitten daami kun tulee suihkusta kysyt onko näljä ja hän avaa laatikon ja loppu on historiaa.

Onneksi ketjun aloittaja lienee täyspäinen. Muuten pitäisi erikseen varoittaa, että ei näin.

Tuollaisten temppujen tekijä pysyy itse neitsyenä pitkään ja ei muuta voi kuin kehua kavereille olemattomilla panoillaan...

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 28.04.2015, 09:39:30 »
Kiinnostaisi tietää, että kuinka aloittajan romantiikkapuoli sitten meni Venetsiassa?

skugga

• Vieras
« Vastaus #11 : 06.08.2015, 15:07:02 »
Mitä enemmän tuota miettii, niin sen helpommin menee ihan överiksi ja yllätys voi olla vaan vaivaannuttava kokemus. Itse tunnet tyttöystäväsi parhaiten ja tiedät millaisista yllätyksistä hän voisi pitää. Minulle esim. joku kosiminen ei ole koskaan ollut asia mitä olisin odottanut tai edes halunnut, kun en naimisiinmenoa pidä elämässäni minään top 3 juttuna, en edes top 100. Vois pilata koko reissun.

Komppailen siis aika lailla UsvaAueria tässä ja miettisin millainen yllätys ylipäätään sopis tyttöystävälle ja sitten, että miten se toteuttaisi tuolla.
Todellakin samaa mieltä. Mikään ei ole epäromanttisempaa kuin väkisin väännetty "romantiikka". Yök.
Kaduille eksyminen sekä gondoli ja hyvät eväät ilman mitään pingotusta kuulostaa järkeenkäyvältä. Tietty pöytävaraus jostain tunnelmallisesta ravintolasta ( tai muu osoitus siitä että matkan onnistumisen eteen on haluttu nähdä vaivaa) voi joillakin osua kohdalleen, mutta esim allekirjoittaneen tapauksessa pizzapala katukahvilasta ja sen mutustaminen kanaalin varrella voi olla ihan yhtä romanttista. Riippuu aina tunnelmasta ja mielentilasta.

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.08.2015, 16:54:36 »
Ehdotan että foorumin perustuslakiin lisätään pykälä, jonka mukaan jokaisen käyttäjän pitää  kirjoittaa vähintään 2 viestiä: Aloitus ja vastine vastaukseen.
puhummme sinun kieltäsi

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.08.2015, 18:22:05 »
Ehdotan että foorumin perustuslakiin lisätään pykälä, jonka mukaan jokaisen käyttäjän pitää  kirjoittaa vähintään 2 viestiä: Aloitus ja vastine vastaukseen.

Kannatan. (Jos aiheesta syntyy pitkä ja polveileva keskustelu, siirrytään suosiolla jatkamaan kehitysideoiden puolelle.)
Pietari vei mennessään.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 07.08.2015, 00:36:05 »
Usein romanttisin juttu on se simppelein. Olin itse hiljattain Venetsiassa, ja kauheassa turistivilinassa suuntaisin ehka jonnekin vahan kauemmas, vaikkapa Giudeccan saarelle, ostaisin pullon Chiantia ja joisin sen illan hamarassa kanavan varrella istuen muovimukeista. Taustalla voisi hamartaa San Marcon valot. Tunnelmallinen pikkuravintola, mielellaan paikallisten keskuudessa, olisi myos hyva juttu. Mitaan sen isompaa tuskin tarvitsee, se yhdessaolo on kuitenkin romanttisinta; kavella kasi kadessa Buranon saaren varikkailla kujilla, tai ostaa jaatelot ja syoda ne ihmisvilinaa katsellen.
She rides rollercoasters but never screams

skugga

• Vieras
« Vastaus #15 : 19.08.2015, 08:09:21 »
Dorsodurossa Zatteren rantakatu auringonlaskun aikaan oli varsin romanttinen näky. Gelateria Nicosta jätskit ja sinne vain kävelemään. Säkällä näkee todella suuria ja hienoja purjelaivojakin horisontissa. Dorsodurossa ei muutenkaan näkynyt sellaisia turistilaumoja kuin keskeisimmillä kaduilla, joten muutenkin suosittelen tutustumaan ko. kaupunginosaan.

Kannatan ehdottomasti sitä, että käytäisiin kommentoimassa omiin kysymyksiin reissun jälkeen!