Mieluisin lentokenttä?

(Luettu 83428 kertaa)

elise

• Aloittelija
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #40 : 02.04.2007, 18:17:42 »
Lainaus käyttäjältä: "donostia"
Schiphol on hieno ja Köpiksen kentästäkin on jäänyt hyvä kuva. .

Samaa mieltä!

Inhokkikenttäni on puolestaan Washington DC:n Dulles. Odotin Jenkkilään matkustaessa perillä odottavan ison ja modernin kentän, mutta mitä vielä. Dulles on jotenkin tosi ahdas, tunkkainen ja sekava, ainoa lenttokenttä, jolla olen eksynyt.
ärkeintä ei ole perillepääsy, vaan hyvä matkaseura.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #41 : 02.04.2007, 20:32:09 »
Lainaus käyttäjältä: "muuvaara"

Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Lounget ym. ovat sitten muita kuin omatoimihalpareppumatkailijoita varten. :roll:  

Melkein aina, mutteivat aivan...itse venytan lomamatkoilla pennit metrin mittaisiksi soikioiksi, mutta lennan niin paljon samalla yhtiolla, etta pilkkahintaisesta sisaanheittotarjouksesta ostettu Virgin Loungen vuosijasenyys maksaa itsensa takaisin muutamassa kuukaudessa. Monesti aikataulu yksinkertaisesti pakottaa syomaan kentalla, ja loungessa se ei maksa mitaan kortinhaltijalle eika hanen vieraalleen. Kahvikupponenkin loungen oven ulkopuolella maksaisi maltaita, ja jos ajankohta ja seura soveltuvat viela ilmaisen kuohuviinin kiskomiseen, niin sitten loungessa istuminen vasta onkin kuin panisi rahaa pankkiin ;-)

Silmät päässä pyörien tuota luin, enpä ollut tiennyt  :shock: . Kalliina ei-itse-maksavien ihmisten paikkoina olen niitä pitänyt.

Hieno vinkki - varsinkin jos lentää paljon. Vaan minä matkalookissani erottautuisin varmaankin selvästi tuollaisessa loungessa :? .

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #42 : 02.04.2007, 21:07:31 »
Inhokkeja en maininnut: Pariisin CdG on KAMALA! :shock: Se on kamalin kenttä millä oon ollu... Harmaa ja ankee eikä siellä oo mitään! Krakovan kenttä on myös sanalla sanoen säälittävä... :)
Go where you want to be.

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #43 : 03.04.2007, 09:55:41 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Hieno vinkki - varsinkin jos lentää paljon. Vaan minä matkalookissani erottautuisin varmaankin selvästi tuollaisessa loungessa :? .

Useimpiin loungeihin ei ole sen kummempaa pukeutumisohjetta kun etta lyhkasissa shortseissa ja kovin virttyneissa tai likaisissa vaatteissa ei toivota paikalle ilmaantuvan. Jotkut aasialaiset nipottaa vahan enemman.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #44 : 03.04.2007, 14:37:45 »
Lainaus käyttäjältä: "elise"
Inhokkikenttäni on puolestaan Washington DC:n Dulles. ...
 ainoa lenttokenttä, jolla olen eksynyt.

Atlanta on sekavin. Olen "eksynyt" kahteen otteeseen. Erittain epaselvat opasteet baggage claim'iin. Helposti pyorii ns. ympyraa. Kaikki matkalaukut menevat yhteen pisteeseen, ihan ulko-oven eteen. Laukut voisi saa ottaa kuka tahansa.  Luulisi, etta niiiiin suurella kentalla, jossa pyorii tuhansia ihmisia, paikallisia ja ulkomaalaisia, opastus olisi selkeaa.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #45 : 14.04.2007, 18:07:45 »
Minulla kun on pakkomielle olla joka paikassa hyvissä ajoin, niin kentillä jää usein paljon luppoaikaa. Siksi arvostan eniten kenttiä joissa on hyvät oleskelutilat. Toki palveluista tulee plussaa sekä kentän opasteiden ja toiminnan selkeydestä.

Näillä mittareilla Helsinki-Vantaa on loistokenttä.

Maailmalta mieluisin on ehkä Schiphol. Heathrow on varsin OK sen jälkeen kun helvetillisestä lähtöselvitysjonotuksesta on selvitty.

Positiivinen yllättäjä oli Nürnberg. Kenttä ei tuntunut valtaisan vilkas olevan, mutta paikka on tilava, siisti ja moderni ja odotustilat hyvät.

Kamalin lentokenttäkokemus on ollut Kastrup. Kone oli reilusti myöhässä ja odotustilat ja ravintolat tupaten täynnä. 7 tuntia jouduttiin odottamaan ja ainoa istumapaikka oli jonkun patsaan kapealla jalustalla. Vitutus oli jo aika rankka siinä vaiheessa kun vihdoin päästiin koneeseen.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #46 : 14.04.2007, 18:33:05 »
Köpiksen (siitä huolimatta että piti nukkua siellä lattialla yksi yö lumimyrskyn takia), Helsingin ja Münchenin kentät on mielestäni olleet mukavia, valoisia ja toimivia. Riistohinnathan kentillä yleensä on, mutta työmatkojen takia loungeen pääse ja silloinkin kun ei lennä Finskillä niin yleensä Diner's Club luottokortin avulla pääsee (myönnetään muuten myös opiskelijoilla). Hong Kongissa oli myös ihan toimiva ja uusi kenttä, vaikkakin tosi iso. Sydneyssä kotimaan puolella oli kiva katsella esteettömästi kun koneet laskeutuivat.

Inhokkeihini kuuluu ehkä Heathrow (paljon kävelemistä ja jotenkin tunkkainen), Brysseli (sikana kävelemistä ihan vaan baggage claimiin!), Pariisi (turvatarkastuksen jälkeen ei olekaan mitään)...

-o

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #47 : 12.06.2007, 18:37:34 »
Voisin itseasiassa vähän arvostella jokaista niistä jossa olen viime vuosina käynyt, viimeisen 3-4 vuoden sisällä.

Antalya - Sopivan kompakti ja ihan mukava, mutta aika kallis verrattuna muun Turkin hintatasoon.
Frankfurt Main - Ihanan kansainvälinen tunnelma, mutta pitkät etäisyydet.
Dubai - Tosi hieno kenttä, suosikkien joukossa.
Larnaca - Ihan kun vanha teollisuushalli, korkea hintataso. Mutta ei mitenkään ahdistava paikka kuitenkaan, kun oli niin pieni..
London Heathrow - Törkyhintainen. Jotkut paikat olivat tosi uusia ja hienoja, jotkut taas vanhahkoja. Kansainvälisestä tunnelmasta plussaa.
Singapore Changi - Yksinkertaisesti paras.
Cairns - Melko pieneen kokoonsa verrattuna varsin mukava kokemus.
Budapest - Maahan tullessa positiivinen kokemus, pois lähtiessä kuva muuttui..Jonotusta, hapannaamaisia virkailijoita, Electronilla ei pystynyt jossain myymälässä maksamaan. Ehkä angstini johtui 38 asteen kuumeesta.
(Frankfurt) Hahn - Ryanair-kentäksi tosi positiivinen kokemus, paitsi sijaitsee keskellä-ei-mitään.
Bryssel - Liikaa putkijuoksua, pidemmän päälle aika kävisi kyllä tylsäksi jos konetta joutuisi vaihtamaan.. Mutta oli mieluinen, koska ei paljoa väkeä (lauantai-ilta)

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #48 : 12.06.2007, 19:24:28 »
Lainaus käyttäjältä: "trsqr"
....Pariisi (turvatarkastuksen jälkeen ei olekaan mitään)...

-o

Riippuu siitä, missä terminaalissa on. Ykkösestä löytyy turvatarkastuksen jälkeen kauppoja ja loungeja, mutta esim. Finskin käyttämästä 2 Deestä ei.

Heathrow'lla on omat hyvätkin puolensa, kuten esim. T1:ssä olevan BA:n loungen shampanjabaari.

Inhokkeja sitten löytyykin: Dallas, Varsova, Bryssel, Manchester, Arlanda, Moskovan Sheremetjevo, Zürich, Ben Gurion Tel Avivissa, Mumbai Int'l...yleensäkin kentät Intiassa.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #49 : 12.06.2007, 21:12:42 »
Heh, piti oikein hetken miettiä mutta mä en osaa arvioida oikeastaan yhtään lentokenttää, samanlaisia kaikki.
ไม่เป็นไร

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #50 : 12.06.2007, 21:27:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakke"
Heh, piti oikein hetken miettiä mutta mä en osaa arvioida oikeastaan yhtään lentokenttää, samanlaisia kaikki.

Enimmäkseen, mutta kyllä Singaporen Changi silti erottuu edukseen. Joskin turvatarkastus on typerästi vasta portilla, minkä takia portille pitää mennä turhan aikaisin.

mikke.

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #51 : 12.06.2007, 23:58:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakke"

Vähän samanlainen olo iski aluksi, mutta sitten mietin kun istuin Arlandan Skycityssä myöhään illalla noin 5 hengen kanssa ja vertasin sitä tilanteeseen Tampereen Ryanairin matkatavaroiden luovutuskoppiin kun tyttöystävän kanssa taistelimme urheasti "meidän neliöstä" ja kun laukut yksi kerrallaan tipahti lattialle tila kävi yhä ahtaammaksi ja ahtaammaksi...

Yleisesti ottaen lentäminen ei ole mieluista henkilökohtaisista syistä (jotain lievää lentopelkoa mahdollisesti) ja koska lentokentällä on enemmän turhauttavia lähtörituaaleja kuin muilla kulkuvälineterminaaleilla. Näistä syistä en yleensä lennä lyhyempiä matkoja jos aikaa riittää.

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #52 : 16.06.2007, 19:21:18 »
Lainaus käyttäjältä: "mikke."
Tampereen Ryanairin matkatavaroiden luovutuskoppiin kun tyttöystävän kanssa taistelimme urheasti "meidän neliöstä" ja kun laukut yksi kerrallaan tipahti lattialle tila kävi yhä ahtaammaksi ja ahtaammaksi...

Toi oli kyllä aika kokemus silloin kun itse tulin Hahnista. Melkein hävetti ulkomaalaisten puolesta jotka olivat tulossa Suomeen.

Ja tullimies kehtasi vielä pysäyttää ja kysyä "Puhutteko suomea?", "Joo kyllä", "Menkää sitten vaan".. Huumeitahan tottakai salakuljetin, sen näköinen tietty olin  :twisted:

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #53 : 16.06.2007, 19:51:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Benqqu"
Suosikkikenttiä Schiphol, Helsinki ja Koh-Samui.

Koh-Samui on aika erilainen kenttä siihen mihin on tottunut. Shiphol on taas erittäin moderni ja selkeä isoksi kentäksi. Helsinki on myös toimiva ratkaisu, harmi vaan ettei se ole arkkitehtuurisesti mitenkään mairitteleva.

Samoilla linjoilla ollaan. Myös Kastrup ansaitsee paikkansa mieluisimpien kenttien listalla.

italiana

• Reissaaja
    • Profiili
Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #54 : 06.07.2007, 23:21:32 »
Paras kentta Dubai :D ,kauhein Yangonin (Rangoon) lentokentta Myanmarissa,aivan hirvea! :shock:

Packbacker

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Mieluisin lentokenttä?
« Vastaus #55 : 28.08.2008, 13:43:54 »
Oma suosikkini on Changi International Singaporessa. Syy ei ole yksinomaan kattobaarin uima-allas tai lentokentäksi mykistävän edulliset hinnat ja hyvät palvelut, vaan kaikki pienet ilahduttavat yksityiskohdat kuten vessankoppien hupaisat kyltit...(en spoilaa!)

Kyseisen kentän T3-terminaalissa on avattu nyt Butterfly Garden, jossa voi ihailla 1000 perhosta, jotka edustavat 47 eri lajia.

Linkki: Butterflies take flight at T3 garden

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : 28.08.2008, 14:03:59 »
Praha on suosikkini siitä yksinkertaisesta syystä, että vietän siellä nykyään liki vuorokauden joka kuukausi odottaen vaihtoyhteyttä alkuviikosta Sofiaan ja loppuviikosta takaisin kotiin Riikaan...  :o
Noh, Prahan lounge on ihan viihtyisä ja tarjoilupuoli on suht´ ok, eikä työpisteissäkään ole moittimista. Vielä kun saisi sen perjantain viiden tunnin vaihtoajan supistettua vaikka siihen kolmeen, joka se oli vielä keväällä...

Riian kenttä on toinen suosikkini, sillä siellä tunnen olevani kotona. :)

virtahepo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 28.08.2008, 14:20:29 »
 Kemi. Rauhallinen eikä eksy.
On tullut moni, on mennyt moni.

mampa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 28.08.2008, 15:26:23 »

Heathrow'lla on omat hyvätkin puolensa, kuten esim. T1:ssä olevan BA:n loungen shampanjabaari.

Olen aina innoissani päästessäni tuolla toilettiin, käsien kuivaus kruunaa kokemuksen! Se teho, millä käsipuhaltimet tuolla ilmaa puhaltavat on jotain aivan "ihanaa" ja kliffaa. Muuten en usein leiki vessassa, (siellä ollaan naama peruslukemilla) mutta tuolla on aina testattava miten iho naaman alueella käyttäytyy tuossa myrskyssä.

Tuon elämyksen olen saanut kolmessa eri toiletissa Heathrow'lla. Parasta ikinä ja kokemisen arvoista!

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : 28.08.2008, 15:45:39 »

Olen aina innoissani päästessäni tuolla toilettiin, käsien kuivaus kruunaa kokemuksen! Se teho, millä käsipuhaltimet tuolla ilmaa puhaltavat on jotain aivan "ihanaa" ja kliffaa. Muuten en usein leiki vessassa, (siellä ollaan naama peruslukemilla) mutta tuolla on aina testattava miten iho naaman alueella käyttäytyy tuossa myrskyssä.

Tuon elämyksen olen saanut kolmessa eri toiletissa Heathrow'lla. Parasta ikinä ja kokemisen arvoista!

Toissapäivänä mäkin naureskelin noille puhaltimille. Ihan mielettömät. En kyllä naamaa sinne tunkenu, näytti kädetkin tarpeeksi friikeiltä.  :D
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack